tsja en nu..?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

tsja en nu..?

Berichtdoor cutee D » wo 31 januari 2007, 18:19

hallo allemaal.. =)

heb al n paar x een berichtje achtergelaten op het topic over de minnaars, maar nu toch even tijd voor n neiuw topic.. weet namelijk niet echt meer wat ik dr nou mee moet.

okay n korte inleiding: nu ongeveer een maandje of 8, 9 geleden ben ik een beetje gaan lopen stoeien met iemand van mn werk. Leuke gozer, meestal heel gezellig enzo dus had ht lekker naar mn zin. Alleen, meneertje had n vriendin. Op zich niets mis mee, als hij vreemd wil gaan is dat zijn keuze, en voor mij was het een fijn en veilig gevoel dat het geen clichee zou worden, gewoon altijd lekker gezellig. af en toe lekker lopen stoeien, vond het helemaal prima. Zijn vriendin ging een tijdje weg naar verweggistan en merkte dat ik het soms meer dan prima vond.. echt helemaal niet de bedoeling,,!! (tot op vandaag nog geen idee wat het voor hem wel en/of niet was, maar nooit gevraagd omdat ik het antwoord, ongeacht wat het is waarschijnlijk gewoon niet wil horen.)

Begon me best kut te voelen, want ik vond het echt een topgozer, zo iemand die je altijd wel om je heen wilt hebben, als gewone vriend bij wie je af en toe terecht kan en die gewoon altijd vrolijk is. Had het ook gezegd van hey mop, vind je leuker dan de bedoeling is, dus kunnen miss beter stoppen want dit is nooit de bedoeling geweest en dat gaat het ook nooit worden, (heb een best irritant duidelijk beeld van de realiteit=P) maargoed nouja kreeg er niet echt een duidelijk antwoord op, en werd nog steeds uitgenodigd.. nam aan dat het wel goed zat dat ik hem toch voor meer begon te zien dan alleen een stoeimaatje. Kwam miss omdat ht een tijdje best kut bij mij thuis ging, en ik daar vaak terecht kon, ht was mn fovoriete plekje om even "niet-thuis" te zijn..

maar zn vriendin kwam terug, dus waren er mee gestopt, wel zo fair, ze was een eeuwigheid weggeweest en neem aan dat dat ht moment is dat je voor jezelf bepaald of je serieus met je relatie verder wilt. Nou heel blij voor hem dat zij weer terug is (tsja raar gevoel maarja dat krijg je als je om iemand gaat geven blijkbaar haha ) Baalde natuurlijk wel onwijs dat ik wist dat ik niet meer langs kon komen of af en toe gewoon een grote arm om me heen, maarja eigen schuld wist waar ik aan begon.

Maar nu het probleem.. Hij wilde haar ten huwelijk vragen (als ik het goed begreep) maar wou het wel eerlijk doen.. hij heeft het van ons twee opgebiecht, en zij is boos weg gegaan en chijnt nu niets meer van zich te laten horen, behalve dat ik weg meost ofzo, weet het ook neit precies. Maar voel me er onwijs schuldig over, het laatste wat ik wou was het wel verpesten voor iemand die ik graag mag. Het is serieus nog nooit in me opgekomen dat zoiets zou gebeuren, want van wat ik hoorde was hij niet altijd even monogaam. maar ik voel me nou onwijs schuldig, en heb ook best het gevoel dat hij het me ook wel kwalijk neemt. krijg van die opmerkingen van hem, dat het net lijkt of ik hierop zat te wachten ofzo.. nou echt niets is minder waar! Ik heb echt geen idee wat ik hiermee aan moet.. het liefste zou ik gewoon weggaan, maar ben gek op m'n werk, en wat ik daar doe,, dus weggaan wil ik aan de andere kant ook echt niet..

Heb echt geen idee wat ik ermee aan moet..



xx*D*xx
--------------------------
the only place I feel safe.. I'm going to call this home - *Jimmy eat world*
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » wo 31 januari 2007, 18:34

ze wil nieteens met hem pratendus of ze mij wil spreken.. mij zou ze doodschieten als ze me zag (groot gelijk hoor) en ben ook zeker niet bang voor een confrontatie met haar.. maar ben wel doodsbang dat ik het daardoor misschien alleen maar erger maak.. *-)

met de beste bedoelingen nog wel..

XX*D*xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » wo 31 januari 2007, 18:42

nee dat niet, m'n baas stelde het wel voor maar weet niet hoe de hij in
kwestie er tegenover staat. zoals alles nu gaat is het van vriendschap naar intense afkeer gegaan. wat nou als ik miss te eerlijk ben, of iets vertel wat hij (nog) niet had gezegd ofzo.. hij verteld nu helemaal neits meer dus de kans is klein dat hij daar wel wat over zegt, dat hij er uberhaupt mee instemt. (terwijl het nu eigelijk nieteens om hem gaat, maar zij het persoon is die zich gekwetst en weet ik hoe allemaal voelt)

maar als je zoiets voor jezelf moet beslissen is het altijd makkelijker, lukt het niet? nou jammer dan, heb het tenminste geprobeerd en zien wel hoe het loopt. maarja als iemand anders' relatie dr opeen vanaf kan hangen wordt ht toch n stuk ingewikkelder.

denk wel dat je gelijk hebt hoor, ik bedoel zij heeft het volste recht te beslissen of ze het wel of niet wil horen en wat ze ermee doet. mr het blijft lastig als ht niet over jezelf gaat


xx*D*xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » wo 31 januari 2007, 18:53

thnx.. =)

xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » wo 31 januari 2007, 19:18

Ik vind het eerlijk gezegt nogal een klotestreek van hem dat hij het schuldgevoel en de verantwoordelijkheid bij jou probeert te leggen. Hij was er zelf net zo goed bij, hij wist waar hij aan begon en wat hij ervoor op het spel zette. Ik wil niet zeggen dat jij hier geen aandeel in hebt, maar ik denk eerlijk gezegt dat als jij er niet geweest was, hij wel een ander was tegengekomen om mee vreemd te gaan.

Wat je moet doen? Verder gaan met je leven en de tijd met hem afsluiten denk ik. Wat er verder tussen hun gebeurd (of niet gebeurd) is iets tussen hun en ik denk dat het het verstandigste is om je daar heel ver buiten te houden.
Sterkte.

Liefs Essie.
:love: Liefde verandert winter in zomer

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » wo 31 januari 2007, 19:51

Lastig ja, maar eerlijkheid wint altijd is mijn vaste overtuiging,............
Eerlijkheid inzake vreemdgaan maakt meer stuk en meer mensen diep ongelukkig dan gelukkig. Zie topic elders.

Het merkwaardige is dat mensen in een vreemd gevoel van oprechtheid ineens gaan biechten en daarme de hele boel finaal kapotslaan, en vervolgens uit alle macht weer willen gaan lijmen. Iemand die net emotioneel kapotgeslagen is, wil niet gelijmd worden, die wil zo snel en zo ver mogelijk weg van de hamer.

Als je niets kapot slaat hoef je ook niets te lijmen. Dus snaveltje dicht. Dat is hier niet gebeurd maar je vriend zonodig zijn geweten ontlasten. Zijn vriendin krijgt de ontlasting (letterlijk) over zich heen en jij voelt je schuldig over de stank en wilt gaan lijmen/schoonmaken.

Wat een puinhoop(je). Op je gedachten misschien een beetje te kunnen richten moet je jezelf misschien eerst de vragen stellen: is die ruzie boosheid mijn probleem, zo ja kan ik daar wat mee of moet ik daar wat mee doen. Als beide antwoorden Nee zijn, lullig maar je vriend is een volwassen vent en de rest is tussen hem en zijn vriendin.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, en veel sterkte.

jura
Berichten: 866
Lid geworden op: wo 08 februari 2006, 23:29
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor jura » wo 31 januari 2007, 21:52

Nou ja, je moet natuurlijk ook wel realistisch blijven. De situatie ligt nu erg moeilijk tussen 'die' man en vrouw en daarin zal CD niet erg welkom zijn, ook al zijn er alleen maar goede bedoelingen van haar kant. Wat er nu gebeurd tussen 'hen', daar staat ze buiten. Niet omdat ze dat zelf wilt maar omdat ze daar geplaatst wordt.

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat je geen schuld hebt, als er al sprake is van schuld dan valt die onder zijn verantwoording. Het gedrag dat hij nu naar jou vertoont evengoed.

Ik krijg het idee dat je haar niet kent (ik bedoel; dat zij niet een vriendin van je is) en vanuit dat oogpunt denk ik dat een gesprek met haar weinig kan/zal toevoegen. Ze zal er (nu) niet voor openstaan, zoveel lijk je zelf ook al aan te geven.

Dat dit je raakt lijkt me duidelijk en dat kun je hem natuurlijk wel duidelijk maken. Hoeft niet face to face, als hij daar niet voor openstaat, die mail leest hij dan toch wel. Evenwel, verwacht weinig response op dit moment.

Er zijn er twee in een relatie en jij bent nu derde, alle drie hebben het moeilijk, maar jij moet het alleen oplossen (niet dat ik in de schoenen van die andere twee wil staan). Volgens mij is het geen egoisme, gemakzucht of lafheid (sorry, kronkel), maar kun je op dit moment weinig anders dan je gevoelens en ongenoegen aan hem kenbaar te maken en waarschijnlijk daarna dit hoofdstuk te sluiten, hoe moeilijk dat misschien ook is.

Enneuh, 'gewoon' op je werk blijven hoor. Probeer dat er buiten te houden.

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » do 01 februari 2007, 0:22

Maarrr....ik spreek voor mezelf en hoe ik het zou doen nogmaals en dat is dus blijkbaar niet erg gebruikelijk. En ik zeg lekker geen sorry 8), want ik zie daar geen enkele reden toe als ik gewoon mijn mening uit :wink:
heej Kronkel =)

nee het spelletje weglopen, omdat het me soms beter, of simpelweg gewoon makkelijker leek, heb ik inmiddels vaak genoeg gedaan om te weten dat het voor anderen soms wel wat oplost maar voor mezelf zeker niet. (goh zou al bijna de indruk geven dat ik al volwassen was:O )Het zou geen oplossing moeten zijn mezelf maar steeds out of the picture te denken en te halen, alleen maar omdat dat op dat moment ff makkelijker is. Daar heb je echt groot gelijk in. Ik zit wel te twijfelen of het in dit geval niet slimmer is, maar op deze manier wil ik niet weg nee, zoals jij zegt wil ik wel met mn eigen waardigheid behouden kunnen gaan, kunnen zeggen, Ik heb het geprobeerd, het is niet gelukt, nouja jammer dan het is mijn probleem niet meer. mezelf wegcijferen zou wel zo'n beetje het laatste redmiddel moeten zijn.

Dus ik geef je wel gelijk.. alhoewel ik toch twijfel over dit specifieke geval omdat als het misloopt ik niet het probleem ben die met de issues komt te zitten.. maar ik wil ook niet weggaan voor hem uit gemakzucht, en later "dat meisje" zijn.. lastig..!! =S

en waarom Sorry?! :P vraag toch zelf om jullie mening, ongeacht of ik het met alles eens ben kan ik nu alles van meerdere kanten bekijken (dus blijven droppen die reacties aub :);)) en als ze mij of anderen niet aanstaan, jammer dan. Daar is het je eigen mening voor nietwaar..;)

mr echt thnx:)

@ Jura thnx..:) Het hoofdstuk afsluiten zla niet zo moeilijk zijn.. er zijn dingen gezegd en gedaan (ook door mij hoor) waardoor ik al n tijdje zeker wist dat dit niet was wat ik wilde. Vriendschap komt misschien ooit nog, en zo niet zwemmen er nog zo'n honderd soorten vissen in de zee :D

@ Dolce Vita,, ben ht niet echt met je eens.. ik bedoel als je je alleen met je eigen problemen die jou wat aangaan etc wil bemoeien, wat zou je hier dan op n forumsite doen?? Miss is het beter om een stapje terug te doen, maar zoals Kronkel al zei, je moet het wel met opgeheven hoofd kunnen doen.

xx*D*xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 01 februari 2007, 0:30

Ik begrijp het volgende:

Jij had een affaire met een gebonden man. ZIjn vriendin was langere tijd het land uit. Jullie hebben een heerlijke tijd gehad. Vriendin kwam terug, zijn geweten ging knagen en hij heeft alles opgebiecht. Zij heeft relatie verbroken......
Hij probeert jou nu de schuld toe te schuiven?

Zit ik goed zover?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » do 01 februari 2007, 0:37

zoiets ja.. :shock:
jij mag vaker mn teksten samenvatten, scheelt een hoop gelul.. :P
hij heeft wel gezegd dat ik dr niets aan kan doen, mr word wel meteen genegeerd, afgekat (op zich best logisch, zn leventje is omgegooid mr toch) en ik ben opeen maar ht persoon die weg moet enzo.. een beetje iemand die zegt dat je welkom bent maar je ondertussen op alle manier de deur uit probeert te werken zeg mr.
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 01 februari 2007, 0:42

Ik snap aan de ene kant jouw rotgevoel maar toch ben ik het eens met Kinky. Hij wist waar ie aan begon, hij heeft de beslissing genomen het allemaal aan zijn vriendin te vertellen. Dat zijn vriendin het niet gepikt heeft is haar goed recht maar om jou daarvan de schuld te geven is van hem niet eerlijk.
Ik kan me de reactie van die vriendin nog wel een beetje voorstellen. Jij bent tenslotte "de andere vrouw".

Jij bent niet verantwoordelijk voor het beëindigen van hun relatie. Hij had de keuze. Dat hij achteraf mss verkeerd heeft gekozen, daar zal hij verder mee moeten leven.
Dat ie zich zo rottig op jou afreageert kan ik me ook nog wel enigsinds voorstellen. Hij heeft verdriet, zijn relatie is naar de knoppen. Jij bent daar in zijn ogen mede oorzaak van dus reflecteert hij het op jou.

Laat ze, zoek geen contact. In elk geval niet op korte termijn. Wie weet komen ze er onderling uit.

Nogmaals, ik snap jouw gevoelens, maar probeer je daar overheen te zetten.

ps. ik wil best samenvatten voor je hoor. :lol:
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » do 01 februari 2007, 0:57

haha dankje! :P

haar reactie snap ik totaal, snap eigelijk niet dat ze niet al voor mn neus heeft gestaan of iets.. maargoed sommigen zijn dus wel volwassen :)
vind het van hem alleen kut dat hij A zegt en B bedoelt.. heb dan gewoon ht lef en wees zo eerlijk om te zeggen heo je je voelt, hoe je ertegenover staat.. maar probeer mij dan niet zo'n knagend schuldgevoel of wat dan ook te geven dat ik uit mezelf wel weg ga..

heb nummer etc gewist, zodat ook hij weet dat dit echt niet iets is waar ik stiekem mn profijt van probeer te halen ofzo. ben btje bang dat hij dat wel denkt of zo ziet.. maarja we werken samen, en ik wil er niet weg, maar ook niet blijven ten koste van hem of z'n relatie, mr naar mijn idee hoeft dat niet per se met n schop na.. Gelukkig scheen het nog niet zo ver te zijn, en hoeft er pas eentje weg als het echt neit anders kan. maar hij vertelde mij wat anders, dat als ik niet ging.. blabla.. dus was bijna weggegaan..

nu wil ik alleen al uit principe niet weg. (vind het daar ook echt geweldig, het leuke is dat het niet als werk zie :) ) mrja waar ik dus niet uitkwam is hoe ht kan, dat als hij ht alleen al gevraaagd had, ik daar zonder gezeur was weggegaan, en hij het (nu opeens:S) zo ziet dat hij echt onwijs achterbaks moet doen om me daar weg te hebben.. bedoel ik was niet ht persoon die ht stuk wilde hebben, als hij ht fijner had gevonden had ik ook zo wel weg gegaan.. sommige dingen zitten echt scheef in elkaar..:S

dus heb zoiets van, zal ik dan maar gewoon gaan, je doet er blijkbaar genoeg moeite voor.. terwijl ik aan de andere kant echt zeker weet dat dit ook op n gewoon normale manier had meoten kunnen.. :S

xx*D*xx
Laatst gewijzigd door cutee D op do 01 februari 2007, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

Inge30
Berichten: 47
Lid geworden op: do 27 april 2006, 12:32

Berichtdoor Inge30 » do 01 februari 2007, 12:06

Cutee, wat een rotsituatie! Ik herken het enigszins, al zat ik dan in de positie waar hij nu inzit. Als ik kijk naar hoe ik het zelf heb ervaren, kan ik geen begrip opbrengen voor zijn reactie. Natuurlijk heeft hij verdriet omdat zijn relatie kapot is, maar het blijft natuurlijk een feit dat hij daar zelf debet aan is.

Dat hij jou nu "de schuld" geeft, want dat doet ie in mijn ogen absoluut, vind ik laf. Van een volwassen vent mag je er toch vanuit gaan dat ie ook hand in eigen boezem steekt. Zoals ik jouw verhaal begrijp, is het niet zo dat jij alles op alles hebt gezet om hem te versieren, maar kwam het van beide kanten.
Als ik jou was zou ik er dus ook niet over denken om een andere baan te zoeken zolang je het werk nog leuk vindt. Sta erboven, hij is degene die problemen heeft met samen werken. Kortom, neem geen beslissingen onder druk van hem en al helemaal niet omdat je je schuldig voelt. Uiteindelijk krijg je daar waarschijnlijk meer spijt van dan wanneer je nu even doorbijt.

Ik weet ook niet of het goed zou zijn als jij nu contact op zou nemen met zijn vriendin. Misschien is het een idee dat ze op de een of andere manier te horen krijgt dat jij in ieder geval niet negatief tegenover contact staat, zodat zij zelf kan kiezen of ze de behoefte heeft met jou praten over wat er is gebeurd.
Tja, en mocht ze inderdaad met jou willen praten, dan kan het natuurlijk gebeuren dat jij iets vertelt wat hij (nog) niet had gezegd. Dat vind ik dan puur zijn risico; hij wilde alles opbiechten, dan had ie ook écht alles moeten vertellen.
Maak je daar dus niet te druk over!

Het kost tijd om alle verhoudingen weer een beetje recht te krijgen, misschien wel heel veel tijd, maar uiteindelijk krijgt alles een plaatsje en kan iedereen weer verder.

[/i]

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » do 01 februari 2007, 15:41

Speel eens in gedachten een rollenspel: je bent de bedrogen vriendin. Zou je in je woede en verdriet behoefte hebben aan contact met een volstrekt onbekende om daar in je verwarde gevoelens over te praten. Iemand van wie je partner ook nog eens zegt dat zij de schuldige verleidster is?

Stel je je eens in de plaats van je ex lover: die probeert zijn straatje schoon te vegen bij zijn vriendin met het argument "het is mij ook maar overkomen en haar (jouw) schuld)". Wil ie dat met overtuiging brengen dan moet ie dat eigenlijk zelf gaan geloven. En jij gaat hem er op wijzen dat hij wellicht ook zelf een beetje boel deel heeft aan de schuldvraag. Maar dat is het laatste wat ie nu wil horen.

Niet dat ik zijn gedrag goedpraat. Het niet nemen van zijn eigen verantwoordelijkheid is gewoon onvolwassen gedrag. Waarmee hij zijn eigen glazen juist ingooit en jou traumatiseert. Maar hij probeert er naar mijn inschatting (voor wat ie waard is) zo mee weg te komen. Niet dat dit jouw positie ook maar ietsje verlicht, maar misschien begrijp je iets beter waarom je nu het gevoel hebt bij beide partijen tegen een muur van onbegrip aan te botsen.

Ook daar vindt zgn redirectie en projectie gedrag plaats. Zijn schuld legt hij bij jou omdat het hem dan overkomen is en wellicht in de stille hoop dat zijn vriendin hem makkelijker vergeeft. En die denkt vervolgens: lapzwans, als jou dit zo makkelijk 1x overkomt, dan gaat dat je vast weer overkomen. Boem, deur dicht. Hij kan dan vgls. mij veel beter zeggen dat ie 1x een stomme keuze heeft gemaakt en dat ie daarvan zo'n spijt heeft en zoveel geleerd heeft dat ie dat nooooiit weer zal doen.


Tenzij je dr. Phil erbij kunt krijgen, zul je moeten accepteren dat hier voorlopig de communicatielijnen geblokkeerd zullen blijven totdat de heftigste emoties wat gezakt zijn. Dat kan wel een tijdje duren.

Voordat ik de dames weer over me heen krijg, ja het is wat koel analytisch allemaal, maar dat is nu eenmaal mijn vak. Sorry, kan ik ook niet helpen. Ben ook al een man, dus dat helpt ook al niet in deze :cry:

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » do 01 februari 2007, 15:50

hahaha Dolce, voel me echt niet getraumatiseerd ofzo hoor! gelukkig niet :D mrja helpt wel om soms gwn te zeggen wat je ervan vind, tegenover die bewuste mensen of niet,, het helpt :lol:

heb nu zoiets wil best met dr praten, mrja idd alleen als ze dat zelf wil. als zij zich ff wil uitleven, staan schreeuwen, schelden, wat dan ook, als het oplucht is ze van harte welkom. en als ze dat niet wil vind ik het ook best.

en hij bleek toch niet het persoon te zijn waar ik hem voor hield (jammer is dat, drijf mensen in een hoekje en ze veranderen.. :roll: ) dus zal ook weinig boodschap hebben aan wat hij nou eigelijk vind. blijf gwn lkkr me ding doen, misschien maak ik dezelfde fout nog 6 keer, en misschien helemaal nooit meer.

maar zal (mede thnx 2 you :D) wel onthouden dat ht mn eigen fouten zijn, en anderen me weinig meer wijs kunnen maken hoe ik me dr wel of niet over zou moeten voelen.

As long as you can find yourself in what you're doing, *no matter what others will say*, you're doing the right thing.. :)

thnx allemaal :)
KusKus
xx*D*xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten