Wat als...

Moderators: Oceann, JanWbr

leesboek
Berichten: 9
Lid geworden op: za 08 augustus 2015, 11:27
Locatie: Nederland 4033

Wat als...

Berichtdoor leesboek » za 08 augustus 2015, 14:39

Het komt per dag meerdere keren voor. Een vrouw met een diep uitgesneden bloes/shirt maakt een beweging waarbij er net iets meer te zien is. Een man die er naar staat te kijken, toont net iets meer interesse. Het valt haar en de metgezel van de man op. Is het nu een vieze man, zoals zijn partner hem doet geloven? Of is hij gewoon gezond bezig?
Mag ik je...

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Wat als...

Berichtdoor Inya » za 08 augustus 2015, 15:58

Het lijkt mij een heel gezonde reactie. Er is toch niks mis met fysieke aantrekkingskracht en iemand mooi vinden? Mogen we maar 1 schilderij mooi vinden, maar 1 fruitsoort lekker vinden, maar 1 goede vriend hebben, maar 1 man/vrouw aantrekkelijk vinden?

De balans zit 'm denk ik in lichaam en geest. In welke mate wordt je fysieke handelen getemperd of aangewakkerd door je wilskracht om jouw of andermans gemoedstoestand positief/negatief te beïnvloeden. En dan laat ik de vraag of het temperen/aanwakkeren wat een ander van jou verlangd eerlijk is nog maar even buiten beschouwing, omdat daarop helemaal geen algemeen geldend antwoord op te geven is...

Vies wordt het pas (voor mij) als de man zijn fysieke reactie niet onder controle heeft en deze uit met minachting voor de mensen om hem heen.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wat als...

Berichtdoor Peter50 » za 08 augustus 2015, 16:31

Vies wordt het pas (voor mij) als de man zijn fysieke reactie niet onder controle heeft en deze uit met minachting voor de mensen om hem heen.
Wat bedoel je daar nou mee? Het uiten van een fysieke reactie? Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.
Wat hier staat volgens mij (maar het lijkt me dat je dat niet bedoelt) is:
Zijn fysieke reactie niet onder controle hebben = een erectie krijgen.
Deze fysieke reactie uiten = zijn erectie laten zien of zich gaan aftrekken, of zijn erectie tegen de pitoresk geboezelaarde vrouw aandrukken.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Wat als...

Berichtdoor Inya » za 08 augustus 2015, 16:48

@Peter50: wat jij noemt is inderdaad niet (alleen) wat ik bedoel, er zijn meerdere hondjes die Fikkie heten :D

Ik bedoel elke mogelijke fysieke reactie die je kunt bedenken bij deze situatie. Hij zou een erectie kunnen krijgen inderdaad, op zichzelfstaand helemáal niet vies. Maar als de anderen die erbij staan kenbaar maken dat ze dat niet ok vinden en hij loopt dan bijvoorbeeld niet even weg o.i.d., zou ik dat vervelend vinden.
Maar die fysieke reactie kan ook zijn dat hij ongewenst tegen de vrouw aan gaat staan, of zelfs dat hij die vrouw te lang aan blijft staren. En zo kan ik nog wel honderd dingen bedenken die los gezien helemaal niet vies of naar zijn, maar binnen een bepaalde situatie vragen om gepaste actie daarop.
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wat als...

Berichtdoor Peter50 » za 08 augustus 2015, 17:22

@Inya,
Dank je. Ik vond het wat cryptisch, maar nu wordt het duidelijker.
  Echte liefde is niet blind.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Wat als...

Berichtdoor Nelly » zo 09 augustus 2015, 0:15

Lijkt me sterk dat dat per dag meerdere keren voorkomt. Kijk je dan bij vrouwen niet gewoon enkel naar hun borsten ipv. naar de hele vrouw??

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Wat als...

Berichtdoor Vaudeville » zo 09 augustus 2015, 9:55

Lijkt mij ook wel. Het hangt ervan af wat je er verder mee doet denk ik.
Ik kijk en geniet ook wel van mooie vrouwen als ik ze zie, meer niet.

Janus
Berichten: 55
Lid geworden op: di 04 december 2012, 15:44

Re: Wat als...

Berichtdoor Janus » di 11 augustus 2015, 12:59

Het is een vrij natuurlijke neiging daar even naar te willen kijken, maar gaan staren alsof je ogen er bijna uitvallen geldt toch als redelijk ongepast en onfatsoenlijk. Een beetje terloops kijken, alsof je het ook niet kunt helpen dat je blik naar nu een maal op valt, lijkt me het veiligst en is denk ik ook het meest gebruikelijk. Alleen op basis van een bijna ontblote boezem op iemand vallen of meteen maar op de versiertoer gaan komt me wat vreemd voor, wellicht zijn de helemaal niet ontblote boezems uiteindelijk nog veel mooier, maar als je het als uitnodiging opvat, of als het zo is bedoeld, ligt dit misschien wat anders.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Wat als...

Berichtdoor zee » di 11 augustus 2015, 23:14

Wat Inya zegt, het is de combinatie van context, intenties, timing, handelingen, gevolgen.
De foute combinatie levert genante of vervelende situaties op, de goede combinatie juist heel aangename, spannende en vrolijke omstandigheden...

Zo is mij weleens opzettelijk een gulle blik in een [rachtig decolletee gegund. Daar dan feitelijk aan voorbij gaan, de weelde slechts een split seconde overzien (de natuurlijke impuls is soms écht te sterk) maar dan meteen terug naar haar ogen en daarop concentreren - het kan zó'n leuk spel van aantrekken en afstoten zijn...

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Hieronymus
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 16:58
Locatie: Tussen Den Haag en Amsterdam

Re: Wat als...

Berichtdoor Hieronymus » di 18 augustus 2015, 15:17

Het kijken zelf is een gezonde bezigheid, de manier waarop je het doet is uiteindelijk bepalend. Staarmodus en kwijldraden uit mondhoeken dienen vermeden te worden.
A dirty mind is a joy forever.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: Wat als...

Berichtdoor Benno » wo 19 augustus 2015, 14:54

Ik heb nooit gesnapt hoe het komt dat de blote borsten mode van een paar decennia terug door een nieuwe zedigheid(?) is vervangen. Indien die mode zich had doorgezet, dan bestonden dergelijke situaties eenvoudig niet.

Gebruikersavatar
Elisa76
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 17 augustus 2015, 20:20

Re: Wat als...

Berichtdoor Elisa76 » wo 19 augustus 2015, 18:39

Joh, zolang het bij kijken blijft zie ik het probleem niet zo. Kwijlen tja.. dat lijkt me ietwat too much :roll:

Natuurlijk kijk je net iets langer naar iets wat je bevalt. Maakt dat je een viezerik? Nou.. dan zijn we echt wel een stel viezeriken bij elkaar op deze wereld :lol:
To feel aroused is to feel alive.


Terug naar “Maatschappelijke kwesties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten