Sexuele behoefte heel heftig

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

lies49
Berichten: 17
Lid geworden op: za 06 december 2003, 9:50

Sexuele behoefte heel heftig

Berichtdoor lies49 » za 06 december 2003, 10:01

Hallo allemaal,
Ik zit met een lastig probleem, ik ben 49 jaar en 22 jaar getrouwd.
Nu heb ik sinds een maand of 3 ontzettende behoefte aan sex.
En daarmeen bedoel ik niet 1 keer, maar de hele dag is mijn vagina gevoelig.
Ik vrij wel met mijn man, maar ook hij zegt tjee je bent niet te bevredigen, je kunt er wel 10 aan.
Nu ben ik een hele tijd heel erg moe geweest en dat bleek aan mijn schildklier te liggen. Ik heb daar nu medicijnen voor en ik voel me herboren. Mijn man zegt dat ik voordat ik problemen met mijn schildklier kreeg en dat blijkt achteraf al zo'n 12 jaar geweest te zijn. Dat ik altijd al veel behoefte aan sex had en dat dat nu weer terug komt omdat ik me weer beter voel.
Maar ik zou de hele dag wel willen en ik denk zelfs aan vreemdgaan, mijn man stelde al voor om eens een gigolo te huren, maar zegt nu dan kanik er wel 10 huren. We zitten er allebei erg mee, mijn man is bang dat ik het ergens anders ga zoeken en eerlijk gezegd ben ik ook bang dat ik het ergens anders ga zoeken en ik wil mijn huwelij niet op het spel zetten.
Kan het ook iets met mijn hormonen te maken hebben?
Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen of zou ik naar een sexuologe moeten gaan, ik durf het niet aan mijn huisarts te vragen.
Maar ik ben er bijna de hele dag mee bezig, mijn man noemt me tochtig, ik word er ook wel chagarijnig van en denk inderdaad steeds aan sex.
Pff ik vond het niet makkelijk om dit te schrijven.
Ik hoop dat ik geen rare opmerkingen krijg maar echt eerlijke antwoorden.
Alvast bedankt.
Lies

Moon Goddess
Berichten: 72
Lid geworden op: za 08 november 2003, 19:58
Locatie: high in the sky:)

Berichtdoor Moon Goddess » za 06 december 2003, 10:32

Goh Lies

dat lijkt me een hele omslag zeg!

Ik ben geen dokter maar je schildklier heeft wel te maken met je hormoonhuishouding lijkt mij
dus ik zou wel eens vragen aan een dokter wat maakt dat je libido ineens als een raket omhoog schiet!
Mischien heeft het wel te maken met de medicatie die je hebt gekregen

Ik vraag me af of sex je dan nog wel bevredigd?
heb je na een orgasme nog wel dat gevoel van gedachtnloze rust?
of blijf je rusteloos?
Op zoek naar meer bevrediging?

Het lijkt me best moeilijk: ook voor je man.
Dus als ik jou was zou ik toch de dokter bellen en me eventueel door laten verwijzen
Ik bedoel: sex kan heerlijk zijn, maar het moet wel leuk blijven

Groet!
Selene

lies49
Berichten: 17
Lid geworden op: za 06 december 2003, 9:50

Berichtdoor lies49 » za 06 december 2003, 10:41

Hoi Selena,
Dank je voor je reactie. ik kijk om de paar minuten of er een antwoord is.
We zitten er inderdaad allebei erg mee.
Nee, helaas ben ik niet bevredig na een fijne vrijpartij met mijn man.
Ik ben en blijf heel onrustig.
Nu heb ik ook gezien bij eroscoop of zo (ik heb zelf 4 jaar astrologie gedaan) dat Venus in mijn 10e huis staat en Venus staat voor erotiek en het 10e huis voor relaties.
En daarbij stond er in de tekst: uw doet dingen die u nooit van u zelf verwacht had, 1,2,3 partners, dus maf he het komt ook uit mijn horoscoop op dit moment, misschien is het iets tijdelijks, want het is inderdaad verdomd lastig.
Ik durf er nog niet mee naar de huisarts, maar ik denk eigenlijk wel dat het verstandig zou zijn, want die is voor ons beiden niet leuk.
Lies

Susanne
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 04 augustus 2003, 19:12
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Susanne » za 06 december 2003, 13:02

Hoi Lies,

De schildklier produceert 2 hormonen, nl. T3 en T4 die nodig zijn voor energiegebruik en zorgt voor de snelheid van de stofwisseling en reguleert verder de groei, lichaamstemperatuur en de jodiumbalans, niet echt iets wat zou verklaren wat je nu beleeft. Maar misschien dat inderdaad je energiebalans nu weer terug is op het oude niveau en je weer overal meer zin in krijgt, meer zin in het leven en dus ook meer zin in seks. Misschien kun je proberen je energie op een andere manier te gaan besteden of als je daarvoor open staat meer te masturberen naast het vrijen met je man.
Weet verder niet zoveel daar vanaf, maar zou het ook iets te maken kunnen hebben met de overgang of het begin daar naartoe ?
Ik denk dat het toch verstandig is om contact op te nemen met je huisdokter of misschien navraag doen bij het Riagg. Vaak is iets voor onszelf heel vreemd, maar is het voor de dokters heel normaal dat ze dat soort vragen krijgen.

Susanne

lies49
Berichten: 17
Lid geworden op: za 06 december 2003, 9:50

Berichtdoor lies49 » za 06 december 2003, 13:28

Hoi Susanne,
Ook jij bedankt voor je reactie, ik zat ook te denken aan de overgang.
En ik denk zelf ook dat ik qau energie weer op peil ben, maar het is echt heel lastig ik heb de hele dag een overgevoelige vagina en voel me echt de hele dag "geil", heel frustrend allemaal.

Lies

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

(Privé) Gang-bang

Berichtdoor thisWaltz » za 06 december 2003, 17:09

Als er medisch niets aan te verhelpen valt (waar is de dokter van dienst), dan kan je nog altijd een privé-gangbang opzetten met mannen die je zelf kiest. Na de 10de zou er toch aan het probleem verholpen moeten zijn.

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » za 06 december 2003, 17:16

hai lies49,

las net je berichtje de planeet mars staat nu in het dierenriem teken vissen. (in transit). en saturnus in kreeft In transit.
als je het astrologisch wil gaan bekijken maar neemt niet weg dat je hormoonhuishouding nu anders aan het worden is door de medicijnen misschien. lijkt mij toch wel raadzaam ook om eens langs de huisarts te gaan....

Sproetje

ff geeditt aanvulling jupiter gaat over maagd maakt hij geen aspect lijnen naar 1 of meerdere planeten van je geboortehoroscoop met mars jupiter in het tiende huis maar huis 8 zou daar ook mij te maken kunnen hebben en hoe zit het met je secundaire maan heeft ook invloed op lang termijn ..

japie
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 20 januari 2002, 2:01

Berichtdoor japie » za 06 december 2003, 17:50

dag lies,

Dat je dit op je 49e nog moet overkomen.
Vanuit de technische kant geredeneerd, zal ik mijn licht over dit lastig probleem laten gaan.
Als ik je posting goed lees, heb je dus lang aan een te langzaam werkende schildklier geleden en is het heel geleidelijk steeds erger geworden. Je bent moe geworden, maar ook is je behoefte aan sex verminderd. Nu dat probleem opgelost blijkt, is je drift in de vijfde versnelling gekomen.
Vanuit mijn medisch-technische kant komt het door het hormoon. Het kan zijn dat je zelfs iets teveel substitutie hebt waardoor dit op hol is geslagen.
Ik heb uiteraard te weinig informatie om alles precies te kunnen weten, maar daar lijkt het sterk op. Ietsje minder hormonen zal je kalmeren, anders zal het ook wel normaliseren.
Je bent toch nog niet in de overgang, dus regelmatig ongesteld? Anders kan ook daar een hormonale knoop zitten.

Doe geen onbezonnen dingen als gigolo's en andere mannen want daar krijg je spijt van.
Ik denk ook niet dat sexuologen hier veel aan kunnen bijdragen anders dan chemisch je drift temperen. Praten tegen hormonen werkt meestal niet.

Japie, ook worstelend met zijn hormonen, maar dan andere

lies49
Berichten: 17
Lid geworden op: za 06 december 2003, 9:50

Berichtdoor lies49 » za 06 december 2003, 18:11

Beste allemaal,
Hartelijk bedankt voor jullie reacties, ik schrijf wat antwoorden op en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

1) Ik ben nog niet in de Overgang, ben om de 4 weken ongesteld.
2) De medicatie voor de schildklier moet zelfs iets omhoog, omdat de schildklier not ietsje te langzaam werkt, dus te hoog gedoseerd ben ik niet.
3) Hoop ik dat het de 10e inderdaad afgelopen is zoals Sproetje schrijft.
Maar ik heb hier nu ruim 2 maanden an 3 maanden last van. staat Venus al die tijd al in Steenboek Sproetje ? dat is nl, mijn 10e huis.
IN mijn geboorte horoscoop staat Venus in het 5e huis in Schorpioen, kun je daar nog iets mee Sproetje?
graag je reactie,
Lies

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » za 06 december 2003, 18:38

hai lies,

je vraagt reactie hoop niet dat het te technisch word :roll:

je hebt huis tien in steenbok met venus in transit . het tegenoverliggende huis is dan kreeft.. dus de planeet saturnus gaat in transit over het vierde huis heen, wat in kan houden dat..
er een structuur gegeven kan worden om al je kwaliteiten neer te gaan zetten o.a huis vier is de thuis basis is er misschien vanuit de thuisbasis een beperking geweest op je sexuelebelevingen waardoor je het enigzins wat geremd hebt... je kan en mag het nu naar voren brengen... maar pint je niet vast op de sex alleen hoor kunst verbeelding in woord en zou een goede verbinding zijn ... De planeet venus staat toch meer voor verdieping van het sexuele dan platte sex...... dat doet de planeet mars waar staat die in je geboortehoroscoop lies?? venus in 5 in schorpioen geeft zo wie diep liggende behoefte van sex aan tegenoverliggende huis 11 in weegschaal die in harmonie wil zijn met zijn omgeving.... breder maken van
allerlei contacten maar dan wel de verfijnde kunst literatuur en meer openheid creeeren om met meerder mensen over erotiek te praten ,waar je op dit moment behoefte aan heb een massage cursus zou ook een verfijnde uiting daarvan kunnen zijn ....


Sproetje

ps ja de planeet venus staat sinds 28 nov in steenbok...
daarvoor in boogschutter en in de maand oktober in schorpioen...
waar staat je pluto...

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » za 06 december 2003, 19:04

@massie nee is hier op het antwoord ...

astrologie kan wel een handvat zijn in wat voor soort proces iemand zit ..
het is een van de hulpmiddelen om meer inzicht misschien te kunnen verkrijgen in een bepaalde fase van je leven...o.a je sexuelebelevingen behoeftes...

Neemt niet weg dat de medische achtergrond van een persoon die een bepaald soort medicijn slikt er voor kan zorgen dat er een verandering van het hormoon stelsel is of komt...
dus bij twijfel altijd naar een huisarts bijdeze...

Sproetje

garry
Berichten: 176
Lid geworden op: za 04 januari 2003, 2:01
Locatie: westelijk utrecht

Berichtdoor garry » zo 07 december 2003, 20:34

Das lastig. Mijn vrouw heeft ook last van haar schildklier en is al maanden bezig met het inregelen van de juiste dosering medicijnen. Dat lukt al niet zo geweldig en ze blijft snel moe. Gister heeft ze een map gekregen van een of andere patientenvereniging en je schrikt je wezenloos wat je allemaal kunt krijgen wanneer vooral je T3 niet goed is. Ik zou zo'n map eens aanvragen en kijken of jouw probleem bekend is. Wellicht is er op internet ook het e.e.a. te vinden.

Sterkte overigens.

garry

ps: ik geloof niet dat het inhuren van een dozijn gigolo's je uiteindelijk echt gelukkig zal maken. Ik hoop dat je dat nog maar even uitstelt.

japie
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 20 januari 2002, 2:01

internet

Berichtdoor japie » zo 07 december 2003, 23:03

Dus niet in de overgang en ook nog niet goed ingesteld op je medicatie.
Het staat niet beschreven in de handboeken over schildklierziekten en ook niet in de boeken over overmatige drift.

Het advies van Gary is zeker niet slecht. Ga naar www.schildklier.nl, dat is de patiënten vereniging en stel daaar je vraag. Misschien dat er meer ervaringsdeskundigen zijn.Suc6.

Japie, die ook niet weet nu

lies49
Berichten: 17
Lid geworden op: za 06 december 2003, 9:50

Berichtdoor lies49 » zo 07 december 2003, 23:38

Beste allemaal,
Hartelijk dank voor t meedenken.
De schildkliervereniging ben ik al een paar jaar lid van.
en ook die waren hiermee niet bekend.
Tja misschien toch maar eens naar de dokter.
Pff het is echt lastig hoor
Lies

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 07 december 2003, 23:49

Naar de dokter is zeker goed lies , maar je kan misschien ook eens informeren naar wat je verlangen vermindert , een soort antiaphrodisium zoals lavendel of zo , ik weet dat er planten zijn die een negatief effect hebben op de lustgevoelens ,vraag het eens na .Jammer wel zoiets , het is altijd wel teveel of te weinig he zelden het juiste evenwicht .


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten