zijn mannen bang voor mooie en of slimme vrouwen???

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Fiona-
Berichten: 347
Lid geworden op: do 08 september 2005, 19:54
Locatie: Limburg: studente

zijn mannen bang voor mooie en of slimme vrouwen???

Berichtdoor Fiona- » vr 13 januari 2006, 1:46

dit vraag ik me dus al tijden jaren af. :!:

zijn mooie vrouwen eng om een relatie mee te hebben of te beginnen (laat staan als ze ook nog een beetje hersen inhoud hebben. :?:)

ik zelf ben eigenljk wel bang voor mooie mannen, krijg het der al spaans benauwd van bij het idee. Kan der dus ook echt geen relatie mee hebben gewoon omdat ik dat gewoon niet zou trekken (btw nog nooit geprobeerd hoor altijd alle echt mooie mannen als een muurtje van me af gehouden


en hij zit dat dan met slimmere vrouwen??? :?: heb het idee zodra mannen denken of voelen dat ze minder slim dan een vrouw zijn dat ze ook aftaaien :evil:



Heb zelf altijd het idee gehad dat mooie vrouwen eng zijn. heb het idee dat je onbetrouwbaarder overkomt... altijd van ow die kan vast iedereen krijgen en dat ze zich daar door te min voelen bla bla bla... en dat mannen daardoor onzeker worden en het benauwd krijgen :?: Ben dus ook altijd gedumpt... naja aan de kant gezet... :? :( of bedrogen bah mijn ex is vreemd gegaan met een ontiegelijk lelijk dom mokkel :shock: :shock: en dan bedoel ik echt LELIJK

ow wat was ik altijd jaloers op mijn minder mooie vriendinnen. zei hadden namelijk wel altijd leuke lieve vriendjes en ik was altijd alleen! of net weer gedumpt
Proud to be faut

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Berichtdoor zee » vr 13 januari 2006, 10:42

Ik zou nooit bang zijn voor iemand op basis van enkel zijn/haar uiterlijk.
Het zegt zo weinig namelijk.
Mijn ervaring is dat er -op het oog- bloedstollende schoonheden rondlopen die vreselijk onzeker over zichzelf zijn, maar ook dat er minder knappe verschijningen zijn die zó zelfverzekerd zijn dat ze de halve wereld kunnen hebben.

En als je een relatie hebt met iemand waarvan diezelfde halve wereld denkt: die is mooi! en die is slim zech!
Dan blijkt (persoonlijke ervaring dit): je went aan uiterlijke schoonheid. Het blijft een streling voor het oog, maar er zit geen magie in als het zich beperkt tot enkel het uiterlijk. Het gaat om zoveel meer.

Volgens mij moet je voor je zelfbeeld niet naar anderen kijken, en je zelfwaardering niet ontlenen aan een ander. Het is niet wat je (aan)hebt, het is wat je ermee doet.
De eigenschappen/uiterlijkheden van je partner zeggen uiteindelijk niets over jezelf, enkel iets over die partner.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » vr 13 januari 2006, 11:28

Ik ben niet bang voor slimme vrouwen, wel een beetje voor hele mooie...

Even nuanceren:

Doe mij alsjeblieft een intelligente vrouw. Ik ben er niet zo bang voor dat ze slimmer is dan mij, me in intellectueel opzicht de baas is. Daarvoor moet ze trouwens van goede huize komen :lol: en als ze slimmer is dan is dat maar zo, misschien kan ze me dan nog wat leren.

(hoe definieer je slim/intelligent trouwens? IQ-tests zijn ook maar relatief. Iemand kan meer weten dan ik maar minder ruimtelijk inzicht hebben, een dieper inzicht hebben maar dat minder goed onder woorden kunnen brengen (om maar eens een paar aspecten van het slim zijn te noemen)

Bang voor mooie vrouwen, niet om iets mee te hebben maar wel om te te benaderen. Ik krijg al snel de neiging om te denken dat zo iemand een paar klassementen hoger speelt (zoals de Amerikanen zo mooi zeggen: we're not playing in the same league) Moet ik niet doen natuurlijk, maar ja, je ontwikkelt nou eenmaal in je leven bepaalde standaard-reacties...

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » vr 13 januari 2006, 14:08

Ik hou van mooie slimme vrouwen en nog meer van erg mooie erg slimme vrouwen. Ook die benaderen vind ik leuk. En juist als kale oude dikke kleine slechtziende slechthorende slechtgeklede slechtgewassen nietsbezittende man kan ik altijd ongevaarlijk het gesprek openen.

MK, slim en lekker

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » vr 13 januari 2006, 17:59

Ik ben zo'n slimme vrouw :? en ik heb twee langdurige relaties achter de rug met minder slimme mannen. De ene had er geen enkel probleem mee en ging er heel relaxed mee om, de ander vond het nodig om zijn eigen superioriteit te bewijzen door me constant naar beneden te halen.

Het ligt dus niet aan je IQ, maar eerder aan het zelfvertrouwen en zelfbeeld van de man waar je mee omgaat. Hetzelfde zal opgaan voor schoonheid, vermoed ik. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (slim genoeg om in te zien dat ik geen schoonheid ben)

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » vr 13 januari 2006, 20:16

De kracht en je eigen persoonlijkheid vooral in het innerlijke deel kan behoorlijk bedreigend worden in de stelling "mooie en slimme vrouwen''.

De man die niet bang voor je is zal dan zeggen "je bent niet alleen mooi in de nacht, maar je bent ook mooi als ik met je wakker wordt".

Regel vrij vertaald uit lied van Jack Poels van Rowen Héze.
Ik denk dat deze regel meer dan duidelijk genoeg is voor een man die wel gelijkwaardig is aan de slimme en mooie vrouw en dan bedoel ik met mooi zoveel meer dan alleen het fysieke.
Laatst gewijzigd door knipoog op vr 13 januari 2006, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook de langste reis begint bij de 1e stap.........

Tommy
Berichten: 134
Lid geworden op: do 15 april 2004, 19:36
Locatie: België

Berichtdoor Tommy » vr 13 januari 2006, 20:19

Ik ben niet bang voor slimme, mooie vrouwen.
En wat vind je trouwens slim? Intelligent, hoge opleiding?
Heb zelf altijd het idee gehad dat mooie vrouwen eng zijn. heb het idee dat je onbetrouwbaarder overkomt... altijd van ow die kan vast iedereen krijgen en dat ze zich daar door te min voelen bla bla bla... en dat mannen daardoor onzeker worden en het benauwd krijgen
Voor mij heeft dat weinig met uiterlijk te maken. Als een vrouw me daar geen reden toe geeft, voel ik me ook niet onzeker, hoe mooi ze ook is. Haar gedrag/persoonlijkheid is dus voor mij in die zin belangrijker dan haar uiterlijk.
God gave men perfect brains......but then the devil added testosterone.

value
Berichten: 30
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 14:03
Locatie: netherlands

Berichtdoor value » vr 13 januari 2006, 20:26

Zee zegt:
En als je een relatie hebt met iemand waarvan diezelfde halve wereld denkt: die is mooi! en die is slim zech!
Dan blijkt (persoonlijke ervaring dit): je went aan uiterlijke schoonheid. Het blijft een streling voor het oog, maar er zit geen magie in als het zich beperkt tot enkel het uiterlijk. Het gaat om zoveel meer.

ïnderdaad het gaat om zoveel meer.........Als disabletje en vroeger voor sat probleem heb ik er nooit geen moeite mee gehad dat vrouwen slim en knap waren. Bij mij zit schoonheid van binnen, en dat moeten ze daar ook houden!!1

Hij die van alle vrouwen houd...............
________________________________________

Zonnestraal
Berichten: 7
Lid geworden op: za 08 oktober 2005, 23:46

Berichtdoor Zonnestraal » vr 13 januari 2006, 21:16

Ik vind mijn liefje de mooiste van de hele wereld, dus neen, ik ben niet bang om een relatie te hebben met een mooie vrouw. Dat wil niet zeggen dat iedereen haar de mooiste of mooi zou vinden, maar ik vind haar knap...
Is het niet zo dat je je partner altijd mooi vindt?

FREDLANG
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 januari 2006, 21:59

SLIMME VROUW

Berichtdoor FREDLANG » vr 13 januari 2006, 22:03

Ik ben niet bang voor slimme vrouwen, wel een beetje voor hele mooie...

Even nuanceren:

Doe mij alsjeblieft een intelligente vrouw. Ik ben er niet zo bang voor dat ze slimmer is dan mij, me in intellectueel opzicht de baas is. Daarvoor moet ze trouwens van goede huize komen :lol: en als ze slimmer is dan is dat maar zo, misschien kan ze me dan nog wat leren.

(hoe definieer je slim/intelligent trouwens? IQ-tests zijn ook maar relatief. Iemand kan meer weten dan ik maar minder ruimtelijk inzicht hebben, een dieper inzicht hebben maar dat minder goed onder woorden kunnen brengen (om maar eens een paar aspecten van het slim zijn te noemen)

Bang voor mooie vrouwen, niet om iets mee te hebben maar wel om te te benaderen. Ik krijg al snel de neiging om te denken dat zo iemand een paar klassementen hoger speelt (zoals de Amerikanen zo mooi zeggen: we're not playing in the same league) Moet ik niet doen natuurlijk, maar ja, je ontwikkelt nou eenmaal in je leven bepaalde standaard-reacties...

FREDLANG
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 januari 2006, 21:59

SLIMME VROUW

Berichtdoor FREDLANG » vr 13 januari 2006, 22:05

SLIMMER IS DAN MIJ.

MIJ MOET TOCH ZIJN: IK

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » vr 13 januari 2006, 22:13

Slim:
geen enkel probleem. Of ze nu directeur van een groot bedrijf is of professor maakt me niet uit.


Mooi (maar dan bloedstollend mooi):
ik krijg het warm en koud tegelijk en wil dan graag praten maar ben dan bang dat ze zich arrogant zal opstellen. Er sluipt onzekerheid in bij mij (terwijl ik niet over mijn uiterlijk te klagen heb...) Raar eigenlijk...
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

vampirella

Berichtdoor vampirella » vr 13 januari 2006, 22:27

:wink:
Laatst gewijzigd door vampirella op do 16 augustus 2007, 0:03, 1 keer totaal gewijzigd.

vampirella

Berichtdoor vampirella » vr 13 januari 2006, 22:28

:wink:
Laatst gewijzigd door vampirella op do 16 augustus 2007, 0:03, 1 keer totaal gewijzigd.

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » vr 13 januari 2006, 23:03

SLIMMER IS DAN MIJ.

MIJ MOET TOCH ZIJN: IK
Kijk dat bedoel ik nou... hoe definieer je slim? Ben je slim als je alle taalkundige regeltjes altijd en overal foutloos toepast? Of kun je het ruimer zien?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 7 gasten