Lieve vrouwen ...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Lieve vrouwen ...

Berichtdoor TieWrap » do 16 oktober 2003, 22:00

"Zij heeft de zachtste ogen, blozende wangen en een stem die klinkt als een harp .... " mooi !

Lieve vrouwen: ze bestaan nog wel, maar behoren steeds meer tot een zeldzaam ras. Zeg tegen een vrouw dat zij lief is en ze zegt "slijmerd". Lief-zijn is voor mutsen. De relatie tussen man en vrouw moest gelijkwaardiger worden en dat was geen slecht idee.
Maar, helaas hebben vrouwen het woord 'gelijkwaardig' verward met 'gelijk'. Straks zitten we met een overschot aan over-geëmancipeerde vrouwen.

Geld verdienen ze genoeg. Voor alles huren ze een mannetje in .. !
Maar een mannetje strikken voor een relatie, of een relatie langdurig in stand houden lukt niet zo goed. Verbaasd vragen ze zich af hoe het kan dat mannen vroeg of laat op ze afknappen.

Ik wil niet roepen "dames terug naar 1950", maar het woord gelijkwaardig moet wel centraal blijven staan !

Stelling: vrouwen moeten in de eerste plaats vrouw zijn !
Laatst gewijzigd door TieWrap op do 16 oktober 2003, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
>be happy be horny>

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » do 16 oktober 2003, 22:05

Tja, toch begrijp ik niet precies wat je bedoelt TieWrap.....

Vrouwen zijn toch altijd vrouw? :roll:
Als je met "lief" bedoelt "zachtheid uitstralend", dan kan ik alleen zeggen dat ik daar ook erg van gecharmeerd ben bij een vrouw. Maar iedereen heeft een beetje man en een beetje vrouw in zich, en bij iedereen is die verhouding anders. Er zijn heel "mannelijke" vrouwen die ruiger overkomen dan sommige mannen...maar ieder zijn smaak! 8)

Ik wil een zachte én krachtige vrouw.

groetjes, Sens.

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » do 16 oktober 2003, 22:05

Een vrouw mag en kan in eerste plaats vrouw zijn,maar voeg daar gelijk aan toe een vrouw rijpt met de jaren en dan is ze voor mij een mooie lieve vrouw vrouw .

ik mag er zijn als een wezelijke vrouw alles,... het 1.... het niets en gelijkwaardig,
kan je pas zijn als je je eigen vrouw kan accepteren,als 1(mijn eigen ervaring en mening in deze)

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » do 16 oktober 2003, 22:22

Voordat ik echt verschrikkelijk uit mijn slof ga schieten, (ja, wacht maar af, dat komt nog wel, ik ben nu alleen te moe van een nacht mijn mannetje staan als mevrouw de barman en een dag gewerkt te hebben als technicus en regisseur) eerst een paar vragen.

Wat is lief?
Wat is de 'maatschappelijke ladder bestijgen met stoere schreden' en waarom zou je daar meteen een manwijf van worden?
Als je als vrouw niet die maatschappelijke ladder zou mogen bestijgen zonder meteen als manwijf getypeerd te worden, waar staat gelijkwaardigheid dan nog voor?
Wat heeft het allemaal met geld te maken?
Wat houdt 'in de eerste plaats vrouw zijn' precies in volgens jou?

Moose, in blijde verwachting

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » do 16 oktober 2003, 22:53

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 16 oktober 2003, 23:03

"Zij heeft de zachtste ogen, blozende wangen en een stem die klinkt als een harp .... " mooi !

Afbeelding

Als jij het over vrijheid hebt TW (Born to be free), dan heb je het dus alleen over jezelf. Een vrouw die voor vrijheid kiest en een carriere en haar eigen leven, kan heerlijke zachte wangen en een harp in haar stem hebben.
Het is kletskoek dat vrouwen die voor hun carriere kiezen niet ook heerlijke minnaressen en verrukkelijke mensen kunnen zijn.
Je koppelt verschillende grootheden aan elkaar. Vrouwen die hun capaciteiten uitbuiten kunnen zoveel prachtige andere capaciteiten hebben, als je goed kijkt.

Ik ben bang dat jij een probleem hebt met dit soort vrouwen, maar zij niet met jou.

Annne, stevig in zijn schoenen

maisie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 augustus 2003, 20:54
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor maisie » vr 17 oktober 2003, 0:00

Ik sluit me aan bij de woorden van Rusteloze dame, en vind dat ze het allemaal prima (voor mij) verwoord heeft.

Ook ik ben eerst MENS en dan VROUW.


Wil nog wel wat toevoegen, ik proef/lees een "frustratie" in je woorden tiewrap
Ik ben wat ik vandaag verkies te zijn, en niet wat ik eerder verkozen heb!

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 17 oktober 2003, 9:37

Eigenlijk ken ik veel meer lieve vrouwen dan de harde dames die tiewrap omschrijft. En eigenlijk gezegd ken ik niet 1 vrouw die het niet leuk vindt als ze een complimentje krijgt. Vrouwen hunkeren over het algemeen meer naar aandacht als mannen.
Je wil gelijkwaardige partners zijn, dan moet je inversteren in elkaar. Je kunt niet verwachten dat een vouw altijd lief en zorgzaam zal zijn als ze weinig terug krijgt want dan bloedt het lief zijn dood.
Ik denk dat we teveel op het verkeerde been worden gezet door de media die een ideaal beeld schept waar geen enkele vrouw aan kan voldoen.
Lief zijn staat rechtstreeks in verband met geven om elkaar, vertrouwen in elkaar, bezorgd zijn om elkaar, houden van elkaar, tijd nemen voor elkaar, elkaar je gevoelens tonen ... kortom de kwaliteit van de relatie.
En daar horen de goede en slechte periodes bij.
Ik zie veel op mijn werk dat mannen kiezen voor een vrouw uit het oostelijk continent op uit het oostblok omdat deze veel liever zijn. Dit is natuurlijk onzin, deze vrouwen gedragen zich onderdaniger en zorgzamer en schikken zich zogezegd eerder in hun lot. Ik zou persoonlijk zelf geen belang hebben bij zo'n relatie. Ik wil een vrouw naast mij die van mij houdt en die een gelijkwaardige parnter is, die mij scherp houdt , steunt, die lief is maar ook kritisch want je bent ijzer nodig om ijzer te scherpen.

Bloemen
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01

Berichtdoor Bloemen » vr 17 oktober 2003, 10:02

Zucht...

Vrouwzijn is heel zo gemakkelijk nog niet.. vooral in deze wereld. Vandaar dat ik me wapen.. (tegen teleurstelling?) Een laagje vernis zodat de krassen eruit kunnen worden gepoetst en niet gaan roesten (om in de ijzermetafoor van Jippiebikkel te blijven *grijnz*).

Die eigenschappen, een mening hebben en geven, voor jezelf kunnen zorgen, assertief zijn, word veelal als 'hard' omschreven door mijn sociale omgeving, maar niets is minder waar. De mensen die er echt toe doen hebben die laag vernis allang weggepoetst en weten wie ik ben.
En goddogod.. ik kán (vetgeschreven en dubbel onderstreept) zo lief zijn!

I'm not so tough (->Ilse de Lange)

Bloemen (nogal selectief in het tonen van haar kwetsbaarheid )

Marc Vermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01
Locatie: Amersfoort

Re: Lieve vrouwen ...

Berichtdoor Marc Vermeer » vr 17 oktober 2003, 10:06

"Zij heeft de zachtste ogen, blozende wangen en een stem die klinkt als een harp .... " mooi !
Zo'n vrouw zou mij snel vervelen !

Maar nu een serieuze reactie:

In de jaren 70 bestond de 'vrouwenbeweging' vaak uit types die of pure mannenhaatsters of muurbloempjes waren.
Veel mannen denken aan dit beeld als ze het woord emancipatie horen.

Nu zie ik geëmancipeerde vrouwen die zeer aantrekkelijk en vrouwelijk zijn (b.v.Britta Böhler bekende advocaat).
Maar ik zie ook wel vrouwen die het 'gemaakt' hebben waarvan ik denk wat een manwijven (b.v. Minister Verdonk, toonloze bromstem, ogen die niets vrouwelijks uitstralen).

We moeten ons realiseren dat de economische omstandigheden veel van vrouwen vergen, wil je een redelijk huis kopen dat moet je al tweeverdiener zijn.

Natuurlijk was er het streven naar gelijkwaardigheid van man en vrouw. En dat hebben nu gelukkig bereikt.

Dan sommige vrouwen gelijkwaardig niet voldoende vinden en naar 'gelijk aan de man zijn' streven komt voor, maar niet zo vaak.

Dus een beetje eens en ook heel erg oneens !

zanna
Berichten: 737
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor zanna » vr 17 oktober 2003, 10:08

"Zeg tegen een vrouw dat zij lief is en ze zegt "slijmerd"."
Als een vrouw zo reageert heeft ze volgens mij het idee dat je het zegt uit effectbejag en niet als onbezoedeld compliment. :?
Is het mogelijk dat er zoiets achter zit?

"Stelling: vrouwen moeten in de eerste plaats vrouw zijn!"
We kúnnen niet anders TW! Het kan zijn dat de manier waarop je niet altijd aanstaat maar dat maakt haar niet minder vrouw. Ik vind het nogal ver gaan om het vrouw-zijn ter discussie te stellen op het moment dat ze veel verdient!

zanna, achterdochtig! :?

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » vr 17 oktober 2003, 12:51

Jip slaat de spijker wat het lief zijn betreft volledig op de kop, naar mijn mening. Daarom wilde ik ook van TW weten wat hij onder lief verstaat. Volgens mij zijn er namelijk 2 soorten lief.

1 Lief in het algemeen, vaak gebezigd in de zin van 'OK, ze weet niet zo goed wat ze wil, ze is misschien niet zo slim, maar het is echt een heel lieve meid' In die zin staat lief voor zacht en afhankelijk, enigszins vertederend waarschijnlijk ook. In die zin wil ik helemaal niet lief genoemd worden, en ik geloof ook niet dat er veel mensen zijn die mij in de eerste plaats zullen omschrijven als 'een lieve meid'.

2 Lief tussen 2 mensen. Op het moment dat je samen een schitterende avond hebt, vol wederzijds vertrouwen, lol en tederheid, en hij kijkt je aan en zegt: 'Je bent lief', dan is dat een uiting van intense, persoonlijke waardering. Dat is heel iets anders dan versie 1 lief (wat voor mijn gevoel bijna een waarde-oordeel is) en daar kan ik wel heel erg van genieten.

Maar ik gok, TW, dat jij versie 1 lief bedoeld, en inderdaad, in die zin wil ik niet lief zijn.

Maar TW, net als vele anderen met mij, ben ik nog steeds vreselijk benieuwd naar de relatie tussen maatschappelijk succes en karakter. En lees ook vooral Bloemens posting nog eens goed.

Moose, is zich nog steeds heel lief aan het inhouden om geen lelijke, maar zeker steekhoudende opmerkingen te maken

Mel
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 12 september 2003, 15:42
Locatie: Baarle-Hertog
Contacteer:

Berichtdoor Mel » vr 17 oktober 2003, 16:38

Om maar even te reageren... Is het ooit in je opgekomen dat een vrouw misschien met de woorden "slijmerd" reageert op een compliment dat je haar maakt omdat ze niet weet hoe ze met zo'n compliment moet omgaan? Ik neem mezelf even als voorbeeld, ik kan moeilijk complimenten accepteren. Als mijn vriend zegt dat hij me mooi vindt reageer ik 9 van de 10 keer ook met een schamperend "wat heb je nodig?".

Ik denk dat het voor vrouwen ook wel nodig is geweest in de afgelopen decennia om zich wat harder te gaan gedragen, maar dat geeft niemand het recht om ze dan maar ook gelijk te bestempelen als "niet lief/manwijf/hard". Ik sluit me verder aan bij Rusteloze Dame, ze verwoord het precies goed. Je bent om de eerste plaats mens, wat voor karakter je ook hebt.

Mel - Die zich had voorgenomen dit niet persoonlijk op te vatten maar
het stiekem toch een beetje deed

TieWrap
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 6:54
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor TieWrap » vr 17 oktober 2003, 19:52

Moose is erg duidelijk

Wat houdt 'in de eerste plaats vrouw zijn' precies in volgens jou?

Moose, in blijde verwachting

>>Ze beantwoord haar eigen vragen :)
-------------------------------------------------

Rusteloze dame is in de eerste plaats mens.

>>Prima, maar als vrouwen altijd alleen maar als mens en niet als vrouw gezien willen worden,
zou dat de man/man vrouw/vrouw relaties promoten. We vallen toch op de andere sexe omdat er enig verschil is !
--------------------------------------------------
Anne staat stevig in zijn schoenen !
>> Blij dat niemand in mijn schoenen staat :)
---------------------------------------------------

Jippie heeft een punt: "Ik zie veel op mijn werk dat mannen kiezen voor een vrouw uit het oostelijk continent op uit het oostblok omdat deze veel liever zijn"
>> wil de man diep van binnen toch een lekker dom blondje ?
--------------------------------------------------
Bloemen staat in de vernis.
>>.........goed laten drogen zou ik zeggen..

-----------------------------------------------
Vermeer; "Minister Verdonk, toonloze bromstem, ogen die niets vrouwelijks uitstralen"
>>..........tja ze heeft ook de hoofdpijn-portefeuille
-----------------------------------------------

Zanna "vind het nogal ver gaan om het vrouw-zijn ter discussie te stellen op het moment dat ze veel verdient"
>> veel verdienen heeft niet altijd met over-geëmancipeerd zijn te maken Zanna !

-----------------------------------

Sensueleman:Vrouwen zijn toch altijd vrouw?
>>Lichamelijk natuurlijk wel !
----------------------------------------
Mel: Als mijn vriend zegt dat hij me mooi vindt reageer ik 9 van de 10 keer ook met een schamperend "wat heb je nodig?".

>>Tja als ik je vriend was .........

-----------------------------------------------

Moose: Maar ik gok, TW, dat jij versie 1 lief bedoeld.

>>Ik bedoel 1 + 2.
--------------------------------------------

De kern van mijn stelling is: "hebben vrouwen het woord 'gelijkwaardig' verward met 'gelijk" ?
>be happy be horny>

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 17 oktober 2003, 20:57

[quote="TieWrap"]
Jippie heeft een punt: "Ik zie veel op mijn werk dat mannen kiezen voor een vrouw uit het oostelijk continent op uit het oostblok omdat deze veel liever zijn"
>> wil de man diep van binnen toch een lekker dom blondje ?/quote]
Aziatische vrouwen zijn niet blond Tiewrap. Dit soort mannen zoeken een gemakkelijke vrouw, een soort huisvrouw die alles voor hen doet en die niet tegenspreekt. Het soort vrouwen wat die mannen uitzoeken schikt zich in die rol.
En domme blondjes is een begrip geworden waar ik me stilaan begin te ergeren. mensen die dit telkens aanhalen zitten zelf op het niveau blont.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten