Nuva Ring!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » wo 03 oktober 2007, 1:24

Jessebel, als je de ring eruit hoort te halen bij de menstruatie, waarom had jij dan dat tamponprobleem?

Zijn er verder nog ring-deskundigen die tevreden of ontevreden zijn?

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » wo 03 oktober 2007, 7:53

Bell, je kan een tamponprobleem hebben omdat de menstruatie soms nog niet gestopt is als je een nieuwe ring moet gaan gebruiken. Als de oude ring eruit is, duurt het een aantal dagen (in mijn geval meestal 3 tot 4 dagen) voordat de menstruatie op gang komt. En die duurt nou eenmaal een paar dagen...

Ik gebruik de ring nu bijna 2 jaar. Geen enkel probleem, geen bijwerkingen, geen tussentijdse bloedingen, nooit weer kunnen vergeten en er toch nooit aan hoeven denken... Ideaal voor mij.

RV78
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 13:20
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor RV78 » za 06 oktober 2007, 21:01

Ik gebruik momenteel enkel condooms. Ik nam al 10 jaar de pil, maar nu ik ermee gestopt ben, voel ik me stukken beter. Geen hoofdpijn meer, en vooral...een veel hoger libido.

Maar ik zou wel terug iets willen nemen van anticonceptie, en de gyn stelde me ook de ring voor. Maar ik vind dat toch maar iets raar. Met de pil ben je altijd zeker. Je weet dat je elke morgen dat pilletje neemt, en veilig bent. Met die ring...ik stel me al zulke situaties voor dat je hem per ongeluk verliest en het niet merkt....en m'n grootste vraag (misschien een stomme vraag): als die een vingerlengte diep zit, heb je dan nooit moeilijkheden om hem er terug uit te halen??

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » za 06 oktober 2007, 23:28

Nope :lol:

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » zo 07 oktober 2007, 1:32

die dingen vraag ik me dus ook af, anderzijds vind ik condooms toch echt een groot stuk intimiteit wegnemen, zeker als je in een vaste relatie zit. Dus..

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 23 mei 2011, 10:25

Erg oud topic,maar haal het toch maar weer boven.
Ik ben zelf van plan met de nuvaring te beginnen,ik ben zo vreselijk pilmoe.
Ik heb het hele topic eens doorgenomen,maar las vooral veel vragen,veel beginners,weinig oudgedienden....

We zijn nu een aantal jaren verder,ken ook niemand van de posters echt ,
dus mijn vraag:
-Heeft iemand al langer ervaring met de nuvaring?
-Verdwijnen de ongemakken die er in het begin zijn(tussentijdse bloedingen,onregelmatig menstrueren....)?
-PMS-klachten,meer of minder?

Alle info is welkom.
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 23 mei 2011, 11:37

Hotje,

ik heb tussen mijn zwangerschappen altijd de nuva ring gebruikt. Die was toen nog heel nieuw maar wat een uitkomst!
Ik ben en blijf er bijzonder positief over.
Mijn menstruatie veranderde van 7 dagen naar 4, de intensiteit was een stuk minder heftig.
Buikkrampen had ik nagenoeg niet meer en ook de heftige chagrijnige pieken waren er wat minder door. Het is wel zo; eenmaal PMS-klant, kom je er niet meer vanaf. Maar minder werd het wel degelijk.

Doordat er veel minder hormonen door je lijf gieren en het een mooie gereguleerde afgifte is, had ik geen last van bijwerkingen. Het enige nadeel is wel dat je hem niet langer dan de gestelde 3 weken mag laten zitten vanwege verminderde werking tegen zwangerschap en vloeien. Spotting was er bij mij niet bij, ik begon gewoon met menstrueren klokslag 2 dagen na het uitwerken van de ring.

Ik vond het wennen bij de sex maar ach who am i kidding? :lol: met mijn ex vree ik lang niet vaak genoeg om dan last van de ring te hebben :wink:.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 23 mei 2011, 17:46

Thnx Elfri,
de nuvaring is hier nogal onbekend.
Las er wel over op internet,maar hier even checken...........

Klinkt wel goed,en tja,de bijwerkingen zullen erg persoonsgebonden zijn.
Overwegend voordelen t.o.v.de pil lijkt me.
Vooral het niet meer kunnen vergeten lijkt me zalig!

En wat betreft de drie weken:das met de reguliere pil tenslotte ook he.
Bedankt voor de reaktie!
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
@Lily
Berichten: 6722
Lid geworden op: di 06 juli 2010, 17:21

Berichtdoor @Lily » ma 23 mei 2011, 22:53

Hotje, die ring heb ik ook even gehad, maar 3 maanden geloof ik. Vond het idee van een vaginale ring ideaal, zeker omdat je er maar 1x per maand hoefde eraan te denken, maar was geloof ik iets van 15 jaar gestopt met de pil. Of ik spotting had weet ik niet meer zeker maar geloof van niet. Ik ben er snel mee gestopt... Omdat mijn libido onder de zero belandde!

Ermee vrijen was niet super fijn, zat af en toe in de weg. En ik was 'bang'de ring in een publiek (vies) toilet te verliezen... Zelfs wist ik dat het bijna onmogelijk was :D

Niet echt een succes bij mij. :lol: Maar je kan alleen weten of het je bevalt door het te proberen, toch?

Succes.
♥ humor is the saving grace ♥

EstherC
Berichten: 5130
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » wo 25 mei 2011, 17:15

Een tijdje geleden ben ik me ook eens gaan verdiepen in de verschillende vormen van anticonceptie en kwam daarbij uiteraard ook uit bij de Nuvaring. Wat mij er zo aan tegenstaat is dat je dan continue een voorwerp in je draagt. Lijkt mij heel onplezierig eigenlijk.

Ook tijdens de seks lijkt het me vreemd. Of tijdens het gebruiken van een vibrator. Ik denk niet dat ik me lekker zou kunnen laten gaan zonder te denken aan die ring.

Rare gedachten misschien, maar ze houden me wel tegen de Nuvaring te proberen...

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » wo 25 mei 2011, 22:01

thnx dames voor de reaktie
maar
ik ga het doen!!
Heb een voorschrift gehaald bij de dokter,en volgende maand ben ik nuva-ganger.......
Duim voor me!!
Zal zeker nog laten weten hoe leuk:erg/zielig/vreselijk/zalig het is .

:wink: :?
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » ma 30 mei 2011, 11:57

8) we zijn bijna volgende maand... 8)

:twisted:

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 30 mei 2011, 13:46

nog even wachten ama
nog even...........

Voorschrift ligt in de schuif(la voor onze nederlandse dinnentjes)
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

lavendeltje
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 31 augustus 2008, 7:43

Berichtdoor lavendeltje » zo 05 juni 2011, 22:30

ik ben er heel tevreden over.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 06 juni 2011, 18:14

Zo, de doos is in huis.
nog even gepraat met de apotekeres,nog even gelezen..........
en ze spreken elkaar tegen,de vrouw en de bijsluiter! :?

Dus we nemen geen risico,we slaan de stopweek gewoon over,geen gezeur over hoeveelste dag na de hoeveelste pil,gedoe met stopweek,enz enz ........

Toch best spannend,zo na 30( :shock: !!)jaar pilslikken!

En voor de volledigheid:37.80 euro voor 3 stuks.
Laatst gewijzigd door Hotje op ma 06 juni 2011, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten