vrouw(mens)onterend

Moderators: Oceann, JanWbr

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » do 13 november 2003, 20:36

Sorry ... :oops: :oops:

Ladyxxx
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 0:21

G-spott

Berichtdoor Ladyxxx » za 15 november 2003, 11:58

Ik vraag me dan af of het God zijn grapje is om vrouwen dan een G-spott te geven... hoe zit dat daar dan eigenlijk mee? Want op die manier kunnen vrouwen nog steeds genieten van sex, als ik de alom vertelde verhalen mag geloven ... met daverende orgasmes... (muv mezelf :( )
I am just me...

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » za 15 november 2003, 16:27

Vanuit de Westerse ervaring en visie keuren we de door Goldengirl beschreven besnijdenis af. Maar vervolgens? We zien hoe moeilijk het zelfs in Nederland is om recht te spreken over hoe de SGP vrouwen achterstelt. De bijbel versus de grondwet. Hoe verwerpelijk dan ook, toch zal er eerst een dialoog plaats moeten vinden en van daaruit hopelijk bewustwording, anders gaat het helemaal ondergronds en wordt het van kwaad tot erger. Maar of dergelijke praktijken helemaal uitgebannen kunnen worden is nog maar de vraag.

GJW2
Berichten: 86
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 15:11
Locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor GJW2 » zo 16 november 2003, 12:19

hoe kan het dan dat vooral vrouwen in de landen waar besneden wordt dit propageren/afdwingen bij de kinderen. Volgens mij heeft het alles met cultuur te maken. Wil je een cultuur verandeen dan is dat echt een zaak van lange adem. hele generaties gaan er overheen
mensen geniet van het leven, het duurt maar even

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » zo 16 november 2003, 14:28

en wat dacht je van het feit dat ze dit wel moeten doen bij hun dochters om het simpele feit dat ze anders verstoten worden door hun familie?
en als je niet terug kunt vallen op opleiding cq voor je eigen onderhoud kunnen zorgen is de keuze erg klein en voorbehouden aan enkele vrouwen die wel durven/kunnen

Moon Goddess
Berichten: 72
Lid geworden op: za 08 november 2003, 19:58
Locatie: high in the sky:)

Berichtdoor Moon Goddess » zo 16 november 2003, 14:45

en die vrouwen zijn er dus!
nu meer dan ooit!
dus waarom richten we ons niet op hen?
zij zijn juist degenen die taal en cultuur kennen en voorlichting en info kunnen geven
maar zelf dat doen we niet
we zijn hier in staat om de kinderen van zo'n vrouw terug te sturen naar een land als somalie en dan worden ze daar: jawel! gelijk besneden

met enkel gepraat kom je er niet....echt niet, er zijn al hele generaties overhgeen gegaan, soms moet je ook zeggen: genoeg! en gewoon ergens beginnen.

Groet!
Selene

Goldengirl
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 01 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Goldengirl » wo 19 november 2003, 12:18

dat gebeurt ook MG!
er zijn mensen in Nederland bezig om die vrouwen te emanciperen en bij te scholen, en om ze bewust te maken van hun mogelijkheden :D

Moon Goddess
Berichten: 72
Lid geworden op: za 08 november 2003, 19:58
Locatie: high in the sky:)

Berichtdoor Moon Goddess » wo 19 november 2003, 13:03

weet ik vrouw :)

maar daar hoor je zo weinig over...het is altijd veel blah blah over hoe het nu zou moeten en ondertussen gebeurt het al lang en daar is dan veel minder oog voor....dat vind ik zo jammer :?

Groet!
Selene

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » wo 19 november 2003, 13:34

Daar gaat het denk ik ook om, bewustwording en zorgen dat mensen een eigen keus hebben, i.p.v. dat het en een en ander voor hen bepaalt wordt. Maar helemaal bepaalde verschijnselen uitroeien, daarvoor heb je een lange adem nodig, want zelfs in een land als Nederland, met alle mogelijke alternatieven en voorlichting, blijft er kennelijk voldoende bestaansgrond voor een partij als de SGP, om dat voorbeeld even aan te houden. Maar goed, dan heb je het over een nog maar kleine harde kern, die toch zelfs ook wel wat in beweging is.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » wo 19 november 2003, 13:59

je gaat toch SPG niet vergelijken met vrouwenbesnijdenis hé? Het éne extreme is het andere niet

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » wo 19 november 2003, 14:12

Nee, het is om aan te geven dat ook in Nederland, met alle goede voorlichting e.d. er nog onderdrukking is. Ik weet hoe het er in die kringen aan toe gaat en hoewel de goede wil er is, is het heel moeilijk daar uit te breken. Zeker voor vrouwen. Dus kun je wel nagaan hoe moeilijk het is om de toestand te veranderen in landen waar niet of nauwelijks info en alternatieven voorhanden zijn. Zonder het qua ernst te vergelijken.

Moon Goddess
Berichten: 72
Lid geworden op: za 08 november 2003, 19:58
Locatie: high in the sky:)

Berichtdoor Moon Goddess » wo 19 november 2003, 14:41

onderdrukking?

leg eens uit organic, want ik vat het even niet

die vrouwen van de SGP kiezen daar toch zelf voor?

Groet!
Selene, snapt niet helemaal wat je bedoeld

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 19 november 2003, 14:51

Nou, deels wel, deels niet Selene. Wat dat betreft is er toch wel een linkje met vrouwenbesnijdenis, vind ik. Die vrouwen hebben ook een keus, maar als ze kiezen betekent dat uitgestoten worden door je gemeenschap. Zo zit het bij de SGP ook, vergis je niet, de zuil der Gereformeerde Gemeenten staat nog steeds fier overeind!
In mijn geboortedorp stond zo'n 'zwarte-kousen-kerk', en de kinderen van degenen die bij die gemeente hoorden, waren totaal geisoleerd van de rest van de wereld, moesten 25 km fietsen naar een school waar het voor meisjes verboden was broeken te dragen, waar jongens en meisjes niet gezamenlijk gymles kregen etc. Natuurlijk is het mogelijk om uit die wereld te stappen, maar de druk (van de gemeenschap, van de dreiging van de hel etc) is enorm.

Djengiz
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 juli 2002, 1:01

Berichtdoor Djengiz » wo 19 november 2003, 14:56

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Djengiz op za 19 november 2005, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » wo 19 november 2003, 15:01

onderdrukking?

leg eens uit organic, want ik vat het even niet

die vrouwen van de SGP kiezen daar toch zelf voor?

Groet!
Selene, snapt niet helemaal wat je bedoeld
Als ze daar al voor kiezen, dan is dat toch (meestal) een opgelegde keuze, weet ik uit contacten met dergelijke vrouwen. Net zoals bij Jehova's getuigen zijn de vrouwen (en ook mannen!) met handen en voeten gebonden aan de gemeenschap waar ze deel van uit maken. I.p.v. gemeenschap mag je ook broeinest (en broednest) lezen. Daarbij speelt het geloof een rol, of tenminste hun uitleg daarvan, waarbij schuld en boete een rol spelen en het, hoe je het ook wendt of keert, eigenlijk ondoenlijk is goed te doen.

I.p.v. uit zo'n gemeenschap te stappen verkiezen mensen toch vaak de (schijn)zekerheid van er bij horen, boven de onzekerheid van er afstand van nemen.

Niet voor niets zijn dit soort geloofsgemeenschappen erg gesloten, want alles wat er vanuit de buitenwereld kan inbreken vormt een bedreiging. In de huidige open maatschappij, is dat nauwelijks vol te houden natuurlijk, dus wordt het verweer des te extremer.


Terug naar “Maatschappelijke kwesties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten