EWA erotische schrijfmarathon 2015

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Snoozie » wo 15 april 2015, 15:53

Ik heb niet echt het idee dat het beter wordt met elke ronde, maar ik weet niet hoeveel opbouwende kritiek de schrijvers krijgen. Ikzelf heb verzaakt, moet ik toegeven. ..
+1 hier

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor runningslim » wo 15 april 2015, 16:07

Wat de opbouwende kritieken betreft: ik blijf ook voorlopig in gebreke. Ik neem mij voor om deze te leveren vanaf tien deelnemers in de koers.

O, als aan de onderkant de slechtste eruit gaan en de rest blijft zoals het is of was, dan wordt het gemiddeld genomen toch beter?

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Anwen » wo 15 april 2015, 23:05

Ik kan niet al te diep op de vraag van RS ingaan omdat ik niet wil verraden welke bijdrages niet van mij zijn.

In ronde een vond ik rond de acht inzendingen goed, en elf behoorlijk slecht. Ofwel omdat het niet liep qua zinsbouw, vaker omdat het vreselijk afgezaagd was. Echt heel erg (is dat een zweep in je broek of ben je gewoon blij om me te zien. Are you fucking kidding me?). Nu was het ook gewoon een hele moeilijke opdracht. Niets verhaal, niets opbouw en dan steeds maar weer proberen te laveren tussen erotisch en zinsbouw.
Ronde twee viel me vooral een aantal verhalen op die nieuwsgierig maakten en aantrekkelijk begonnen en dan halverwege of op driekwart helemaal ineen zakten. Bijvoorbeeld omdat ze van beeldend ineens heel expliciet werden, de auteur probeerde een hele seksscène met hoogtepunt in 200 woorden te proppen en het daardoor heel beschrijvend werd, of het verhaal nauwelijks erotisch was.

Ronde drie vind ik een aantal verhalen ook heel slecht, maar het worden er wel steeds minder. Ik mis soms ook een stukje creativiteit bij sommige auteurs. En verder is dat natuurlijk persoonlijk, maar ik houd zelf gewoon niet van die platte SBS-6 seksverhalen, maar ook niet van te veel eromheen gedraai of eufemismen (zijn speer doorboorde mijn vrouwelijkheid..... barf). Het is lastig laveren tussen die twee. Juist daarom is het ook zo leuk, hoewel ik het schrijven an sich nog het meest leuke vind.

Ik zie/hoop wel dat de echt slechte er wel uitgaan, tegelijkertijd vind ik de kwaliteit in het algemeen ook niet echt omhoog gaan. Die van mijzelf trouwens ook niet perse hoor. Verder doen de spel-en taalfouten, inclusief het verkeerd gebruiken van dubbele aanhalingstekens gewoon pijn aan mijn ogen :D12

Ik moet nog even stemmen en uitvogelen waar ik feedback kan geven, want bij enkelen jeuken mijn handen.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Anwen » wo 15 april 2015, 23:07

Ik vind het trouwens wel leuk om te lezen op welke bijdragen jullie gestemd hebben, en dat mag ook gewoon. We mogen alleen niet voor vrijdag zeggen welke van ons is :)
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Sletje » do 16 april 2015, 16:09

Ik heb (ook) niet echt mijn beste stuk ever afgeleverd deze ronde. Maar ja, afvallen omdat je niks hebt ingeleverd is echt mijn eer te na, haha! Het valt mij echt wel tegen, het schrijven aan de hand van een opdracht en ook het voortborduren op het werk van een andere schrijver, dat tot nu toe steeds gevraagd wordt. Je hebt gewoon niet elke 3 weken een geweldig creatieve brainwave, ik in elk geval niet en dan komt het aan op "schrijven op karakter" en er toch iets van proberen te maken.

Type- en taalfouten ... ik durf niet te zeggen dat ik er nooit eentje maak. Op een gegeven moment word je ook een beetje "blind" voor je eigen taalgebruik. Je kunt je inzending ook niet door heel veel mensen van te voren laten bekijken omdat ze dan niet meer op je mogen stemmen. Ik stoor me er niet overmatig aan, tenzij een zin echt krom is.

Hoop dat ik door mag naar de volgende ronde, we zullen zien.
Afbeelding

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor runningslim » do 16 april 2015, 16:27

Ik hoop het voor jou en voor ons!

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Anwen » za 18 april 2015, 10:46

Ik ben door! Maar ook maar net - en daar baal ik wel een beetje van.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor 230volt » za 18 april 2015, 10:49

Gefeliciteerd Anwen!

Het Nederlandse voetbal elftal ging ook met moeite door de voorrondes om uiteindelijk als 2e in het toernooi te eindigen! :wink:
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Sletje » za 18 april 2015, 11:28

Anwen, gefeliciteerd! Ik ook met hakken over de sloot. Niet balen en te lang bij stil blijven staan, we hebben het toch maar mooi geflikt en bij de schrijfmarathon geldt: nieuwe ronde, nieuwe kansen! Go girl :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor zucht62 » za 18 april 2015, 11:34

Gefeliciteerd dames ! Goed gedaan. :D11
Welk nummer was van jullie ?
Ik heb ook gestemd.
Only dead fish go with the flow.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Anwen » zo 19 april 2015, 10:31

Thanks! Verhaal nr 11 (Geven en nemen) was van mijn hand. Feedback is welkom. Ik ben zelf tevreden over stijl en inhoud, maar mijn manco is dat het te weinig karakterschets is.

Jij ook gefeliciteerd sletje!
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor zucht62 » zo 19 april 2015, 11:25

Ik heb op 9, 11 en 20 gestemd.
:D
Only dead fish go with the flow.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor 230volt » zo 19 april 2015, 20:08

Gefeliciteerd Anwen en Sletje!
Fijn dat je bent doorgegaan Anwen, ondanks het feit dat mijn stem niet naar jou gegaan is.
Wellicht de volgende keer!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Snoozie » zo 19 april 2015, 20:16

Thanks! Verhaal nr 11 (Geven en nemen) was van mijn hand. Feedback is welkom. Ik ben zelf tevreden over stijl en inhoud, maar mijn manco is dat het te weinig karakterschets is.

Jij ook gefeliciteerd sletje!
Helemaal eens met je visie over je eigen stukje, de karakterschets was er niet voldoende en dus heb ik op 4, 5 en 9 gestemd. Hopelijk kan ik bij de volgende ronde wel op je stemmen want je schrijft best prettig.

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: EWA erotische schrijfmarathon 2015

Berichtdoor Inquisitively » ma 20 april 2015, 22:51

Goed gedaan meiden!



Op naar de volgende ronde. Succes met schrijven!
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten