Depressie, antidepressivia en verder...?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 20 januari 2008, 1:14

herzien
Laatst gewijzigd door Savanne op zo 20 januari 2008, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » vr 14 maart 2008, 13:40

Ik heb gisteren mijn eerste dag gehad in de vaardigheden groep. Dat is de groep waar ik dus nu elke donderdag heen ga. Ik vond het wel eng, wilde eigenlijk nog afbellen toen ik mijn bed uitstapte. Maar ben toch maar gegaan. En achteraf viel het allemaal reuze mee! Ik denk dat ik hier veel ga leren. S'ochtends beginnen we met een rondje waar je die week allemaal bent tegen aan gelopen. Dan word er gekeken wat je dan anders kan doen als je weer in zo'n situatie komt. Daarna krijgen we creatieve therapie. Ik heb me erg vermaakt met verf en kwasten. :D Na de pauze gaan we sociale vaardigheden oefenen. En ja hoor we moesten een presentatie houden. Niet iedereen, maar ik stond op en ik dacht dit kan ik! Ik heb mijn verhaal vertelt over wat mij de afgelopen tijd is overkomen. Ik heb er niet bij stilgestaan hoe heftig dit eigenlijk allemaal is. Maar ik kreeg me iets te veel complimentjes. Dat ben ik dus helemaal niet gewent. Deze groep voelt fijn. Ik merk dat ik er mezelf kan zijn. Ik voel me goed!

Arty kan de hele wereld aan nu!!!
Afbeelding

Josje
Berichten: 537
Lid geworden op: wo 07 augustus 2002, 1:01
Locatie: op een eiland, enne... activiteit, moet dat???

Berichtdoor Josje » vr 14 maart 2008, 13:43

Goed gedaan meisje...

dikke knuffel, Josje
De krachtigste energiebron in het leven is en blijft de menselijke warmte.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 14 maart 2008, 13:50

ja, ben blij voor je Artemis :)
You go girl!

ps:proficiat met je huisje!

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » di 19 augustus 2008, 14:39

Ik zie nu pas dat dit topic hier heen is verhuisd.
Nou die vaardighedengroep had ik trouwens al snel bekeken. Dat was helemaal niets voor mij. Ik had steeds het idee dat ik bij alles wat ik wilde of zei me moest verdedigen en daar had ik helemaal geen zin in. Heb nu 1 keer in de 2 weken een gesprek met een psychologisch verpleegkundige en 1 keer in de maand met een coach. Het gaat goed met me dus het was nu het moment om die afspraak te hebben met de psychiater over mijn medicijnen. Na vertelt te hebben hoe ik alles zag nu, vond hij ook dat het nu wel een goed moment kon zijn. Ik kijk naar de datum van vandaag en bedenk met dat het deze maand een jaar geleden is....Een jaar geleden dat mijn ex mij mishandelde. Ik voel de pijn soms nog. Net onder mijn rechter oog en mijn rechterschouder. De herinnering aan wat hij mij heeft aangedaan. Maar ik ben sterk nu, ik kan het nu alleen (met af en toe wat hulp hier en daar). Ik heb hem niet nodig. Dit is mijn leven, waarin ik zelf bepaal wat ik doe, met wie en hoe.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 19 augustus 2008, 14:43

knuffel meis
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » vr 22 augustus 2008, 10:12

Nu 3 dagen op 10 mg en het gaat goed. :)
Afbeelding

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » zo 24 augustus 2008, 12:07

En op dag nummer 5 gaat het ook nog steeds goed!
En vandaag is het ook een jaar geleden...
Afbeelding

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » zo 24 augustus 2008, 12:51

Wat een mooie innerlijke kracht heb je toch Artemis.

Je mag strots op jezelf zijn zoals je nu in het leven staat en je eigen leven weer op hebt gepakt :kiss:
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » ma 25 augustus 2008, 21:26

Vind ik ook. Super artemis!!!

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » di 02 september 2008, 22:32

Iets meer dan 2 jaar terug begon ik dit topic. Het begin van een weg waar ik nog niet wist waar die ging eindigen. Nu 2 jaar later komt er eind aan het vaste ochtendritueel. De vraag of ik dat pilletje wel had genomen. Het eerste wat ik 2 jaar lang heb gedaan is dat pilletje slikken. Maar morgenochtend hoeft het niet meer. Ik voel me vrij en verlost van die strijd die ik heb geleverd. Ik ga me de vraag niet meer stellen of ik deze weg heb moeten bewandelen door mijn ex. Het ligt achter me. Kan er naar kijken als iets wat staat in een kastje. Ik heb er van geleerd. En zo af en toe kijk ik dan weer in dat kastje om het daarna weer dicht te kunnen doen. Nu komt het voor uit kijken. Weer een nieuwe andere weg die ik ga bewandelen. Die ik ga bewandelen als een avontuur, waar ik vast ook weer veel ga leren. Ik ga die weg niet alleen wandelen. Ik heb mensen om me heen die meer om mij geven dan ik ooit had gedacht. Ik voel me geborgen bij hun en ik kan mezelf zijn. Ik hoef me niet meer te verbergen voor wie ik ben. Er is rust in mijn lichaam en geest. Ik pieker me niet meer suf om elk kleinigheidje. Ik draai me nog 1 keer om...en zie wat ik achter me laat. Dan nu is het moment dat ik die eerste stap zet op deze nieuwe weg. Hoe die gaat lopen weet ik niet. Maar ik weet zeker dat ik alles wat ik tegen kom op dit pad aan kan en met beide handen aan zal pakken.

De tijd is er dat ik weet wie ik ben en wat ik wil met mijn leven.

Afbeelding
Afbeelding

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » di 02 september 2008, 22:36

Je hebt het geweldig goed gedaan, Artemis! Wees maar trots op jezelf!!

Dikke Knuffel!

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » di 02 september 2008, 22:41

*bloos*
Afbeelding

digigraaf
Berichten: 770
Lid geworden op: zo 25 november 2007, 0:16
Locatie: noorden v h land

Berichtdoor digigraaf » di 02 september 2008, 22:57


Afbeelding
Prachtig...Artemis, die nieuwe weg die je op gaat.
En wat een licht aan het einde van deze weg, ik wens je alle goeds voor de toekomst.

Digi.
P.S. mooie foto 8)
Elk Vogeltje Zingt ...Afbeelding

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » di 02 september 2008, 23:05

Niet door vertellen maar dat plaatje heb ik gewoon van het internet geplukt 8)
Afbeelding


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 14 gasten