* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 23 november 2007, 11:13

Hi DV,
jammer dat ik je gemist heb.
Ik merk dat ik op de bank in slaap gedommeld ben en dat alle nootjes aan mij voorbijgegaan zijn. Maar misschien vanavond in de consommé?

Weet je het wel zeker van dat witte paard?
Door hem te consumeren beroof je al die prinsen van een (zo nu en dan terechte) val....
Maar goed, zonder wit paard blijven al die prinsen misschien wel met hun beide benen op de grond staan en hebben wij er minder last van.

En nu we het toch over witte paarden hebben. Wil je wel van mijn Twentse Ros afblijven? Mijn (witte) Twentse Ros heb ik zo nu en dan nodig om het barre Westen te bestormen en daar te laten weten dat Nederland ook voorbij Apeldoorn nog bestaat.

Ik zie Liesbeth in de keuken scharrelen, in alle stilte.
Ik vraag haar of ik haar kan helpen met schoonmaken, maar ik krijg geen antwoord.
Pff, daar ben ik dus mooi onderuit.
Ik ga gauw naar huis om daar de Volkskrant te lezen. Hier durf ik dat niet meer....

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » za 24 november 2007, 4:19

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » za 24 november 2007, 22:22

De rust op zaterdagavond is nog voelbaar. Terwijl ik in haar buurt rondzworf, meldde zich hier onze Vlinder uit exotische oorden. Ze deed nog wat culinaire tips aan de hand. We zullen die in de keuken onderzoeken en zien of wij aan de benodigde ingredienten kunnen komen. Gelukkig was onze Fuut er om als een perfecte gastvrouw ook de bekende gasten het gevoel te geven dat zij hier welkom zijn.

Nymph, het onrustig gevoel ontneemt ons soms de verdiende nachtrust. Onrust kent zovele gezichten. We zijn blij dat we je in deze gastvrije kroeg een plaats kunnen bieden om rust te vinden.

Ondertussen zet ik de nootjes klaar. Het is een hele toer om bacteriologisch verantwoorde nootjes hier te presenteren. In elke willekeurige kroeg vind je steeds weer bacterien uit de darm in de bakjes. Dat krijg je ervan als de heren hun handen na de toiletgang niet wassen. Hier zal dat niet het geval zijn.

Het licht is gedempt, de bloemen komen zo heel mooi tot hun recht, de schaaltjes staan klaar, de tap is aangesloten.
Het wachten is op Droomvlinder want die heeft nu een heldere blik. Op Fuut, want die heeft wat met paarden, (wat goed uitkomt in deze sinterklaastijd). Ik vraag me altijd af waarom vrouwen na hun 13e jaar toch aan paarden hun liefde blijven geven. Kan de kwaliteit van deze kroeg de vorsende blik van F doorstaan?
Katarine verwacht ik, en Kronkel, en RD en Mirthe en Savanne en Sehnsucht en en en en...........................

Wij zijn er klaar voor. Ik neem vast een Hoegaarden, dan ben ik wat losser in de omgang.

Proost allemaal

Annne, kroegbaas i.o. etc

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » za 24 november 2007, 22:58

Uitgeput strompel ik binnen.. vermoeid van een dag toerist zijn in eigen land. Wel heerlijk ook ff de wind in mijn haren kunnen voelen op Scheveningse strand.. heerlijke spaanse koffie gedronken op de pier en geeindigd in het pannenkoekenhuis..

Nu heerlijk de beschutting van de kroeg.. heerlijk dicht bij het vuur en droom ik weg.... Heerlijke dingen maak ik toch mee.. zeker hier op shespot..

Als jullie me zoeken .. ik ben bij het vuur.... lekker aan het dutten en dromen... maak me gerust wakker .. ik ben ook half wakker een schatje ;)
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » zo 25 november 2007, 1:55

Nog even wachtend met naar binnen gaan, luister ik naar het geroezemoes in de verte. Kerstliederen, met Youp van 't Hek als inspiratie. Gemopper over de valse vrede die met kerst tentoongespreid wordt. Wanderlustige hemelbestormers. Verontwaardigde reacties op seksuele geheelonthouders waar het non-voortplanting betreft. Een herder die maar schaapjes blijft tellen en verder niets dan stilte....
Het is wel even goed die rust. Voor iedereen. Niet als sardientjes in een blik over elkaar heen glibberen, maar gewoon om beurten eens wat rondneuzen, lezen, posten en genieten of gek doen.

Heerlijk zo'n zorgzame kroegbaas. Niet dat Organic dat niet was natuurlijk, maar je weet wat je hebt en niet wat je krijgt......
Het valt me alles mee en dus maar eens een foto aan de wand gehangen om de herkenbaarheid van onze kwaliteitsbewaarder te vergroten. Eens kijken, bij de ingang lijkt me wel een geschikte plek. Niemand die het dan mist en bij binnenkomst is direct duidelijk wie hier het aanspreekpunt is.

Ja Annne, een portret. Wees er maar zuinig op en stof het op gezette tijden eens af. Ik ga in het hoekje zitten. Doe maar gewoon een witte wijn. Dat smaakt me eigenlijk altijd goed. Weldadige rust zo. Kronkel laat zich dat nu even welgevallen :)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » zo 25 november 2007, 2:05

Die Fuut, die heeft wat met paarden. Ik ook. Niet alleen keek ik vanavond (heel toevallig) naar het paard van Sinterklaas voor het eerst van mijn leven, maar die liefde voor het paard herkende ik wel meteen. Al begon ik dat al veel eerder en was het zelfs al een beetje afgelopen na mijn dertiende. Tenminste dat 'paardenmeisje' zijn. De hele dag rondhangen op zo'n manege. Ze 's morgens vroeg, ten tijde van vakanties, uit de wei mogen halen. Zadel,- en teugelloos, als een wilde indianenstam, naar de stallen galopperen. Yeah. Heeha. En dan daar rondlopen met zo'n uitgestreken gezicht van dat je erbij hoorde. En die kinderen, die een dik betaald rondje op die pony's mochten von vatie und mutie, heel terzakekundig begeleiden. En af en toe eens mogen voorgaan in een strandrit. Wauw. Je voelt je zowiezo heel wat, zo hoog bovenop een paard gezeten.
Laatst deed ik nog eens een buitenritje op een Fries. In mijn eentje. na jarenlang niet gereden te hebben. Een Fries. Een week later kon ik nog niet normaal lopen. Heeha. Bepaald niet los in de omgang zeg maar.
Doe mij maar even een whisky, Annne.
ga ik even kijken of Savanne nog wakker is.
Ik heb ook nog eens paardgereden over een steppe. Waanzinnig prachtig.
Doe me ook maar een servetje dan. Ik word een sentimentele zeurpiet.
Panta rhei.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 25 november 2007, 10:11

Mag ik ff meesnotteren Sehnsucht?
(Ook omdat er vandaag geen .....krant is; misschien neem ik de pen wel ter hand).
Ik kan me de eindeloze ritten in de bossen van Lage Vuursche nog goed herinneren. Cadeautjes van mijn vader, als het thuis weer eens moeilijk was. Het rechtdoor vliegen na een tiental sprongetjes, terwijl mijn paard linksaf ging (richting stal). Daarna de dennennaalden van mij af vegend en op zoek naar een opstaptje. Een paard is al gauw te groot voor mij.
Op een Fries heb ik helaas nooit gezeten. Wel op een Belg; dat voelt als een halve spagaat... (en dan Belg als in paard)
Gisteren heb ik op mijn Twentse Ros sinterklaasinkopen gedaan en vanmorgen heb ik besloten dat het vandaag Sinterklaas is. Ik zit me nu al te verheugen op de gezichten van mijn zoons!
Is het goed dat ik nog even voortmijmer achter mijn cappuccino?
Het is hier heerlijk stil.....
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 25 november 2007, 11:32

Oh fuutje zit hier nog . Laten we samen een kopje koffie drinken.Wees gerust , ik blijf van je blanke schimmel helemaal af .Prinsen op witte paarden zijn droomschimmen en de biefstuk ervan natuurlijk ook. Hij kan misschien wel onze verbeelding versterken, maar dat is dan ook alles.
In werkelijkheid hou ik niet van paardevlees. Het heeft voor mij een te sterke smaak , ik ben geen echte vleeseter, ook al lust ik wel af een toe een mooi stuk "contrefilet" dat ik dan graag op de hete rooster van m'n open vuur schroei.Het geeft zo'n mooie ribbeltjes en smaakt heerlijk met een vers biologisch slatje.Maar geef mij maar groente en vis of lekker vers knapperig brood , dan ben ik helemaal gelukkig . Een stukje zwarte chocola erbij en de dag wordt goed.

Ik zou Annne aanraden hier ook zo'n grill aan te brengen, zo kunnen we af en toe iemand op de rooster leggen.....:wink:

En verder heb ik hier niet zoveel te vertellen , dit jaar ben ik in een draaikolk terecht gekomen ik hou dus m'n adem en m'n stem in...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » zo 25 november 2007, 13:19

Goede morgen nog dames. U hebt allen een goede nachtrust genoten zo te zien en zit nu van de zondag te genieten. Zondag de dag waarop alles mag en weinig hoeft. Ik ben hier nu om de bezem door de zaak te halen en te soppen. Op het tafeltje in de hoek ligt een stapel rekeningen om straks via de laptop te worden verrekend. Het gezelschap aanschouwende, denk ik dat het 2e pianoconcert van Rachmaninov wel op mag. Dat geeft een romantisch-weemoedig gevoel wat past bij het betalen van de rekeningen.

De liefde voor het paard is u allen dierbaar hoor ik. Voor de een als biefstuk, voor de ander als spagaatverwekker. Ik heb er niet zoveel mee. Voor mij zijn het straatvervuilers, maar je dat heb je met die stadbewoners.
Als ik je goed begrijpt Droomvlinder, dan moeten we een barbeque aanschaffen waar complete mensen op kunnen leggen. In de geschiedenis van mijn stad werden vaak mensen gebrandmerkt en zelfs op de brandstapel gezet. Je wilt toch niet zover teruggaan dat we de middeleeuwen weer doen herleven? Ik weet dat sommigen onder u graag de beulskap op zouden zetten en zweepslagen zouden uitdelen op de blote billen van anderen Afbeelding . Misschien dat dat een oplossing biedt voor je probleem, want een barbeque op mensenmaat geeft zoveel stank. Hoewel dat in ivl ook wel meevalt.

Kom Kronkel en Savanne, zal ik voor jullie een heerlijke zondagmorgen koffie zetten voor je weer naar je thuissituatie gaat?

Annne toe aan een verse espresso

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 26 november 2007, 1:38

De negotie is stil vanavond. Ieder bereidt zich op eigen wijze voor op de komende week.
Ach ja, met de Sint op komst is een verblijf in de kroeg geen winstpunt in het Air Miles punten aantal voor het krijgen van Spaanse kadoos.

Het zij zo. Ik neem nog maar een hartversterkertje. Hoegaarden inderdaad Liesbeth, hoe raad je het?

Annne, kroegbaas i.o en i.z.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » ma 26 november 2007, 3:29

Wat ruikt het hier eigenaardig? Is de goede sint soms langsgeweest met zijn Americo?
En Fuut? Hoe zit een Twent?
Een witte nog wel!
Ik vond wit mooi, maar was later toch meer van de zwarten.
De "Cartoonist" heette die éen na laatste liefde. Bokken en steigeren mensen! Zijn lust en zijn leven. En het mijne ook natuurlijk, anders zou het niet zo'n op het lijf geschreven match (of liefde) zijn geweest.
Had ook weer alles te maken met Black Beauty.
En het gedweep. Waar je dus al zo jong mee kon beginnen.
Nog jonger gedweep was met mijn juf van de eerste klas.
Niemand was zo mooi en lief als zij.

O nu snap ik het! Liesbeth zit vlammetjes en minifrikandellen te frituren!
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » ma 26 november 2007, 7:37

Veel te vroeg, maar ook te laat (de zondagmorgenkoffie van Annne gemist) duik ik met de krant in mijn favoriete hoek. Mijn kopje thee schenk ik zelf even in en klaar is de volmaaktheid voor even. Nee, niet wakker gebleven, maar wel gewoon vroeg op na een diepe verkwikkende slaap. Flarden van afgelopen week gaan door mijn hoofd en ik doe maar geen moeite ze te duiden of te ordenen. Soms is niets hoeven of moeten wel zo gezond nietwaar. Zelfs plannen voor vandaag ontbreken. Wat een luxe toch eigenlijk, dat ik me dat kan permitteren...

Weet je wat...
Ik zet vast broodjes in de oven, maak koffie en thee voor andere vroege vogels, stook het vuur wat op in de haard en draai op de achtergrond een heerlijk muziekje om bij te ontwaken...

Touch me in the morning / Diana Ross

Sinterklaas en zijn paard zouden er een extra ommetje voor maken om hier nu aan te schuiven :)

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » ma 26 november 2007, 15:11

'Kgggtpok, kgggtpok, kgggtpok'.
Ik zet die plaat opnieuw op.
En ga languit op de bank liggen.
hè hè. Even heerlijk liggen.
Panta rhei.

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » ma 26 november 2007, 15:48

Psst... wel een beetje voorzichtig met die plaat hoor...
Het is al een oudje en kan niet zoveel meer hebben...

Maar eh.. geniet lekker verder :)

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » ma 26 november 2007, 23:06

Neem allemaal wat van mij; ik haak even af.
Ik heb binnenkort een nieuwe geluidsintsallatie waarmee ik helemaal kan wegzakken met Rachmaninov, Morzart, Pergolesi en nog veel meer mooie componisten. Maar ook met Blof (met streepje door de o) en met Phill Collins, Tory Amos en Sting.
Daarnaast heb ik het nodige te verhapstukken irl (maar wellicht ook ivl) en wil daar even tijd voor uittrekken.
De 'snedige' en andere reacties vallen mij op dit moment even zwaar, dus laat ik ze maar even achterwege.

Have fun, medekroeggangers......
Fuut

(edit wegens woord vergeten)
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten