Masturbatie binnen relatie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

mylene

Masturbatie binnen relatie

Berichtdoor mylene » zo 04 augustus 2002, 15:14

heb nu enige tijd relatie. hij masturbeert, hoeveel en hoe vaak weet ik niet. heb daar problemen mee. is dit gebruikelijk ook bij andere mannen binnen een relatie ? weet dat dit een enigszins stupide vraagstelling is maar we hebben een heel bevredigend en opwindend sexleven en het voelt vreemd genoeg een b-tje als vreemdgaan. is dit een kwestie van gewoonte (nb ik wil meer sex dan hem en daarom stoort het me ook dat hij zichzelf bevredigt: ik denk dan gewoon "doe het met mij en niet met jezelf ".) Wat vinden jullie ?

nele
Berichten: 101
Lid geworden op: di 25 juni 2002, 1:01
Locatie: België

Berichtdoor nele » zo 04 augustus 2002, 16:23

normaal gezien mag mijn partner zich zo vaak masturberen als ie zelf wil, jaloers word ik daar zeker niet van. In jouw geval echter zou ik me ook ongemakkelijk voelen; als jij zit te verlangen naar sex maar hij verkiest het alleen te doen...neen...ik zou hem minstens toch vragen waarom hij dat doet. Misschien doet hij het op momenten dat hij te moe is om een vrijpartij te beginnen? Erover praten is nog altijd de beste aanpak

Heppie

Berichtdoor Heppie » zo 04 augustus 2002, 20:35

Ikzelf masturbeer ook regelmatig en mijn vriendin weet dit ook. We hebben het er uitgebreid over gehad. Zij heeft er geen probleem mee, zelf doet ze het ook als ik er niet ben. Ik vind dat ook geen probleem. Ik kan mij voorstellen dat het wel een probleem wordt als je sex wilt en hij die behoefte zonet in een zakdoek heeft gemikt. Dan zou hij het wel wat minder kunnen doen. Er blijft niets lekker dan de sex zelf, daar kan zelfs masturberen niet tegen op. Gewoon rekening met elkaar houden!!!

Floor

Berichtdoor Floor » zo 04 augustus 2002, 20:59

Hoi,
Ik vind het verschil tussen vrijen en masturberen zo groot, dat ik denk dat het masturberen van mijn vriend weinig invloed heeft op ons seksleven.
Ik heb wel eens gevraagd hoe vaak hij het doet, en daar geeft hij niet echt antwoord op, wat hij natuurlijk helemaal zelf moet weten. Volgens mij niet erg vaak, maar het is meer nieuwsgierigheid dat ik het zou willen weten. Ik zou het niet verveledn vinden als hij het wel vaak zou doen. Zelf masturbeer ik ook weleens, en dat vindt hij ook geen probleem. We vrijen niet erg vaak, ongeveer 1 keer per week, en dat is meestal erg bijzonder. Wat hij in de tussentijd doet: ik vind het prima als hij zichzelf kan laten genieten. Ook bij ons is het zo dat ik wel wat vaker wil vrijen dan hem, maar volgens mij zou een negatieve houding van mij tegenover zijn masturberen dat niet veranderen. (In ieder geval niet in positieve zin)
Misschien is het goed te bedenken dat er veel verschillende redenen kunnen zijn om te masturberen, zoals het omgaan met (seksuele of andere) spanning, of zoals ik, als ik slecht kan slapen, doet een orgasme wonderen.

Groetjes

Deb
Berichten: 99
Lid geworden op: za 06 juli 2002, 1:01
Locatie: utrecht , nederland
Contacteer:

Berichtdoor Deb » zo 04 augustus 2002, 21:17

hoi!
In mijn relatie mastruberen we allebei nog regelmatig. Het doet niets af aan onze liefde of aan de sex maar soms vinden wij het gewoon lekker om het eens zelf te doen. Het schijnt heel normaal te zijn.
Als je je er zo onzeker over voelt kun je misschien eens vragen waarom hij het doet. Probeer het eens zelf, misschien kom je er wel achter dat het hartstikke lekker is!
succes groetjes Deb

FreeFeeling

Berichtdoor FreeFeeling » ma 05 augustus 2002, 15:20

Wij hebben dit in het begin van onze realatie ook ervaren. Zij had negatieve ervaringen met rukkers in de trein, en kon het van mij niet verdragen als ik met mezelf speelde tijdens het vrijen. Masturburen was ok, daar was ze niet bij en vingeren deed ze zelf ook.
Nu hebben we een situatie dat we met onszelf vrijen als we bij elkaar zijn. We vinden het zo opwindend, spannend en ontspannend tegelijk. We zijn veel opener geworden over sex en vrijen. Ik weet eigenlijk niet meer wat er eerst was: de openheid of het met onszelf vrijen, het is iets wat samen tegelijkertijd is ontstaan.
Wat ik me wel herinner is dat het wel bijzonder is om aan de ander te laten zien hoe je met jezelf vrijt. Het is iets wat je van jongs-af-aan altijd alleen hebt gedaan, heel intiem met jezelf. Dat gaan delen met iemand anders kan misschien wel een deel van de mystiek ervan afhalen.
Bij ons bestaat het nu naast elkaar: Vrijen met jezelf, alleen en met z'n tweeen. Doordat mijn parnter nu weet hoe ik met mezelf vrij (wat haar ongelooflijk opwindt) speelt ze ook veel lekkerder met mij. Andersom is dat ook zo. De mannelijke ruwheid of clitorisgerichtheid is verdwenen, omdat ik veel beter weet wat ze lekker vindt kan ik dat haar veel beter geven.
Om nog even terug te komen op de eerste post uit deze topic. Mijn ervaring is dat samen met jezelf vrijen een heel waardevolle toevoeging is aan een bevredigend sexleven. Daarnaast heeft alleen vrijen ook een functie (het blijft toch anders), al wat het maar uit praktisch oogpunt om - wat voor spanning dan ook - even te kunnen ontladen. Ze kunnen (moeten?) denk ik in een relatie allebei bestaan. Specifiek voor Mylene vraag ik me af wat het hem oplevert om met zichzelf te vrijen en - en dat klinkt harder - wat komt hij tekort als jullie samen vrijen.

-- FF

pommetje
Berichten: 19
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 2:01

Berichtdoor pommetje » ma 05 augustus 2002, 23:44

Gisteren 4 augustus was er op TV de sexbeleving van mannen, hierin werd gesteld 90 procent van de mannen mastrubeert en 10 procent liegt. Dus iedere man mastrubeert.

Artwright
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 21 september 2001, 1:01

Berichtdoor Artwright » di 06 augustus 2002, 9:20

Hi all,

volgens mij is er niets verkeerd met zelfbevrediging. Ik vind het zelfs goed. Zondagavond moest ik vroeg weg, en door omstandigheden konden mijn vriendin en ik niet intiem zijn. Ik vond het wel tof dat ik dan 's morgens een sms vond dat zei "Mijn muiseke heeft ervan genoten, alleen jammer dat je er niet meer bij was...". Wij weten beide van elkaar dat we vaak met onszelf spelen. Daar is toch niets verkeerd mee? Ik heb niet liever dan dat ze kan genieten van een lekker orgasme. Natuurlijk ben ik er liever bij en "geef" ik haar dat orgasme liever zelf...

Maar volgens mij mag dit wel geen invloed hebben op de zin in seks met elkaar. Mocht ik bij haar toekomen en ze zegt doodleuk: Geen zin, heb het zelf net gedaan, dat zou ik niet leuk vinden... Probeer dat te voorkomen in het omgekeerde geval ook.

Conclusie: Je doet het jarenlang als je geen partner hebt. Je ontdekt jezelf en je geniet ervan, waarom zou je dan niet meer mogen bezig zijn met zelfbevrediging eenmaal je een relatie hebt?

Greetz
Art

Chin Chin Langley

Berichtdoor Chin Chin Langley » di 06 augustus 2002, 11:59

sinds kort wist ik dat mijn vriend ging mastuberen, op zijn werk in de toilet, vertelt hij.
Ik voel me echt niet gemakkelijk bij, want ik dacht dat hij dat niet nodig had. Ooit vroeg ik aan hem hierover, en zijn antwoordt was, dat hij geen behoefte aan om te mastuberen, omdat 'ik heb jou toch!'. Nu weet ik het niet meer. Waarom loog hij dan hierover?.
Ik ben een vrouw die niet zo snel 'nee'zeggen als mijn vriend wil gaan vrijen. Ik ben dol op sex, dat ik eigenlijk klaar staat voor hem, misschien is dit ook niet goed, ik weet het niet meer.

In de war,
Chin Chin.

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » di 06 augustus 2002, 18:42

Wat is dat met masturberen en de interpretatie van vrouwen toch he !!!!
Het heeft niks te maken met vreemdgaan, of "ik heb niet genoeg aan jou" !!!!
T is heeeeeeeeel gezond om binnen je relatie ook JOUW momentjes te hebben. Je kunt ze zelfs samen delen ... !!!
Ik vinger er gewoon op los .... ook in een relatie. Wat zou daar nu weer verkeerd aan zijn????
Jullie vingeren toch ook wel zeker he !!!!
(of sla ik de bal nu mis?????)

Chin Chin Langley

Berichtdoor Chin Chin Langley » wo 07 augustus 2002, 13:17

Momentjes voor me zelf? Dat heb ik genoeg, maar het heeft niks te maken met sex. Anderen zal dan denken dat sex met jezelf, leuk en aardig, maar het hoeft niet te betekenen dat anderen dat ook zo denk. Gelukkig zijn wij nog verschillend. Wat ik me opmerk, is als dat zo onschuldig als het maar kan, waarom dan dat gelieg?
Zoals mijn vriend hij loog dat hij toch aan mastuberen, dat hij daar aan mee bezig. Waarom lieg hij dan, en dat heb ik ook naar gevraagd, en hij had geen antwoordt op kunnen geven. Als wij in een wereld waar alles moet kunnen, en lang leve de vrijheid, en geen taboe meer, waarom verzweeg je dan iets van je partner. Als hij vooruit komen in alle eerste begin, dan is het oke. Begreep me goed, niet dat ik drukte maakt om 'het onderwerp masturbatie', maar waar ik zo tegen valt is, dat niet zo open gesproken binnen de relatie, misschien anderen doet dat wel, maar toch zijn er veel die nog alles in het geheim doen. Als je een fijne relatie met elkaar dan a.u.b. geen geheimen voor elkaar, in alle opzichten!!!

Afbeelding Chin Chin

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 07 augustus 2002, 13:33

Misschien heeft hij niet gelogen, maar had hij eerder in jullie relatie geen/minder behoefte aan masturberen en nu wel? Wat overigens helemaal niet hoeft te betekenen dat hij de seks in jullie relatie minder geworden vindt ofzo, maar ik zie dat bij mezelf ook wel, dat de zin in masturberen in een prille relatie even weg is en dan weer terug komt. Sowieso gaat dat in golfbewegingen bij mij, en ik denk dat dat bij de meeste mensen zo is...

Als jullie seksleven naar tevredenheid is, zou ik me niet zo'n zorgen maken hoor Chin Chin, wat anderen hier al gezegd hebben klopt volgens mij wel; masturberen heeft weinig tot niets te maken met de seks binnen de relatie.

Chin Chin Langley

Berichtdoor Chin Chin Langley » wo 07 augustus 2002, 14:57

thanks moose,
Hij had nooit de behoefte gehad om te mastuberen, teminste dat zeg hij ( wie weet dat het ook een leugen is om mij gerust te stellen ).
Geloof me, ik ben niet preuts of zo, ik ben zelf dol op sex, en liefts wil ik vaker doen. Want het lijkt mij toch veel leuker als je met je partner doet? of zie ik dat verkeerd? Ik ben helemaal niet tegen dat gedoe van masturbatie, nope, that's not me!
Als iemand vind dat het lekker is, dan..by all means..go right a head.
Wat ik denk dat het belangrijk is, is eerlijkheid, zeg dan eerlijk als je wel ineens de behoefte heb om het te doen. Als je een relatie heeft, dan bespreek je dat met je partner, al denk je dat de ander daardoor gekwets zou worden door jou eerlijkheid, maar het is beter dat je opdat moment gekwets zijn, dan op latere tijd stip en te weten gekomen via een omweg. We bespreken dit voorval nog gisteren avond met mijn partner,en hij beloofde dat hij zou meer opener naar mij toe komen. Zo kan het toch ook?
Anyway..thanks Moose!

Afbeelding Chin Chin

[This message has been edited by Chin Chin Langley (edited 07-08-2002).]

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Berichtdoor Quibus » vr 09 augustus 2002, 22:26

Wij masturberen allebei, alhoewel het me een tijdje heeft gekost om mijn vriendin zich genoeg op haar gemak te laten voelen om het (voor mij zichtbaar) te doen. Dat had voor haar te maken met het risico om thuis (ze deelt een kamer met haar broer) "betrapt" te worden. Ik vind het opwindend, en ook erg interesant, omdat zo ik des te beter leer wat ze doet en waar ze dat doet om zichzelf op te winden.

Ik masturbeer wat regelmatiger dan zij, maar als we samen zijn dan heb ik er maar zelden behoefte aan. Onze behoefte aan sex is verschillend, en ik wil haar niet het gevoel geven dat ze maar mee moet doen omdat ik toevallig zin heb. Daar hebben we uitgebreid over gesproken, omdat ik haar geen schuldgevoel wilde geven. Ze geeft aan dat ze het wel leuk en opwindend vindt om mij met mezelf "te zien spelen" (zoals ze het noemt).

Wat betreft de opmerking hierboven dat het leuker is als je partner er toch bij is, dat zie ik anders. Het is iets intiems en intens om met mijn vriendin de liefde te bedrijven, maar even door mezelf klaarkomen voelt heel anders. Niet alleen kan ik me dan even helemaal op mezelf richten en me in mijn fantasieen weg laten zinken, maar het voelt ook anders. Al is het alleen maar omdat ik precies weet wat ik lekker vind, en de juiste plekjes en opwindingscurve beter weet te vinden dan een ander bij mij.

Voor mij staan de twee (gemeenschap en masturberen) dus naast elkaar, en vullen ze elkaar aan i.p.v. elkaars concurrent te zijn.

Quibus

JoeserNeem

Berichtdoor JoeserNeem » di 13 augustus 2002, 18:42

Als je niet verteld of liegt in je relatie over masturberen denk ik dat je voor jezelf wel een taboe erover hebt. of je denkt dat je de ander ermee zal kwetsen omdat die dan denkt teveel te zijn.

Ik masturbeer vrij vaak. Het is nieteens uit geilheid maar het is meer een lekkere gewoonte. Het is anders om te masturberen dan sex te hebben met mn vrienid. Het is niet lekkerder of minder lekker, het is iets totaal anders voor mijn gevoel. Er komt geen liefde aan te pas, ik ga alleen voor het klaarkomen dan.
Mijn vriendin heeft er geen problemen mee, ze weet ook dat ik het doe. Soms ben ik bang te vertellen hoe vaak ik het doe. Omdat ik het dan toch zie als haar tekort doen ofzo. Zolang het echter geen probleem vormt in de sexuele relatie met haar vind ik het kunnen. en zij ook.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten