Hoe schrijf jij een erotisch verhaal?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Veerle-VW
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 11:28
Locatie: België

Hoe schrijf jij een erotisch verhaal?

Berichtdoor Veerle-VW » vr 16 juni 2006, 13:43

Ik mag dan wel pas nieuw zijn op het forum, lezen doe ik hier al geruime tijd.
Door het lezen van de erotische verhalen kwam ik op het idee zelf één van m'n fantasieën op papier te zetten. Uiteindelijk heb ik het dan toch gedurfd van het ook te publiceren op shespot. Tot mijn verbazing heeft mijn verhaal tot hiertoe een gemiddelde score van 7,4 gehaald. :shock: (Met een 5 was ik ook al tevreden geweest.)

Nu was mijn vraag aan andere schrijfsters: komt zo'n verhaal bij jullie spontaan op en staat het dan een half uur later op papier? Of duurt het net als bij mij wel enkele weken?
Meestal begin ik naar aanleiding van een dagdagelijkse situatie plots verder te fantaseren. Dan ga ik op zoek naar een geschikte persoon. Dat kan de buurman zijn, een collega of gewoon iemand die voor me bij de bakker staat. En tot slot wil ik altijd nagaan of mijn verhaal wel realistisch is. Zo in de aard van: als ik daar zit, en hij ginder staat, kàn ik hem dan wel zien? Of kan ik in die bepaalde houding wel aan dat bepaalde plekje aan?

:oops: De gynaecoloog moest het weten, dat ik er de laatste keer op aan 't letten was of het eigenlijk wel mogelijk is een man te pijpen terwijl je op die stoel zit, met je voeten in zo'n beugels. :oops:

In ieder geval beleef ik altijd een heleboel leuke (én geile) momenten voordat zo'n verhaal tot stand komt. Eens ik dan begin te typen, komt alles wel vanzelf, want alle details zitten dan netjes in m'n hoofd...
Don't let your eyes tell your brain
you should feel ashame

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » vr 16 juni 2006, 15:33

Als ik als schrijfer ook mag antwoorden.. hoewel ik op She geen verhalen hebt gepost
(die zijn ook iets aan de expliciete kant)..

Zodra ik een beetje een aanleiding heb tot een fantasie of verhaaltje, dan heb ik dat binnen een uurtje wel getikt eigenlijk..
meestal ook omdat het wel een soort logisch vervolg heeft natuurlijk..
Maar ook omdat het ook wel iets concreets (of zoals jij post iets dat daadwerkelijk kan) als uitgangspunt..
misschien scheelt dat hoor..

Ik herken ook hoe erg prettig het is om zo'n verhaaltje
te schrijven trouwens.. :wink:
Je kan nooit genoeg oefenen.

Veerle-VW
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 11:28
Locatie: België

Berichtdoor Veerle-VW » vr 16 juni 2006, 16:07

Het kan mss wel een hoop tijd besparen, maar ik vind het "voorafgaande onderzoek" net zo leuk.
Als ik zelf een verhaal lees, probeer ik het me altijd levendig voor te stellen. Of als ik later zelf in een gelijkaardige situatie terecht kom, denk ik uiteraard terg aan dat verhaal. En dan vind ik het soms spijtig om te moeten ontdekken - ook al weet ik heel goed dat het vaak maar om een fantasie gaat - dat het in real life gewoon niet mogelijk is.
Om een stom voorbeeld te geven: Als iemand schrijft dat een knappe man je op de snelweg voorbijraast met zijn sportwagen en je nog net kon merken hoe hij je een veelbelovende knipoog gaf ... Dan weet toch iedereen dat dat niet kan...
En versta me niet verkeerd, het kan best zijn dat dat in de fantasie van de schrijver/schrijfster wél kan en dat het daarom geen goed verhaal zou zijn. Maar ik houd er in mijn verhalen graag rekening mee.

Noem mij maar een geboren research-ster... Mijn moeder zei me vroeger dat ik detective moest worden, of moordzaken of zo gaan oplossen :?
Men zal mij ook niet snel iets kunnen wijsmaken en mijn vriend zou héél doordacht te werk moeten gaan als hij ooit van plan is vreemd te gaan :lol:

Zo ben ik pas nog 50 km over de snelweg gaan rijden. Niet om te zien of je een man kan zien knipogen hoor. Nee, 't was om iets anders uit te testen. Het verhaal kan bijna geschreven worden, dus ik verklap nog niets...

:st:
Don't let your eyes tell your brain
you should feel ashame

Spicey Girl
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 9:07
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Spicey Girl » vr 16 juni 2006, 16:18

Interessante topic, vind ik!
Ik wil graag ook wel eens een erotisch verhaal schrijven, maar merk dat het vaak erg 'plat' gaat worden, en dat staat me dan zelf weer tegen...
Benieuwd wat ik van dit topic leren kan ;)

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » vr 16 juni 2006, 16:21

Spicey
Het klinkt een beetje flauw misschien, maar je hebt het wel
een beetje zelf in de hand.. Waardoor wordt het te plat dan?
En waarom vind je dat eigenlijk?

Is het omdat je het moeilijk vindt subtieler taalgebruik te hanteren
of schaam je je op een bepaalde manier als je zo expliciet schrijft?
Je kan nooit genoeg oefenen.

Spicey Girl
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 9:07
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Spicey Girl » vr 16 juni 2006, 16:27

@ VanDalen:
Ik vind het ten eerste geen flauwe opmerking hoor!
Het liefst zou ik de erotiek 'tussen de regels door' schrijven, inderdaad subtieler ja.
Ik schaam me er overigens niet voor als ik expliciet schrijf, maar ik knap er zelf op af, dus vind ik zelf het verhaal in eerste instantie al niet mooi...

Heb overigens (nog?) geen verhalen gepublished of geschreven maar ben er wel al een tijdje mee in mijn hoofd bezig....
Iemands vrijheid is niet groter dan zijn fantasie.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » vr 16 juni 2006, 16:45

Ik schrijf wél verhaaltjes. Hier op het forum maar ook in de rubriek lezen.
Mijn ervaring is dat als de inspiratie er is, het verhaal vaak binnen een half uur op "papier" staat. Wel moet ik daarna nog het een en ander corrigeren, al valt dat vaak wel mee. (soms is de inspiratie even weg, of ben ik te druk met andere dingen)

Soms is het moeilijk om andere, nieuwe benamingen te bedenken voor bepaalde handelingen. Ook ivm de herkenbare schrijfstijl enzo.
Wel vind ik het nog steeds erg leuk om te doen.

Trouwens, deze topic doet me gelijk herinneren dat het hoog tijd wordt voor weer een nieuw verhaal. Van het weekend maar weer aan het schrijven dus.... :wink:

Shazzz
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » vr 16 juni 2006, 17:40

waar vind ik die verhaaltjes? (sorry ben nieuw op deze forum)

Spicey Girl
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 9:07
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Spicey Girl » vr 16 juni 2006, 17:51

@ Mateo
Onder andere als je klikt op tabblad 'lezen' bovenaan de site-page.
Iemands vrijheid is niet groter dan zijn fantasie.

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » vr 16 juni 2006, 18:55

Ik heb nog maar één verhaal voor shespot geschreven, en dat stond inderdaad binnen een half uur op papier. Geen moeite met plaatsing en dingen als 'kan dit wel' en zo, want het was waar gebeurd en ook nog heel kort tevoren :D

Verzonnen verhalen duren wel wat langer voor ze vanuit het hoofd op papier komen, maar die zijn te subtiel voor shespot... en die hou ik dus maar voor mezelf en voor degene voor wie ze bedoeld zijn.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 16 juni 2006, 19:16

:lol: Herinner me ineens dat ik nog een verhaaltje moest afmaken :oops:

Heb geleerd geen 'delen' te schrijven omdat verwachtingen van lezers dan hoog worden en ik dan ineens niet meer weet wat het overtreffende hoogtepunt moet worden :roll: :lol:

'Vroeger' schreef ik best veel, ook erotische verhaaltjes. Altijd geinspireerd door eigen ervaringen. Het echte verhaal schaaf ik bij en de mooie/lekkere dingen maak ik wat mooier/lekkerder. Fantasiesaus zeg maar...

Tijd? Als het 'vers' is schrijf ik het achtereenvolgens op. Dan nog kan het wel een tijd duren. Als ik het even niet meer zo goed weet gaan er dagen overheen.. tja.. dat gebeurt dus tegen het einde.. dan gaat er zoveel tijd overheen dat ik niet meer gemotiveerd ben het af te schrijven.

Laatste jaar trouwens ook helemaal niets mee geschreven in die context....
Weet niet eens waar ik de geschreven verhaaltjes heb staan (die van 'vroeger' staan ergens op een diskette.. op zo'n 'geheime plek' die ik nooit kan vinden :roll: )

Maar binnenkort is het eindelijk vakantie!!! :idea: :wink:

Spicey Girl
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 9:07
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Spicey Girl » ma 26 juni 2006, 12:10

Ik heb ondertussen een erotisch verhaal geschreven, maar weet niet goed wat ik ermee moet. Zal ik het plaatsen hier, zal ik het voor mezelf houden, zal ik... Mijn partner heeft het intussen gelezen en werd er erg warm van, zal ik maar zeggen :oops:
Hoe gaan jullie daarmee om? Wanneer hou je een verhaal voor jezelf, wanneer plaats je het?

En dan nog een vraag: Is het fantasie? Werkelijkheid? Zegt zo'n verhaal wat JIJ wilt, of wat je van de ander weet dat ie wil? Wat vertelt een verhaal over jezelf eigenlijk?
Iemands vrijheid is niet groter dan zijn fantasie.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 26 juni 2006, 12:18

Nee, zo'n verhaal hoeft niet te zeggen dat jij iets wil, vind ik. Je kan een bepaalde fantasie hebben die je niet tot werkelijkheid wil zien komen.
Toch kan het super lekker zijn om daar juist een verhaal over te schrijven.....

Wat jij met je verhaal wilt? Je kan het voor jezelf houden.(zonde :wink: )
Je kan het op het forum plaatsen. (kroonjuwelen, heimwee naar erotiek)
Maar je kan het ook laten plaatsen in de rubriek lezen.

Het is jouw verhaal, dus jouw beslissing.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 26 juni 2006, 12:38

En dan nog een vraag: Is het fantasie? Werkelijkheid? Zegt zo'n verhaal wat JIJ wilt, of wat je van de ander weet dat ie wil? Wat vertelt een verhaal over jezelf eigenlijk?
Sommige gebeurtenissen kunnen echt alleen maar in je fantasie. Een hete sexscene in een heel andere tijd, of onbereisbare plek. Iets in de middeleeuwen geënsceneerd of op een andere planeet.
In mijn ogen is er altijd een lijntje naar de werkelijkheid: de gedachten van de schrijver. Die heeft het werkelijk bedacht, die had een binnen-voorstelling en daar woorden onder gezet. Een verhaal vertelt wat jij kunt verzinnen, dus ook wat de schurk doet. Dit kan trouwens erg bevrijdend uitwerken: de rol van de boef op je nemen. Je gunt jezelf de gelegenheid om op in de huid van een ander te kruipen.

Afhankelijk van je doel kunnen je verhalen je meer of minder over jezelf vertellen, is mijn eigen ervaring.

mirthe

PS Damsel, je maakt me nieuwsgierig. Is er niets bij dat je ergens in de Kroonjuwelen zou kunnen publiceren? Ik houd wel van subtiel.

Spicey Girl
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 9:07
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Spicey Girl » ma 26 juni 2006, 13:01

Ik heb het verhaal intussen ingestuurd bij naar de redactie voor publicatie op het onderdeel 'lezen'...
Iemands vrijheid is niet groter dan zijn fantasie.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten