Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » wo 07 februari 2007, 18:59

Ik vrees wel dat hoe vaker je je minnaar ziet/cq er behoefte hebt om hem te zien, hoe groter de bedreiging van je eigen vaste relatie kán zijn (hoeft niet altijd).

Dagelijks>wekelijks>2 wekelijks>maandelijks

Red Jade
Berichten: 6
Lid geworden op: za 03 maart 2007, 1:53

Berichtdoor Red Jade » za 03 maart 2007, 2:12

hoi!

Ik ben net geregistreerd op dit forum, alhoewel dit absoluut niet nieuw voor me is. Ik lees al jaren mee, en heb in het verleden al meerdere posts gedaan, zelfs verhalen geschreven (alleen ik vergeet altijd mijn accountnaam en/of paswoord).

Even een korte introductie en inleiding waarom ik nu net in dit topic reageer.

Ik ben een jonge vrouw van 28 jaar, en sinds kort heb ik mijn relatie met mijn vroegere vriend (ex klinkt zo negatief) terug leven ingeblazen. Ik hou van hem en het klikt beter tussen ons dan vroeger. We zijn beiden een stuk volwassener geworden, en gelukkig ook wijzer. Ik weet meer wat ik wil en hij ook, met het gevolg dat ik me erg vertrouwd voel bij hem en hij bij mij. Het mindere van dit mooie sprookje is dat de initiële verliefdheid die je vaak ervaart bij een nieuwe relatie bij ons niet opnieuw heeft plaatsgevonden. Het vertrouwde was meteen terug vertrouwd, en de passie is er soms wel, maar niet om van te gillen. ;)

Al van lang ik voor ik terug met mijn partner in zee ben gegaan, voel ik mij aangetrokken door een iets oudere man.
Ik heb dit lang kunnen bedwingen, maar ondertussen denk ik bijna continu aan hem. Het is meer dan aantrekking alleen (al vrees ik dat die langs beide kanten vrij sterk is), we mailen bijna dagelijks met elkaar en nemen elkaar in vertrouwen.
Ik voel dat dit de verkeerde kant op gaat, maar ik wil er niet mee stoppen.

Ik kan me jullie verschillende reacties al voorstellen, en ik weet niet of ik begrip zoek of advies, of helemaal niets.. maar ik moest dit even kwijt.
Ik denk soms gewoon dat ik zoveel wil ervaren en mijn leven rijker maken, en waarom zou ik deze aandacht en beleving moeten missen? Dit bespreekbaar maken met mijn partner lijkt me geen optie.

Ik ga het hier bij laten en dan toch maar bang jullie reacties afwachten.

Hierbij verblijf ik met vriendelijke groet,

Red Jade
Laatst gewijzigd door Red Jade op ma 05 maart 2007, 0:18, 1 keer totaal gewijzigd.

verdwaaltje
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 20 december 2006, 21:29
Locatie: wachtend in dromenland

Berichtdoor verdwaaltje » za 03 maart 2007, 14:47

lieve red jade

is een herkenbaar fenomeen, althans voor mij wel.

kan je eigenlijk maar één tip geven, al zullen daar de meningen over verchillen: probeer het bespreekbaar te maken. kómt het uit, en je partner weet het niet, dan kan dat tot veel spanningen/problemen leiden.

is hij hier niet voor te vinden, en voor jou is het een levensbehoefte, dan weet je ook waar je zelf aan toe bent, en kan je gaan kijken, wat je in je huidige relatie wil.

in ieder geval heel veel sterkte met zoeken naar je weg

verdwaaltje
Niets is zo veranderlijk als de waarheid

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » zo 04 maart 2007, 23:38

Je verliefdheid met je partner bespreken geeft hem het vertrouwen dat ie erbij betrokken blijft. Jullie kunnen er dan samen over praten en hopelijk gaat die verliefdheid wel over. Een ander is altijd leuker dan je eigen partner: geen vieze sokken, volle boodschappenkarren en zorgen over geld, huis etc. Vooral zolang je hem nog niet door en door kent kun je alle positieve eigenschappen uitvergroten, liefde zorgt voor een roze bril die alle minder leuke eigenschappen wegfiltert.

Daar kom je later pas achter. Laat je man weten dat je worstelt. Hij kan je steunen en je tijd geven.

Mocht je wel een echte verhouding beginnen: zeg dan niets want dat is wel het einde van je relatie als je pech hebt. Van de meeste relaties is de glans na enige tijd wel af. Kijk maar eens om je heen. En dan kun je niet meer terug.

Red Jade
Berichten: 6
Lid geworden op: za 03 maart 2007, 1:53

Berichtdoor Red Jade » zo 04 maart 2007, 23:58

Bedankt voor jullie reacties.

Bespreekbaar maken.. ja ik zie daar wel graten in enerzijds.. maar anderzijds, wat je zei Dolce vita.
Stel ik bespreek het met hem, en de verliefdheid gaat niet over.
En je begint toch een verhouding, dan had het toch beter geweest er in de eerste plaats over te zwijgen niet?

Ik wil hem niet kwijt, en ik wil hem niet bedriegen, maar toch wil ik niet kwijt wat ik tot hier toe met "die andere man" heb. Ook al is het nog steeds vrij onschuldig en voelt het met momenten aan als een ontluikende vriendschap ipv. een ontluikende verhouding. Al denk ik bijna constant aan hem. :?

Zo vermoeiend allemaal, ik weet niet wat te doen. :cry:

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » ma 05 maart 2007, 9:48

Als je het hem vertelt en de verliefdheid gaat niet over: dan verandert er niets.

Als je het hem vertelt en het gaat over: zal zijn vertrouwen in je gegroeid zijn en jullie relatie sterker worden.

parys
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 juni 2006, 18:55

Berichtdoor parys » wo 07 maart 2007, 2:18

ik had een minaar, inmiddels ben ik gescheiden en hij nog steeds bij zijn vrouw. al een jaar en het ziet er niet naar uit dat daar snel verandering in komt. en toch ben ik nog steeds stapel verliefd op hem. ben ik nu een sukkel?

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » wo 07 maart 2007, 10:16

Dat ligt er aan wat je verwachtingen en afspraken voordien waren. Als beiden het als extraatje zien is er geen probleem.

Maar als de één er meer consequenties aan verbiedt dan de ander wel.

Een getrouwde man gaat niet zo maar bij zijn vrouw weg. Die blijkt 8 van de 10 keer op 2 paarden te wedden en eet uit beide weides, terwijl de vaak niet meer gebonden minnares vaak heel andere verwachtingspatronen heeft en een keuze vraagt. Die man wil alles wel, zolang ie maar niet hoeft te kiezen.

Dus sukkel: nee , zeker niet. Verschillende verwachtingspatronen:kennelijk wel. Typisch vrouwelijk: misschien ook wel.

Over vreemdgaan en overspel zijn diverse boeken waar dit fenomeen uitgebreid aan de orde komt. Een aantal titels staan wel op dit forum. Misschien herken je daar wat in en heb je daar wat aan.

Sterkte

Red Jade
Berichten: 6
Lid geworden op: za 03 maart 2007, 1:53

Berichtdoor Red Jade » za 17 maart 2007, 0:06

Hoi,

Hier ben ik weer. 't verhaal heeft heel recent een verrassende wending genomen. Wel niet zo verrassend, ik heb gekust met mijn geheime liefde. Ik heb hem eindelijk aangeraakt, een verlangend dat ik al maanden ervaarde, werd voldaan.
Hij is zowaar enorm verliefd op mij, en ik voel erg veel voor hem.
Maar ik ben nog wel steeds in mijn relatie, waarin het nu juist ook erg moeilijk gaat. Waarschijnlijk geen toeval. Misschien is dit een reactie op mijn gedrag, maar anderzijds is het niet onbekend voor me.

Ik vrees dat mijn verhaal niet veel steek houdt, maar ik kan niet anders dan hier discreet over te zijn. Ik ben in de war en verloren, ergens tussen de liefde en de leegte.

Godverdomme, waar ben ik aan begonnen?

liefs,

Jade

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Berichtdoor Levendig Foutje » za 17 maart 2007, 14:03

Lieve Red Jade,

Ik herken je verhaal helemaal... Mijn situatie is zo mogelijk nog ingewikkelder en 'smakelijker'...
Mijn vriend en ik doen aan swingen. Nu hebben we 3 maanden geleden een trio gedaan met een man erbij. Hij was heel sympathiek, en we hebben verschrikkelijk gelachen. Het klikte gewoon.
Toen heb ik hem 2 dagen later op de chat gezien en we hebben die avond en de volgende avond gechat... Toen merkte ik dat ik tot over mijn oren verliefd was geworden... Maar echt Verliefd met een hoofdletter, ik heb nog nooit zoiets gevoeld, alleen in mijn allereerste verliefdheid als puber. Ik wist heel goed dat een verliefdheid via chat heel irreëel is, al ken ik hem dan persoonlijk van die ene keer en heb ik al het bed met hem gedeeld. Gek hé, vaak is het andersom... :lol:

Ik moest inmiddels verbergen voor mijn verloofde dat ik door was gegaan met chatten, die had al aangegeven dat hij niet een vriendschap naast de sex wilde. Maar het is precies wat jij zegt: ik voel me LEVEND, het leven druipt van mijn vingertoppen! Er zijn serieuze gesprekken tussen ons maar ook die plagerijen, dubbelzinnigheden, en dat we elkaar weer willen zien... Of ik met hem zou willen leven? Een moeilijke vraag... Er zijn dingen die ik ZO graag samen met hem zou willen doen... Maar ik weet dat wat we nu hebben een magisch wereldje is. We hebben deze vreemde, magische relatie met elkaar...
Tussen mijn vriend en mij gaat het aardig. We zaten toch wel een beetje in een sleur en ik ben een gesprek aangegaan. Maar ik heb het gevoel dat wat er ook in de toekomst gebeurt, NU niet het moment is om weg te gaan. We hebben het goed samen en er kan nou eenmaal niet altijd die passie zijn. Het probleem is dat ik zoveel aandacht vraag en dat hij me die niet altijd kan of wil geven. Dan voel ik me eenzaam in onze relatie. Op zulke momenten denk ik: "Als jij me zonodig 'met rust' wilt laten, dan zoek ik wel mijn eigen leven op in deze 'vrije tijd'."
Ik heb me hier wel wat schuldig over gevoeld. Hoewel het bij chatten blijft als mijn vriend er niet is. We vrijen ook, maar met mijn vriend erbij... Sinds die eerste keer hebben we hem nog niet persoonlijk ontmoet, maar over een paar dagen hebben we weer een sexafspraak met hem... Het missen van hem doet fysiek pijn... echt fysiek... Ook ben ik nerveus hem te zien... Ik zal hem niet in zijn ogen durven te kijken... Hoe zal de sex worden deze keer? We vragen het ons af. Liefdevol of gepassioneerd? Het wordt een totale verrassing... Ook is het eng dat we toch liegen tegenover mijn vriend, namelijk dat we elkaar niet kennen...
Maar zo'n relatie, namelijk een relatie buiten mij relatie, waarin je elkaar nooit kunt krijgen en dat verlangen naar elkaar altijd blijft, is wel een droom geweest altijd...

chat schat
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 14:46

minnar/minares

Berichtdoor chat schat » za 17 maart 2007, 15:04

ik geloof dat iedere vrouw (80%) een minnar wil hebben en meestal iemand die ouder is een ouder iemand kan meer liefde geven dan een jonger persoon, is meer mee te praten en meer mee te genieten.

mannen zoeken iets anders, die zijn niet zo als vrouwen, die kijken meer naar het uiterlijk dan naar het innerlijk.

zelf heb ik een minnares die 20 jaar jonger is en we genieten er beiden van. zoals men zegt iets dat verboden is, is veel aangenamer
liefde voor altijd, de dag is te mooi om niet verliefd te zijn

AnneBelle
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 18 februari 2005, 10:28
Locatie: Aan zee

Berichtdoor AnneBelle » za 17 maart 2007, 16:05

Hm dan moet ik toch maar eens op zoek naar een min nar ;-) Maar je neemt wel erg makkelijk aan dat 80 % van de vrouwen dat wel willen en het liefst nog een ouder iemand.

Ik ben zelf 45 en ben niet op zoek ( met alle respect overigens ) naar een oudere minnaar . Ik neem aan dat iemand van mijn leeftijd voldoende ervaring heeft ( of kan hebben ).

Je schrijft dat je een minnares hebt van 20 jaar jonger en toch op zoek bent naar een nieuwe (chat) schat.....als 80 % van de vrouwen hier op zoek is, dan zul je het nog druk krijgen :roll:

Alhoewel ik niet op een man zou vallen die alleen maar op mijn uiterlijk en niet op mijn innerlijk valt...
Afbeelding Liefhebben is meer lief dan hebben.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Re: minnar/minares

Berichtdoor Madeliefje » za 17 maart 2007, 16:52

ik geloof dat iedere vrouw (80%) een minnar wil hebben en meestal iemand die ouder is een ouder iemand kan meer liefde geven dan een jonger persoon, is meer mee te praten en meer mee te genieten.

mannen zoeken iets anders, die zijn niet zo als vrouwen, die kijken meer naar het uiterlijk dan naar het innerlijk.

zelf heb ik een minnares die 20 jaar jonger is en we genieten er beiden van. zoals men zegt iets dat verboden is, is veel aangenamer
dit is gewoon niet waar, met alle respect..
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 1604
Lid geworden op: zo 06 juni 2004, 13:02
Locatie: Way up north... (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: minnar/minares

Berichtdoor Storm » za 17 maart 2007, 16:54

mannen zoeken iets anders, die zijn niet zo als vrouwen, die kijken meer naar het uiterlijk dan naar het innerlijk.
En waar haal jij deze wijsheid weg? Omdat jij zo denkt, denken alle mannen zo. Jammer en heel kortzichtig, gelukkig denk ik, en vele mannen met mij, er zelf anders over...

Ps. niet aanvallend bedoeld
Ik ben met niets begonnen,
maar het meeste daarvan heb ik nog...

AnneBelle
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 18 februari 2005, 10:28
Locatie: Aan zee

Berichtdoor AnneBelle » za 17 maart 2007, 16:58

Ik ben blij dat niet alle mannen er zo over denken Storm.

Zeker niet op dit vrouwvriendelijke forum ;-)

Bovendien zijn vrouwen prima in staat en zeker hier, om zelf te vertellen wat ze denken en willen.
Afbeelding Liefhebben is meer lief dan hebben.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten