vraag aan prostituee.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

vraag aan prostituee.

Berichtdoor gekko » vr 27 februari 2015, 18:26

Stel, je bent in de gelegenheid, te praten met een sekswerkster.
Welke vraag zou je graag stellen?
en nu, ben je in de positie van klant. zou je dezelfde vraag stellen?
Hoe groot acht jij de kans dat je een eerlijk antwoord krijgt?

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Thomas_K » vr 27 februari 2015, 19:28

'What's a girl like you doing in a place like this?'

Zoiets?

De vragen die de klant stelt zijn natuurlijk wat meer gericht op de dienstverlening. Ik denk dan aan: 'Wat kost het?', of 'Doe je het ook zonder condoom?'

Volgens de altijd praktisch ingestelde politici moeten daar wat controlevragen aan worden toegevoegd. Zoiets als: 'Je ziet er vrij jong uit. Mag ik je identiteitskaart even zien?', of 'Doe jij dit wel vrijwillig? Ik zie enkele blauwe plekken en heb de indruk dat je mogelijk het slachtoffer bent van vrouwenhandel.'

'Oh, je spreekt geen Nederlands. Ich denke, du machst this nicht freiwillich. Oh, what the fuck. Mein Deutch ist zo slecht. Lassen wir ein cigarette rauchen.'

Al met al denk ik dat als ze op de vraag 'Doe je het ook zonder condoom?' nee zegt (in het Nederlands) de volgende vraag zou moeten zijn: 'Wist je dat je een super mooie vrouw bent en dat ik enorm geil van je word?'

En daarna hebben jullie dan hele goeie seks!

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor gekko » vr 27 februari 2015, 21:39

[quote="Thomas_K"]'What's a girl like you doing in a place like this?'

Zoiets?

Nou, dat antwoord kan ik je vast geven: geld verdienen!
Zoiets?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Jippie » za 28 februari 2015, 2:02

Hoe groot acht jij de kans dat je een eerlijk antwoord krijgt?
100%

Nee, ik geil niet op je, ik neuk met je voor geld.

Vrouwen die zich laten betalen voor seks geven over het algemeen geen interviews.
Ze werken met een nickname en houden werk en prive gescheiden.
Je betaalt voor seks... en je krijgt seks... c' est tout.
De reden waarom ze in die wereld verzeild zijn geraakt ligt vaak heel diep.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Laars » za 28 februari 2015, 2:27

Ik vind het raar om het leven van een prostituee onder de loep te nemen via een bezoeker (?). Als ik meer wil weten over het leven en bestaan van de doorsnee prostitué zoek ik liever een gelijkwaardig journalistiek interview of iets dergelijks.
Zonder te willen oordelen over de bezoeker/hoerenloper/(gekko?), want die zal vast zijn trieste reden hebben om naar een prostitué te gaan, heb ik toch geen zin in dit perspectief. Ik vind het niet respectvol.
Het lijkt of je wil laten zien dat jij eigenlijk een hele toffe hoerenloper bent..? Dat er respect moet zijn voor deze vrouwen en dat jij dat 'onder andere' heel veel geeft? Het wringt. Mijn schedel wordt gelicht als ik je verhalen lees, het klopt niet.


Laars, wil er gewoon iets over zeggen...
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Anwen » za 28 februari 2015, 10:18

Zonder te willen oordelen over de bezoeker/hoerenloper/(gekko?), want die zal vast zijn trieste reden hebben om naar een prostitué te gaan, heb ik toch geen zin in dit perspectief. Ik vind het niet respectvol.
Waarom hebben hoerenlopers trieste redenen om naar een sekswerker te gaan? En hebben vrouwelijke clientèle ook trieste redenen dan? Dat moet dan wel, als mannen trieste redenen hebben, waarom vrouwen dan niet.....

Ik vind dit inderdaad ook weer een typische ongesubstantieerde warrige gekke(o) vraag, dus ik ga verder ook geen antwoord geven.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor gekko » za 28 februari 2015, 10:39

Hoe groot acht jij de kans dat je een eerlijk antwoord krijgt?
100%

Nee, ik geil niet op je, ik neuk met je voor geld.

Vrouwen die zich laten betalen voor seks geven over het algemeen geen interviews.
Ze werken met een nickname en houden werk en prive gescheiden.
Je betaalt voor seks... en je krijgt seks... c' est tout.
De reden waarom ze in die wereld verzeild zijn geraakt ligt vaak heel diep.
Kennelijk heb jij niets te vragen, je weet alles al.Dat moet wel, als je zelf in het wereldje zit of gezeten hebt. Of insinueer ik nu iets? Je reaktie vraagt daarom.

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2180
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor tes » za 28 februari 2015, 12:22

Dus om iets te weten moet je in die wereld zitten? Ik kan het niet met je eens zijn dat de reactie van jippie hier om vraagt. Volgens mij probeert hij alleen een bijdrage te leveren.
live your life to the fullest!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Laars » za 28 februari 2015, 12:23

Zonder te willen oordelen over de bezoeker/hoerenloper/(gekko?), want die zal vast zijn trieste reden hebben om naar een prostitué te gaan, heb ik toch geen zin in dit perspectief. Ik vind het niet respectvol.
Waarom hebben hoerenlopers trieste redenen om naar een sekswerker te gaan? En hebben vrouwelijke clientèle ook trieste redenen dan? Dat moet dan wel, als mannen trieste redenen hebben, waarom vrouwen dan niet.....

Ik vind dit inderdaad ook weer een typische ongesubstantieerde warrige gekke(o) vraag, dus ik ga verder ook geen antwoord geven.
Zijn we het niet eens, Anwen.
Vrouwen en mannen beoordeel ik vrijwel gelijk.


Laars, lult nou eenmaal niet met alles mee
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Anwen » za 28 februari 2015, 12:58

Je neemt aan dat mannen prostituees bezoeken om trieste redenen. Als je mannen en vrouwen gelijk beoordeelt, hebben vrouwen dan ook trieste redenen om mannelijke prostituees te bezoeken?
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Laars » za 28 februari 2015, 13:17

Eeh.... . Volgens mij staat dat er, ja.
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Lolly1968 » za 28 februari 2015, 20:44

Stel, je bent in de gelegenheid, te praten met een sekswerkster.
Welke vraag zou je graag stellen?
en nu, ben je in de positie van klant. zou je dezelfde vraag stellen?
Hoe groot acht jij de kans dat je een eerlijk antwoord krijgt?


Eigenlijk zou ik geen vraag willen stellen,tenminste niet over het hoe en waarom.
De klant heeft een doel en de aanbieder ook.
Wie zijn wij om te oordelen over de beweegredenen van iemand in dit geval zowel de klant als de aanbieder.
Triest is het ook niet,wie zijn wij om dat te zeggen.
Waarom oordelen en veroordelen als we het fijne er toch niet van weten.
Daar kan je dan ook wel weer triest van worden,toch.
Maar goed,ieder zijn mening.

Seks is zo oud als de wereld en nog steeds één van de belangrijkste dingen/zaken in deze wereld.
En sekswerkers vervullen zolang er vraag en aanbod is blijkbaar een belangrijke functie.
Een eerlijk antwoord,waarom zou een klant dat willen? Het is toch een illusie?
Hoe bot het ook klinkt,er word gewoon een beetje fysieke genegenheid verkocht.
Niet meer en niet minder.

En de uitwassen...ja....daar is de wereld helaas vol van.
Er word gekocht en verkocht.
Is dan bijna niet alles een illusie?
Is dan niet veel meer triest?

Zou er niet wat meer respect mogen zijn?
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor gekko » za 28 februari 2015, 21:30

"De klant heeft een doel en de aanbieder ook." en die vraag, (voor zover t een vraag is voor jou, ik veronderstel van wel?), die boeit me juist. (Nu probeer ik nog enige lijn te ontdekken in de opzet van deze site,vind t wat verwarrend) maar gelukkig zijn niet alle reacties even stereotyp/clichèmatig. Misschien formuleer ik zelf nog wel een vraag, maar ben nog benieuwd naar meer van jullie.

"Hoe bot het ook klinkt,er word gewoon een beetje fysieke genegenheid verkocht.
Niet meer en niet minder." ook hier: ik snap/ken het clichè. Maar kijk es in de spiegel, wat zegt deze boude bewering over jezelf? Heb je er onderzoek naar gedaan?Boeken/artikelen over gelezen? Vergelijk eens met massage?Of is in jouw ogen, zo gauw er geld bij te pas komt, alles 100%handel?

"Zou er niet wat meer respect mogen zijn?"
Lolly, ik kan je niet helemaal volgen, eerst noem je het een illusie, en vervolgens; is dan niet alles een illusie?
Ik neig er soms toe, dit gepraat hier meer een illusie/onechter te vinden dan mijn ervaringen.Je bent wel met een levend iemand bezig, realiseer je je dat? Een mens? Iemand die anders in elkaar steekt dan je je voor kunt stellen? Ik zowieso, ik ben geen vrouw,al heb ik vrouwelijk eigenschappen en ben eerder vrouwelijk dan mannelijk gebouwd
. Ik noem t een mysterie. Is dat onecht?

"De reden waarom ze in die wereld verzeild zijn geraakt ligt vaak heel diep."Ik ken die verhalen, ze zullen best bestaan. even goed als er honderden oost-europese vrouwen hier werken omdat ze op een avond even veel verdienen als in een maand in hun land.en er schijnen studentes te zijn die het liever zo doen dan achter de kassa zitten.
Dus om iets te weten moet je in die wereld zitten? Ik kan het niet met je eens zijn dat de reactie van jippie hier om vraagt. Volgens mij probeert hij alleen een bijdrage te leveren.
.Een bijdrage? waar is zijn vraag dan?; hij vult in,ja dan vul ik zijn referentiekader in,provocerend. anders gezegd: ik geloof dat dat er niet is, dat kader. Dat hij in hokjes, in cliché's 'denkt'.

al met al, geloof ik dat er hier weinig of geen belangstelling is voor de mens achter de dame, (over respect gesproken, nee dat is hier dus voor die branche niet), dus kan ik beter mijn verhalen op facebook zetten.

EDIT Louve: meerdere berichten samengevoegd. Het vergroot het leesgemak en vermindert irritatie als er niet voor elke quote en/ of mening een nieuwe posting wordt gedaan.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Savanne » za 28 februari 2015, 22:30

pff wat is de drang naar politiek correcte antwoorden weer hoog.

Het is waar dat als je een forum posting maakt je best na mag denken over hoe jouw antwoord kan overkomen op de lezer, maar goed heel sociaal verantwoord hoeft het antwoord niet te zijn.

Nadeel van de openingspost is dat er teveel leiding al is in de stelling, en de richting van het antwoord.

Het aantal reacties is als gevolg navenant minder, wat logisch is , want als je niets met de vraag/stelling hebt laat je dit topic dus links liggen.

Vervolgens zijn er dan toch braverikken die hun kijk ventileren, die vervolgens afgeschoten worden voor het uiten van hun mening, op misschien wel een twijfelachtige manier ( ook ik heb moeite met algemeen gestelde aannames) maar toch, waarom nu zo hakken op de woorden ipv de daadwerkelijke inhoud van het gezegde?

Hoewel ik met de topic vraag niets kan , moet ik wel zeggen dat ik de nieuwsgierigheid wel herken.
Bij ons in de buurt staat een vreselijk aantrekkelijke dakloze. Man is in mijn ogen erg interessant, (maar) hij verkoopt de dakloze krant, en hoe vaak heb ik wel niet op het punt gestaan om hem een kop koffie aan te bieden en om te vragen waarom hij is zoals hij is....

De vragen zijn dus niet raar, alleen in dit geval kan ik vrij weinig met het onderwerp..

Wilde wel reageren, mede ook omdat ik hoop dat het topic toch zijn loop mag hebben

sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1801
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: vraag aan prostituee.

Berichtdoor Inya » za 28 februari 2015, 22:36

Kennelijk heb jij niets te vragen, je weet alles al.Dat moet wel, als je zelf in het wereldje zit of gezeten hebt. Of insinueer ik nu iets? Je reaktie vraagt daarom.
Dat iemand niets te vragen heeft betekent niet dat ze alles al weten... The absence of evidence is not evidence of absence :wink:
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten