hoe kom ik in contact met andere bi-vrouwen?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

hoe kom ik in contact met andere bi-vrouwen?

Berichtdoor biliefinme » za 19 augustus 2006, 15:41

heb me net aangemeld omdat ik sinds kort met veel vragen zit...
ben ruim 20 jaar getrouwd, maar heb dus al die jaren mijn bi-gevoelens heel diep weggestopt. door allerlei omstandigheden heb ik een poos terug besloten daar actief "iets" mee te willen doen.
maar ja... hoe???

ik woon in een dorp dus ons kent ons, 2 pubers thuis te pas en te onpas uit school, mijn man weet ervan maar ik wil alleen dat ie op de hoogte is maar niet ziet met wie of wat ik doe, dus zoek ik mijn toevlucht tot internet.

heb al paar sites bezocht en contacten gelegd, maar is allemaal vaag en / of ver weg. heb 1x een hele plezierige date gehad. maar ik zou graag een vrouw leren kennen, liefst een beetje redelijk in de regio, die net als ik niet op zoek is naar een vaste relatie, maar wel ook wil genieten van elkaar. ik heb dus totaal geen ervaring, en ben verschrikkelijk bang om anderen te kwetsen.
zie soms ook wel eens een vrouw die me erg leuk lijkt, maar heb geen idee hoe ik het aan moet pakken...
ook heb ik een redelijk goede kennis waarvan ik het vermoeden heb dat ze in hetzelfde schuitje zit als ik: ook getrouwd, zij heeft slecht huwelijk en ik heb t vermoeden dat ze worstelt met gevoelens voor vrouwen... ik zou het er graag eens met haar over hebben maar ik durf niet want zij stuitert al bij t woord "sex"...

al met al: wie helpt me op weg?

pentagram1
Berichten: 879
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 10:16
Locatie: Zuid-West Brabant

Berichtdoor pentagram1 » za 19 augustus 2006, 16:13

Hoi biliefinme,

Bijgaand een suggestie voor je probleem.

Daar je goede kennis zo snel stuitert bij het woord sex, adviseer ik je er met haar niet over te praten, maar haar op een andere wijze te benaderen.

Zorg ervoor dat ze een keer bij je langskomt als je alleen thuis bent.
Praat met haar over een emotioneel onderwerp, eventueel haar slechte huwelijk. Wanneer ze erg emotioneel wordt troost haar dan door haar te omhelzen en sluit dit af met een zoen vol op haar mond, kijk haar vervolgens diep in de ogen en wacht gewoon af wat er vervolgens gebeurd.

Als je vermoeden waar is dat zij soortgelijke gevoelens heeft, is de kans groot dat deze situatie, heel veel bij haar los maakt. Gevoelens van verdriet en geluk liggen nu eenmaal dicht bij elkaar. Wees niet verbaasd als dit resulteerd in een flinke vrijpartij tussen jullie beide.

Praat niet direct na afloop over wat er evt. wel of niet gebeurd is, maar geef haar de kans om dit op haar in te laten werken. Dus praat daar liever een volgende keer over en je zult merken dat het onderwerp sex dan minder gevoelig bij haar zal liggen.

Voor wat betreft je onzekerheid over je ervaring of het gebrek eraan op dit gebied het volgende. Je bent zelf een vrouw en weet daarmee prima hoe een vrouwenlichaam in elkaar zit. Doe bij haar wat je zelf ook lekker vind en kijk hoe ze reageerd. En trouwens bij een nieuwe partner of dit nu een man of een vrouw is zul je in het begin toch moeten zoeken naar wat diegene lekker vind, schroom ook niet om daar samen over te praten.

Hoop dat je hier iets aan hebt,

groetjes,

Pentagram1

Alison
Berichten: 64
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 12:30
Locatie: R'dam

Berichtdoor Alison » za 19 augustus 2006, 19:15

Oeps Pentagram.. Je antwoord is vast goed bedoeld, maar ik vind het een niet al te best advies (..). Gaan praten met iemand over zijn/haar problemen met als doel een intieme/seksuele sfeer te laten ontstaan vind vreemd. In mijn ogen is dat manipulatief en oneerlijk.

Er is een website waar alle links op een rijtje staan die met biseksualiteit te maken hebben: http://www.biseksualiteit.pagina.nl/ . Wie weet vind je daar een site waar je je ok bij voelt.

Groetjes,
Alison.

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

Berichtdoor biliefinme » za 19 augustus 2006, 19:55

Dank voor jullie vlotte reacties.

@pentagram: ik snap wat je bedoelt, de sfeer moet er gewoon een keer naar zijn. zoals Alison opmerkt is de situatie zoals jij die als voorbeeld neemt ook voor mij niet OK. Dan zou ik het vertrouwen van "oprechte vriendschap" op dat moment beschamen, zo voel ik het. En dat wil ik niet.
En voor de rest: ja je moet natuurlijk aan elkaar wennen, is in hetero relatie niet anders.

@Alison: leuke verzamelsite, ik kende hem al. Juist déze site is een site die me aanspreekt... :lol:

Maar mijn eigenlijke vraag is dus eigenlijk nog niet beantwoord...

pentagram1
Berichten: 879
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 10:16
Locatie: Zuid-West Brabant

Berichtdoor pentagram1 » zo 20 augustus 2006, 21:44

Dames,

Geloof dat mijn reactie een beetje verkeerd is overgekomen, het is zeer zeker niet de bedoeling om het vertrouwen van een vriendschap te beschamen, en was zeker niet bedoeld om op deze manier sex te verkrijgen.

Uit je bericht kon ik opmaken dat deze kennis je na aan het hart gaat, en begreep hieruit, dat je vaker een luisterend en begripvolle steun voor haar probeert te zijn. Daar zij moeilijk over sex praat deed ik de suggestie haar een keer te troosten en af te sluiten met een zoen. Dat ik zij dat je daarna niet verbaasd moest zijn over haar reactie, was niet zozeer om haar tot deze reactie te manipuleren maar om je te waarschuwen voor een dergelijke reactie.

Vriendschap en eerlijk zijn is zeer zeker het belangrijkste in een reletie met je partner en vrienden, en het is zeer zeker niet mijn bedoeling geweest om je aan te zetten tot iets wat deze vriendschap zou schaden.

Mijn welgemeende excuses indien dit verkeerd bij jullie is gevallen.

Voor de rest zou ik zeggen, blijf volhouden in je zoektocht, maar ga niet te krampachtig op zoek, uiteindelijk kom je wel iemand tegen.

Groeten en nogmaals sorry,

Pentagram1

Alison
Berichten: 64
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 12:30
Locatie: R'dam

Berichtdoor Alison » ma 21 augustus 2006, 10:51

Tof dat je e.e.a. uitlegt/rechtzet.

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

Berichtdoor biliefinme » wo 23 augustus 2006, 10:25

ja, pentagram, dank voor je toelichting. maar ik begreep al wel wat je bedoelde, denk ik.

misschien wil iemand ook nog mijn vraag proberen te beantwoorden, zoals in de titel van dit topic.

of misschien moet ik m anders stellen:
het is me al wel gelukt op paar sites contact te leggen met andere bi-vrouwen, ook die in hetzelfde schuitje zitten als ik.... getrouwd, al wat ouder, en nog van alles aan t ontdekken.
maar helaas, allemaal net echt bij mij in de buurt, of niet praktisch.

dus wil ik t graag "in t echt" opzoeken, maar ( en da's dus mn vraag) hoe moet ik dat aanpakken? mijn leefomstandigheden heb ik beschreven.

zou graag ook de ervaringen van anderen willen lezen, hoe hebben jullie dit aangepakt??????

bloem
Berichten: 20
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 23:51

hoe kom ik in kontakt met andere vrouwen?

Berichtdoor bloem » do 24 augustus 2006, 14:42

Hoi ,
heel herkenbaar wat je nu doormaakt.
Zit met hetzelfde "prbleem".
Na een adv geplaatst te hebben is het nog steeds niet gelukt om een dame te ontmoeten waarmee het klikte.
Daarom hou ik het voorlopig maar op mailkontakt .
En nog een tip als je mij toestaat.
Pas op voor personen die doen alsof met het uiteindelijke doel een triotje terwijl je alleen voor de vrouw wil gaan.
Succes.

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

Berichtdoor biliefinme » vr 25 augustus 2006, 17:22

ja, ik denk dat er veel meer vrouwen zijn die hier, en in deze levensfase, mee worstelen.

en wat betreft je tip: laat t toeval wezen, ben nu in contact met vrouw die uiteindelijk gaat voor een trio... tja, dat weet ik dus niet... is niet wat ik zoek he.

behalve de advertentie, al meer pogingen gedaan ook in je omgeving?

repelsteeltje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 31 juli 2006, 18:02
Locatie: den haag doktersassistente

Berichtdoor repelsteeltje » vr 25 augustus 2006, 18:06

ik ben ook op het net aan het zoeken en vond groep voor vrouwen die met bi-seksuele gevoelens/gedachten/wensen e.d. rondlopen
ze organiseren leuke dingen en ik hoop dat ik er naartoe kan gaan
ik ben in gesprek met mijn vriend, die het pas van mij gehoord heeft
en ik ben zelf ook nog aan het worstelen met het idee over hoe en wat ik dan nu wil
het is moeilijk vind ik, ook ik heb al jarenlang de gevoelens weggestopt en er niet naar geluisterd
ik ben nu 43 jaar en wil luisteren naar mezelf, maar wil mijn relatie (nu 3 jaar) niet kwijt.
succes ermee
groetjes repelsteeltje
vrolijk, speels, optimistisch, geinteresseerd in mogelijkheden, zee/bos, N.W., etc

bloem
Berichten: 20
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 23:51

hoe kom ik in kontakt met andere vrouwen?

Berichtdoor bloem » vr 25 augustus 2006, 20:54

Hoi,

nou in mijn omgeving stikt het van de hondstrouwe heterostellen dus is het uitgesloten dat ik iemand tegen zal komen.
Er wordt niet eens over gepraat dus.....
Wel heb ik een schoonzus die mij plagend haar favorite woman noemt; ik vermoed dat zij ook bi gevoelens heeft, maar ik vind het moeilijk om haar daarmee te confronteren.

biliefinme
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 augustus 2006, 15:25
Locatie: flevoland

Berichtdoor biliefinme » za 26 augustus 2006, 22:10

ja, dit bevestigt t maar weer... veel vrouwen die hiermee worstelen...

waar blijven de antwoorden?

@repelsteeltje: heb je een link? of mag dat niet op dit forum?

(en weet iemand waarom ik geen pb kan versturen?)

Jimmy71
Berichten: 47
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 21:28
Locatie: Limburg

Berichtdoor Jimmy71 » zo 27 augustus 2006, 17:51

Ik dacht dat vrouwen zo open naar elkaar waren :?: :?: :?:
Bedoel heel veel vrouwen knuffelen en plukken aan elkaar. Kijkt niemand raar van op. Das bij mannen wel ander :D . Is het makkelijk om het een keer uit de hand te laten lopen . ..... Zal dan toch wel niet zo makkelijk zijn als ik denk..... Denk trouwens dat veel mannen niet zoveel moeite hebben met een bi-sex vrouw, zolang er maar geen andere mannen aan te pas komen.

Geen antwoord op je vraag dus, maar gewoon een ander gezichtspunt.
Goede sex heb je in je hoofd. Het wordt pas fantastisch als je de gedachten met iemand deelt.

fijntje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 augustus 2006, 19:56
Locatie: Antwerpen/schrijfster

bi-op zoek

Berichtdoor fijntje » ma 28 augustus 2006, 20:15

zelf heb ik nu zo'n vijf jaar geleden ondekt dat ik meer gevoelens naar vrouwen dan naar mannen had. (heeft te maken met m'n verleden) en via een chatroom heb ik een dame leren kennen die net als ik naar een vr op zoek was, we woonde niet ver van elkaar en werden zeer snel goede vriendinnen, we mailde dadelijks, smste, belde, kort om we waren net pubers. mijn man had er totaal geen problemen mee dat ik mezelf eindelijk aan het ondekken was. en als m'n vriendin op bezoek kwam dan ging mijn man wandelen of gewoon het huis uit. ik voelde me goe bij haar kon over vele zaken praten. mss was ik wel een beetje verliefd maar niet wetend hoe dit aan te pakken, ze was 8j jonger dan ik. en op m'n verjaardagsfeestje heeft ze me intens en intiem gezoend toen we alleen waren. ik vond het lekker en we hebben nog even geknuffeld. maar nadien had ik een soort schuldgevoel.
kon dit mocht dit.
ik heb toen drie weken met vragen gezeten, met mezelf in de knoop ik vroeg aan haar dat ze me even tijd wilde geven.. maar ze bleef me alle dagen bellen, mailen, smsen, ze kwam me thuis opzoeken. toen heb ik er met mijn man open kunnen over praten. en hij zei me het gaat allemaal te snel voor jou b is al jaren bi jij ondekt het nu, geniet ervan leer ervan als je er niet goed bij voelt zeg het haar dan. ik heb haar dan duidelijk op een kalme manier gezegd dat het me allemaal te snel ging.
ze zei me dat ze al een tijdje samen woonde met een lesbische dame en dat ze het met haar terug ging proberen, ze waren uit elkaar gegaan en in die periode had ze me leren kennen. ze bekende me dat ze troost bij me zocht en dat het niet juist was geweest dat ze me ergens hoop hed gegeven dat het tussen ons iets kon worden, terwijl ze in haar hoofd met haar lesb vriendin rondliep.
we hebben toen alle contact duidelijk verbroken.

en vanaf dan heb ik geen poging meer gedaan om nog iemand anders te leren kennen, omdat ik bang was gebruikt te worden (zo voelde ik me ook) om weer gekwetst te worden.
Aanvaard mensen zoals ze zijn, want anderen zijn er niet.

winner
Berichten: 13
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 16:39
Locatie: noord-brabant

Berichtdoor winner » di 29 augustus 2006, 14:39

hoihoi bilifinme

ook in ben hier nieuw, en me een beetje aan het inlezen... de titel van jouw topic spreekt me wel aan ,en ik begrijp helemaal wat je bedoelt...
hoe.... ik denk dat het echt op je pad komt.. als je er voor open staat....

ook ik heb wel eens gereageerd op een advertentie op een of andere site.. was een leuk contact, per email.. maar hoe verder.. als je met pubers zit, zeg je niet ff tegen de kids, ik ben ff met een vriendinnetje naar boven.. kijk koffie of thee drinken, dat is natuurlijk gewoon.... en ik voelde me met dat geheime contact niet helemaal op mijn gemak richting mijn man.
ik denk dat wij nu een andere vorm hebben gevonden.. althans nog steeds in "ontwikkeling"zullen we maar zeggen...ik ben nu open, alles is bespreekbaar... ja te lang om hiero alles neer te zetten, maar ik denk dat als je een fijne relatie hebt, maar steeds met die gedachte loopt.... ik vind een vrouwenlichaam veel mooier, zachter erotischer.. etc... en je gedachtes gaan steeds op hol... dan is misschien eens erover praten met een ander stel een optie.. wij zijn, met dat bevriende stel, in jan. naar de kamasutrabeurs geweest, voor ons de eerste keer, ja mijn man wilde wel veel eerder maar ik heb die boot altijd afgehouden... een stukje angst ofzo.... dat was een hele ervaring, joh ik kende mezelf niet terug... heerlijk als je SEX gaat zien als ontspanning... affijn... met dat stel... wat we al hééél lang kennen, en zij echt mijn beste maatje is.... werd er zo over en weer gepraat, en mijn vriendin ( ja zo gaat dat met vriendinnen) weet dat ik zoekende was of ik een vrouw nu spannender vind of een man....zij is helemaal niet bi ingesteld, het uitte dus in een open fijne gezellige geile vrijpartij, met alles erop en eraan.. met z'n vieren...en het was héél lekker, niemand had schuldgevoelens, nu mocht is dus aan die vrouw zitten, heeeeel raar en spannend, maar zo heerlijk, en ik moet zeggen het is ook een heerlijk gevoel dat mijn man het een geweldige nacht vond... ...ja zij is nog steeds mijn beste vriendin, en we hebben nu nog meer gespreksstof... en zij vond het een geile ervaring, we hebben nog een keer zo met z'n vieren "uitgepakt", voor mij is duidelijk dat het bespreekbaar maken met je man, voor mij de beste oplossing is.. ook al zou ik "vreemd" gaan met een vrouw, als mijn man dat weet, dan vind ie dat ook geweldig voor mij, we hebben afgelopen zomer een heerlijke body tot body massage door 2 meiden afgesproken, we hebben beide genoten, hij geniet omdat ik geniet.... nou beter kun je het niet hebben..
winner ;-)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 63 gasten