baarmoederverwijdering

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

baarmoederverwijdering

Berichtdoor brunetteke » wo 24 januari 2007, 17:12

ik heb erg hevige menstruatie en dus ook bloedarmoede, hormonen maken me nog zieker, ik begin baarmoederverwijdering te overwegen, heeft iemand hier ervaring mee?
de voor-nadelen?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 24 januari 2007, 19:00

Brunetteke ik snap niks meer van je. Eerst plaats je allerlei topics over voorbehoedsmiddelen zonder hormonen en vraag je naar ervaringen en nu wil je zoiets ingrijpends ondergaan?

Ik heb geen ervaring, maar ik wil je als advies meegeven, denk eerst eens heel goed na voor je tot zo'n grote beslissing over gaat.

Er staat trouwens ergens een topic over baarmoederverwijdering, misschien dat je daar kunt lezen?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Berichtdoor grizzly » wo 24 januari 2007, 22:40

pfff, is nogal wat en ik vraag me af of je een arts daar makkelijk in meekrijgt.
Een gezonde vrouw ongeveer een jaar nodig heeft om helemaal te herstellen van de niet misselijke operatie. Als het via de buik gebeurt. Kan meen ik ook via de vagina, hoe het herstel dan is weet ik niet, maar wel sneller.
En wat de hormonen betreft, daar heeft je baarmoeder niets mee te maken. Dat regelen de eierstokken en die laten ze zitten als het niet nodig is die te verwijderen. Zonder eierstokken kom je vervroegd in de overgang...en dat is ook niet de bedoeling lijkt me. Kan je als je pech hebt weer hormomen gaan slikken via pillen......

Hoe ik hier als man zoveel over weet? Bij mijn vrouw is alles weggehaald....
Dus zoals Shazia al zei, denk er heel goed over na.......

groeten van
Grizzly

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 25 januari 2007, 0:18

Ervaring met een bmv?

Ja. Ik.
Denk niet dat je bij een gyn een bmv (baarmoederverwijdering) kunt bestellen.
Het zijn geen koekjes bij de koffie. Zelfs vrouwen met jarenlange (ernstige) klachten worden eerst goed aan de tand gevoeld voor de ingreep wordt uitgevoerd.

Het gaat om een amputatie: Eruit = nooit meer erin.


Het lijkt me dat jij maar eens gewoon met je huisarts moet gaan praten en ijzerpillen slikken.

Om je met twee benen op de grond te zetten heb ik mijn twee eigen topics hierover omhoog gehaald. Staat in Praten over Erotiek. De ene is vooral over 'voor', de andere over 'na'. (En klets daarna alsjeblieft niet meer zo'n onzin.)



Mirthe

Gast

Berichtdoor Gast » do 25 januari 2007, 11:40

:evil: hier kan ik zo kwaad om worden, de gene met de grootste mond weten het minst over dit onderwerp.
hen zelf ook jaren hevig gevloeid was 3 weken ongesteld en 1 week niet.
heb alle pillen die er zijn gehad,niks.
heb hormonen geslikt ,niks.
hebben mn baarmoederslijmvlies weggebrand, dooziek van geweest.
niks heeft ook maar iets geholpen.
er is een ding waar een arts doet een verwijdering, terecht, niet zomaar.
maar zoek een goeie arts eentje die luisterd en je kunt er voor in aanmerking komen.
dan nog het verschil tussen een verwijdering via de buik en via de vagina.
het enige en grootste verschil is dat je bij een vaginale verwijdering geen buik wond hebt, ik heb zelf ook vaginaal gedaan.
je bent sneller uit je bed en op de been, maar je mag net als bij via de buik 6 weken helemaal niets, niet tillen, niet te veel in huis doen, en je bent moe, moe ,moe, net als bij via de buik.
en vaginaal kan alleen maar als de baarmoeder niet vergroot is anders lukt dat niet.
een voordeel van via de buik is weer dat je baarmoedermond kan blijven zitten, wat bij vaginaal niet kan.
veel vrouwen vinden dat belangrijk ivb met klaarkomen.
ik persoonlijk merk geen verschil ik kom nog net zo makkelijk als met baarmoederhal.
eeen nadeel als hij blijft zitten, baarmoederhals dus, is dat je nog licht kunt blijven vloeien, omdat er zich baarmoederslijmvlies blijft ontwikkelen.
ik ben nu 41 en heb al bijna 5 jaar geen baarmoeder meer, geweldig.
als je nog geen kids hebt en wel wilt is het natuurlijk niet leuk als hij er uit moet of als het door bijv. kanker komt.
maar als je altyd pijn en veel andere klachten hebt en er zelf 100% achter staat is het mooi.
nooit meer ongesteld en buikpijn, ziek en beroerd.
laat mensen in hun waarde en als je zelf geen directe ervaring hebt hiermee, houdt je dan stil.
gegroet. :!:

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 25 januari 2007, 13:49

Sjonge ....
Ik zie toch geen reden om meteen zo ontzettend verontwaardigd te reageren hoor!
Degene die inhoudelijk op dit topic reageerde en niet de gevraagde ervaring heeft, verwijst netjes door naar een arts en een ander helder topic op she. De anderen hebben we l(indirecte ervaring).

En brunetteke is de domste niet. Die kan prima zelf nadenken en weet goed van wie ze wel en niet de info kan gebruiken.

Ik ben een INDIRECTE ervaringsdeskundige, en ik weet, dat ik destijds mijn moeder heb zien veranderen van een ziek hoopje ellende in een zelfverzekerde vrouw die de wereld weer aan kan. Zij is erg opgeknapt van de baarmoederverwijdering, maar het herstel is alleszins makkelijk. Maar daar kan Mirthe vast meer over vertellen.

Brunetteke, succes met het maken van je keuze, laat je goed, eventueel door meerdere gynaecologen onderzoeken en informeren hoor!

Knuf,
Pipje

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 25 januari 2007, 14:13

laat mensen in hun waarde en als je zelf geen directe ervaring hebt hiermee, houdt je dan stil.
zou je even verder willen kijken op dit forum?
Zou je even je grote mond willen houden als je nu mij bedoelt?

Als er hier iemand van meet af aan openhartig is geweest over juist dit onderwerp, is dat ondergetekende.

Zelden ben ik echt kwaad, maar nu dus wel.


Mirthe

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 25 januari 2007, 14:30

Het zou misschien handig zijn als iedereen duidelijk aangeeft op wie en op welke tekst hij/zij reageert.



Bijvoorbeeld....

@M
zou je duidelijk kunnen aangeven wie je beticht van het hebben van een grote mond ????



Melixande*

*verbijsterd

Josje
Berichten: 537
Lid geworden op: wo 07 augustus 2002, 1:01
Locatie: op een eiland, enne... activiteit, moet dat???

Berichtdoor Josje » vr 26 januari 2007, 0:27

is het natuurlijk niet leuk als het door bijv. kanker komt.

laat mensen in hun waarde en als je zelf geen directe ervaring hebt hiermee, houdt je dan stil.
Beste m, ik reageer niet zo snel op een topic als dit maar ik val over je uitspraak over kanker. Grizzly en ik hebben dat helaas meegemaakt en de term 'niet leuk' is hier in mijn beleving niet echt van toepassing. Je mag van geluk spreken dat het bij jou niet om deze vreselijke ziekte ging. Ik vind je reactie hierover dan ook niet gepast. En ja, ik weet waar ik het over heb door mijn eigen ervaring, je hele wereld staat op zijn kop en niet alleen de jouwe maar die van je dierbaren ook. Graag iets meer genuanceerd reageren.

Groet, Josje
ervaringsdeskundige
De krachtigste energiebron in het leven is en blijft de menselijke warmte.

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » vr 26 januari 2007, 10:39

lieve mensen, bedankt voor de reacties, ik heb wel een jarenlange lijdensweg achter de rug (constante vermoeidheid, constant ijzertabletten slikken maar! dat helpt niks want met de volgende menstruatie is al het ijzer terug weg
de gynaecoloog zei toen al, eerst al de rest proberen (de pil, spiraaltje enz) en als dat niet werkt, dan word het een operatie, nuja daar wil ik al jaren niks van weten omdat het te ingrijpend is, ik heb vorige week nog iets geprobeerd (de pil yasmin) en 10 keren in één dag lopen spuwen, doodziek in bed, en : niet hormonale anticonceptie helpt niks tegen overvloedig menstrueren, maakt dikwijls het bloeden nog heftiger

nu wil ik nog één ding proberen dat de gynaecoloog nooit heeft besproken (en waarschijnlijk ook niet in gelooft); homeopathie
vb concentraat van herderstasje (bloedstelpend bij menstruatie), maar als dat niet voldoende helpt, vrees ik dat ik die baarmoederverwijdering zal moeten overwegen, ik hoop maar dat die homeopathie helpt,
maar ik lees wel graag de verhalen over baarmoederverwijdering, het is idd het laatste "redmiddel" wel

elize67
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 09 februari 2007, 15:27

Berichtdoor elize67 » vr 09 februari 2007, 15:31

lieve mensen, bedankt voor de reacties, ik heb wel een jarenlange lijdensweg achter de rug (constante vermoeidheid, constant ijzertabletten slikken maar! dat helpt niks want met de volgende menstruatie is al het ijzer terug weg
de gynaecoloog zei toen al, eerst al de rest proberen (de pil, spiraaltje enz) en als dat niet werkt, dan word het een operatie, nuja daar wil ik al jaren niks van weten omdat het te ingrijpend is, ik heb vorige week nog iets geprobeerd (de pil yasmin) en 10 keren in één dag lopen spuwen, doodziek in bed, en : niet hormonale anticonceptie helpt niks tegen overvloedig menstrueren, maakt dikwijls het bloeden nog heftiger

nu wil ik nog één ding proberen dat de gynaecoloog nooit heeft besproken (en waarschijnlijk ook niet in gelooft); homeopathie
vb concentraat van herderstasje (bloedstelpend bij menstruatie), maar als dat niet voldoende helpt, vrees ik dat ik die baarmoederverwijdering zal moeten overwegen, ik hoop maar dat die homeopathie helpt,
maar ik lees wel graag de verhalen over baarmoederverwijdering, het is idd het laatste "redmiddel" wel
Hoi Brunetteke

Er is absoluut niets mis om je bm te laten verwijderen hoor als je klachten hebt.
Ik heb het vorig jaar "moeten"laten doen en heb er nog geen dag spijt van gehad........
Ik ben van al mijn klachten af en ook heeeeeel belangrijk,nooit meer ongesteld :lol: :lol: :lol:
En ook sexueel gezien is er bij mij niets veranderd,ik geloof dat zelfs mijn orgasmes heftiger zijn dan ervoor.
Plus ik ben van al mijn pijn af.Ik zou het je haast aanraden....bijwijze van spreken.

succes, :wink:

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor guinevere » wo 14 februari 2007, 17:16

[nu wil ik nog één ding proberen dat de gynaecoloog nooit heeft besproken (en waarschijnlijk ook niet in gelooft); homeopathie
vb concentraat van herderstasje (bloedstelpend bij menstruatie), maar als dat niet voldoende helpt, vrees ik dat ik die baarmoederverwijdering zal moeten overwegen, ik hoop maar dat die homeopathie helpt,


Getuigenis van (nog) een ervaringsdeskundige : het begon met gelijkaardige klachten als die van jou, toen begon de wildgroei van fibromen, alles bij elkaar heeft het 7 jaar geduurd voor ik de beslissing nam om mijn baarmoeder te laten weghalen (uit angst voor : wat erna?) en daar heb ik nu wel spijt van. Waar het aanvankelijk nog makkelijk vaginaal had kunnen gebeuren, is het uiteindelijk een buikoperatie geworden. Die laatste is veel en veel ingrijpender. Alleen al het (lelijke) litteken dat mijn buikspieren doormidden heeft gesneden, van navel tot schaambeen.

En toch, alles bij elkaar hou ik er alleen en positieve balans aan over. Ik voel me stukken beter in mijn vel, op alle vlakken en sexueel geniet ik nog even intens en goed als vroeger.

Dus....als je laatste redmiddel niet helpt, valt een hysterectomie zeker te overwegen. Wel kom je mogelijk sneller in de menopauze (weet niet precies hoe oud je bent) of je moet (weer) hormonen slikken om dit te voorkomen.

Een dokter bij wie ik ooit om een second opinion vroeg zei me : "zolang er niks kwaadaardigs aan de hand is, blijft het een 'luxe-probleem' en is het aan de vrouw in kwestie om aan te geven hoe vervelend ze haar klachten ervaart en of ze daar al dan niks aan doen".... ik was toen perpleks over de botte uitspraak maar uiteindelijk had hij wel gelijk.

Becs
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 16:39
Locatie: area Nijmegen

Berichtdoor Becs » wo 18 juli 2007, 16:22

up voor kyara

(er moet nog een topic hierover zijn, ik zoek effe verder)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten