Seks zonder condoom

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Lux

Seks zonder condoom

Berichtdoor Lux » zo 02 juli 2006, 17:00

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

vampirella

Berichtdoor vampirella » zo 02 juli 2006, 17:49

Hoi Lux,

Toen ik jouw vraag las, dacht ik direct aan een folder van een systeem van anticonceptie zonder chemicalien danwel hormonen. Ik heb de link even voor je opgezocht. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

http://www.persona.nl/OverhetgebruikvanPERSONA.cfm


Kusssss

v

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » zo 02 juli 2006, 18:24

Zonder condoom of ander voorbehoedmiddel neuken...ga je nou op deze russische roulette over?
Plz verdiep je even in alternatieven van condoom en pil en ga naar een dokter.

EEN keer een paar dagen overtijd en je snapt wat ik bedoel.
Het is de spanning niet waard.


mirthe


btw als je vriendje het goed met je voorheeft, moest ie niet zonder voorbehoedsmiddel willen. vind ik dan weer.

Antheia
Berichten: 92
Lid geworden op: wo 18 januari 2006, 19:38

Berichtdoor Antheia » zo 02 juli 2006, 18:40

Ik ben een tijd van de pil afgeweest omdat ik meende dat het niet goed voor me was en dat het beter was als mijn menstruatie uit zichzelf weer regelmatig ging worden. Na een jaar constateerde ik geen noemenswaardig verschil, hooguit dat het zonder pil zelfs iets pijnlijker werd.
Ben naar de wijkverpleegkundige gegaan voor advies: wellicht pessarium of een (hormoon-)spiraaltje? Zij vertelde me dat de pil tegenwoordig zo licht is dat er weinig nare invloeden meer zijn op je lijf. Ik gebruik zelf Trinordiol en ben weer sinds een half jaar begonnen.

Nu ik sinds een paar maanden een relatie heb, gebruik ik geen condooms. Het klinkt naief maar ik vertrouw hem, doe zelf ook geen dingen buiten de deur, en condooms is gedoe.

Ik weet dat je uit principe tegen de pil bent, maar ben het eens met Mirthe: wacht maar tot je eens in de stress van de overtijd zit (heb ik ook ooit eens gehad). En aangezien het hier je (gebonden) sexvriendje betreft, zijn de consequenties voor jou per definitie al erg lastig om te handelen....
Er zijn veel verschillende manieren van anti-conceptie, al probeerde je maar een pessarium. Periodieke onthouding is verreweg de meest onbetrouwbare manier, met of zonder zelftests en handmonitoren!

Veel succes en wijsheid, Lux
liefs,
Antheia
I always used to believe
That beauty was skin deep
But I need a new word to describe you

Kwispel
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 11:13
Locatie: België - Tetris voor gevorderden
Contacteer:

Berichtdoor Kwispel » zo 02 juli 2006, 18:50

Hey Lux,

ik snap wel dat je die 'chemische rommel' niet in je lijf wilt, maar je zal wel iets moeten kiezen.
En naar mijn bescheiden mening is dit een categorie waarin je best op veilig speelt, dus ik zou je geen kalendermethode aanraden. Voor mezelf sprekend, is mijn cyclus, pilloos, zwaar onderhevig aan veranderingen door allerlei factoren, dus compleet onbetrouwbaar.
Je wil echt niet zitten wachten op die verlossende buikkrampen (been there, done that, never again) en ik ben blijkbaar niet de enige :wink:
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben blij dat ik de pil neem. Minder pijn, minder moodswings en die onvoorspelbaarheid is weg.

Wees verstandig, Lux!

Lux

Berichtdoor Lux » zo 02 juli 2006, 19:33

**
Laatst gewijzigd door Lux op do 05 juni 2008, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Re: Seks zonder condoom

Berichtdoor Ezoko » zo 02 juli 2006, 19:45

Hoi lieve allemaal,

Ik ben uit principe (voor m'n lichaam) niet aan de pil en zal dit ook niet doen.
Welk principe is dat dan precies, en zijn er goede (d.w.z. rationele) redenen het te handhaven?
Ik vrij altijd met condoom, al heb ik het één keertje zonder gedaan terwijl ik ongesteld was, met mn sexvriendje. Hij is toen even zonder condoom in me geweest, maar voor het klaarkomen er weer uit.

We verlangen er beide nu steeds naar om het zonder te doen. Dan zijn we beiden zo nat dat we ons bijna niet in kunnen houden om gewoon in elkaar te glijden. Ik zou ook graag eens ervaren hoe het is als ie in mn kutje spuit...

Hoe veilig (wat zwanger raken betreft) is het om het zonder condoom te doen tijdens de eerste dagen van de menstruatie? Ik heb een cyclus die altijd ongeveer 35 ipv 28 dagen duurt. Is er dan een grote kans dat ook mijn ovulatie later is? En welke dagen van de cyclus zijn veilig, of is het eigenlijk nooit veilig?
Een percentage heb ik even niet bij de hand, maar het is tamelijk onveilig. Zelfs MET een condoom als enig voorbehoedsmiddel is de kans op een zwangerschap zeker niet verwaarloosbaar klein.
En is er misschien nog alternatieve anticonceptie? Of is tegenwoordig alles met chemische hormonen (bah!)? Ik vind het best moeilijk; nooit aan de pil gaan betekent voor mij altijd met condoom te moeten neuken tot de dag dat ik een kindje ga maken :roll:... maar ik zou het dus graag zonder doen.
Liefs, Lux
Ik erger me altijd een beetje aan het simpele denkbeeld van "chemisch = ongezond, natuurlijk = gezond". Het effect van een stof op het menselijk lichaam wordt bepaald door haar chemische structuur, niet door haar oorsprong. En als je zo natuurlijk mogelijk wilt leven, moet je gewoon ieder jaar een kind baren tot je niet meer vruchtbaar bent; zo heeft de natuur het immers bedoeld.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » zo 02 juli 2006, 19:49

Daarbij zou ik ook nóóit abortus overwegen, dus wanneer ik zwanger word, is het definitief.
Lieve Lux,

Je standpunt is duidelijk en te respecteren. Zeg echter nooit nooit. Je weet niet wat je allemaal gaat meemaken in je leven. Hou het een beetje veilig en denk als het helemaal mis is gegaan toch in ieder geval tijdig aan de mornig after pil. Toch weer chemisch, maar goed, dat is de smaak die toegevoegd wordt aan je snoep, je kant en klaar maaltijd of je vruchtenyoghurt ook al. By the way, chemie=leven.

En blijf dus maar lekker veilig vrijen. Er zijn nog wat alternatieven voorhanden. Je gebonden sexvriendje kan zich misschien eens laten steriliseren? Wel eerst even checken hè, even z'n zaad onder de microscoop!

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » zo 02 juli 2006, 20:02

Nou, ik kan me voorstellen dat ik nu heel veel weerstand oproep :roll:
Ik moet absoluut niks hebben van dat zweverige gedoe, maar als het misgaat, zit jij met de gevolgen, niet ik ;-).

Ik heb mijn zegje gedaan, en jij kan een oplossing kiezen die bij je levensfilosofie past, en er dan maar het beste van hopen. Wie weet, de wetten der waarschijnlijkheid gelden zonder aanziens des persoons, en misschien heb je geluk ;-).

Lux

Berichtdoor Lux » zo 02 juli 2006, 20:06

**
Laatst gewijzigd door Lux op ma 25 januari 2010, 2:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » zo 02 juli 2006, 20:22

Als je geen kind wilt, dan zul je een voorbehoedsmiddel moeten gebruiken. Simpeler dan dat kan ik het niet zeggen, want zo simpel is het nu eenmaal. En periodieke onthouding is geen voorbehoedsmiddel. Maar goed, dat hoef ik je allemaal niet uit te leggen, want dat weet je best. Tijd om een volwassen keuze te maken: Welk voorbehoedsmiddel? Wake up and smell the coffee, Lux. Als jij niet zwanger wilt worden, dan zul je moeten kiezen uit verschillende kwaden. Maak die keuze voordat de keuze overbodig wordt, want dan ben je nog verder van huis.

Sterkte!

Aaargh.

Lux

Berichtdoor Lux » zo 02 juli 2006, 20:23

**
Laatst gewijzigd door Lux op ma 25 januari 2010, 2:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » zo 02 juli 2006, 20:29

Tijd om een volwassen keuze te maken
Daarom stel ik hier toch mijn vragen!
En ik probeer je op weg te helpen door je een ondubbelzinnig antwoord te geven.

Graag gedaan.

Aaargh.

Ayana
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 07 juni 2006, 22:19

Berichtdoor Ayana » zo 02 juli 2006, 20:48

Lux, ik denk er precies hetzelfde over als jij! :wink:

Ik heb in de afgelopen jaren niet zo gezond geleefd en nu wil ik geen enkel risico meer lopen om onvruchtbaar te worden want ik wil erg graag ooit een kindje.

Mijn vriend en ik vrijen bijna altijd met condoom, ik vind het zelf niet zo erg, hij vindt het wel duidelijk fijner zonder maar hij staat volledig achter mijn keuze gelukkig :)

Mijn cyclus is helaas niet zo regelmatig als ik zou willen, maar het is toch wel redelijk te doen. Soms doen we het dus toch zonder (net voor of de 1e dagen van de menstruatie durven we het wel aan) Vooral mijn vriend is voorzichtig want die wil absoluut nog geen vader worden! :lol:

Ik gebruik altijd de volgende site als leidraad: http://www.cyclespage.com
Daar kun je elke maand invullen op welke dag je menstruatie begint. En dan heb je een beetje een idee wanneer je vruchtbaar bent (maar ik durf uiteraard niet teveel risico te nemen)
Houdt er rekening mee dat sperma 3 tot 10 dagen in het lichaam van de vrouw kan overleven. Na de ovulatie leeft een eicel ongeveer 12 tot 24 uur.

Als ik mijn 1e kind heb gekregen (over een jaar of 5 ofzo) ga ik denk ik wel iets gebruiken, want dan is het niet meer zo erg als ik mijn lichaam verder verneuk.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » zo 02 juli 2006, 21:07

Ik moet absoluut niks hebben van dat zweverige gedoe
Helemaal niet zweverig. Juist zo dicht bij het lichaam als maar kan. En het lichaam is niet alleen maar rationaliteit.
Lux, je moet ook niet denken met je lichaam, maar met je geest. Wij denken duidelijk heel verschillend over wat "rationaliteit" betekent. Laten we het wat "zweverigheid" betreft maar bij die constatering laten.

Maar ik kan het niet laten op te merken dat ik uit je postings opmaak met een tamelijk naïef meiske te maken te hebben, en ware het niet dat de voorwaarden van dit forum zulks verbieden, dan zou ik een aanzienlijk sterkere term gebruiken ;-)

Je kunt ergere dingen krijgen van neuken zonder condoom dan een kind! Heb je daar wel eens bij stilgestaan?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 38 gasten