Dilemma voor de vrouw; anticonceptie!AAAAAARGH

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 29 november 2007, 22:58

Oke, dankjewel :)

Maar Mirena.. nee.. toch ook weer veel nare ervaringen over gehoord qua bijwerkingen..

Tis hier dus nog altijd condooms... :? :wink:

Saartje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 23:21

Berichtdoor Saartje » ma 05 mei 2008, 23:27

Jessebel: een kei van een topic!!

Ik ben ook eentje van die vrouwen die zo enorm invloed heeft van de pil op het vlak van libido.

Ik heb ze al allemaal geprobeerd. Verschillende pillen, de prikpil, het staafje en nu heb ik sinds gisteren weer nuvaring. (heel handig trouwens)

Op langere termijn daalt mijn libido steeds naar 0.
En dan gaat het slecht in m'n relatie (exvriendjes die totaal onderuit gingen van frustraties en depressies) en dan ga je uit elkaar en dan pak ik geen pill meer en een 6-tal maand later schiet mijn libido langzaam weer ingang.
Nieuw vriendje, terug seks, terug een pil. Rinse and repeat

Om horendol van te worden. En dan hebben we het nog niet over de andere bijverschijnselen. Dik worden als een koe, depressiviteit, ...

Dus hou ik nu soms een niet-pil jaar (want 1 cyclus wachten is niet voldoende, het duurt zo'n 6 maand van mij) maar dan moet je vrijen met condoom, en zoals je zegt, van die rubber wordt je droog.

De ironie van het leven:
Als ik A.C. gebruik, heb ik geen zin om te vrijen.
Dus om zin te hebben om te vrijen mag ik geen A.C. gebruiken.
Maar als ik zin heb om te vrijen heb ik wel A.C. nodig.

Argh, argh en dubbel-argh.

Aan het spiraaltje begin ik zelf niet. Same sh*t, different method.

Bedankt voor de LadyComp tip!!!!

Zijn er al vrouwen die deze ondertussen hebben en gebruiken? Het lijkt me de oplossing voor veeeeel van mijn problemen.

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 24 juli 2008, 13:47

Ik heb een kleine maanden de mirena gehad en had sindsdien last van continu bloedverlies. Afgelopen dinsdag heeft de huisarts het spiraaltje weer verwijderd. Het bloedverlies zou nu met een paar dagen moeten stoppen. Spiraal zat wel goed, er waren geen redenen te ontdekken waarom ik zo heftig bleef vloeien. We gunnen mijn lijf even rust, en proberen het over 2-3 maanden nog eens.

Maar nu.. weet iemand of het kan voorkomen dat er na het verwijderen van de mirena extra bloedverlies met krampen kan voorkomen? Ik word er niet blij van.... :(

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 24 juli 2008, 22:24

Maar nu.. weet iemand of het kan voorkomen dat er na het verwijderen van de mirena extra bloedverlies met krampen kan voorkomen? Ik word er niet blij van.... :(

Is misschien moeilijk te achterhalen voor je maar zou het kunnen zijn dat het je reguliere tijd voor de menstruatie is? Dat zou de krampen en het bloedverlies kunnen veroorzaken. En vanwege het verwijderen van de mirena misschien wat meer dan normaal?

Ik probeer ook maar logisch na te denken hoo. ;)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 24 juli 2008, 22:31

Doe niet zo eng met je logisch nadenken!! Is die kaakholteontsteking omhoog geschoten?? :twisted:

Maar het is inderdaad de tijd voor mijn reguliere menstruatie, het einde ervan weliswaar.. maar het voelt anders. Zijn pijnen die ik niet gewend ben en ook niet echt herken.

Als het morgen niet beter gaat, bel ik toch de huisarts maar...

toch bedankt voor je logisch meedenken hoor! ;) :kiss:

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » do 24 juli 2008, 22:36

Pip, misschien heeft het te maken met het verwijderen van de mirena, kan me voorstellen dat je baarmoeder daardoor een beetje van slag is. Tenminste, ikzelf voelde me niet helemaal lekker na het verwijderen van mijn vorige spiraal, waarbij toen tegelijkertijd de mirena geplaatst is.

Jammer trouwens dat je de mirena er uit hebt laten halen, hoe lang zat ie er al in? Ikzelf heb toch wel een dikke 4 maanden last gehad van onregelmatig licht bloedverlies, en misschien zelfs nog wel langer. Maar dat is nu vrijwel helemaal verdwenen: als ik nu ongesteld ben merk ik het eerder aan de geur van mijn afscheiding (die om de een of andere reden dan ineens anders is - ander topic wellicht maar hebben hier meer vrouwen last van??) dan aan de hoeveelheid en de kleur.

Ennieweejs, ik hoop dat je niet te lang last er van hebt!
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 24 juli 2008, 22:41

Nou lieve Sannetje, er was hier geen sprake van onregelmatig licht bloedverlies... maar van doorlopend veel bloedverlies, en tijdens menstruatieperiodes heel heel veel bloedverlies. En daar knapte ik niet van op, zowel lichamelijk als mentaal.

Ik geef mezelf 2-3 maanden rust, dan probeer ik het nog een keer. Als het dan weer geen succes is, overweeg ik sterilisatie, ondanks de grote ingreep...

Maar goed, zover zijn we voorlopig nog niet :)

dank voor je antwoord!! :kiss:

Gebruikersavatar
Pandora
Berichten: 1709
Lid geworden op: ma 23 juni 2003, 21:08
Locatie: het hoge noorden verzorgende IG

Berichtdoor Pandora » do 24 juli 2008, 23:08

[[quote pipje

Als het dan weer geen succes is, overweeg ik sterilisatie, ondanks de grote ingreep... ]]

lees dit eens....

http://www.alantvrouw.nl/index.php?page_id=360&l=1

http://www.essure.nl/

misschien niet nodig maar je goed voorbereiden en weten wat er op de markt "te koop"is, is ook niet verkeerd.....

Pandora
Zorg er voor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego....

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » do 24 juli 2008, 23:33

Beide links gaan over dezelfde methode. Dankjewel voor de info, ik sla het vast op, mocht ik het nodig hebben :)

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » zo 27 juli 2008, 23:39

Ik heb een maand de Nuva ring gebruikt: vreselijk! Mijn libido was minus 20 graden en ik had irritaties bij mn vagina. Oef was ik blij dat die eruit was! Dus weer condooms en tellen... heeft ook zn charme

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » zo 27 juli 2008, 23:46

condooms en tellen?? waarom tellen?

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » ma 28 juli 2008, 0:26

Als je regelmatig bent, kan je zeker vanaf de 20e dag zonder condoom

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 28 juli 2008, 10:26

beste Jessebel

Leuk topic!!

Ik heb in januari mirena laten plaatsen na heel wat problemen met de pil (ik had eerst microgynon en toen marvelon) Mirena is bij mij een groot succes.. mn mentruatie was altijd heel erg heftig en sinds februari ben ik niet meer ongesteld geworden..:D, ook heb ik meer zin, meer energie, emotioneel ben ik stabieler, maar helaas is er wel een nadeel: ik ben 4 kilo aangekomen.. (ik heb meer zin in eten) maar al met al ervaar ik mirena als zeer positief...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » ma 28 juli 2008, 16:12

Beste shespotsters
Ik duik ook weer even op.
Anticonceptie, eh ja...
Ik raak niet makkelijk zwanger dat voorop gesteld, maar aangezien ik zeker wil weten dat ik niet zwanger word, slik ik de pil, modicon. Door bekken instabiliteit heb ik de keus gemaakt om 2 strips achter elkaar te slikken en dan een stopweek. Tijdens de stopweek speelt mijn bekken flink op en heb ik weer het gevoel dat ik als een barbie pop met elastiek aan elkaar gezet ben. Verder veel hoofdpijnen en ook een libido dat ergens rond het vriespunt ligt. Ik vind seks op het moment een hele klus als ik eraan denk. Als we het dan gedaan hebben, dan denk jee wat lekker moeten we vaker doen. Maar de gedachte dat seks een hele klus is, overheesrt eerlijk gezegd toch wel.

Ik ben serieus aan het nadenken om te wisselen van anti conceptie en loop te denken wat de meest geschikte vorm zou zijn. ik denk over een mirena, maar ben bang of het invloed heeft op mijn bekkenproblemen...een andere pil zou ook een optie kunnen zijn, maar welke dan. Kortom eigenlijk moet ik naar de ha gaan en me goed laten adviseren, maar we hebben pas een nieuwe dokter en ik blijf maar trutten ermee.

Wie heeft goede tips, wijze raad en ervaring met bekkeninstbiliteit en anti conceptie, wat werkt en wat niet...want ik wil niet weer meer pijn hebben...

een knoopje erin bij mijn lief valt buiten de opties doordat hij voor zijn reuma biologicals spuit waardoor, ook een kleine ingreep, niet echt handig is. Tips???
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » ma 28 juli 2008, 16:51

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op di 24 maart 2009, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten