Mijn vriendin is nog nooit klaargekomen, help!!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

sabrewulf

Mijn vriendin is nog nooit klaargekomen, help!!

Berichtdoor sabrewulf » do 24 april 2003, 23:50

Hallo,

Ik wend me tot dit forum, toevallig, op zoek naar een antwoord op mn probleem. Correctie, ons probleem. Ik en mn vriendin zitten met een kleine benarde situatie. We zijn nu al reeds enkele jaartjes samen, gelukkig en wel. Enkel, ze is nog nooit klaargekomen.. Lijkt op het eerste gezicht weer zo'n geval zoals een ander, maar neen, vergis je niet.. We zijn een mooi gelukkig koppel, zij vind mij zeer opwindend, doe veel aan sport, zij doet aan sport, we vinden elkander mooi en opwindend dus.. Daar ligt geen probleem.. Vervolgens is de context waarin we leven ook uiterst normaal, geen problemen, geen aparte sociale omgeving. We zijn beiden sex. actief, ik ben 20 en zij 19, en we houden ervan om te vrijen.. Wat je je al hebt afgevraagd waarschijnlijk is of ze al ZELF is klaargekomen.. Het antwoord is neen, ze heeft zichzelf nog nooit kunnen doen klaarkomen, ondanks haar vele pogingen door de jaren heen.. Dus als zij het nog niet kan, kan ik ook niet veel hulp bieden. Bovendien heb ik ook al alles geprobeert. Tenslotte wil ik erop duiden, dat onze relatie eronder begint te lijden. Zij merkt echt een tekort en ik voel me niet 100%, hoe zou je jezelf voelen. Dus antwoorden als "Het is toch niet alles" of "Je moet je er niet op fixeren" zijn alles behalve hulpzaam.. We zijn heus niet dom en we fixeren ons in vele perioden zekers niet op het klaarkomen.. Bovendien is klaarkomen wel belangrijk, zeker als je er zelf waarde aan hecht.. Wachtend op een degelijk antwoord van die ene die hopelijk een oplossing bied..

Afbeelding Greetz Sabrewulf

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » vr 25 april 2003, 7:34

De eerste keer kwam ik door Tarzan klaar. Ik was toen 27 ...

Greetz Elaine

DIE_FORM
Berichten: 885
Lid geworden op: wo 10 april 2002, 1:01
Locatie: Vlaams-Brabant

Berichtdoor DIE_FORM » vr 25 april 2003, 8:25

Ik ken de situatie: ik was ook één jaar samen met mn vriend voor het mij lukte om de eerste maal klaar te komen... Toen heb ik zelf via e-mail bij een JAC (Jongeren Advies Centrum, is wel Vlaams) hulp gezocht, en ik heb daar "e-mail-relatie" opgestuurd met een psychologe, die mij veel bruikbare tips heeft doorgestuurd. Zo stelde zij mij voor om eerst bij mij mn vriend proberen klaar te komen via masturbatie, zonder dat hij daar bij zou helpen. Dat heeft ook wel ff geduurd vooraleer dat lukte; t was een soort drempel die ik moest overwinnen... En die drempel was behoorlijk groot, aangezien er traantjes waren toen ik de eerste maal voor hem klaarkwam Afbeelding
En toen dat gelukt was, nam hij het geleidelijk aan over: eerst met zn vinger erbij terwijl ik mijzelf masturbeerde, daarna met zn tong, tot hij mij volledig deed klaarkomen zonder dat ik er nog iets aan deed...
Het heeft tijd gevraagd, geloof mij Afbeelding Jij moet je best doen om geduld te hebben, en soms is dat behoorlijk moeilijk, maar dat geduld zal haar ook goed helpen.
Oh ja, die psychologe heeft ook tips gegeven om tijdens de seks te zorgen dat je via je buik ademhaalt, en je aandacht daar ook wat op fixeren, zou blijkbaar ook helpen...
T is dus echt iets wat je geleidelijk aan moet opbouwen... Klaarkomen ligt bij sommige vrouwen nu eenmaal wat moeilijk...

Gewoon geduld hebben, veel oefenen, en blijf er plezier in houden Afbeelding

Groet
DIE_FORM

[This message has been edited by DIE_FORM (edited 25-04-2003).]

sabrewulf

Berichtdoor sabrewulf » vr 25 april 2003, 9:15

@Anacha: Damnnn.. 27, dat is wel echt laat, maar ja.. Je hebt het gehad tenminste. Sinds de eerste maal, kom je dan daarna veel sneller, is het zoals een drempel dat eens je erover bent dat het veeel makkelijker gaat?


@Dieform: Dat lijkt me net hetzelfde als ons. Misschien lijkt het bij ons wel xtremer, 2 jaar ipv 1, en we hebben al moe geprobeerd. Ik denk niet dat.. Ik geloof gewoon niet meer in een simpele oplossing Afbeelding.. Momenteel is het onderwerp tussen mij en mn vriendin weer gloeiend actueel en ze heeft beloofd er werk van te maken. Niet dat ik druk op haar leg, integendeel, ze wil r zelf verandering in brengen.. Ben nog wel angstig, denk niet dat het zal lukken, maar we zullen wel zien..

murielleke

Berichtdoor murielleke » vr 25 april 2003, 12:10

Selene zegt niets raars, dat ook voor háár geruststelling :-), ze zegt iets prachtigs. Ik denk dat je eerste orgasme helemaal van jezelf mag/moet zijn, zonder een partner er bij. Zo het anders gaat... ook best.
Bij vrouwen ligt het zó verschillend. De één - en dat zijn er veel meer dan één - ontdekt het wondertje bij zichzelf door puur toeval al op ongeveer 6 jarige leeftijd, bij een ander kan dit heel veel langer duren, terwijl dan natuurlijk die ellendige twijfel toeneemt omdat je vriendinnen al zólang... Bij mannen ligt dit heel anders, zo is eerder hier op een topic gebleken. Ze bereiken het op heel jonge leeftijd nooit geloof ik, het moet - met de nadruk op moet - gebeuren rond hun 12e jaar, de hormoontjes, en dan natuurlijk tegelijk met de eerste zaadjes. Dat lukt dan ook wel, 't heeft ook iets zieligs vind ik, maar het lúkt ze dan tenminste, met alle verwarde gevoelens van dien. En wij dan? Door puur toeval kan het bij vrouwen veel en veel eerder dus. De afneembare douche-kop is vaak de boosdoener, of noem het liever de heerlijkdoener. Hé, dát voelt lekker... daar ga ik in m'n eentje fijn mee door, en dan... jémig! Maar ja, als je na zoveel jaren dat niet gevoeld hebt, je door twijfels bevangen wordt, dan is die ongedwongenheid moeilijk te bereiken. Toch is het een poging waard. Ga terug naar de onschuld van je kind-zijn, laat je verwennen door de prikkelende straaltjes van de afneembare douchekop of wat dan ook, maar wel iets dat niéts van je verlangt, iets dat indifferent ten opzichte van je is, waar je niets aan verschuldigd bent. Wie weet lukt het: ontvang je eerste orgasme als een kind, zonder remmingen, gewoon lekker voor jezelf, zonder mogelijke twijfels ten opzichte van een partner. Maar ja, ik heb gemakkelijk praten.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Berichtdoor zee » vr 25 april 2003, 12:49

Dat is perfect verwoord, Murielleke en Selene. Het behoort jezelf toe, onbekommerd en van kindsaf aan.
Ik ben zelf geneigd te denken: alvorens een ander lief te hebben, is het belangrijk veel van jezelf te houden.
Zie een orgasme niet iets als wat persé gedeeld moet worden met die ander; het is primair iets van jezelf, je eigen lijf, je eigen fantasieën en gevoelens.
En zo je jezelf zonder enige voorwaarde kan verwennen (liefhebben) met met lekker eten, een uitje, leuke kleren - kan je jezelf ook onbekommerd sexueel verwennen - jezelf liefderijk beminnen.
Maar goed... ook dit is natuurlijk makkelijk gezegd c.q. opgeschreven. Desalniettemin: heb elkander lief gelijk jezelf :-)

Zee

sabrewulf

Berichtdoor sabrewulf » vr 25 april 2003, 16:09

Dankje voor de replys hiertoe.. Wat we allen gemeen hebben is dat we overtuigd zijn, of allesinds denken te weten, dat je eerst jezelf moet leren "beminnen" laten we het zo zeggen, vooraleer je door een ander "bemint" kan worden.. Daar ga ik met akkoord, daar is ze nu volop, op een relaxte wijze, mee bezig.
Wat jullie zeggen ivm het instinct.. Ik weet niet hoor. Jullie hebben voor een stuk wel gelijk, maar.. De grote MAAR.. Het is nu juist dat natuurlijke dat bij haar niet lukt zoals bij andere meisjes. De drempel is te groot.. Denken jullie soms dat jonge meisjes die op vroege leeftijd een orgasme hebben, enekel en alleen omdat zij de enigen zijn die dat gedaan hebben. Ik denk niet dat jullie daar mee akkoord gaan. Jullie weten beter. Mijn vriendin zal in het verleden ook wel es heus toevallig onder de douche het genot hebben gevonden, net als die andere meisjes, maar zij is gewoon niet klaargekomen.. Raar, maar waar..

Ik heb nog een klein deelvraagje ivm dit alles.. Als ik met haar knuffel, en ik ben haar aan het, krijg het moeilijk getypt, "vingeren", je weet wel, dan komen we soms tot een moment dat ik MOET stoppen, ze zegt dat ze overgevoelig is geworden en dat het dan pijn doet. Ik kan me het gevoel indenken, mannen hebben dit ook na het klaarkomen. Als je dan verder doet, geeft het zo'n overgevoelig plasgevoel.. Heeft ze gelijk, moeten we dan stoppen, of is dit juist de oprit naar een orgasme toe bij vrouwen???

Afbeelding

murielleke

Berichtdoor murielleke » vr 25 april 2003, 16:10

Ach, ik kan het nu toch niet voor me houden, het was op het topic ('eerste orgasme') waaraan ik zojuist al relateerde. Ik zeg het hier omdat ik het zo onschuldig en móói vindt: daar reageerde een vrouw met lichte gêne; ze wist nog precies hoe ze als kind van een jaar of zes het heerlijk vond om op weg naar school in verkeersborden te klimmen. Tegen de tijd dat ze boven was kwam ze klaar. Dus eh... als je kleine meiskes in verkeersborden ziet klimmen... tjaja, de onschuld van een kind. Inderdáád de heerlijke onschuld van een kind: zonder enige gêne je gerief halen! Jullie schieten hier vast niet veel mee op Sabrewulf, want ik zie je vriendin zoiets niet gauw - meer - proberen, maar de gedachte... heerlijk toch? En dát is misschien wel wat: het ontspannen kunnen lachen bij dat soort gedachten, de beladenheid - door tijd, opvoeding of wat dan ook - wegnemend. Beladenheid hóórt er niet bij, fijne gevoelens hebben mensen vanaf hun geboorte meegekregen als een cadeautje. Het strikje eraf halen moet leuk zijn, mag spannend zijn, maar niet beladen, anders trek je de boel in de knoop. Nogmaals: ik heb gemakkelijk praten, heb later pas kneuzingen opgelopen: het ontspannen délen van die gevoelens met een ander.

murielleke

Berichtdoor murielleke » vr 25 april 2003, 16:18

Je passeerde me net Sabrewulf, ik denk toch voorzichtigjes aan het laatste. Ik herinner me zelf zoiets, en heb ik zo'n uitroep niet eens in een film gehoord, van een vrouw die het voor 't eerst beleefde? Ik weet niet meer welke film, maar dat doet er niet toe. Ik vrees dat je vriendin geremd wordt door dat misleidende gevoel, maar zeg nou zelf: of 't één of 't andere gebeurt, een bed is snel verschoond.

genietster
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 februari 2003, 2:01
Locatie: Brussels

Berichtdoor genietster » vr 25 april 2003, 18:39

Ik denk persoonlijk dat als ze zegt dat ze overgevoelig wordt, je misschien te direct haar clitoris aanraakt of streelt. Zelf kan ik ook heerlijk genieten van het vingeren of beffen, maar ze moeten me niet rechtstreeks op de clitoris raken (toch zeker niet met een vinger) want dan kan dat inderdaad overgevoelig worden. Ik zou dan meer een beetje 'in de buurt van' spelen. Dus niet rechtstreeks door doen maar meer wat rondom verder strelen of likken. Veel succes!

pieter
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 30 juli 2001, 1:01
Locatie: kempen

Berichtdoor pieter » vr 25 april 2003, 20:21

www.tantra.com/energy.html
veel plezier Sabrewulf!!

coco
Berichten: 233
Lid geworden op: za 23 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda e.o.

Berichtdoor coco » za 26 april 2003, 14:31

Mot je wel engels kennen...en nederlands<LOL>

Pieter, nog een goede Nederlandse site??

CoCo

pieter
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 30 juli 2001, 1:01
Locatie: kempen

Berichtdoor pieter » za 26 april 2003, 14:58

Niet direkt, zal em je doorgeven als als ik eentje tegenkom.
jammer dat je niet zoveel coordinaten in je profiel hebt staan.
heb je het al uitgetest?

coco
Berichten: 233
Lid geworden op: za 23 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda e.o.

Berichtdoor coco » zo 27 april 2003, 22:59

mag via deze site ook wel. Overigens probeer ik een boek te lezen over Tantra: De Tantra Visie, leven in heelheid. Ik ben al 2 maal opnieuw begonnen en ik kan de draad niet pakken. Ook enkele malen de door jou opgegeven site bekeken en helaas ben ik inderdaad heel slecht in Engels.

Ik snap nu trouwens dat dit niets met deze topic te maken heeft....sorry sabrewulf!

Ik ga zoeken insearch........

wolvin
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 februari 2003, 2:01
Locatie: Nederland

Berichtdoor wolvin » vr 02 mei 2003, 21:10

Een goed Nederlands boek over tantra vind ik: "Tantra, een weg naar intimiteit en extase", geschreven door Margo Anand.

Ik zelf heb pas een half jaar geleden mijn eerste orgasme beleefd (ik ben 47!)met behulp van een vibratortje uit de knakenshop dat iemand me voor de grap kado had gegeven. :-)
Ik schrok ervan, had niet verwacht dat ik het ooit nog zou meemaken. Ik heb zelfs gespoten die eerste keer! Sinds die tijd kom ik bijna elke dag klaar. Ik heb inmiddels wat leuke hulpmiddelen aangeschaft en heb voor het eerst een prettig seksleven met mezelf. Hmmm.....ik ga nog veel ontdekken denk ik......
Waardoor het nu wél lukt? Moeilijk te zeggen... ik ben losser geworden denk ik maar dat is ook zo'n vaag begrip.
Wat misschien ook meespeelde: ik was er niet (meer) op uit om een orgasme te krijgen, wel om te genieten van de geilheid die er al was. Makkelijk gezegd he....er niet op uit zijn.... zoiets kun je immers niet met je verstand sturen..... maar er komt gewoon een moment waarop het zo ís. Wat je nodig hebt is nieuwsgierigheid om te ontdekken wat er wél is en de bereidheid om te genieten van jezelf.
Have fun!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 26 gasten