geen zin...echt nooit...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

zoentjesopjeneusje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 0:02

geen zin...echt nooit...

Berichtdoor zoentjesopjeneusje » ma 14 maart 2005, 0:12

Hoe komt het dat sex voor mij als een ware opdracht lijkt... mijn vriend is open-minded, doet al wat meer dan het gewone "ik lig op jou en het zal dan wel lukken"-standje, en hij verwent me ook graag... en op de moment zelf (als het er dan eens van komt) doet het ook wel goed... maar soms irriteert het me al al sik m'n vriend 'zin' zie krijgen...dan denk ik: ohnee niet nu... maar het is niet nu, niet dan niet straks niet morgen... ik heb gewoon blijkbaar nooit zin! Ik vind dit ook heel erg voor m'n vriend want hij zou wel willen dat ik wat meer initiatief nam en uiteindleijkd oen wij het echt niet vaak...en dat vind ik erg voor hem...voor mezelf niet zo...ik lijke r geen 'nood' aan te hebben...raar is dat, vind ik...
en ik heb zoiets van ik ben nog piepjong (in zekere zin, ben 23jr) en ik zie er nu al vaak tegenop...ik ga er dan wel in mee maar alleen voor m'n vriend een plezier te doen...
kan een mens daar iets aan doen??? en 'het spannender' maken lijkt me niet echt behulpzaam...het is gewoon de zin die echt ontbreekt...zelfs geen zin om het spannender te maken... het is gewoon de sex en alles errond dat me niks zegt... mja 'k vind het ok maar een bizar iets... en aangezien het bij alle partners ooit een probleem zal zijn (aangezien sex een groot belang voor je relatie is) wil ik er iets aan doen...MOET ik er iets aan doen gewoon... mijn huidige vriend is m'n eerste echte lange relatie én eerste sexpartner... mss heeft het daar mee te maken ofzo?? dunno hoor!

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Re: geen zin...echt nooit...

Berichtdoor Joepie » ma 14 maart 2005, 1:03

mja 'k vind het ok maar een bizar iets...
welkom z.o.n.
Waarom vind je seks zo bizar? Als jij met jezelf speelt, is het dan lekker wat je doet? Of vind je met jezelf spelen ook niet zo de moeite waard?

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » ma 14 maart 2005, 9:58

hoi zoentje! en welkom op She!

Ik herken je verhaal HEEL ERG!!! Tot voor een paar jaar terug was dat hier precies zo. Ik had zo goed als nooit zin, nam zeker nooit initiatief, en als Pipjeman (toen nog Pipjevriendje) aanstalten maakte, moest ik mezelf er echt toe zetten mee te doen. Wij hebben periodes gehad dat we 2 keer per jaar (jajaja, niemand die dat NU nog gelooft) sex hadden....

En toen stopte ik met de pil. Er ging een wereld voor me open!!! Mijn hele sexbeleving kwam terug, en HOE!

Ik weet niet of je aan de pil bent, maar misschien ligt het daar aan. En als je niet aan de pil bent, kan het nog steeds aan je hormoonhuishouding liggen! Ga eens bij de huisarts langs en vertel het hem/haar! Ik bedoel te zeggen, er zou zomaar een lichamelijke oorzaak en wellicht makkelijke oplossing voor je kunnen zijn!


Succes!

Liefs,
Pipje

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » ma 14 maart 2005, 10:17

Ik hetzelfde probleem wel een beetje...
Ik neem ook de pil,maar ik kan niet zomaar stoppen natuurlijk! Die dient ook wel voor iets ;-) Maar binnen een aantal jaar,als het tijd is voor trouwen en kindjes, kan ik al testen of het aan de pil ligt.

Bij mij was het ook altijd zo dat ik minder zin had naargelang mijn vriend er meer om "vroeg". Maar ik stemde ook altijd toe voor hem. En eens hij me "in gang" kreeg, dan had ik er verder ook wel veel zin in en genoot ervan.
Maar het is die zin om eraan te beginnen he!
Nu,dat gaf ook wel wat problemen. Want mijn vriend klaagde dan dat ik nooit zin had, dat ik altijd te moe was,of geen tijd had, er was altijd wel iets.
Nu,al een tijd later,zijn we er eigenlijk wel uit. We zijn allebei niet plots veranderd of zo...maar hij is gestopt met constant om seks "vragen". Door er niet meer constant om te vragen zit hij er ook minder mee in zijn hoofd denk ik, want nu vindt hij seks al een stuk minder belangrijk dan vroeger.
En het positieve stuk: Nu hij er niet meer constant om vraagt, heb ik de káns om zelf zin te krijgen. Het komt misschien niet zo heel vaak voor, maar er zijn momenten waarop ik zin heb en hem wil verleiden (dat heeft hij dan jammergenoeg vaak niet door :-p), maar dat gebeurde vroeger dus nooit! (behalve in het prille begin van de relatie,toen was het iedere dag)
En dan nog: doordat hij er niet meer zo vaak om vraagt, vind ik het minder erg als hij het dan wel eens vraagt. Dan doe ik het al met minder tegenzin. En ondertussen zelfs al redelijk snel met zin!
Dus het is eigenlijk een kwestie van traagjes aanpassen...
We hebben nu nog steeds maar een 2-tal keer seks per maand (vroeger was het soms bv 3 maanden niets). Maar af en toe zit een week van 3 keer bij omdat ik in een verleidelijke bui ben.

Nog een losstaande tip: ik heb dit aan mijn vriend gevraagd, maar hij heeft het eigenlijk nog maar een paar keer toegepast. Ik denk dat hij het alweer vergeten is :-p Maar het wérkt wel!
Knuffelen en zo vind ik wel leuk, maar vanaf dat mijn vriend "met een doel" begon te strelen,haakte ik af, en vond het niet leuk meer. En alles begon te kietelen.
Maar ik heb dat dus eens (op een niet kwetsende manier) uitgelegd aan mijn vriend.
Dus als we dan bv tv kijken, en hij streelt me liefdevol (zonder intenties), dan zorgt hij bv dat hij in de buurt van mijn borsten komt, of streelt met zijn vingers op mijn buik, terwijl een duim stilletjes op of tussen mijn borsten ligt. Als hij het echt liefdevol doet, totaal niet met de intentie je "in bed te krijgen", en hij houdt het vol om er niet meteen op af te gaan. Dan krijg je verdikke zin dat hij wat verder gaat! :lol:
Misschien helpt zoiets ook wel bij jou. En anders misschien eens *jouw* knopjes te weten komen en subtiel doorvertellen?

zoentjesopjeneusje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 0:02

Berichtdoor zoentjesopjeneusje » ma 14 maart 2005, 11:40

ik kan me in beide verhalen vinden... ben blij daarvoor alleszins :) het is zo dat toen ik mijn vriend leerde kennen ik uit principe (omdat het niet nodig was toen) geen pil nam... de pil is dus gestart bij het begin van onze relatie...ons sexleven was in de eerste maanden ook enórm hoog, allé heel goeddus!... en dat minderde en minderde tot nu, nul dus... mss door die pil ja, je hoort dat wel vaker..... mss eens de moment om het aan de huisarts voor te leggen...heb wel een hee goeie pil maar als die op dat vlak alles teniet doet ga 'k toch achter iets anders moeten zenne!!!

In jouw verhaal, engeltje, vind ik mezelf ook... ik ben een enorme knuffelaar en als ik zo eens wil 'knuffelen'...écht knuffelen gewoon...dan ziet mijn vriend dat als: haaa ze wilt!! En als ie dan te snel gaat of zo effe direct zijn hand in m'n broek steekt, ja dan ist gedaan mé knuffelen hé... Ik heb hem al eens uitgelegd dat voor mij 'n 'knuffel' niet inhoudt dat daar sowieso op volgt dat je in het bed duikt...maar hij is niet echt een knuffelaar zonder meer... als hij knuffelt weet ik dat hij verder wil...

eerst en vooral zal ik het onderwerp nog maar eens met veel gevoel en geduld proberen te bespreken met hem... en als de moment er zich toe leent zal ik nog eens bij de huisarts passeren met dit probleempje...

Want Joepie, het is niet dat ik seks bizar vind (ik vond mijn probleem bizar!), eens we bezig zijn geniet ik er echt wel van... maar het is zoals engeltje zegt: het ertoe komen, het initiatief nemen...

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » ma 14 maart 2005, 14:45

Bij ons is het ook een beetje begonnen als compromis:
Ik zou me vaker proberen openstellen voor seks. Dus hem wat minder vaak afwijzen, als het niet zwaar tegen mijn zin is.
En mijn vriend zou wat meer knuffelen op een moment dat hij geen zin heeft in seks, en mijn hand vasthouden als we over straat wandelen (dat vind ik zalig, hij vroeger totaal niet)
En zo is het wel een beetje op gang geraakt.
Eerst is het dan een beetje "voor wat hoort wat". Ik gun hem de seks wel vaker, omdat ik weet dat er voor mij meer knuffelen aan vast hangt.
Hij gunt mij de knuffels wel, omdat hij weet dat hij dan meer seks krijgt.
Klinkt misschien niet echt "juist", maar zo is het wel op het gemakje goed gelopen. Hij kreeg meer seks => hij vroeg er minder om (was ook wel deels afspraak) en knuffelde me vaker => ik had meer zin in seks. => ik wilde wat vaker seks => minder vraag en meer knuffelen => ...

Dus zo raakten we wel in de juiste spiraal, en was het algauw niet meer "voor wat hoort wat", maar wilden we die dingen allebei echt wel veel liever.

hm,ik hoop dat het niet al te warrig overkomt ;-)

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Re: geen zin...echt nooit...

Berichtdoor TieWrap » ma 14 maart 2005, 19:44

Waar ik benieuwd naar ben Z.O.N. of je in andere situaties (met andere vriend of vriendin, tijdens kijken of luisteren naar mensen of wat anders) wel eens seksueel opgewonden geweest bent.
Het is een gegeven dat een percentage van de mensen (ook mannen) niets om sex geven.

Zelfs als dat laatste voor jou zou gelden, hoeft dat niet te betekenen dat een relatie met je vriend onmogelijk is, maar ik dat geval is van groot belang of hij daar mee om kan gaan.

Misschien geen slecht idee om via je huisarts toch eens met een deskundige over je situatie te praten !
>be happy be horny>

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » ma 14 maart 2005, 23:35

Ze wordt toch wel opgewonden? Alleen is het pas als ze al bezig zijn. (zoals bij mij dus)
Dat wil toch niet meteen zeggen dat seks niets voor je betekent?

zoentjesopjeneusje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 0:02

Berichtdoor zoentjesopjeneusje » di 15 maart 2005, 13:09

seks betekent zéker en vast iets voor me! Daarom vind ik het ook zo moeilijk, het feit dat ik er zelden zin in heb...
Eens we écht bezig zijn, komt het wel...maar het is zo spijtig natuurlijk voor mijn vriend dat ie al heel veel moeite moet doen (soms tevergeefs) om het zover te krijgen...en daar wil ik iets aan veranderen...vroeger had ik wél een gezonde hoeveelheid zin in seks, en dat is stilletjes aan verdwenen, en niet door slechte ervaringen ofzo, gewoon... daarom ook dat ik zeer zeker de dokter ga opzoeken...als het inderdaad dor die pil komt zal iks nel andere oplossingen gaan zoeken!!

japie80
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 februari 2005, 1:15

Berichtdoor japie80 » wo 16 maart 2005, 22:39

De meeste vrouwen die ik ken zijn verslaafd aan TV kijken, ik heb er hier dagelijks mee te maken. We hebben er al veel over gesproken, volgens haar is het geen TV verslaving. Geloof me, als er hier TV wordt gekeken draait of de video, of er wordt TV gekeken en neemt de video een ander kanaal op. Ikzelf wordt beschuldigd van verslaving aan de computer, echter ik kan de computer gewoon uitzetten om andere dingen te doen. Bij TV ligt dat anders, er moet eerst een programma afgekeken worden. Zelf kijk ik ook geen TV, ben er eenvoudig niet in geinteresseerd. Geloof me, gooi de TV de deur uit en er gaat een wereld voor je open. TV is de sluitpost op je sexleven.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 17 maart 2005, 0:08

Nah, dat dat bij jou zo'n probleem is.... wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt...

Ik kijk nauwelijks TV, en had ook een lager libido 'vroeger'. Maar ja, bij ons is schoolwerk (en shespot :P ) hetgeen dat ons bezighoudt.. bij anderen zal dat computer zijn of werk, name it...

Ja je hebt aandachtsafleiders... maar als je echt zin hebt maak je tijd (je zegt het zelf Japie; nóg een videorecorder kopen?;)), andersom is het een excuus..

happy_me
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 25 februari 2005, 19:39
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor happy_me » do 17 maart 2005, 13:46

Ik sluit me volledig aan bij pipje, bij mij exact hetzelfde verhaal. Ik herken je verhaal zoentjesopjeneusje, bij mij was eraan beginnen vaak ook al teveel gevraagd. En nu ben ik dus gestopt met de pil... tja, welke superlatieven kan ik hiervoor gebruiken?? Het is FANTASTISCH GEWELDIG ONGELOFELIJK!!!! Dus ik heb maar 1 advies voor je: gooi die pil de deur uit! En geen excuses (zoals van engeltje) van 'hij dient toch ergens voor'. Ik wil ook geen kinderen op het moment en toch ben ik met die klotepil gestopt. Wij zijn gewoon aan de condooms en dat valt allemaal best mee hoor. Ik weet ook niet of ik het tien jaar leuk ga vinden, maar dat zien we dan wel. Ik weet alleen dat ik nooooooooooooit meer zulke hormonen wil slikken!

Echt z.o.n., gooi dat ding de deur uit, er zal een wereld voor je open gaan, het leven zal er veel leuker uitzien!
xxx enjoying life xxx

zoentjesopjeneusje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 0:02

Berichtdoor zoentjesopjeneusje » do 17 maart 2005, 17:01

dat klinkt wel overtuigend! En hoe meer ik zo eens rondhoor hoe meer ik verneem dat veel vrouwen 'de pil' wel als lustremmer beschouwen!! niet moeilijk dat je'r geen kinderen van krijgt...je doet het gewoon nooit meer :-) hehe nee dat is overdreven natuurlijk!

Maar ik heb best wel schrik om er mee te stoppen en over te gaan op "alleen" condooms... die pil heb ik zelf in handen en daarvan ben ik dan zéker dat ik ze goed en juist neem en dat de kans piepklein is dat 'r iets fout gebeurt... met condooms... hmm kweetnietzo...

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » do 17 maart 2005, 17:40

Ja,makkelijk gezegd als je niet meer studeert!
Een ongelukje kan je er dan wel even bijnemen.
Maar als student kan je het echt niet riskeren dat je plots zwanger bent en nog eens met je lessen,projecten,examens EN een kleine zit!
Voor mij is het iig geen optie. Dan maar nog even "afzien" tot ik afgestudeerd ben.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 17 maart 2005, 18:00

Huh? wat heeft dat met studeren te maken? Condooms zijn ook heel veilig als je ze goed gebruikt! Bovendien heb je ook nog het spiraaltje (heel veilig maar heeft weer andere -oa etische- nadelen), of andere mogelijkheden met minder hormoon... al ben ik daar ook nog niet uit..

Jessebel -student, al maanden met condooms :wink:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten