Syndroom van Klinefelter

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Bianca1977
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 27 april 2005, 17:26
Locatie: Eindhoven, studente

Syndroom van Klinefelter

Berichtdoor Bianca1977 » do 21 december 2006, 13:24

Ik heb een vrij medische vraag, maar hoop dat iemand me toch verder kan helpen...
Ik heb een sex-vriendje die hele kleine, strakke ballen heeft. Ik heb daar nooit over nagedacht, maar nu las ik laatst dat een kenmerk van het syndroom van Klinefelter is dat een man kleine testes heeft. Daarbij kan hij een heel vrouwelijke huid hebben en soms borstvorming (of vetophoping op die plaats). Dit zijn allemaal dingen die ik bij mijn vriendje wel herken. Ik heb het nog nooit met hem erover gehad, maar ik las ook dat er bij het klinefelter syndroom een sterk verhoogd risico is op botontkalking en onvruchtbaarheid. Moet ik dit met hem bespreken?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 21 december 2006, 13:35

Ik weet niet in hoeverre jullie relatie is. Is het puur voor de sex of is er ook sprake van vriendschap? In het laatste geval denk ik wel dat ik het ter sprake zou brengen. Gewoon voorzichtig voorleggen.
Het zou ook kunnen zijn dat hij er van op de hoogte is, dat ie mss al weet dat ie het heeft maar het verder niet bekend wil maken?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Bianca1977
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 27 april 2005, 17:26
Locatie: Eindhoven, studente

Berichtdoor Bianca1977 » do 21 december 2006, 16:28

Mijn relatie met mijn vriendje is niet puur seksueel. We zijn geen maatjes voor het leven, zoals ik dat met mijn man heb, maar ik kan wel gewoon goed met hem praten. Meestal gaat het dan echter over mij, problemen waar ik tegenaan loop enzo. Hij vertelt ook wel over zichzelf, maar eigenlijk alleen maar leuke en positieve dingen...

japie
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 20 januari 2002, 2:01

Berichtdoor japie » di 02 januari 2007, 17:32

Dag Bianca,

Klinefelter is een erfelijke aandoening die veel voorkomt. een op de vijfhonderd nederlandse jongens heeft het.

Het komt in verschillende variaties voor.
Je vindt alles op www.klinefelter.nl

Groeten,

Japie

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » wo 03 januari 2007, 15:08

Sorry Japie maar op de Kleinfelter site staat dat het juist géén erfelijke aandoening is. Dat is ook onlogisch omdat Kleinfelters vrijwel altijd onvruchtbaar zijn.
Kans dat de topicstarter inderdaad een seksvriend heeft met Kleinfelter is aanwezig maar volgens mij zeer gering. De een heeft van nature grotere ballen dan de ander.

japie
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 20 januari 2002, 2:01

Berichtdoor japie » do 04 januari 2007, 0:55

Je hebt gelijk Binkie. Het is een chromosomale afwijking, die veel voorkomt.

Japie


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten