homo ouderschap

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

ster
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 07 mei 2006, 22:14

homo ouderschap

Berichtdoor ster » ma 12 februari 2007, 0:47

Hoewel ik er zelf niet direct mee bezig ben. Vraag ik het me wel eens af:

Zijn er hier m-m stelle of v-v stellen die denken over kinderen of al kinderen heben?
En hoe gaat dat bij jullie in zijn werk?

zoeken jullie (v-v) een bekende als vader, of g aje naar de sperma bank?

Willen jullie een kind opvoeden met z'n 3en of vieren (m-m)?

Ik ben namenlijk zelf bi sexueel, en ik ben benieuwd waar ik tegenaan zou lopen als ik een vriendin zou hebben en een kind zou willen.

Een nieuwsgierige ster...

(ik weet niet of deze post goed staat bij hoe doe ik... maar goed...)

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » ma 12 februari 2007, 16:34

Hallo Ster, ik had lang geleden eens een collega, die homo is en samenwoont met zijn vriend.
Zij wilden graag kinderen, maar dat was tot een klein tiental jaren geleden hoogst ongebruikelijk. En vooral niet geaccepteerd in de samenleving, een homostel met kinderen. Dat vond iedereen maar raar......

Per toeval werd de zus van mijn collega, die lichtelijk geestelijk gehandicapt is zwanger en daar zat de familie met een probleem. Zij zou zelf nooit voor het kind kunnen zorgen, en daarom hebben mijn collega en z'n vriend de voogdij op zich genomen.
M'n collega ging parttime werken en werd 'parttime moeder', en ze waren dolgelukkig met dit kind !! Het contact met hem is verwaterd (ander werk) maar het laatste wat ik van hem gehoord heb is dat ze nog een kind geadopteerd hebben.
Ze vormen nu samen een gezinnetje met twee vaders. Ik vind dat zooo bijzonder en mooi dat dat tegenwoordig mogelijk is !!

Of je hier homo/lesbi-stellen met kinderen zult aantreffen weet ik niet. Misschien durft niet iedereen over zoiets openhartig te praten.
Ik hoop dat je iets aan het verhaal van mijn oud-collega hebt.
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

Veertje88
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 23:43
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor Veertje88 » ma 12 februari 2007, 19:01

Ik ben zelf hetero, maar mijn buurvrouwen en overbuurvrouwen zijn allebei een lesbisch stel met kinderen. Ze hebben het wel op verschillende manieren gedaan: de buren zijn allebei zwanger geraakt via de spermabank (Hun dochters zijn dus ook eigenlijk officieel geen zusjes). De overburen hebben een pleegkind.

Verder gaat het heel goed en lijken ze allemaal geel gelukkig :D Volgens mij wordt er ook over het algemeen niet echt moeilijk over gedaan.. Gelukkig maar :)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 26 gasten