(on?) gewenste intimiteiten

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Nelly » do 05 maart 2015, 1:28

Mijn gemaakte punt blijft gewoon staan. Gekko zoekt een vrouw voor een (sex)relatie & heeft daarbij iemand op het oog die veel jonger is. Mi. is het niet gek dat hij zich dan wat ongemakkelijk voelt als hij de leeftijdskloof tracht te overbruggen & tegelijk probeert uit te stralen dat het hem geheel om het innerlijk te doen is.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » do 05 maart 2015, 9:55

Maar ik zou toch graag de mening van vrouwen eens horen, om op straat zomaar aangesproken te worden vanwege je uiterlijk, of dat niet tot de tegenwoordig zo beleefde en verfoeide ongewenste intimiteiten hoort.
Ik ben geen vrouw, maar kan wel zeggen hoe het voelt om op straat zomaar aangesproken te worden. Toen ik in Italië woonde kwam het nog weleens voor dat iemand mij "ciao biondo!" (Hee blonde!) toeriep.
Ik vond het wel grappig, zo eendimensionaal - maar ook wel begrijpelijk, zoveel blond liep daar niet rond (naturel dan).
Maar als iemand structureel altijd en overal op dat ene fysieke aspect zou worden aangesproken, zal dat op den duur wel zeuren natuurlijk.

Het gaat er toch vooral om hoe de ontvanger dealt met de boodschap.
Ik heb weleens "dag mooie vrouw" gezegd, omdat de aangesprokene mij op dat moment bekoorde, en ik wel geloof in het uiten van wezenlijke gevoelens. Mits oprecht en welgemeend in de juiste context gebracht kan dat ook weinig kwaad denk ik.
De een zal zich door zo'n begroeting gevleid kunnen voelen, de ander geobjectiveerd, tja. als je teveel nadenkt bij zulke dingen verlies je de intuïtie denk ik, en komt er enkel beredeneerdheid uit - en dat zal respectvol zijn, maar ook een tikje saai wellicht.

Zee
Kijk, da';s een leuke reactie. Ik las laatst dat een zwarte vrouw er een hekel aan heeft dat blanken waarmee ze praat opeens hun haar willen voelen, dat kroezige. Dan denk ik: nou, maar nooit doen, terwijl ik toch al geremd ben, maar met de leeftijd slijt dat wel enigzins.Een vriend van me is heel fysiek, wil dat ik m zoen, terwijl Zeeuwen dat niet doen, maar sinds ik in het oosten woon gaat dat wat makkelijker, ook mannen.Maar als ie naar mn lijf kijkt en mn hand pakt voelt dat klef. Weet daar niet goed raad me, niet dat t stoort maar hoe t voelt, ach, hij is zo, maar als ie me dan vraagt naakt te willen poseren denk ik : potelige pik op pootjes(want hij praat over vrouwen ook nogal fysiek, terwijl hij ook een intellectueel is-wil zijn(psycho-analyticus).En dat zeg ik dan maar niet, best lastig soms.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » do 05 maart 2015, 9:59

Mijn gemaakte punt blijft gewoon staan. Gekko zoekt een vrouw voor een (sex)relatie & heeft daarbij iemand op het oog die veel jonger is. Mi. is het niet gek dat hij zich dan wat ongemakkelijk voelt als hij de leeftijdskloof tracht te overbruggen & tegelijk probeert uit te stralen dat het hem geheel om het innerlijk te doen is.
Vrouw voor een (sex)relatie is geheel voor jouw rekening. Ik beschrijf een dansvloer, ik wil daar alleen maar dansen en misschien een praatje aanknopen, verder niks.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » do 05 maart 2015, 10:03

[
Het gaat er toch vooral om hoe de ontvanger dealt met de boodschap.
Ik heb weleens "dag mooie vrouw" gezegd, omdat de aangesprokene mij op dat moment bekoorde, en ik wel geloof in het uiten van wezenlijke gevoelens. Mits oprecht en welgemeend in de juiste context gebracht kan dat ook weinig kwaad denk ik.
De een zal zich door zo'n begroeting gevleid kunnen voelen, de ander geobjectiveerd, tja. als je teveel nadenkt bij zulke dingen verlies je de intuïtie denk ik, en komt er enkel beredeneerdheid uit - en dat zal respectvol zijn, maar ook een tikje saai wellicht.

Dat is waarom sommige mensen mij triest of sneu noemen; ik worstel met die intuitie en hoe die ander het misschien opvat. Het leuke van zo'n saunaclub-bezoek is dat ik dat los kan laten, en me opeens minder saai voel, en dat dat toch beklijft, ongeacht alle shit die ik hier over me heen krijg.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor zee » vr 06 maart 2015, 15:25

De sleutel zit 'm denk ik vooral in het loslaten Gekko. Je kunt je brein pijnigen met gedachten over hoe iemand jouw opmerking zou kunnen opvatten, maar in essentie zijn al deze gedachten speculatief. Je weet nooit precies wat een ander van jou of jouw uitspraken vindt.
Als je daar wel op aanstuurt is dat een vermoeiende bezigheid, vermoed ik.
Op "dag mooie vrouw" zijn tientallen reacties te verzinnen, variërend van diep gevleid tot op het bot beledigd.
Je kunt de indruk die je op iemand maakt maar heel beperkt beïnvloeden.
Indien je sturing wilt geven aan hoe iemand over je denkt, kun je als alternatief ook een andere insteek kiezen:

Hou het bij jezelf en verlaat de gedachte van controle houden. Denk minder na over wat anderen denken, beperk die gedachten.
Baseer je daden en woorden meer op zelfvertrouwen - niet narcistisch maar empathisch. Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.
Vrees het oordeel van de ander niet. Als je intenties integer zijn, en je je verantwoordelijkheid voor je eigen daden durft te nemen, is er niets om bevreesd voor te zijn. Dan nog zal een bepaald percentage jou afwijzen - dat is met ons allemaal zo. Dat moet je op de koop toenemen. Je kunt niet de hele wereld te vriend zijn - maar ook uit afwijzing kan respect blijken.

Dus stel je eens voor dat iemand jou met jouw uiterlijk zou complimenteren, of een pick-up line ten beste zou geven. Op welke zou je afknappen, van welke zou je warm worden?
Op deze wijze hou je het meer bij jezelf. Je neemt meer risico wellicht, maar je komt waarachtiger over, en dat is nooit verkeerd.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Savanne » vr 06 maart 2015, 18:42

waanzinnige posting van Zee, heel fijn heel helder!
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » za 07 maart 2015, 8:22

[quote="zee"]is er niets om bevreesd voor te zijn.
Het woord vrees zou ik niet willen gebruiken, het gaat om verwarring, die weer allerlei gedachten veroorzaakt, en het niet willen verzuipen in die gedachten.
Voorbeeld: ik kan ik wel een topic plaatsen, vol zelfvertrouwen dat ik weet wat ik zie en voel, maar de reakties kunnen me aan het denken zetten, zonder dat dat wat oplevert. Dan ga ik met die reakties aan de slag, ze weerleggen of bevragen, en dat kost tijd en energie.Dan moet ik afwegen: weegt die ene reaktie waar ik iets aan heb, op tegen al die andere die meer zeggen over andermans begripsvermogen, maar heel misschien toch ergens een opening geven tot gesprek.Ja soms ben ik iemand die een deur die de ander dicht gooit met geweld weer open wil trekken, maar meestal kan ik mezelf weerhouden.
Zo had ik een vrijwilligster waarmee ik een e-mailconversatie begon. Toen ik haar wilde vertellen hoe ik de natuur beleef, gaf ik een wat aparte vergelijking: Die beleving is zo puur, dat met een gids de natuur in gaan zo voelt als begeleid vrijen. Toen was haar reaktie: wil je iedere seksuele toespeling achterwege laten? Die correspondentie heb ik maar afgebroken, want ze bleef bij haar gebod, ze had de toespeling niet persoonlijk opgevat, maar in het algemeen.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor droomvlinder » za 07 maart 2015, 15:22

Gekko je schrijft : "Toen ik haar wilde vertellen hoe ik de natuur beleef, gaf ik een wat aparte vergelijking: Die beleving is zo puur, dat met een gids de natuur in gaan zo voelt als begeleid vrijen."
Dit vind ik prachtig uitgedrukt ten opzichte van het overweldigende dat de natuur soms heeft. De reactie van de persoon met wie je het gesprek had zegt meer over haar dan over jou . En hier ben ik het dus helemaal eens met Zee, waar hij zegt dat je je niet voortdurend kan bekommeren over de reacties van anderen.Ik vind jou vergelijking geen ongewenste intimiteit , misschien was de persoon in kwestie bang van alles wat met sexualiteit te maken heeft of had zij tijdens het chatten nare ervaringen met een of ander persoon wanneer het sexuele benaderd werd.Ik zou zeggen : maak van je hart geen moordkuil.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » zo 05 april 2015, 19:30

Gekko je schrijft : "Toen ik haar wilde vertellen hoe ik de natuur beleef, gaf ik een wat aparte vergelijking: Die beleving is zo puur, dat met een gids de natuur in gaan zo voelt als begeleid vrijen."
Dit vind ik prachtig uitgedrukt ten opzichte van het overweldigende dat de natuur soms heeft. De reactie van de persoon met wie je het gesprek had zegt meer over haar dan over jou . En hier ben ik het dus helemaal eens met Zee, waar hij zegt dat je je niet voortdurend kan bekommeren over de reacties van anderen.Ik vind jou vergelijking geen ongewenste intimiteit , misschien was de persoon in kwestie bang van alles wat met sexualiteit te maken heeft of had zij tijdens het chatten nare ervaringen met een of ander persoon wanneer het sexuele benaderd werd.Ik zou zeggen : maak van je hart geen moordkuil.
Of ze bang was van sexualiteit weet ik niet, ze kwam uit India en voelde zich hier niet thuis, anders, bekeken, omdat ze een prachtig chocoladekleurtje heeft.Misschien heeft ze een hindoe-achtergrond, maar ja, het gesprek liep dus dood.
en verder lees ik uit de reacties dat het probleem gewoon heel anders ligt:

"dan wel vraagtekens zetten bij de spelregels van het versieren? "ik ken die spelregels niet.

"Op "dag mooie vrouw" zijn tientallen reacties te verzinnen "achteraf misschien maar bedenken op het moment, dat lukt mij niet.

"Vrees het oordeel van de ander niet. "ook dat verzin ik achteraf, het is gewoon dat ik met mn mond vol tanden sta.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 13 gasten