(on?) gewenste intimiteiten

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

(on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » zo 15 februari 2015, 20:23

Ik kan me nauwelijks een groter schaamtegevoel voorstellen dan een vrouw bewonderen/willen aanraken/zoenen die daar niet van gediend is. Verblind door je hormonen, bezorg je iemand een naar gevoel: het is nooit leuk iemand af te wijzen, en, zit ze daar niet mee, dan voel ik toch de afstand, een muur waar je maar weer door moet. Er blijft iets hangen, en de angst is dat je wat er was zal verpesten. (Hé, dacht ik net een vriend te hebben die me niet begeert, van me af blijft, waarmee het gewoon neutraal is, ontspannen, komt toch die lading weer voorbij).

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Nelly » zo 15 februari 2015, 20:58

@Gekko -dank je voor deze topic. Bij heel veel van dit soort 'bewondering' gaat het totaal niet om de persoon, maar wordt de vrouw door de 'bewonderaar' als ding behandeld.
Zo heb ik op mijn werk een collega die het verder niet kwaad bedoeld, maar als het over mooie vrouwen gaat begint hij gelijk in termen van benen, decollete etc. te praten. Eigenlijk heel onvolwassen & als vrouw tamelijk vervelend.

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor de_onbekende » ma 16 februari 2015, 12:48

Ik heb op de werkvloer dikwijls gezien hoe vrouwen op deze manier werden 'bewonderd' door mannen. Maar dan gaat het regelrecht om seksuele intimidatie toch?

De meeste van deze mannen leken me niet erg ontvankelijk voor afwijzende signalen van de vrouw en ik kan me niet voorstellen dat zich dus een schaamtegevoel van hen meester maakte. Het gebrek aan zelfreflectie en vermogen zich in te leven in de ander was naar mijn mening juist de katalysator.

Plaatsvervangende schaamte, ja die heb ik zelf wel regelmatig gevoeld op zulke momenten.

Een vrouwelijke collega die ik soms zie vindt het ook fijn om je af en toe aan te raken, van een hand op je arm tot een bijna liefdevolle knuffel, dat beantwoord ik graag. Noem me ouderwets, maar ik vind het wat dat betreft zelf nog altijd het fijnste om de vrouw dan de grens te laten aangeven. Ik vind dat leuke momenten en het versterkt de band met elkaar zonder dat ik er op enig moment een seksuele ondertoon in zou zien of zelf zou bedoelen.

Wat betreft vriendschap met iemand van het andere geslacht hangt het er maar net vanaf hoe je het bedoelt en wat je intentie is. Je zult jezelf af moeten vragen of het gaat om alleen vriendschap of dat je misschien toch stiekem een andere agenda hebt. Want in dat laatste geval ligt te ver gaan al snel op de loer denk ik, probeer die hormonen maar eens te onderdrukken. En ja, dan kan ik me dat gevoel van schaamte wel voorstellen.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » do 26 februari 2015, 9:15

Ik druk me wat onhandig uit, misschien dat dit me helpt de juiste woorden te vinden. Het gaat om de situatie dat je iemand nog niet kent, maar wel mooi vindt. Ik voel me dan belemmerd door die bewondering, bang dat de ander zich 'geobjectiveerd'zal voelen. Ik 'verplaats'me dus bij voorbaat in (wat ik denk dat die ander zou kunnen)voelen.Dan zegt een stemmetje in me: jaja, zou je haar wel zo interessant vinden als ze lelijk was? In die beladenheid, in die verwarring, probeer ik dan (woorden voor) een toenadering te zoeken. Meestal geef ik het dan maar op. ik kijk, en hoop dat zij het initiatief neemt. en denk daarna; een vrouw wil nu eenmaal dat de man het initiatief neemt.Intussen sta ik weer met mn mond vol tanden. Kijk, ik ben een man, en natuurlijk kleurt haar uiterlijk/dat ze lekker kan dansen/mijn blik en intentie. daar betrap ik me op, en dat voelt als schaamte.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Lolly1968 » do 26 februari 2015, 14:42

hmmmm Gekko,ik denk dat je het niet zo 'zwaar' moet zien. Generaliseren(zeg niet dat je het doet) wat betreft vrouwen is onmogelijk. Iedereen is een individu in deze en reageert weer anders. Zelf heb ik het liefst als een man mij 'naturel' benadert. Weet ik gelijk wie ik tegenover mij heb. En is het alleen gerelateerd aan mijn uiterlijk,tieten kont,benen e.d...dan weet ik genoeg...of toch niet?

Is hij onzeker en doet hij stoer,kan ik daar door heen kijken en 2e kans geven?.......Of is hij gewoon echt zo,dan is hij mijn type niet....of..oh,ja soms weer wel. Soms ben ik graag een seksobject en soms ook weer niet.

euh...hier schiet je ook weer niets mee op hè?
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Peter50 » do 26 februari 2015, 17:32

@Lolly1968,
De irritatie die ik al lezend voelde opkomen, werd door jou helemaal geneutraliseerd. Dank je, je bent een vrouw naar mijn hart.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1803
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Inya » do 26 februari 2015, 17:34

Ik werk bij een bedrijf met voornamelijk mannen en word elke dag geobjectiveerd. Maar van seksuele intimidatie is absoluut geen sprake, en erg vind ik het ook helemaal niet. Om met gelijke kaart te spelen gebruik ik het zelfs af en toe, en dat kan heel vermakelijk zijn en zelfs de sfeer verhogen :D5

Ik kan me er echt niet druk om maken dat mannen zich zo gedragen, ik vind het eerder natuurlijk. Net als zij mij objectiveren doe ik dat zelf ook bij hen. Ik heb een relatie maar ik ben niet blind en mijn hormonen en emoties zitten ook in mijn lijf als ik op mn werk ben. Het is niet alsof ik die thuis achterlaat als ik ergens naartoe ga... Net als wat lolly zegt, het kan heel leuk zijn om op een seksuele manier aandacht te krijgen. Zelfs van mannen waar ik never nooit niet iets mee zou willen, ik zie het wel als een compliment en die zijn altijd welkom :D

Intimiderend wordt het als een man mijn grens overgaat. Ik zal die grens dan zeker aangeven, en dat werkt het beste als je die aangeeft waar andere collega's bij zijn, heb ik tot nu toe gemerkt. Op de een of andere manier kunnen mannen de afgang in het bijzijn van anderen niet hebben, en ze nemen dat risico dan ook niet snel nog een keer. Eentje bleef doorgaan, daartegen werkte het heel goed om hem te pakken op dingen waar hij niet goed in was. Niks zo vernederend voor een man als hem inadequaat te laten voelen :twisted: (hij ging echt wel heel ver hoor voordat ik zo deed, ik ben geen ontzettende bitch).
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Lolly1968 » do 26 februari 2015, 17:46

@Lolly1968,
De irritatie die ik al lezend voelde opkomen, werd door jou helemaal geneutraliseerd. Dank je, je bent een vrouw naar mijn hart.

Graag gedaan...... :DD


@Inya :D11
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor deco » do 26 februari 2015, 17:53

Als vrouwen dan in een groepje het over een mooie man hebben (die net voorbij kwam) en hem " een lekker stuk" noemen en dat hij "toch zo'n mooi kontje heeft"......

Hebben we het dan ook over sexuele intimidatie?
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor zucht62 » do 26 februari 2015, 18:02

Als hij het niet hoort niet natuurlijk !
Alsof mannen onder elkaar dit niet doen. :shock:

Ook ik werk in een mannenbedrijf en krijg echt wel eens een goedkeurende opmerking over mijn kleding of mijn kont oid.
Maar nooit op een vervelende manier.
Only dead fish go with the flow.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Noortje » do 26 februari 2015, 18:06

Ook ik werk in een mannenbedrijf en krijg echt wel eens een goedkeurende opmerking over mijn kleding of mijn kont oid.
Jouw kont is idd heel goed. Terecht dat ze je daar over complimenteren. 8)

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor deco » do 26 februari 2015, 19:17

Ook ik werk in een mannenbedrijf en krijg echt wel eens een goedkeurende opmerking over mijn kleding of mijn kont oid.
Jouw kont is idd heel goed. Terecht dat ze je daar over complimenteren. 8)
:D8

Is dit nu sexuele intimidatie op het forum :mrgreen:

Maar vind jouw kont ook lekker hoor 8)
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor zucht62 » do 26 februari 2015, 19:45

Wat jij wilt nare man. :mrgreen:
Maar ik voel mij niet geïntimideerd door Noortje.
Oh en Noortje bedankt voor het compliment. :oops:
Only dead fish go with the flow.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor runningslim » do 26 februari 2015, 19:56

Ik werk bij een bedrijf met voornamelijk mannen en word elke dag geobjectiveerd. Maar van seksuele intimidatie is absoluut geen sprake, en erg vind ik het ook helemaal niet. Om met gelijke kaart te spelen gebruik ik het zelfs af en toe, en dat kan heel vermakelijk zijn en zelfs de sfeer verhogen :D5

Ik kan me er echt niet druk om maken dat mannen zich zo gedragen, ik vind het eerder natuurlijk. Net als zij mij objectiveren doe ik dat zelf ook bij hen. Ik heb een relatie maar ik ben niet blind en mijn hormonen en emoties zitten ook in mijn lijf als ik op mn werk ben. Het is niet alsof ik die thuis achterlaat als ik ergens naartoe ga... Net als wat lolly zegt, het kan heel leuk zijn om op een seksuele manier aandacht te krijgen. Zelfs van mannen waar ik never nooit niet iets mee zou willen, ik zie het wel als een compliment en die zijn altijd welkom :D

Intimiderend wordt het als een man mijn grens overgaat. Ik zal die grens dan zeker aangeven, en dat werkt het beste als je die aangeeft waar andere collega's bij zijn, heb ik tot nu toe gemerkt. Op de een of andere manier kunnen mannen de afgang in het bijzijn van anderen niet hebben, en ze nemen dat risico dan ook niet snel nog een keer. Eentje bleef doorgaan, daartegen werkte het heel goed om hem te pakken op dingen waar hij niet goed in was. Niks zo vernederend voor een man als hem inadequaat te laten voelen :twisted: (hij ging echt wel heel ver hoor voordat ik zo deed, ik ben geen ontzettende bitch).

Heerlijk bericht.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » do 26 februari 2015, 20:32

hmmmm Gekko,ik denk dat je het niet zo 'zwaar' moet zien. Generaliseren(zeg niet dat je het doet) wat betreft vrouwen is onmogelijk. Iedereen is een individu in deze en reageert weer anders. Zelf heb ik het liefst als een man mij 'naturel' benadert. Weet ik gelijk wie ik tegenover mij heb. En is het alleen gerelateerd aan mijn uiterlijk,tieten kont,benen e.d...dan weet ik genoeg...of toch niet?

Is hij onzeker en doet hij stoer,kan ik daar door heen kijken en 2e kans geven?.......Of is hij gewoon echt zo,dan is hij mijn type niet....of..oh,ja soms weer wel. Soms ben ik graag een seksobject en soms ook weer niet.

euh...hier schiet je ook weer niets mee op hè?
Fijn, zoveel zelfkennis....


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 12 gasten