Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Nelly » zo 05 oktober 2014, 16:36

Dit topic is geststart uit fascinatie/ irritatie over een een artikel in de laatste of voorlaatste Viva. Daar stond dat vrouwen zonder schaamhaar een beter sexleven zouden hebben. Dit vanwege allerlei redenen (hipper, verzorgder whatever) maar ook omdat mannen dan beter de clitoris zouden kunnen vinden Pardon??

Er zijn mannen tandarts, microbioloog en horlogemaker - wat is er zo moeilijk aan het vinden van een clitoris. Of is dit gewoon het zoveelste, nooit tegengesproken, bakerpraatje.

Als ze het niet kunnen - waar ligt dat dan in godsnaam aan??
En als ze het wel kunnen, maar toch niet doen - wat is daar dan de oorzaak van??

En ja - ik heb wel eens in bed gelegen met een man die duidelijk vond dat hij aan het werk ging toen hij 'op zoek ging' naar de clit. Maar dat was dan ook een Amerikaan, dat verklaart alles.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor 230volt » zo 05 oktober 2014, 16:55

Ha, ha Nelly! Houd het maar op het zoveelste bakerpraatje! Ook in een woud van haar is dit gevoelige vrouwelijke orgaan wel te vinden!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Mannekijn » ma 06 oktober 2014, 12:15

Niets fijner dan op de tast je geluk zoeken.

Wel heb ik ervaren dat de clitoris bij de ene vrouw groter, en dus gemakkelijker op de tast te vinden en liefkozen is, dan bij de andere vrouw (die dus pech kan hebben).

Off topic:
Sabbelen aan een haarloos clitje vind ik wel degelijk fijner. Boven die lijn mag je van mij alles laten groeien. Beetje kroelen is ook lekker toch?

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Mannekijn » ma 06 oktober 2014, 12:18

Ha ha, volgens mij klopt het verhaal toch wel. Vrouwen met haar gebruiken anti-klit shampoo :D11

(is dus 1 van de eerste dingen die ik uit de badkamer gooi)

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Noortje » ma 06 oktober 2014, 14:51


Off topic:
Sabbelen aan een haarloos clitje vind ik wel degelijk fijner.
Een clitoris met haar?! Bestaat dat?

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor runningslim » ma 06 oktober 2014, 15:40


Off topic:
Sabbelen aan een haarloos clitje vind ik wel degelijk fijner.
Een clitoris met haar?! Bestaat dat?

:D11

Tuurlijk!
Dat zijn van die ruige gevallen met een tattoo en een zonnebril op.



ROFL!

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor runningslim » ma 06 oktober 2014, 15:41

Ha ha, volgens mij klopt het verhaal toch wel. Vrouwen met haar gebruiken anti-klit shampoo :D11

(is dus 1 van de eerste dingen die ik uit de badkamer gooi)

Wat gooi je precies eerst uit de badkamer?

Vrouwen met haar?

Anti-klit shampoo?

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor deco » ma 06 oktober 2014, 16:36

Ha ha, volgens mij klopt het verhaal toch wel. Vrouwen met haar gebruiken anti-klit shampoo :D11

(is dus 1 van de eerste dingen die ik uit de badkamer gooi)

Wat gooi je precies eerst uit de badkamer?

Vrouwen met haar?

Anti-klit shampoo?

De vrouwen hé RS.....die shampoo kan hijzelf nog gebruiken :mrgreen:
Mja maar dan kan hij lang zoeken naar dat clitje....ook geen optie dus.

On topic: Wat wil gevonden worden, zal gevonden worden. Soms met meer geduld dan de andere keer.....
Is het de G-spot niet dan is het de clitoris, vaginaal/clitoraal klaarkomen, met of zonder spuiten, 1 keer of 20 keer na elkaar :D6 ......
Maakt het "an sich" eigenlijk iets uit zolang het betreffende koppel er plezier aan heeft?
Waarom wil iedereen altijd vergelijken en liefst dan nog volgens wat men leest in de hoogstaande boekjes alla "Viva"-"Flair"- of blog van deze of gene sexuoloog?
Sext en heb er plezier van..... 8)
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor konijn » ma 06 oktober 2014, 18:48

Omdat die soms verrek lastig is te vinden.

Ik hebt echt wel met vrouwen in bed gelegen waar ik moest zoeken naar de clitoris. Zeker als de vrouw nog niet heel erg opgewonden is kan het soms best lastig zijn. Ik heb geen clitoris en geen vagina. Ik heb ook maar door experimenteren moeten uitvogelen hoe het in elkaar zit. Niet iedere vagina is hetzelfde, en niet iedere vagina wil hetzelfde benaderd worden.

Niet zo agressief Nelly, we doen ons best. ;-)

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor konijn » ma 06 oktober 2014, 18:49

Het verband met schaamhaar begrijp ik ook niet. Clitorissen met haargroei ben ik nog niet tegengekomen.

Djeez
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 06 oktober 2014, 13:49

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Djeez » ma 06 oktober 2014, 20:16

niet kunnen vinden? ik kwam ook heel moeilijk klaar.
Lag het aan het niet kunnen vinden (hij is niet heel groot bij mij, zegt ie) of lag het aan de techniek?
beter zoeken misschien ? :wink:

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 14
Lid geworden op: di 09 september 2014, 9:51
Locatie: Zuid Holland

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Alexander » di 07 oktober 2014, 11:16

lol grappig.

Je stelt eigenlijk twee vragen:
1. Als ze het niet kunnen - waar ligt dat dan in godsnaam aan?
2. En als ze het wel kunnen, maar toch niet doen - wat is daar dan de oorzaak van?

Tja...

1. Onervarenheid en gebrek aan voorlichting, denk ik. Ik kan geen enkele andere reden bedenken. Toen ik voor het eerst een meisje/vrouw ging beffen, zat ik ook redelijk mis te tasten hoor. Gelukkig leerde ik snel bij :p

2. Twee redenen. Oftewel de vagina stinkt enorm. Of de man in kwestie houdt helemaal niet van beffen.

Klinkt het logisch? ;)
--het mooie van peultjes is dat vrouwen zo’n prachtige mond krijgen als ze het uitspreken

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Nelly » di 07 oktober 2014, 21:21

Ik leer vanalles van deze topic. O.a. dat ik dacht dat er overal plaatjes te vinden waren (esp.voor mannen) over hoe vrouwen eruit zien. Maar die plaatjes helpen dus niet bij de praktijk.....
Brengt me dan ook weer op de gedachte dat sex misschien toch nog bij veel mensen in de duisternis plaatsvindt....
& dat is dan weer zielig voor veel mannen - want die zouden juist visueel ingesteld zijn...

@Vinden - ik zou denken: wijsvinger & middelvinger elk tussen de lippen naar boven & waar ze bij elkaar komen heb je de 'hood' (hoe heet dat in het Nederlands - het kapje??) & daar zit ie onder *kijkt technisch*. Misschien moet die V / techniek inderdaad standaard in het onderwijs worden meegenomen?

@Alexander - stank klinkt als een goede reden, maar wel een hele onprettige. Ik dacht meer aan zoiets als een totale verwarring bij sommige mannen terwijl ze hun weg in en op en met een vrouw proberen te vinden. Het moet in theorie allemaal vanzelf en gemakkelijk gaan - maar de waarheid is misschien veel ingewikkelder.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor deco » wo 08 oktober 2014, 6:56

@Vinden - ik zou denken: wijsvinger & middelvinger elk tussen de lippen naar boven & waar ze bij elkaar komen heb je de 'hood' (hoe heet dat in het Nederlands - het kapje??) & daar zit ie onder *kijkt technisch*.
:mrgreen: en als je dan van boven naar beneden terug gaat en zo blijft bewegen, kan je een vrouw enorm plezieren......
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Aphrodites' zoon » wo 08 oktober 2014, 10:37

Ik heb nog nooit hoeven zoeken: gewoon waar de twee kleine schaamlippen samenkomen...
Hoe moeilijk kan het zijn :roll:
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten