zelfbevrediging door partner

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

watermerk
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 november 2006, 15:45
Locatie: duitsland

zelfbevrediging door partner

Berichtdoor watermerk » wo 30 mei 2007, 0:00

Hoi allemaal...
Misschien een rare vraag of opmerking, maar ik vond hier niet zo snel iets over terug. Mijn partner heeft nog nooit zichzelf gemasturbeerd, of laat ik het maar rechtdoorzee zeggen, gevingerd. Zelf vind ik masturberen heerlijk, ook in haar bijzijn. Ik doe daar dan ook helemaal niet moeilijk over. Maar zij heeft toch een bepaalde gene over zich waardoor ze zich niet op haar gemak voelt.
Ik vraag haar ook wel eens of zij dan masturbeert in mijn afwezigheid. Maar hierop antwoord zij steevast met een nee.
Eigenlijk vind ik het raar dat een vrouw (zij is 40 jaar) niet masturbeert. We hebben samen wel goede en plezierige sex. Ik mag alles doen en zij staat toch voor veel dingen open. Maar ik zou het ook wel eens leuk vinden als zij haar gene opzij zet en in mijn aanwezigheid masturbeert. Zijn er meer vrouwen die dit nog nooit samen met hun partner hebben gedaan? Of eis ik soms teveel van haar? Wat is jullie mening hierover?

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » wo 30 mei 2007, 8:53

Hoi Watermerk,

Over het algemeen weet ik dat het door verschillende mannen in mijn omgeving ( door de jaren heen) als zeer opwindend werd ervaren als ik in hun bijzijn masturbeerde. Nu ben ik exhibitionistisch van aard, dat wil zeggen dat het voor mij een extra dimensie heeft als er naar me gekeken wordt, maar dit is wat betreft masturberen niet altijd zo voor mij geweest.
Ik weet dat ik ook een zekere schroom voel als iemand wil kijken terwijl ik mezelf naar een hoogtepunt wil voeren. Dit heeft voor mij met een aantal dingen te maken.
1) Het is voor mij een intiem iets, waarbij ik ( hopelijk) tijdelijk de controle over mezelf zal kwijtraken ( dus feitelijk ben ik bang dat het er raar uitziet voor de kijker
2) Om klaar te kunnen komen moet ik mezelf overgeven aan de gevoelens en dit is nu eenmaal gocompliceerder als er iemand kijkt.
3) Als ik gewoon NU klaar wil komen gebruik ik wel eens onorthodoxe methode waarvan ik t nou niet bepaald charmant vind als ik toeschouwers heb.

Ik kan het dus wel .. maar heb niet altijd zin om dat in bijzijn van mijn partner te doen. ( Meestal als ik t wel doe hoop ik dat lief t overneemt ergens halverwege :P )

Misschien "eis"je wel teveel van haar.. als ze niet exhibitionistisch is.. is het al veel moeilijker.. dan mist ze de behoefte om bekeken te worden ( mijns inziens)
Oh en btw .. in periodes waarin de sex erg goed is .. loopt mijn aantal keer masturberen ook terug ...

Hopelijk heb je iets aan mijn visie en mijn eigen beleving!

Liefs savanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Girl27
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 21 mei 2007, 9:35
Locatie: capelle aan den ijssel

Berichtdoor Girl27 » wo 30 mei 2007, 9:02

tja, ik denk dat wij vrouwen soms nog best last hebben van de taboe.
ik ben 27jr. en durfde ook nooit toe te geven dat ik weleens mastrubeerde, ik schaamde me ervoor ookal weet ik dat het niet nodig is.
als onwetend kind ben ik weleens betrapt door mijn moeder en de manier waarop ze reageerde maakte mij denken dat ik iets deed wat niet mocht/vies is.
mijn vriend vind het ook leuk en zijn fantasie is dus ook mij met mezelf te zien spelen enz,
ik heb het dus wel gedaan, maar hij moet niet ernaar gaan zitten kijken want dan voel ik me ongemakkelijk en zal zeker niet ervan komen {dat lukte wel toen hij naar de wc ging} :oops:
maar als hij me gewoon ondertussen kust of wat dan ook vind ik het minder eng.
het moet wennen want er komen steeds van die gedachtes als : dit ziet er stom uit, doe ik het niet gek en waar ben ik mee bezig :roll:
tja, en verder kom ik niet zo snel dus daar hoeft hij zeker niet op te gaan wachten hihihi.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » wo 30 mei 2007, 9:21

Je vraag of ze in jouw bijzijn masturbeert is m.i. een stap te ver. Ze zegt zelf niet te masturberen, ervan uitgaande dat dat ook zo is vraag je dus iets van haar wat ze om wat voor reden al niet doet als ze alleen is laat staan wanneer jij erbij bent.
Mogelijk masturbeert ze wel, maar vindt dat moeilijk om jou dat te vertellen. Ik kan niet helemaal uit jullie verhaal opmaken hoe lang jullie al een relatie hebben. Het klinkt als kort...
Maar hoe dan ook, neem de tijd om het samen fijn te hebben, iets wat jullie kennelijk al doen, gezien je "We hebben samen wel goede en plezierige sex. Ik mag alles doen en zij staat toch voor veel dingen open."
Misschien komt ze los, wordt het makkelijker voor haar op den duur.
Ik kan me je wens voorstellen, ik vind het zelf heerlijk om mijn vriend bezig te zien en hij mij ook, erg opwindend. Maar voor haar ligt dat kennelijk anders, respecteer dat.

eL
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » wo 30 mei 2007, 9:45

il lig graag in bad met vriendin ! Terwijl ik de douchestraal bedien :-)(zonder douchekop)

watermerk
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 november 2006, 15:45
Locatie: duitsland

Berichtdoor watermerk » wo 30 mei 2007, 22:11

Dank je Savanne, Girl en eL voor jullie antwoorden.
En eL we zijn al 18 jaar bij elkaar! Kijk, ik zelf geniet enorm van masturberen. En soms helpt mn partner wel eens een handje. Van het naar mij kijken raakt zij ook wel opgewonden. En jullie zeggen min of meer zelf ook dat het wel opwindend is om een man te zien masturberen.
Maar ik vind het wel zeldzaam dat een vrouw niet of nauwelijks masturbeert. Dat hoort toch bij het ontdekken van je eigen lichaam.
Waarom doen mannen dat dan wel en hebben zij er geen moeite mee. Ik denk dat er géén man op de wereld is te vinden die niet masturbeert.
Hebben vrouwen hiervoor dan een natuurlijke instinctieve barriere voor zichzelf opgeworpen of zo? Natuurlijk respecteer ik haar en ik dwing haar tot niks. Maar ik stimuleer haar wel om haar lichaam te ontdekken. Ik kocht ook al een aantal speeltjes voor haar. Daarop reageerde zij ook niet afwijzend en vond t ook wel spannend om te zien.

Liefs van Watermerk

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » do 31 mei 2007, 11:52

Ik kan me voorstellen dat je iets mist dat ze niet masturbeert als jij erbij bent. Jij zou dat graag willen, dat begrijp ik.
Maar mis je iets in jullie sexuele relatie doordat je vrouw niet masturbeert als ze alleen is?
Kan het zijn dat het voor haar anders is dan voor veel mensen?

Ik denk niet dat je het zo kunt stellen:
Waarom doen mannen dat dan wel en hebben zij er geen moeite mee. Ik denk dat er géén man op de wereld is te vinden die niet masturbeert.
Hebben vrouwen hiervoor dan een natuurlijke instinctieve barriere voor zichzelf opgeworpen of zo?
Daar maak je jullie situatie algemeen mee, alsof (de meeste) vrouwen het niet doen en alle mannen wel...
Wat zegt ze er zelf trouwens van?
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » do 31 mei 2007, 12:02

mmmh, ik masturbeer niet... voor ik een vriendje had, had ik dat ook nooit gedaan... toen begon hij dus aan mij te frunniken en dat vond ik wel leuk.. nog altijd trouwens, zo leuk zelfs misschien dat ik daardoor een beetje lui geworden ben en dat het me echt niets zegt om het allemaal zelf te doen... ook hij dringt soms aan van "allez probeer dat nu eens zelf, je moet zelf toch nog veel beter weten wat je leuk vindt" maar het lukt me niet echt, heb daar geen zin in, en van mezelf vingeren krijg ik het koud nog warm (en misschien eerder koud dan nog), opwinding helemaal weg... en als mijn vriend het dan doet ga ik helemaal uit mijn dak... :D

misschien dat de mannen dat 'niet-masturberen-van-hun-lief' erger vinden dan de vrouwen zelf?
:) Live to love, love to love, love to live! :)

Sol
Berichten: 146
Lid geworden op: za 03 september 2005, 2:21

Berichtdoor Sol » do 31 mei 2007, 13:04

Maar ik vind het wel zeldzaam dat een vrouw niet of nauwelijks masturbeert. Dat hoort toch bij het ontdekken van je eigen lichaam.
Waarom doen mannen dat dan wel en hebben zij er geen moeite mee. Ik denk dat er géén man op de wereld is te vinden die niet masturbeert.
Denk dat je hier even te snel door de bocht gaat, Watermerk. Inderdaad, masturberen hoort bij het ontdekken van je eigen lichaam en je eigen sexualiteit. En daar is niks vies of onnatuurlijks aan. En dat is niet typisch mannelijk of vrouwelijk te noemen.Alleen, door verschillende omstandigheden, bijvoorbeeld een preutse opvoeding, foute ervaringen, weinig behoefte eraan,noem maar op...kan het gebeuren dat je die stap niet zet in je sexuele ontwikkeling. Dus, tja, zo veel mensen, zo veel geschiedenissen en achtergronden, zo veel ervaringen.

Ik masturbeer zelf wel, maar ik voel ook helemaal niet de behoefte om dat te delen met mijn partner. Het is iets intiem dat van mij alleen is.

En ik denk dat de opmerking "ik denk dat er géén man op de wereld te vinden is, die niet masturbeert" wel op zijn minst een overdrijving te noemen is, niet. :lol:

Sol

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » do 31 mei 2007, 23:47

ik lig graag in bad met vriendin ! Terwijl ik de douchestraal bedien :-)(zonder douchekop)
Er zijn vrouwen die niet klaar kunnen komen als ze zichzelf vingeren. De douchestraal zonder douchekop wordt door meer vrouwen gebruikt om een orgasme te bereiken. Misschien noemen ze dit iets anders als masturberen.

Is je zelf bevredigen met een dildo ook masturberen?
Want als slechts vingeren masturberen is, hoeveel vrouwen doen het dan nog meer niet?

Antheia
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 18 januari 2006, 19:38

Berichtdoor Antheia » vr 01 juni 2007, 12:47

Volgens de online versie van de Dikke Van Dale:

mas·tur·be·ren (onov.ww.)
1 zichzelf seksueel bevredigen

Lijkt me dus dat alles wat tot seksuele bevrediging leidt (en let wel ook: is dat persé een orgasme? Nog zo'n leuke discussie!) en wat door de bevredigde persoon zelf is opgewekt door handelingen, onder masturbatie valt. Dus de dildo, de douchestraal en de vingers, ze mogen allemaal eronder geschaard worden...

groet,
Antheia, sexuogrammaticologe :wink:
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » vr 01 juni 2007, 14:32

In de (of is het hèt... :roll: ) taoisme wordt masturbatie 'zelfverzorging' genoemd.... ook dat kan in allerlei vormen en met of zonder orgasme :D
eL, geen sexuogrammaticologe wel geinteresseerd :wink:
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

Antheia
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 18 januari 2006, 19:38

Berichtdoor Antheia » vr 01 juni 2007, 14:55

ta·o·ïs·me (het ~)

Sorry, kon het niet laten! :lol: :oops: :wink:

:arrow: back to topic :arrow:
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » vr 01 juni 2007, 16:49

dank u mevrouw de sexuogrammaticologe
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 01 juni 2007, 18:26

Volgens de online versie van de Dikke Van Dale:

mas·tur·be·ren (onov.ww.)
1 zichzelf seksueel bevredigen

Lijkt me dus dat alles wat tot seksuele bevrediging leidt (en let wel ook: is dat persé een orgasme? Nog zo'n leuke discussie!) en wat door de bevredigde persoon zelf is opgewekt door handelingen, onder masturbatie valt. Dus de dildo, de douchestraal en de vingers, ze mogen allemaal eronder geschaard worden...
En natuurlijk de opblaaspop en ook sex als je partner geen zin heeft en je een "quickie" doet. Je hoeft niet persé een orgasme te bleven, dus als je je tepels even streelt masturbeer je ook al.

Wie masturbeert er eigenlijk niet?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 28 gasten