baarmoederverwijdering

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

baarmoederverwijdering

Berichtdoor brunetteke » wo 24 januari 2007, 17:12

ik heb erg hevige menstruatie en dus ook bloedarmoede, hormonen maken me nog zieker, ik begin baarmoederverwijdering te overwegen, heeft iemand hier ervaring mee?
de voor-nadelen?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 24 januari 2007, 19:00

Brunetteke ik snap niks meer van je. Eerst plaats je allerlei topics over voorbehoedsmiddelen zonder hormonen en vraag je naar ervaringen en nu wil je zoiets ingrijpends ondergaan?

Ik heb geen ervaring, maar ik wil je als advies meegeven, denk eerst eens heel goed na voor je tot zo'n grote beslissing over gaat.

Er staat trouwens ergens een topic over baarmoederverwijdering, misschien dat je daar kunt lezen?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Berichtdoor grizzly » wo 24 januari 2007, 22:40

pfff, is nogal wat en ik vraag me af of je een arts daar makkelijk in meekrijgt.
Een gezonde vrouw ongeveer een jaar nodig heeft om helemaal te herstellen van de niet misselijke operatie. Als het via de buik gebeurt. Kan meen ik ook via de vagina, hoe het herstel dan is weet ik niet, maar wel sneller.
En wat de hormonen betreft, daar heeft je baarmoeder niets mee te maken. Dat regelen de eierstokken en die laten ze zitten als het niet nodig is die te verwijderen. Zonder eierstokken kom je vervroegd in de overgang...en dat is ook niet de bedoeling lijkt me. Kan je als je pech hebt weer hormomen gaan slikken via pillen......