* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » zo 18 november 2007, 23:36

Dag, beste mede nachtkroeg gangers, of beter gezegd, "duisternis delers",

Voor onbepaalde tijd, of mogelijk voorgoed, maar in ieder geval met pijn in het hart, zal ik deze nachtkroeg, waar ik zo ongeveer virtueel vergroeid mee ben geraakt, verlaten. Annne heb ik gevraagd, samen met bardame Liesbeth, naast het beheer, tevens deze gelegenheid te runnen.

Al eerder heb ik afscheid willen nemen van Shespot om een kwestie die nu weer in hevige mate speelt, maar de nachtkroeg bleef ik toch in ere houden, sindsdien. Nu zie ik daar, in ieder geval voorlopig, geen ruimte meer voor. Wat er speelt laat zich te moeilijk verenigen met m'n verantwoordelijkheid hier. Weer (of nog steeds) de liefde die op afstand bleef, zoals ik in het verleden al eerder en teveel meemaakte.

Nu ga ik mogelijk verblijven in gezelschap van al die anderen die hier kortere of langere tijd verbleven, om daarna weer verder te trekken.

Voor nu bedank ik jullie voor je aanwezigheid, meeleven, denken en voelen, waar nodig en mogelijk, al die jaren. Wie weet tot ziens, onder andere omstandigheden.

O ja, zorg s.v.p. dat de nachtkroeg haar unieke plaats op de eerste pagina van dit forum blijft behouden!

Groet en goeds,

André (Organic).

P.S. Bij het verlaten van m'n straat, vorige week

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » ma 19 november 2007, 0:16

Wat een prachtig beeld Organic . Vaar je als passagier met het aanliggende schip naar mooiere oorden? Dat wens ik je in ieder geval van harte en ik fladder een eindje met je mee . Natuurlijk bevriezen m'n vleugels vlug en ik hoop je in de lente terug te zien nadat ik lekker tussen de boom en z'n schors zal geslapen hebben. Een winterslaap , een moment om te vergeten , om te dromen tussen slapen en wakker zijn .
Mooie photo's op m'n vlindernetvlies en wijze woorden die hier nazinderen.
De warmte komt terug ook al is het nu tijd voor winterstilte .
Tot heel binnenkort Organic , we zorgen voor de kroeg , dit plekje van jou dat ons allemaal nauw aan het hart ligt .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 19 november 2007, 2:54

Ik ben echt slapeloos en sprakeloos.
Organic, je klinkt wat....ernstig.

Aan het eind van de regenboog schijnt ze te staan - je fietst er reeds heen, zag ik.
Ik dank je uit de grond van mijn hart voor je goede werken als kroegbaas. Het was virtueel, maar o zo echt, soms zo nodig en heel erg gewaardeerd.

Je gaat goed voor jezelf zorgen, begrijp ik, en dat is goed voor ons - dus waarom of waarvoor je ook mag vertrekken, tijdelijk of blijvend: ik wens jer er alle goeds en succes bij.


Liefs, groet en :kiss:
van


M :st:

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » ma 19 november 2007, 9:58

Organic, ik kijk nu al uit naar de dag dat je terug komt .
Vaar wel!


Rivieren weten het; er is geen haast bij.
Op een dag komen we er wel.

uit Winnie de Poeh

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 19 november 2007, 11:27

Lieve Organic,

De nachtkroeg zal nooit meer hetzelfde zijn, maar ik weet ook dat je dit besluit niet lichtzinnig hebt genomen. Dat zit niet in je aard tenslotte.
Ik zal je missen en ik hoop van harte dat het je goed zal gaan.
Hopelijk tot ziens......

Annne, die nieuwe waardigheid staat je goed

liefs
MikMak
m'n bezem brengt me overal

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » ma 19 november 2007, 17:56

Tot ziens, Organic!
Ik hoop dat je afscheid van tijdelijke aard is.
Hoewel je een waardige opvolger hebt gekozen, kan niemand je vervangen.

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 19 november 2007, 20:24

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 8:35, 1 keer totaal gewijzigd.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » di 20 november 2007, 0:02

...... En het is stil in de kroeg......
En dat terwijl ik eens een keer op de juiste kroegtijd aanwezig ben!

Fuutje
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » di 20 november 2007, 0:04

Hey Fuut.

Ik kom er wel ff bij zitten...
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » di 20 november 2007, 0:10

Zullen we de kroeg verplaatsen naar Twente Langventje? Ik weet nog wel een paar leuke.
En anders beginnen we onze 'eigen'...
'Tukkers only' ?
Of met toegelaten Westerse allochtonen?
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » di 20 november 2007, 0:15

Goed idee Fuutje.

Maken we er een gezellige boel van.

;)
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » di 20 november 2007, 0:16

Fuut - Twente? Kun je daar brood kopen dan?


De nieuwe bardame is prima, maar ik mis Organic.
Nee, ik ga absoluut geen poging doen hem terug te halen of zo. Hij weet wat hij doet en waarom. Dat verdient ruimte en respect en ondersteuning, maar ik mis hem wel als een gevoelsmatige basis, een rustpunt, iemand die de wijsheid heeft om naast partijen te staan, en dat was en ben ik nogal eens. Organic, ik hoop dat je je plek en roeping verderop gaat vinden. Laat mij je missen, dat lijkt me niet verkeerd. Call me emotioneel, sentimenteel - ik merk nu hoe veel ik je heb gewaardeerd, en nog doe, en dat ik van je ben gaan houden.


Ja, geef me nu maar dat glas om te heffen,


Mirthe

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » di 20 november 2007, 0:32

Import/westeringen ach dat moet toch kunnen...
Anders hebben we niemand om over te lachen...
hihi

Maar ik laat jullie al weer.... Kinderbedtijd...


Kus
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Nu ben ik de baas

Berichtdoor annne » di 20 november 2007, 1:06

Dit is helemaal het toppunt. De kroeg verplaatsen naar Tukkerland? Dat is een godspe. Ben ik net benoemd tot vervangend-kroegbaas en loop ik nu in mijn schort door het donkerbruin etablissement en dan wordt er de grond onder mijn voeten weggeschept.
Over mijn lijk zeg ik met grote nadruk. Deze kroeg blijft waar die is: gewoon open en toegankelijk voor mensen van alle gezinten. Helemaal geen voorrang beleid voor anderstaligen uit het Oosten.

Blij ben ik met de violen die het herfsteinde verzachten, RD, heerlijk ruiken ze. Jammer dat Organic er niet is om van te genieten. Hij houdt er zo van. Verdriet heeft hem in ballingschap doen verdwijnen. Hij weet wat hij doet en als hij doet niet weet hij de weg wel weer terug te vinden.

Barmadam, wij samen vormen nu een koppel om het leven in dit gastvrij onderkomen te onderhouden.

Ik ga de open haard aansteken, we hebben het nodig, want het wordt 2 graden vannacht. Dat wordt krabben morgenochtend. Dat zien wij dan wel weer.

Kom Mirthe, MikMak, Katarine, RD, Fuut, en Droomvlinder laten wij het glas heffen op de afwezige. Het wordt rijk ingeschonken door Liesbeth, onze barmadam. Ik moet wel erg wennen overigens aan je decollete Liesbeth. Het is wel erg overdadig. Gelukkig zal Organic af en toe nog door het raam kijken of wij het warm maken hier. Met deze medekroeggangers moet dat lukken.

Annne, tijdelijk zetbaas

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » di 20 november 2007, 1:24

Annne...Je had me nog niet aan Liesbeth voorgesteld! en ik had al niet het genoegen om Organic de hand te schudden. Helaas denk ik, want iedereen lijkt zeer aangedaan door zijn vertrek, dus dat moet toch een beminnelijk mens zijn lijkt mij zo.
Maar Liesbeth? ik wil graag een drankje van die onderste plank! Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit voor mij in te schenken?
Panta rhei.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten