Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Roosje 91
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 11:54

Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Roosje 91 » wo 28 augustus 2013, 12:23

Hallo allemaal,

Ik ben een jonge vrouw van 22 jaar oud, pas geleden getrouwd met een geweldige man.
Mijn allereerste seksuele ervaringen waren met een man die zijn eigen ideeën en seksuele behoeftes belangrijker vond dan die van mij en heeft me daarbij veel pijn gedaan. De relatie die daarop volgde was gelukkig met een jongen die mij totaal respecteerde, het is toen bij voelen, ontdekken en genieten gebleven geen echte seks (wat mijn ogen opende, er moest niks). Daarna was met mijn huidige man, samen hebben we seks (opnieuw) ontdekt. Maar door mijn eerste ervaringen heeft deze relatie grote seksuele dieptepunten gekend (ik sloeg dicht, kon wilde en durfde me niet te geven).
Dankzij onvoorwaardelijke liefde en vertrouwen van mijn (nu) man, en veel lezen op deze site, zijn we er nu aardig bovenop gekomen (gelukkig). Heel fijn dat er een forum bestaat waar mensen met respect voor elkaar vragen kunnen stellen, en ook eerlijk antwoord krijgen.
Dank jullie wel daarvoor!

Nu mijn vraag, Ik ben iemand die moeilijk klaarkomt, meestal doordat ik mijn hoofd niet leeg kan maken waardoor het lang duurt of soms helemaal niet lukt. Het is een keer gelukt tijdens de seks en wat hulp, alleen werd ik toen zo nauw dat hij het daarna niet meer wilde proberen. Vind het jammer omdat ik me nu niet meer helemaal laat gaan omdat ik weet dat hij het niet prettig vind als ik klaarkom, omdat ik dan zo nauw ben. Iemand tips?

Dank voor het lezen van mijn berichtje, en ik hoop op een leuke tijd hier op shespot! :D7
Laatst gewijzigd door Roosje 91 op wo 28 augustus 2013, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Spelfje » wo 28 augustus 2013, 13:21

Welkom op shespot Roosje91

Het probleem dat je beschrijft, begrijp ik misschien niet helemaal goed...
Je man vind het niet prettig als jij klaarkomt omdat je dan te nauw wordt? Wat betekent té nauw? Lukt het daarna niet meer om te penetreren?
Ik heb als enige tip om eerst hem compleet te bevredigen en pas aan het eind zelf klaar te komen. Er ligt dan geen grote druk meer op en kan je jezelf misschien beter laten gaan?
"Women are made to be Loved
....not understood"

Roosje 91
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 11:54

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Roosje 91 » wo 28 augustus 2013, 14:09

Dankjewel voor je reactie Spelfje,

Het penetreren lukt dan nog wel, wel iets moeilijker, maar hij vind het dan te nauw (niet pijnlijk maar oncomfortabel).
Soms laat hij me komen tijdens het voorspel. Alleen ik zou het zo graag ook willen kunnen tijdens de seks, ervaar ik toch een stuk intiemer en lekkerder dan wanneer je altijd apart klaarkomt. Ik kan alleen nergens iets vinden over vrouwen/stellen die hetzelfde ervaren, vandaar mijn vraag. Wie herkent dit en is volgens hun partner ook (te) nauw tijdens je orgasme? Hoe lossen jullie dat op, of zit er niet mee?

Sorry als het onduidelijk overkomt, is een beetje moeilijk uit te leggen (doe mijn best :D7 ).

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Spelfje » wo 28 augustus 2013, 14:12

Nee het is duidelijk zo hoor.
Ik verbaas me er alleen over dat een man "klaagt" dat zijn vrouw/partner strak aanvoelt. Ik dacht altijd dat mannen dat nou juist lekker vonden. Weer iets geleerd :wink:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Roosje 91
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 11:54

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Roosje 91 » wo 28 augustus 2013, 14:18

Dat is ook altijd wat je leest/hoort dat mannen dat prettig vinden, mijn man dus niet..
Tips en ervaringen zijn welkom :D7

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Spelfje » wo 28 augustus 2013, 14:22

En even wachten na het klaarkomen?
Tijdens het klaarkomen knijpen je spieren samen en duurt het misschien even voordat "de boel" weer in haar oorspronkelijke staat is. Misschien kunnen jullie je, nadat jij klaargekomen bent, op andere dingen concentreren om jouw lichaam even te laten herstellen?
"Women are made to be Loved
....not understood"

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Laars » wo 28 augustus 2013, 14:24

Misschien allebei lekker stilliggen (vlak nadat jij bent gekomen) ? voelen wat er is? Pas op, kan heel intens zijn, of een beetje eng.. zo stil en ehm.. intiem?!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Roosje 91
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 11:54

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Roosje 91 » wo 28 augustus 2013, 14:39

Het wachten tot alles weer ontspannen doen we nu ook, alleen mis je dan toch net het allerlekkerste moment. Juist als ik dan zo nauw ben en mijn spieren samentrekken geniet ik natuurlijk het meeste van seks. Dat kan iedereen wel beamen denk ik :wink:.

Helemaal stil liggen als ik klaarkom is voor mij geen optie, trillen en een beetje schokken kan ik niet onderdrukken. :D7 Wel een goede tip om hem (desnoods met zijn vingers) te laten voelen als ik klaarkom, zodat hij weet wat er de volgende keer komen gaat :D8
Dankjewel voor de tips en het meedenken :D

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Thomas_K » wo 28 augustus 2013, 17:29

Even mijn 2 cents (van een man, ook dat nog).

Ik herken dat van lang, lang geleden. Als je als vrouw je benen en wat niet al spant tijdens je orgasme, dan druk je de penis naar buiten. By the way, mijn vriendin van toen was ongeveer jouw leeftijd. Ik kan bevestigen dat het inderdaad heel onaangenaam aanvoelen (denk aan een worst, die je in je vuist neemt en samenknijpt tot hij eruit floept).

De oplossing is vrij simpel (weet ik nu), maar helaas ook weer uiterst complex. Gewoon je spieren niet spannen, maar juist ontspannen in de aanloop naar het orgasme (het simpele gedeelte). Help, zo kom ik niet klaar (het complexe gedeelte). Dat laatste zal kloppen, maar het is te leren en het heeft te maken met ontspanning, overgave en wat niet al. Leg de lat niet te hoog. Accepteer dat de seks niet volgens het perfecte scenario verloopt. Het schijnt dat mensen bij seks onbewust enorm willen voldoen aan de 'norm', waarvan niemand heeft gezegd dat die bestaat. Maar het is alsof de buren meekijken.

Mijn tip is om vooral lol te hebben samen en te accepteren dat jullie onervaren zijn en je vooral niet druk te maken over wat er allemaal beter kan. Dat komt vanzelf, vooral als je kan ontspannen en genieten en steeds een stapje verder gaat. Er valt nog enorm veel te ontdekken en dat doe je over het algemeen beter als je je veilig voelt.

Hey, nog een tip. Kijk eens op hysterical literature. Laatst ontdekt. Fascinerende filmpjes en het is nog kunst ook!

Roosje 91
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 11:54

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Roosje 91 » do 29 augustus 2013, 9:59

Ik denk dan dat ik een te ''gespannen'' relatie heb met seks en klaarkomen.
Bij de eerste persoon waarmee ik seks had moest ik altijd klaarkomen, ook al ging hij daarbij door tot ik bloedde (ik was 14 en hij 10 jaar ouder, durfde toen geen nee te zeggen en dacht dat het normaal was). Toen spande ik aan om pijn proberen te voorkomen, nu misschien nog steeds ook al is dat echt nergens voor nodig omdat mijn man super voorzichtig is. Maar ook span ik aan omdat ik bang ben dat het anders niet lukt of ik te ''los'' zou zijn. Nu ook als ik wil klaarkomen moet ik vooral mijn benen spannen anders lukt het niet, en ga ik door tot het lukt hoe lang het ook duurt (mijn man niet, die heeft sneller door dan ikzelf als het niet gaat lukken en gaat dan met iets anders verder, wat ik meestal vreselijk frustrerend vindt omdat ik dan het gevoel heb te falen).

Gelukkig ben ik nog jong, ik heb geloof ik nog veel te leren.

Dank voor je (voor mij onverwachte) verhelderende reactie!

Gebruikersavatar
Rosa
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 8:06
Locatie: België - Vlaanderen

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Rosa » za 31 augustus 2013, 15:57

Leuk, Roosje dat je toch wel erg gelukkig schijnt in je prille huwelijk. :love:
Bij mij komt het over alsof je té perfect wil zijn, je jouw partner vooral niet wil teleurstellen.
Het leuke aan samen groeien, ook in seks, is te laten zijn wat is.
Je te laten meevoeren in de roes en kijken naar wat er komt.

Ik (49 jaar) ben natuurlijk in een andere tijd begonnen met seks (pre-internet) dan jij :oops: , maar ik heb moeten afleren om vooral mijn man te plezieren.
Mijn beleving van seksualiteit is op een ander niveau gekomen, nadat ik geleerd heb vooral mezelf te laten gaan tijdens seks met mijn partner, te laten komen wat komt of juist niet komt, zonder teleurstelling of verwachtingen.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor FrankPolder » wo 04 september 2013, 11:23

Even (off topic) Thomas_K bedanken voor zijn aanbeveling. Zo'n geweldig project ben ik in jaren niet tegengekomen. Dank!
Amor vincit omnia

WillyWortel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 september 2013, 11:56

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor WillyWortel » do 26 september 2013, 12:33

Begrijp ik ook niet echt. Omdat je nauw word als je klaar komt??? Dat is toch normaal, als een vrouw klaar komt trekken alle spieren samen en dat betekent in mijn beleving dat je heerlijk klaar gekomen bent. En als je op dat moment te nauw bent om binnen te komen dan zijn er toch andere heerlijke dingen die je samen kunt doen. Als hij dan perse in je wil dan kan hij eerst lekker samen met je na genieten van jouw orgasme totdat je spieren voldoende ontspannen zijn om binnen te komen.

Dus wat er gebeurt met het samentrekken van spieren en het nauw worden is de normaalste zaak van de wereld en als hij dan niet meer wil dan klopt er meer iets bij hem niet.

Als hij nou eens zijn best gaat doen om je lekker oraal klaar te laten komen. Ik vind het persoonlijk heerlijk te doen met 1 of meerdere vingers erin en dan is het mega lekker te voelen aan al haar spieren hoe ze klaar komt.

Roosje 91
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 11:54

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor Roosje 91 » do 26 september 2013, 21:00

Ja Willywortel, ik word blijkbaar te nauw dan. Ik zou het graag willen leren om te komen tijdens de seks maar dat vind hij dus niet prettig. Ik kreeg nog een tip om leren ontspannen voordat ik klaarkom, maar dat lukt me echt niet. Hij bevredigt me soms oraal maar met ook nog vingers erbij is voor hem te veel gedoe. Dus bij deze: Iemand een idee over hoe ik ontspannen kan leren klaarkomen zonder dat het dan uren duurt? :oops: Bedankt voor jullie reacties!

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Re: Voorstellen en meteen mijn vraag voorleggen.

Berichtdoor twin » vr 27 september 2013, 2:11

Vraagje, heb je soms een vibrator waar mee je misschien samen mee kan spelen zo dat er bij het echte penetreren de spanning op jouw spieren minder is dus minder strak? :?:
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 6 gasten