Mijn man is ineens idolaat van de computer

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

karink
Berichten: 56
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 4:03

Mijn man is ineens idolaat van de computer

Berichtdoor karink » wo 28 maart 2007, 1:09

Zal een korte uitleg geven, we zijn nu dertien jaar bij elkaar, wel vorig jaar een tijd uit elkaar geweest, maar elkaar toch weer gevonden. We hebben een gezin, waar altijd wel iets aan de hand is, waar ik het meeste van oplos en op mijn schouders draag, mijn man helpt weleens met de afwas en dat is het ook eigenlijk wel.
Hij heeft al jaren een eigen account op de computer, waar hij eigenlijk niets mee doet, hij heeft het niet zo op computers! Ik ben op een aantal fora's actief en hij heeft mij hier eigenlijk altijd om uitgelachen. Want volgens hem waren dat geen echte mensen waar ik mee praatte, maar virtuele mensen. als ik hem vertelde dat ik op het odd forum, of burn out forum was geweest, omdat ik die voor mee heel hulpzaam zijn, schamperde hij altijd maar wat. Zelfs dit forum vind hij niets, maar hij was wel blij met de tips die ik op hem uitvoerde.

Nu sinds twee weken, is hij helemaal idolaat van de computer, hij staat er zelfs een uurtje eerder zijn bed voor uit voor zijn werk. Toevallig, omdat de vaste comp gecrasht was, moest ik alles herinstalleren van alle accounts, dus ook zijn e mail account. Om te zien of het werkte, haalde ik zijn post binnen. Ik moest de spam killer nog opvoeden, dus ik vroeg hem om even te komen kijken wat nou spam was en wat niet. In de normale outlook, opent alles onderin altijd een deel van de mail, dus ik was heel erg verbaasd om daar een mail aan te treffen, die voor mij echt niet zo leuk was. Ging even naar de wc en plop, de mail was spoorloos verdwenen.
Mijn man zei "dat een collega een grap met hem aan het uithalen is", ondertussen vond ik al een raar verhaal, maar goed. Ik heb mijn laptop beneden gelaten en dat wachtwoord wist hij, de vaste was na de crash in onderhoud, daar merkte ik in mijn geschiedenis rare dingen op. Ik dus nagekeken, bleek dat hij al heel vroeg zat te mailen met iemand. Ik heb mijn mond gehouden, maar nu gaat het bij mij toch echt de spuigaten uitlopen, ik weet dat hij nog niets gedaan heeft, maar hij is zich wel aan het voorbereiden op.

Na dertien jaar huwelijk wil hij ineens meer vrijheid, hij mag allang alleen stappen, trio's doen we in overleg, ik verbied hem niets, als hij maar even belt waar hij uithangt, anders maak ik me ongerust.

Ineens gaat hij praten dat hij binnenkort veel moet gaan overwerken, dus of ik hem ajb wil vertrouwen, nou sorry, maar alles bij elkaar, vertrouw ik hem voor geen meter. Ineens beschuldigd hij mij ook dat ik al zijn wachtwoorden ken, dat ik altijd zijn post nalees en dat hij daarom een een gmail account heeft aangemaakt. Ja jemig, ik heb zijn account geinstalleerd, zelf kan hij dat niet, ik verwijder zijn cookies, want hij heeft totaal geen verstand van computers. Ook vind hij het heel vervelend dat ik vraag of zijn collega nog geintjes, ik noem die gekscherend zijn vriendin, uithaalt hij gaat dan meteen in de verdediging en heeft letterlijk gezegt, jij mailt zoveel met mensen, nu mail ik eens met een meid, was een verspreking van hem, en dan krijg ik dit van jou, bemoei je er niet mee, wil je. Ineens wil hij ook op zoek gaan naar een andere baan en ander doucheschuim hebben, dove is te vrouwelijk ineens voor hem.

Ben ik nou zo gek, of denkt hij nou echt dat hij onopvallend bezig is?

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » wo 28 maart 2007, 1:37

Lieve Karink,

Iemand zonder ervaring op het gebied van virtuele relatie`s , computers en wellicht ook wel vreemdgaan ( denk ik uit je verhaal te halen) heeft geen idee hoe makkelijk dingen zijn te achterhalen. Ik vermoed dus ook dat je gelijk hebt. Je "boft" dan met het feit dat hij geen ervaring heeft ermee waardoor hij dus "fouten" zal maken.
Leuk is het niet.. laat ik dat voorop stellen. Hem wijzen op dat je dingen ontdekt is wellicht ook niet handig als hij nu (tijdelijk) "verslaafd" is ... dan zal hij steeds beter worden in verbergen. IK denk dat wat je het beste kan doen is hem aanspreken op het veranderde gedrag. Vragen wat hij mist ( grote kans dat dat iets is wat je hem niet zal kunnen geven) en daar verder mee gaan. Praten , praten , praten. Wellicht dat je door andere dingen te doen in jullie huwelijk hem wel weer aan je kan binden.

Nu geef ik je advies terwijl je dat misschien wel helemaal niet zocht.. mocht dat zo zijn lees er aub overheen.
Je bent iig niet gek.. hij is onervaren in deze dingen.. zegt je wat over het verleden... en wat over de toekomst. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen

Heel veel sterkte!

liefs savanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 28 maart 2007, 1:57

*no comment*

...wilde ik schrijven op je topic, Karink. Omdat ik je lees.. en lees dat je een vrouw bent die haar man best goed kent (kan het anders, na zoveel jaar), die intelligent is, niet jaloers ingesteld, open-minded.. en.. zeker niet gek.

Ik vertrouw jouw gevoel hierin. Je voelt het zelf.

Sluit me verder aan bij Savanne. En ja, sterkte! Het is overkombaar, maar niet minder shit.. :?

karink
Berichten: 56
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 4:03

Berichtdoor karink » wo 28 maart 2007, 2:16

Bedankt Savanna,

leuk is het inderdaad niet, ik heb hem vandaag gevraagd wat hij nodig heeft van mij, maar daar kon hij weinig antwoord opgeven, wel dat hij vind dat ik voor iedereen altijd moet zijn. Kan ik weinig mee, want ik wou weten wat hij van mij nodig heeft, ik laat het nog maar even sudderen.

Je hebt gelijk, dat hij geen ervaring heeft met vreemdgaan en dat wil ik graag zo houden ook. Ik denk ook een beetje, dat hij juist door deze signalen af te geven, dat hij zo iets heeft, van help ik verdrink en dat wil ik helemaal niet. Volgens mij ligt dit er te dik boven op, hoop ik in ieder geval.

Wel omdat ik dit nu weet, heb ik de deur vandaag voor hem open gedaan en hem verwelkomt met een lange kus. Hij stond echt stom verbaasd te kijken en daar heeft hij ook wel gelijk in, na dertien jaar, ren je niet meer naar de deur toe. Is allemaal zo normaal geworden, man komt thuis, vrouw doet haar dingen.

Ik ga aan het werk voor mijn man, want als er iets is wat ik weet, dat ik zielsveel van hem hou. Ga mijn koppigheid ten lijf, thanks Savanna, een goede oogopener.

Knuffel Karin

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » wo 28 maart 2007, 6:56

Beste karink,

Allereerst baart het me zorgen dat jij de meeste zorgen van jullie gezin op je schouders hebt. Denk eens na of je niet teveel uit zijn handen trekt cq teveel naar jezelf toetrekt. Het kan echt heeeeel moeilijk zijn om dingen uit handen te geven of los te laten, maar als je al last hebt (gehad) van burn-out verschijnselen zul je toch moeten leren om wat relaxter te gaan leven.



Nu over je man / relatie...

Ik generaliseer nu enorm, maar mannen zijn thrilseekers, en als je dat thuis / huidige baan / op tv / in je relatie niet meer vindt, ga je dat elders proberen te vinden.


Ik denk dat je in je relatie als vrouw hier op verschillende manieren kunt reageren. Je schreef het zelf al ....na 13 jaar huwelijk doe je allebei je ding...

Maar een relatie onderhouden is hard werken en veel communiceren over wensen, fantasieën, en toekomstdromen. Het is niet voldoende om dagelijks de kinderen naar school te brengen en maandelijks je salaris binnen te krijgen om de rekeningen te kunnen betalen. Die tredmolen is ook niet het ideaalplaatje wat de meesten in de verkeringstijd voor ogen hadden, toch?


Het is wel duidelijk dat er iets moet gebeuren / veranderen in jullie relatie, en ik weet eerlijk gezegd niet of een lange zoen bij thuiskomst de ultieme oplossing is.

Maar meer in algemene zin is zijn positieve reactie denk ik wel een signaal dat oude, ingesleten patronen doorbroken moeten gaan worden.

Veel praten, met een open mind zou ik zeggen!


succes
searcher
Laatst gewijzigd door Searcher op ma 25 augustus 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

cavia11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 08 januari 2003, 2:01
Locatie: suburbia

Berichtdoor cavia11 » wo 28 maart 2007, 8:32

Hallo Karin,
Vind het maar een trieste bedoening in jouw relatie, vooral n.a.v. jouw topic 'help'
Daaruit proef ik zoveel vernedering van je man naar jou toe, lees je postings in dat topic nog eens goed na. Ik begrijp niet dat je van iemand kunt houden die zo overduidelijk niet van jou houdt. Sterkte.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 28 maart 2007, 9:24

Cavia, vind wat je schrijft wel erg kort door de bocht (of hoe zeggen jullie dat :lol: ). Je kan toch 'houden van 'niet invullen voor iemand anders?

Karink, ik sluit me aan bij Jessebel : vertrouw het meest op je eigen gevoel.

Ik wens je moed en vertrouwen toe :)

cavia11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 08 januari 2003, 2:01
Locatie: suburbia

Berichtdoor cavia11 » wo 28 maart 2007, 10:41

Katarine, ik probeer Karin wakker te schudden. Het is inderdaad kort door de bocht maar als je leest wat zij schrijft in haar topic 'Help' dan denk ik wat verschrikkelijk.
Lees dat topic eens.

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » wo 28 maart 2007, 12:02

nog 1 die erggg kort door de bocht gaat,

in deze heb je zelf lief!! en maak je keuze, maak hem voor jezelf,
praten heeft in deze geen zin meer je bent zoo boos, zoo fokked up,
zo moe, damn Vrouw lees je topics nog eens door,.

KIES VOOR JEZELF..

sfinxs

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 28 maart 2007, 12:35

even ter verduidelijking : ik ga akkoord met al hetgene jullie zeggen, dat 'te kort door de bocht' sloeg op het feit dat cavia zei dat hij niet van haar houdt. En ik wou gewoon zeggen : dat kan jij niet weten. Omdat jij hem niet bent en omdat 'houden van' voor iedereen anders is.

Voor de rest sta ik enthousiast mee aan de zijlijn te supporteren voor karink :D

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » wo 28 maart 2007, 12:43

Ik heb ook je Help topic gelezen, maar dit is toch wel iets ernstiger dan ik dacht.

Je hebt een verwend manneke getroffen die niet het idee heeft dat hij voor jou moet zorgen (emotioneel bedoel ik dan, want zo te zien neemt hij zijn werk/inkomen wel serieus).

Als hij over jou kan beschikken wanneer hij maar wil (waar op zich niets mis mee is als je zoiets afspreekt in een D/s relatie) en ik tel daarbij op de onevenwichtige relatie en communicatie zitten jullie op het randje van een echtscheiding.

Als je door wilt met hem zul je goede nieuwe afspraken moeten maken met hem ...




searcher
Laatst gewijzigd door Searcher op ma 25 augustus 2008, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 28 maart 2007, 13:04

eerlijk is eerlijk...
toen ik beide topics las...dacht ik hetzelfde als cavia
misschien kort door de bocht..maar we reageren op wat geschreven wordt..en dat straalt nu eenmaal uit dat er van zijn kant niet veel echte liefde lijkt te zijn. :roll:
The music is all around us...you only have to listen..

Kat68
Berichten: 29
Lid geworden op: za 01 oktober 2005, 15:20
Locatie: nl

Berichtdoor Kat68 » wo 28 maart 2007, 19:01

ben het ook helemaal met cavia eens!

karink
Berichten: 56
Lid geworden op: za 11 maart 2006, 4:03

Berichtdoor karink » wo 28 maart 2007, 22:44

Bedankt voor de warme reacties!

Op zijn manier houdt mijn man wel van mij, dat weet ik, maar de laatste tijd uit hij dit wel heel erg raar.
Pas dat ik een Burn out kreeg en dus gas aan het terugnemen ben, zegt hij deze dingen en die kan ik er niet bij hebben.
Juist doordat ik mijn burn in begonnen ben, storen deze dingen mij zeer en doen ook pijn om te horen. Ik heb jaren voor het gezin klaar gestaan en nu dat ik hem nodig heb, valt hij mij eerder af alsof ik het moedwillig doe. Dat hij zelf een burn out kreeg, nu tien jaar geleden, stond ik hem terzijde en gaf hem de ruimte en geloof me, toen heeft hij gekkere dingen gedaan dan ik. Maar het blijkt nu wel hoe ouderwets hij is en inderdaad verwent in heel veel dingen en die dingen doe ik nu eenmaal niet. Ik heb trouwens nooit zijn appeltje voor hem geschilt hoor. Ook zijn lunch maakt hij zelf klaar.Buiten dit om, ben ik het met jullie eens, hij vernederd mij en dat voel ik heel goed, besef ik ook, maar ik kan en wil niet zomaar een relatie van dertien jaar aan de kant gooien omdat hij denkt dat het gras aan de andere kant groener is. Dus inderdaad, praten en nog eens praten.

Maar dit is trouwens het opvallende, hij heeft deze kritiek pas sinds december, daarvoor eigenlijk nooit, in november kreeg ik mijn burn out en nu blijkt dat hij met deze meid sinds december mailt.

Maar sinds die tijd is er ook werkelijk niets meer goed aan mij, maar ook aan het gezin niet. Denk ook dat hij voor zich zelf een reden zoekt om de volgende stap te zetten om zich niet schuldig te voelen. Ik heb mails gelezen, waarin hij naar haar schrijft, dat ik hele dagen in bed lig, zwaar op mijn gezin leun en hang, dat we al sinds december geen sex gehad meer hebben, nou ja gisteren nog, maar goed en dat ik hem mishandel.
Dat hij bang is, dat als hij weggaat, dat ik de kinderen iets aan ga doen, dus hij is stiekum bezig om een ander huisje te zoeken, zodat hij daar niet bij hoeft te zijn als dat gebeurd. Echt leugen op leugen is hij aan het stapelen. Ik denk ook dat de beide topics ook wel bij elkaar getrokken kunnen worden.

Die meid, Nathalie heet ze, heeft naar hem gemaild, dat hij dan maar thuis moet blijven wonen zodat ik dan geen gevaar voor de kinderen ben, lieve meid hé? Ze spreid het bedje dus alvast, bah bah.

We hadden een M/s relatie, maar dat wou hij niet meer, dus gestopt, we moeten ons samen er fijn in voelen. Emotioneel is hij er inderdaad niet voor me, niet meer sinds december. Searcher, aan de ene kant heb ik zoiets, ik wil en kan hier geen energie meer instoppen, maar ja, ik heb ook kids en dit is van de laatste vier maanden, daarom ben ik ook zo boos, gekwetst, moe en gefrustreerd.

Ik kan hier niets mee, ik heb wel mijn man laten weten, dat hij zich de laatste tijd wel heel erg vreemd gedraagt en ik daar niet mee uit de voeten kan.

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » wo 28 maart 2007, 22:54

:? wat een worsteling, voor jou,
wat een dilemma erbij die zich opstapelt met je burn out,

ik lees je
en weet dat je zelf door deze worsteling heen moet,

ik blijf het herhalen, wees lief naar jezelf, de kinderen hebben er ook niets aan als dit nog langer voortduurt, kinderen pikken dit feilloos op, wat een beperking kan geven in hun verdere ontwikkeling als mens,



sfinxs


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 22 gasten