Vrouwelijk advies nodig...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Vrouwelijk advies nodig...

Berichtdoor Aphrodites' zoon » wo 25 april 2007, 21:02

Zoals sommigen van jullie wellicht gelezen hebben in het draadje: "ik moet dit even kwijt" (in Mannenzaken) zijn mijn vrouw en ik net uit elkaar.

ik date nu een poosje met R. en ik ben volledig verliefd. Nu heeft zij een maand of 6 geleden een relatie beeindigd en zij is nog niet aan een nieuwe relatie toe. Prima, ik respecteer dat en ik wil haar die ruimte ook geven. We gaan dus platonisch (althans sex-loos) met elkaar om. Het is iedere keer reuze gezellig en ik geniet met volle teugen van haar aanwezigheid, haar lach, haar stem :)

Maar...

ze heeft me nog nooit als eerste gemaild, ze antwoordt mijn mailtjes wel.
SMS idem: als ik het initiatief neem antwoordt ze meestal, maar zelf neemt ze geen initiatief. Als ik een arm om haar schouders sla of haar bij het begroeten even knuffel dan staat ze dit toe, maar er komt geen respons. Zelf zal ze mij niet aanraken.

Tsja, wat moet ik hiermee???

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn vroegere dates binnen 1 a 2 uitjes leidden tot een beginnende relatie maar nu ben ik na 6 dates nog even ver.

Moet ik me zorgen gaan maken? Wordt dit stiekem een platonische relatie (dat wil ik niet)? Heeft ze meer tijd nodig? Kan ik dit met haar bespreken?

Begrijp me goed: ik wil haar niet zsm het bed in praten, daar is ze veel te goed, te lief en te beschaafd voor. Ik wil een relatie voor de langere termijn en wil er best een hele hoop tijd insteken, maar dan moet er wel enige kans van slagen inzitten.

Het is niet zozeer dat ik ongeduldig ben, ik kan nog heel lang wachten, maar dan moet ik wel kleine signalen oppikken dat ik vooral door moet gaan en niet moet opgeven, snap je...

AZ (die na 16 jaar weer aan het daten is :)
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » wo 25 april 2007, 21:16

Precies Kronkel....jij schrijft het; ik dacht het...
Lieve Az, wij kennen R niet en weten dus niet wat het betekent dat zij niet meteen "toehapt"...Misschien wil zer inderdaad eerst even wat rust in de tent na een stukgelopen relatie. Aan de andere kant laat verliefdheid of dergelijke gevoelens zich niet tegenhouden door verstand....is mijn ervaring...

Dus VRAGEN....je kwetsbaar opstellen naar haar toe zodat je weet wat je aan elkaar hebt...

Succes!
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » wo 25 april 2007, 23:34

Het wordt ééntonig. Maar 'erover praten' was ook mijn eerste ingeving toen ik je verhaal las. Wie weet wat er achter zit bij haar.
Zou zonde zijn als jullie iets moois mis zouden lopen om iets wat gewoon bespreekbaar is.

Succes ermee!

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 26 april 2007, 7:36

haar vragen is het beste inderdaad.

ik moet wel toegeven dat mijn eerste gedachte was. ...mmm..dan zal zij die behoefte niet hebben...
als ik me in haar plaats stel, en ik zou zo op jou reageren, dan zou dat betekenen dat ik al je aandacht wel prettig vind, maar meer niet.

Maar goed..daar moet je je niks van aantrekken, want iedereen is anders..als ik iemand zie zitten ben ik gretig...en mail en sms en bel me de blubber.
maar een ander kan misschien juist in zn schulp kruipen..
dus vraag het haar gewoon..voorkomt een hoop misverstanden.
misverstanden zijn zooooo zonde van de tijd...

succes...krijgen we nog een verslag? :wink:

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » do 26 april 2007, 8:01

ik sluit mij volledig aan bij de andere posters,
het in je hoofd blijven zitten met dit soort stukken iss zoo zonde,

vragen dus..

sfinxs

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » do 26 april 2007, 12:55

Dank jullie wel en wat zijn jullie eensgezind! :)

Mijn eerste gedachte was ook: gewoon vragen.
Maar soms ben ik bang het nogal delicate begin van een relatie te verstoren :? (Maar misschien denk ik dat omdat mijn vrouw ieder gesprek over onze relatie afdeed als gezeur... mijn erfenis uit het huwelijk)

Het is duidelijk dat ze niet verliefd is, maar dat wist ik van tevoren: ze gaf tenslotte aan dat ze niet aan een nieuwe relatie toe is. Maar ze vindt me wel leuk genoeg om geregeld mee te wandelen.

Pff, dit soort asymmetrische verliefdheden zijn zo frustrerend...

Ik zie haar over 2 weken pas weer en dan zal ik het (tijdens een boswandeling die we gepland hebben) vragen. Per telefoon lijkt me niet zo geschikt.

Dus even geduld a.u.b. Madeliefje :P
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 26 april 2007, 13:11

Ik denk dat je niet kunt vergelijken met je vroegere 'dates' . (dat woord bestond toen wss nog niet eens). Je was zelf een stuk jonger, net als de potentiële partners. Ook zij is gepokt en gemazeld (aan het worden). Hoewel jouw vraag dezelfde is als twintig jaar geleden, zul je hem beslist niet op dezelfde manier stellen, want als je een soort van ongeduld bij jezelf voelt, heb je m.i. iets om aan te kaarten.

Nog twee weken - de meimaand lijkt me uitermate geschikt voor dit soort gesprekken :D


Mirthe

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » do 26 april 2007, 17:26

Het is een aparte situatie, ja.

Enerzijds zijn er dingen die op een verliefd stel duiden:
een email-wisseling van wel 10 mails binnen een middag;
bijna iedere dag contact (wel mijn initiatief, maar ze gaat er altijd vrolijk op door, kapt nooit een gesprek af maar praat en vraagt honderduit)
ze is heel geïnteresseerd in wat ik op een dag gedaan heb en vraagt naar de gewoonste dingen: 'hoe was je dag/" en dan moet ik alles vertellen (en uiteraard anderson idem dito), het is bijna "huiselijk".

Het meest bizarre is: een gevoel van vertrouwdheid, alsof ik haar al jaren ken, heel raar.


Ik heb vroeger wel meer "opstart-problemen" gekend :)

Heel heel lang geleden: een meisje vertelde mij dat ze niet verliefd was maar wel vrienden wilde blijven. Ik was zo teleurgesteld dat ik spontaan begon te huilen. Ze omhelsde en kuste me en werd uiteindelijk binnen een paar dagen wel verliefd op me.


Bij mijn vrouw: na de 2e date bleef ik al slapen in haar bed. de volgende dag had ik haar aan de telefoon en ze wist het opeens niet meer, of ze wel een relatie wilde. Ik heb die dag een brief met mijn gevoelens erin bij haar in de bus gedaan en kreeg de volgende dag een brief met twijfels terug. Een dag later waren die opeens weg...

Het kan raar lopen in ieder geval. :)

Ik kijk het nog wel een tijdje aan en ga over een paar weken voorzichtig een gesprek aan.

ik moet eerlijk zeggen dat dit forum me enorm veel steun biedt, eerst bij het uit elkaar gaan met mijn vrouw en nu weer. Toch een uniek forum dit. Bedankt meiden! :kiss:
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 26 april 2007, 19:43

AZ , ik zou het luchtig houden . Verliefdheid is mooi maar soms zwaar ...En na een scheiding is het goed een nieuwe eigen vriendenkring op te bouwen . Concentreer je misschien niet alleen op opnieuw een relatie aangaan hoeveel zin je er ook in mag hebben . Het is nu de ideale periode misschien om wat over jezelf te ontdekken waar je in een relatie misschien minder kans toe zal hebben .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » do 03 mei 2007, 0:00

Door omstandigheden de wandeling vervroegd, naar afgelopen zondag. niet erg! Gedurende het lopen kwam mijn verliefdheid aan de orde en zij gaf aan dat ze dat zelf niet is; ze vindt het gezellig met mij maar meer ook niet. :(

Na de wandeling hebben we gezellig uit gegeten en er verder over gepraat, op zich kon ik er toen goed mee omgaan.

Nu, drie dagen later baal ik als een stekker, ik heb het helemaal gehad :evil:

Het is zelfs zover dat ik begin te twijfelen aan de juistheid van de beslissing om te scheiden. Ernstig... weet even niet meer wat ik met mezelf en met haar aan moet.

ik denk dat ik voorlopig geen contact meer met haar zoek, laat zij maar eens initiatief nemen...

AZ, weer een illusie armer en een ervaring rijker.
Laatst gewijzigd door Aphrodites' zoon op do 03 mei 2007, 6:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Nitewriter
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 04 februari 2004, 17:59
Locatie: NH, wanna dance with the devil?

Berichtdoor Nitewriter » do 03 mei 2007, 1:38

Dag Aphrodites' Zoon,

Hoewel je advies van vrouwen vraagt, meen ik als man er ook iets over te kunnen zeggen.

Het einde van een langdurige relatie zorgt altijd voor schokken in de overgang naar je nieuwe omstandigheden. Je hebt tijd en geduld nodig om daaraan te wennen. Je eerste aandacht zou daar ook naar uit moeten gaan. Geef vorm en inhoud aan je nieuwe bestaan. De nieuwe omstandigheden bieden je een kans om na te denken over hoe je leven vanaf nu wenst in te vullen. In andere woorden, wees vooral goed voor jezelf!

Natuurlijk kan het gebeuren dat je iemand tegenkomt die je leuk vindt. Er wordt een ontstane leegte opgevuld, je voelt de spanning van het onbekende, het leven lijkt je toe te lachen en weer de moeite waard. Een heerlijk gevoel.

Helaas zijn die relaties zelden een lang leven beschoren. Ze worden de zg. 'tussen relaties' genoemd. Om daarin, en wellicht in de reacties van R., iets meer inzicht te krijgen kan je de link hieronder volgen.
http://www.planet.nl/planet/show/id=243 ... /sc=4d67ac

Ten slotte wil ik je een wijsheid meegeven die ik ooit kreeg:
Je hebt geen invloed op het gedrag van een ander, wel op de manier waarop jij ermee omgaat.
Dat is mijn uitspraak, en daarmee moet je het doen.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » do 03 mei 2007, 17:26

Hee Nitewriter,

Bedankt voor je wijze woorden en de link!
Hier heb ik wel wat aan!
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten