Ambivalente gevoelens

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Ambivalente gevoelens

Berichtdoor Vaudeville » ma 12 mei 2014, 11:27

Beste mannen,
Een vriend van me zei ooit:" niemand is 100% homo-, niemand is 100% heterosexueel".
Wat vinden jullie van die uitspraak?
Om bij mezelf te beginnen, ik merk dat ik de laatste jaren wat dat betreft aan het veranderen ben en merk wel degelijk een soort van belangstelling naar mannen, vooral in emotioneel opzicht. (Het sexuele is daarbij nog niet eens zo interessant, ik moet wel een "gevoel" hebben bij iemand, maar dat geld ook naar vrouwen toe.., en waar dat toe leidt? Dat weet ik nog niet)

Vrouwen mogen natuurlijk ook reageren! Hetzij hier.., hetzij pb! :)

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor zwartepiet » ma 12 mei 2014, 15:10

Dan is ZP denk ik de uitzondering op de regel want die voelt zich toch ècht 100% hetero.......

Nooit, maar dan ook nooit enige aantrekking gevoeld, sexueel dan wel niet-sexueel, tot personen met een penis.
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Spelfje » ma 12 mei 2014, 15:15

Dus je hebt je hebt je nog NOOIT niet-sexueel aangetrokken gevoeld tot andere mannen?
in mijn ogen beslaat dit vriendschap. Of zie jij dat anders ZP?
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor zwartepiet » ma 12 mei 2014, 15:22

Ik zie dit anders: vriendschap zie ik als een soort verbondenheid,
aantrekking zie ik als een lichte vorm van verliefdheid.

En aantrekking, ergo lichte verliefdheid, voor een penisbezitter heb ik dus nooit ervaren.......
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Spelfje » ma 12 mei 2014, 15:24


Vrouwen mogen natuurlijk ook reageren! Hetzij hier.., hetzij pb! :)
Waarom krijgen vrouwen de optie tot reageren via pb? Die begrijp ik even niet.
Volgens mij schiet je je doel dan op een discussieforum erg voorbij :wink:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Spelfje » ma 12 mei 2014, 15:26

Ik zie dit anders: vriendschap zie ik als een soort verbondenheid,
aantrekking zie ik als een lichte vorm van verliefdheid.

En aantrekking, ergo lichte verliefdheid, voor een penisbezitter heb ik dus nooit ervaren.......

Oke duidelijk! Verschil van betekenis van een woord/begrip....
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Anwen » ma 12 mei 2014, 15:33

Tja, Kinsey heeft in de jaren dertig natuurlijk al zijn Kinsey-schaal geïntroduceerd. Nou is dat weer een beetje simplistisch, maar ik ben het wel eens met het uitgangspunt.
Ik kan in emotioneel en seksueel opzicht ook een aantrekkingskracht naar vrouwen voelen, al is dat niet op dezelfde manier dan naar mannen. Het heeft te maken met wat mannen niet of minder goed kunnen bieden, maar het gaat niet zo heel diep. En zeker niet in de zin van dat ik mijn leven met een vrouw zou willen delen.

Maar zeg nooit nooit, want niets is zo veranderlijk als de mens, en niets is zo complex als menselijke seksualiteit.....
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Suzette » ma 12 mei 2014, 21:14

Ik denk dat het niet vollédig zwart-wit is maar veel mensen zullen niet in een grijs ( donker of licht) gebied komen, om welke reden dan ook.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Twijg » ma 12 mei 2014, 21:47

.
Laatst gewijzigd door Twijg op di 13 mei 2014, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Noortje » ma 12 mei 2014, 21:50

Eens met Twijg! Scheelt me typen, dank je.

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor boku » ma 12 mei 2014, 21:56

Ik moet altijd een beetje lachen om mannen die heel erg gebrand zijn om te zeggen dat ze 100% hetero zijn, als een soort van statement en bewijs van mannelijkheid. Toch altijd nog een beetje bang voor het homo erotische element . . . , waar ze dat bij vrouwen vaak opwindend vinden juist. Een diep gewortelde overtuiging dat het nodig is om te bevestigen dat je ECHT man bent of zo. Maar een 'echte' man bestaat niet, dus het zijn allemaal typeringen om orde te scheppen die er eigenlijk in wezen vaak niet is. Alleen echte mensen en die zie ik graag in al hun diversiteit en verscheidenheid.

Ambivalent is ook zo'n woord . . alsof je niet spoort :)
Helemaal mee eens Twijg. Homo-erotische gevoelens worden bij mannen overigens 'maatschappelijk' veel minder geaccepteerd dan bij vrouwen. Voor vrouwen is het redelijk bon-ton om met een andere vrouw te zoenen of te experimenteren. Als ik als man aangeef dat ik met een vriend heb zitten zoenen (of nog verder gegaan ben)... nee, dat is geen salonfähige opmerking. Er was een paar jaar geleden een hitje waarbij een grietje zong: "I kissed a girl, I liked it"....
Als een man zou zingen : "I kissed a guy, I liked it", ik denk dat het een enorme rel zou veroorzaken...

Overigens: in tegenstelling tot de meeste 'echte' mannen en heel veel vrouwen vind ik het niet vies als mannen elkaar zoenen, aanraken of teder zijn voor elkaar. Vind ik een stuk prettiger om te zien dan een paar mannen die elkaar 'voor de lol' of 'voor de sport' mishandelen...

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Twijg » ma 12 mei 2014, 22:07

Ik heb ook geen enkele moeite met kijken naar homo erotiek of wat dan ook.
Waarom dat zoveel walging blijft oproepen in veel mensen kan ik echt niet bij.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Snoozie » ma 12 mei 2014, 22:22

Ambivalent is ook zo'n woord . . alsof je niet spoort :)
Heerlijk verwoord, Twijg!

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor zwartepiet » ma 12 mei 2014, 22:58

Ik heb volgens mij alleen maar gezegd dat ik 100% hetero ben, de koppeling naar 100% man wordt hier door Twijg gemaakt en komt naar mijn idee dan ook geheel voor haar rekening. Ik wil mij hier dus alleen verdedigen voor mijn heteroschap en wens mijn mannelijkheid dus buiten beschouwing te laten en dat over te laten aan diegenen die in staat zijn om op basis van mijn gedrag daar een gefundeerde uitspraak over te doen.

Bovendien: als men zich afvraagt hoe verder te gaan met Shespot dan ligt de oplossing in het feit dat men niet gelijk de pek en veren tevoorschijn moet halen als er iets gezegd/beweerd wordt wat als ongewenst/ongepast/onwelgevallig wordt ervaren.
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Venus » ma 12 mei 2014, 23:17

Ik zie in de posting van Twijg geen pek en veren hoor, alleen haar mening...die ze best leuk neerzet...Geloof ook niet dat ze wat jij zei als ongepast/onwenselijk/onwelgevallig ervaart, maar dat ze gewoon moet lachen om zo'n opmerking :mrgreen: Tenminste, zo lees ik het. En eigenlijk ben ik het er wel mee eens...mannen durven het vaak denk ik niet toe te geven, als ze gevoelens voor een andere man hebben. Wil niet zeggen dat dat nu ook direct voor jou geldt ZP....Je moet denk ik de nuance erin lezen :wink:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten