Kunnen mannen liefde en sex scheiden ?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Summer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 12:39
Locatie: Noord Nederland

Kunnen mannen liefde en sex scheiden ?

Berichtdoor Summer » di 24 februari 2004, 12:01

Ik zit met een kwestie en waar ik graag jullie kijk en reacties op vraag.

Ik heb geen relatie maar wel sex met een vast persoon. Nu is deze situatie zo ontstaan doordat er in eerste instantie sprake was van sterke verliefdheid en aantrekkingskracht van beide kanten. :D :D
Hij vond en vind mij erg aantrekkelijk maar wil geen relatie met mij aangaan en zijn dus uiteindelijk in het patroon van een sexrelatie beland. Hij wordt wel heel geil van me en vind het ook spannend om allerlei dingen uit te proberen. Tijdens de sex merk ik wel een soort van genegenheid (of misschien zelfs wel liefde) van hem uit. Hij is altijd heel lief voor me maar zal me nooit mee uit of iets dergelijks vragen Nu vraag ik me af of mannen dit kunnen scheiden of is het zo dat er wel meer mee speelt om zoiets te hebben met iemand !? Of is het echt zo dat mannen alleen maar hun geslacht achter na lopen en vinden ze het allang best als ze het ergens in kunnen steken ? :( :cry:

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » di 24 februari 2004, 12:29

zolang er vrouwen zijn die dat soort mannen daarvoor de mogelijkheid bieden, vast wel ja.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 24 februari 2004, 12:41

Ik dacht dat ik het kon, maar klaarblijkelijk ben ik er zoeentje die eerst van iemand moet houden, zich geborgen moet voelen en dan pas zijn kleertjes uit gaat doen.

Dus... Bij mij is het meer gekoppeld dan ik in eerste instantie dacht.

M

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » di 24 februari 2004, 12:53

Summer, ik begijp dat dit frusterend is, maar ik heb ook zo al een relatie gehad. Het is misschien helemaal niet vergelijkbaar maar ik poog om te analyseren hoe het bij mij zat.

Ik had verliefde gevoelens voor die vrouw. Maar: ik denk dat ik eerder gevoelens had voor de vorm dan voor de inhoud. Het was een vrouw met de maten die je in alle badpakken specials tegenkomt, ik was verlekkerd op haar mooie vormen, sexy lichaam. Ik viel eerder voor de vorm dan voor de inhoud. En zij was verliefd op mij. We kregen een verhouding.

Tot zover de theorie van "je pik achterna lopen". Nu effe het kader errond.

Het lijkt me dat ik niet zomaar mijn verstand liet dalen naar lagere regionen. Ik viel wel eerder op de vorm, het was me duidelijk was dat ik met haar heel moeilijk zou kunnen samenleven omdat we zowat tegengestelden waren in opvattingen, leefwerelden, interesses, … Maar als ik viel voor haar "vorm" bedoel ik dat ik ook viel voor haar glimlach, de blik in haar ogen, haar uitstraling.
Haar “inhoud” kon niet echt op mijn belangstelling: wát ze vertelde boeide me niet, hoe ze dat deed wel.

Dat was een heel verwarrend plaatje. Want, geloof het of niet, mijn gevoelens naar haar toe voelden heel echt aan. Maar toch zat er een rimpel in dat plaatje: als ik bij haar was, voelde ik me daadwerkelijk verliefd, als ik niet bij haar was dacht ik nauwelijks aan haar. Heel vreemd, vond ik zelf ook. Ik vond het naar haar toe ook niet echt mooi, zodat ik mezelf afvroeg of ik er gewoon niet beter mee kapte (zeker toen ik signalen kreeg dat ze de relatie met haar man begon in vraag te stellen), maar mijn gevoelens die ik telkens kreeg als ik ze zag, maakten dat ik die relatie toch staande hield.

Vanop afstand bekeken kon je dus makkelijk zeggen dat ik een brok hormonen was, maar eigenlijk kampte ik met erg tegenstrijdige gevoelens. Na lange tijd heb ik uiteindelijk wel een eind aan de relatie gemaakt.

Let wel, dit is wel een verhaaltje van één man, ik meen niet te mogen zeggen dat de redenering hierachter opgaat voor jullie.

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » di 24 februari 2004, 12:57

Er zijn ook vrouwen die geen relatie willen, maar wel een seksrelatie. Dat mannen dat meer zouden willen ... tja ... ik denk van niet, maar veel mensen denken van we; dus ja ... ik zal wel verkeerd zijn he :-).

Je hebt mensen die liever niet gebonden zijn in een relatie met een huisje, tuintje,... als einddoel. Dat kan ook voor een periode zijn. Ik heb enkele maanden zo een seksrelatie gehad ... omdat ik met mezelf wat in de knoop zat, maar toch seks wou. En ik ben een vrouw. Dus goh ja ...

Als jij je slecht voelt bij die seksrelatie, moet je dat hem zeggen he.

En neen, mannen hebben meer wensen, dan alleen hun penis in een kut te steken ... !!!! De mythe zegt dat mannen enkel leven om zoveel mogelijk vrouwen te berijden ... maar echt ... dat is een mythe he !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Summer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 12:39
Locatie: Noord Nederland

Berichtdoor Summer » di 24 februari 2004, 13:04

Ik denk ook dat mijn persoon dacht dat hij het kon maar ik denk toch dat er meer speelt maar dat ie er niet voor durft uit te komen, zou dat kunnen ? Zijn mannen te trots op op een eerder standpunt terug te komen ?

Soms is het wel heel verwarrend allemaal :? :?

Summer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 12:39
Locatie: Noord Nederland

Berichtdoor Summer » di 24 februari 2004, 13:17

Dank je, spot the difference, voor je verhaal !

En, inderdaad is het soms erg frustrerend ! Ik weet nu niet of hij inderdaad alleen verlekkerd is van mijn vorm of dat het ook met mijn persoon (dus de inhoud) te maken heeft. Als we bij elkaar zijn voelt het erg goed voor mij maar zeer zeker ook voor hem, we kunnen elkaar niet loslaten, althans dat heb ik wel geprobeerd maar is niet gelukt......
Hij is inderdaad momenteel wel zo'n type zoals vampiertje omschrijft, die niet gebonden wil zijn aan een huisje, boompje, beestje relatie, maar heeft eerder al wel 2x samengewoond en is ook niet meer 1 van de jongste,........
Ik snap soms die denkkronkels en beweegredenen hiervoor niet daar hij in het begin zeek zeker gevoelens voor mij had,....

Ik denk best vaak aan hem als we niet bij elkaar zijn maar ik weet niet of dat andersom ook zo geldt. Nogmaals als we bij elkaar zijn zijn al deze verwarrende gevoelens voor de zon verdwenen maar daarna komt het vaak wel weer opborrelen en vraag ik me af wat ik nu werkelijk voor hem beteken,.......

Duke
Berichten: 33
Lid geworden op: za 31 januari 2004, 23:38
Locatie: Almere

Berichtdoor Duke » di 24 februari 2004, 13:28

Als ik mezelf als voorbeeld zou moeten nemen, weet ik dat ik niet zou willen/kunnen vrijen zonder intieme gevoelens. Maar het is ook weer niet omkeerbaar. Met een vrouw vrijen betekent niet direct noodzakelijk een hechte dagelijkse relatie. Misschien wat zwart/wit gesteld. Er bestaan natuurlijk vele tussenvormen.
Ik vond de reactie van Bitter Moon idd wel erg bitter. Alsof alleen het feit dat vrouwen voor een dergelijke relatie kiezen er automatisch toe leidt dat mannen hun pik achterna mogen blijven lopen.

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » di 24 februari 2004, 13:43

ik kan het NIET scheiden en heb dat nooit gekund.
De andere dingen: plezier, humor, gesprek, genegenheid, vertrouwen zijn voor mij van doorslaggevend belang.

MK

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » di 24 februari 2004, 16:33

Summer, ik denk dat je die vraag beter aan je minnaar stelt, ik bedoel dat je beter je twijfels daaromtrent aen hem stelt

je kan hem een e-card zenden met de vraag hou je van me?


maar ik dnek dat er wel degelijk gevoelens moeten zijn bij een seksrelatie ook,
anders blijft het toch nooit duren en kan je er beter nu mee stoppen,
dus die vraag die je hier ana andere mannen stelt, zou je ana hem moeten stellen

en dat antwoord kan dan erg verhelderend zijn, zowel negatief als positief

Summer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 12:39
Locatie: Noord Nederland

Berichtdoor Summer » di 24 februari 2004, 16:40

Ja, uiteindelijk is hij natuurlijk degene die me daar het beste antwoord op kan geven. Alleen is het zo dat het ook nog een type is die hier niet zo makkelijk over praat, ik moet alles uit hem trekken en als ie dan al antwoord geeft is het vrij vaag. Dus daarom vroeg ik me af of ik via deze weg het misschien allemaal wat verhelderend zou werken. Toch, zal het uiteindelijk van hem moeten komen wil ik van die onzekerheid af,.....

Ik denk ook wel dat ie gevoelens voor mij heeft alleen bang is voor de gevolgen als ie ze uitspreekt,...... Deze relatie duurt nl. al een jaar en volgens mij kan dat niet als je niet iets meer affectie hebt dan alleen het lichaam !!

Een e-card is geen optie, daar hij geen pc heeft,....

poesje
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 16 februari 2004, 12:00
Locatie: antwerpen

Berichtdoor poesje » di 24 februari 2004, 17:17

een jaar jeetje, dan moet er wel meer zijn toch,

ik heb eigenlijk zowel negatieve als positieve ervaring met een minnaar,

de ene zat alsmaar te leuteren over "zijn droomvrouw" die hij ooit eens ging tegenkomen, dat moest dan iemand zijn met blauwe ogen enzo,
nou, die opmerking was in elk geval voldoende voor mij om er een einde aan te maken, hij had een heleboel one-night stands gehad al,
maar was ondertussen "op zoek" naar zijn droomvrouw, en als hij die tegenkwam , dan ging hij stoppen met die seksrelatie die hij had , en voor zn droomvrouw gaan,
nou, al zn vorige minnaressen hadden hem al de bons gegeven, en ik ook natuurlijk,
geen enkele vrouw hoeft dat te pikken
volgens mij zal hij eenzaam eindigen als hij oud is, nog steeds op zoek naar die prinses op een wit paard die hij zelf in zn droomwereld verzonnen heeft

mn minnaar die ik nu heb heeft ook wel eens gezegd "ik word niet gauw verliefd, maar als ik hem na een poosje testte of hij me graag zag, zei hij volmondig ja, en ik voel ook dat het mooi is wat er tussen ons groeit en wat we hebben,
dus,
eigenlijk zou er geen twijfel mogen zijn, want
dat betekent toch dat hij jou te weinig die aandacht geeft, net dat wat je nodig hebt om je optimaal goed te voelen bij hem

ik heb me ook veel te lang tevreden gesteld met een minnaar die me te weinig aandacht gaf, en meer zn zelfbelangen in petto had, maar het kan ook anders :wink:

Summer
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 13 februari 2004, 12:39
Locatie: Noord Nederland

Berichtdoor Summer » di 24 februari 2004, 17:27

Hoi poesje dank je weer voor je reactie :D :D

Ja een jaar is best wel lang zou je zeggen om een relatie vol te houden als er geen gevoel zou zijn, lijkt mij,........

Ik kan me wel aansluiten bij jou ervaring wat je als laatst omschrijft,...
Ik heb hem ook wel eens getest of hij mij graag zag en daar heb ik toch wel een soort bevestiging van gekregen en daar voel ik me ook goed bij. Ik wou alleen eens dat ie uit zich zelf zei wat ik voor hem beteken,...
Ja, ik denk ook dat ie in dit opzicht mij te weinig aandacht geeft :? :? en oogkleppen voor heeft,.....

Maar ik zie hem volgende week weer en ik zal eens proberen een subtiel balletje hierover op te gooien :D

Wordt vervolgd dus !!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 24 februari 2004, 20:09

Tja, ik heb vroeger meerdere van dit soort relaties gehad (3).. en ik begrijp het probleem.. Toen stond ik er niet zo bij stil... ja, voor mij was het wel een vorm van verliefdheid, maar toch minder dan het echte gevoel (later werd ik echt verliefd). Het deed me heel soms wel pijn dat hij nooit 'zijn liefde verklaarde' (waar ik achteraf gezien volgens mij stilletjes op hoopte) en soms op andere meisjes viel.. maar daarentegen hadden we zoveel lol, was alles (de 'relatie') zo relaxt.. Ik vraag me ook af of ze meer gevoelens hadden.. ik denk dat ze a)gewoon nog niet toe waren aan een relatie (zoals ik), b)wel degelijk gevoelens voor me hadden, maar meer op een 'beste maatjes'/'mijn meid' manier, en c)helaas ook wel 'verliefd' waren op mijn figuur..
Dus ja, ik weet wel zeker dat er meer gevoelens in het spel waren dan we toegaven.. maar geen verliefdheid (dan was het JUIST niet zo lang goed gegaan op die manier)

Ik heb zo'n idee dat dat bij jou ook het geval is.. Maar zolang de lol met elkaar overheerst, en jij je daarbij helemaal goed voelt (dus niet gebruikt voelt ofzo), why not? Maar als je zelf merkt dat er teveel liefde van jou kant op het spel gaat staan... =>beter pas je dan wel op, want dat kan pijn gaan doen (en achteraf kan je je wel gebruikt voelen)..

Lemonbyte
Berichten: 65
Lid geworden op: za 22 november 2003, 1:44
Locatie: zuid, oost en zuidoost

Berichtdoor Lemonbyte » do 26 februari 2004, 21:13

Kunnen mannen liefde en sex scheiden ?

Ja, ik wel.

In mijn ogen zijn er drie type vrouwen.

1. De vrouwen die mij zowel qua spririt en/of fysiek niet bevallen: Hiermee zou ik geen sex kunnen hebben. Ik zou dus ook niet naar de hoeren kunnen gaan. Kben bang dat ik hem niet eens omhoog krijg!

2. De vrouwen waarmee ik een vriendschappelijke band oftewel de zgn 'click' zou kunnen hebben: Hiermee zou ik wel sex kunnen hebben zonder echte liefde. (Door de 'click' is er een bepaalde chemie die warmte en genegenheid niet in de weg staat)

3. De vrouwen waarvan ik hou/verliefd op ben en dus ook zeker wel sex mee zou hebben zoals (bijna) elk ander mens op deze kloot.


Is dit een beetje duidelijk??? :? :D


Lemon: Die toch echt niet in hokjesgeest geloofd!
Think happy and smile


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 30 gasten