BDSM gevoelens

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

DutchSwinger
Berichten: 1
Lid geworden op: za 29 juni 2013, 7:50
Locatie: Zuid Holland

BDSM gevoelens

Berichtdoor DutchSwinger » wo 03 juli 2013, 22:30

Wie heeft er hier (binnen een relatie) een verborgen of heimelijke bdsm- of kinky gevoelens en verlangens die niet geuit kunnen worden. Dit kan zijn als een sub, mistress, dom, slave, switch, kink etc.
Het zou leuk zijn om je ervaringen en verlangens te delen en of te bespreken. :D4 :D

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Oceann » wo 03 juli 2013, 23:10

Liever maar hier. In het andere subforum "praten over erotiek" is een topic starten voorbehouden aan vrouwen. Om die reden hierheen verplaatst.

Oceann

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Thomas_K » zo 07 juli 2013, 20:45

verlangens die niet geuit kunnen worden.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar is het niet zo dat gevoelens best geuit kunnen worden, maar dat het gewoon moeilijk is om gevoelens te uiten? Je hebt het gevoel dat het niet kan (en je partner heeft ook zo'n gevoel).

Praten???

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Jippie » wo 10 juli 2013, 23:36

Gezien de reacties denk ik dat dit onderwerp onderhevig is aan een "vijftig tinten moeheid".

Het onderwerp is inmiddels uitgekauwd en schrijvers rollen over elkaar heen om een erotisch graantje mee te pikken uit deze subcultuur
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Levendig Foutje » do 11 juli 2013, 1:24

Ik ben het met Thomas_K eens... Praten. Het is toch jammer als je dat verborgen moet houden...

Jippies reactie is kort door de bocht: er zijn reacties geweest op Anwens thread die, geloof ik, "mijn reis.... Vervolg" heet, zoek die eens op, in de rubriek "praten over erotiek". Het is nu vakantietijd, de site is aanzienlijk rustiger (is mijn idee, maar ik ben ook maar af en toe langsgekomen), en degenen die toen al op dit forum zaten zullen wellicht geen zin hebben om hetzelfde te schrijven. Dus er zijn zeker wel anderen met dezelfde interesse, al zullen de meesten niet in jouw situatie zitten.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Jippie » do 11 juli 2013, 10:39

degenen die toen al op dit forum zaten zullen wellicht geen zin hebben om hetzelfde te schrijven. Dus er zijn zeker wel anderen met dezelfde interesse.
Dit bedoelde ik dus ook toen ik schreef uitgekauwd. Geen zin meer om nog een keer je verhaal op te schrijven.
Bovendien lijkt het zo' n hype te worden dat het een standaardonderdeel van je sekspakket dient te zijn.
Het schemerige, geheimzinnige keldersfeertje wat er omhing is weg... de Bruna ligt vol met deze lectuur. :?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Levendig Foutje » do 11 juli 2013, 14:54

Dit bedoelde ik dus ook toen ik schreef uitgekauwd. Geen zin meer om nog een keer je verhaal op te schrijven.
Bovendien lijkt het zo' n hype te worden dat het een standaardonderdeel van je sekspakket dient te zijn.
Het schemerige, geheimzinnige keldersfeertje wat er omhing is weg... de Bruna ligt vol met deze lectuur.
Het lijkt wel alsof je het schemerige, geheimzinnige keldersfeertje mist, Jippie! :P

Maar er is inderdaad een popularisering van BDSM.

Aan de ene kant goed. Toen ik erin stapte, deed ik dat tegen mijn impressie van het wereldje in. Ik deed het omdat het het meest leek op wat ik zocht, en eenmaal binnen bleek dat het mijne wel degelijk bestond. Ik ben juist opgegroeid met spottende grappen over BDSM, met, zoals Laars dat ooit grappig omschreef, mevrouwen met draadjeshaar en, als ik daaraan mag toevoegen, vieze mannen met een leren vestje dat maar niet over hun buik te krijgen is. Zó is het beeld tot nu toe van BDSM geweest, tenminste in mijn omgeving. Niks mysterieus aan, en niet bepaald een stimulerend beeld. Nu is BDSM wat meer geopend naar het grote publiek en raakt het die oncharmante status kwijt. Er komt wat meer elegantie aan. Terwijl tot nu het vooral de SM was die het algemene beeld van de BDSM vertegenwoordigde, is het nu ook de D/s die naar buiten komt, die geheel pijnloos kan zijn als dat de wens is.

Aan de andere kant zit daar ook wel enig nadeel aan, maar dat merk je niet van buiten. Binnen in het wereldje komen er veel nieuwe mensen binnen, en dat is natuurlijk hartstikke fijn, maar waar ik woon is er nu een hele discussiegemeenschap van mensen die anderen gaan dicteren over iets waar ze zelf niks van weten waardoor ze die mensen incorrecte dingen vertellen, en dat beïnvloedt weer de manier waarop D/s wordt gezien door de nog nieuwere nieuwkomers. Gevolg: ze zien het als een spelletje en denken dat een D/s met gevoelens niet mogelijk noch gewenst is, en dat het wereldje bestaat uit fetisjen als kwijl en urine, en uiteindelijk gaan ze weer weg zonder geweten te hebben wat het kan zijn. Ik denk vaak dat als ik in mijn eentje in die discussiegemeenschap was binnengekomen, ik er misschien zelf ook weer uit zou zijn gestapt, maar goed, dat weet je nooit. Ik heb wat dat betreft heel veel geluk gehad met de 2 Doms die op mijn pad zijn gekomen, die elegant, mentaal ingesteld, sterk van karakter, goedhartig, en natuurlijk pervers waren. ;)
(En natuurlijk het meest met de laatste, mijn X, waarmee ik eindelijk vond wat ik van binnen al heel lang zocht: psychologische D/s en liefde, en hun combinatie. Dán vind je pas echt een geheimzinnige kelder, heel diep binnen in jezelf.)

Voor de rest: ik denk dat ieder wel voor zichzelf uitmaakt wat hij of zij in het sexpakket stopt.
Als je echt van een soort sex houdt, trek je daar altijd wel naartoe (als je partner tenminste ook hetzelfde soort voorkeur heeft, anders wordt het lastiger).

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Jippie » do 11 juli 2013, 23:24

Voor de rest: ik denk dat ieder wel voor zichzelf uitmaakt wat hij of zij in het sexpakket stopt.
ja en nee, als iemand niet pijpen of beffen wil dan wordt hem of haar dat tegenwoordig kwalijk genomen.
Ik heb het idee dat vastbind-spelletjes ook al aardig ingeburgerd zijn in een totaal sekspakket.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Levendig Foutje » vr 12 juli 2013, 19:21

Ik begrijp wat je bedoelt. Voor mij is het de andere kant op: Ik ben opgegroeid met het idee dat vanillasex vast onderdeel is. Daar heb ik mij juist weer van los moeten maken.
Ik denk dat we allemaal op onze eigen manier wel een "standaardpakket" los moeten laten en gewoon naar onszelf luisteren wat we nou precies willen. Dan maakt het toch niet uit welke kant dat opgaat... Er is nu wel een veel breder palet waaruit mensen kunnen kiezen, en op zich is daar niks slechts aan.
Ik bedoel maar: er zijn heel wat meer mensen die mij kwalijk zouden nemen wat ik doe dan iemand die bepaalde praktijken niet opneemt in zijn seksuele bezigheden. Dat er dan modes of trends zijn in de lectuur of fotografie (ik begrijp dat je een beetje het gevoel krijgt ermee doodgegooid te worden), tja...dat is maar één van de vele voorbeelden in onze consumptiemaatschappij gebaseerd op nutteloze modes.
Maar goed... Ik geloof wel dat, om zoveel succes te hebben (gehad), deze hype niet helemaal ongegrond is, in de zin dat er blijkbaar toch bij een behoorlijk aantal mensen een fantasie is over vastbinden, machtspel enz... Al is het heel light.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Jippie » zo 14 juli 2013, 22:46

Dat er dan modes of trends zijn in de lectuur of fotografie (ik begrijp dat je een beetje het gevoel krijgt ermee doodgegooid te worden), tja...dat is maar één van de vele voorbeelden in onze consumptiemaatschappij gebaseerd op nutteloze modes.
Maar een nutteloze mode kan snel tot frustratie of gevoel van incompetentie leiden.
Wie had er twintig jaar geleden b.v. ooit van squirten gehoord? Ik kende het bestaan ook niet tot ik het ooit eens op t.v. zag bij een programma van Goedele Liekens.
Nu moet een man de G-spot weten te vinden en als vrouwen niet "spuitend klaar komen" heb je "sekstherapeuten" die je daar bij kunnen helpen
De vanillaseks van vroeger was een stuk overzichtelijker en een mooie basis om je van daar uit verder te ontwikkelen.
Tegenwoordig lijkt het alsof je allround moet zijn en bij een vrouw af moet vragen welk vlees je in de kuip hebt; is het een "billenkoek of handboeien typetje", bi-seksueel, onderzoekend en wil ze meer als 1 vent -een trio, swingen, parenclubs- of moeten ik me verdiepen in de grauw grijze D-serie en vind ik dat zelf wel leuk. Zangeres Anouk laat in een interview weten dat ze het niet doet als er niet minstens 21 - 23 cm uit de hoge hoed komt. Die wil de pijn voelen en door de kamer heen geneukt worden.... En daar sta je dan met je liniaal.
De vanillaseks met de BDSM in achterafkamertjes had zo zijn voordelen.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Levendig Foutje » wo 04 september 2013, 20:01

Zo, ik had even vakantie maar nu ben ik terug. :wink:

Ik wilde nog even reageren op je laatste post.
Helemaal met je eens dat een mode tot gevoel van moeten of incompetentie kan leiden, in die zin kan de hype van de 50 tinten en wat eruit voort is gekomen voor veel mensen erg frustrerend zijn.

Maar voor vrouwen die echt BDSM-gevoelens hebben is het naar mijn idee een grote opluchting, namelijk: hee, er zijn meer mensen die van die dingen houden waarover ik fantaseer. Het heeft bij mezelf jaren geduurd voordat ik daarachter kwam, en dat was een enorme opluchting en een thuiskomen. Ik heb jarenlang gedacht dat ik me maar moest aanpassen. Dat is toch jammer als zoiets echt in je zit? Ik heb mezelf echt jarenlang als seksueel raar beschouwd, en dat voelde niet leuk.

Ik zou ook wel in een andere wereld willen leven, geen consumptie- en dus reclamewereld, maar een wereld waar iedereen kiest voor waar hij/zij zich goed bij voelt, en waarin de voedingsmiddelen biologisch en zonder geraffineerde suiker zijn. Zoals het eigenlijk zou moeten zijn. Maar zo is het dus niet, en inderdaad, de keerzijde van als iets geaccepteerd wordt in het grote publiek, is dat het dan weer naar de andere kant doorslaat. Jij en ik hebben denk ik aardig beide kanten van die ontwikkeling van BDSM belicht. Grappig hoe we dat dan ieder vanaf zijn eigen "pool" ten aanzien van de BDSM doen.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Jippie » wo 04 september 2013, 23:18

Ik keek gisteren toevallig nog even op de Blog van Orchidee.
Toen ik hier tien jaar geleden op het forum kwam was het een vrouw die in een scheiding lag en aan rolstoeldansen deed. Ze heeft daarna helemaal haar weg gevonden in de BDSM.
Voor haar is het geen hype maar 'a way of live'. Ze werd op het forum ook overigens niet altijd begrepen door iedereen. Je zag een vrouw die voorheen brede interesses had alles terugkoppelen naar de BDSM, daar lag haar wereld waarin ze verder wou.
Er zijn waarschijnlijk gradaties waarin BDSM je aanspreekt. En ik heb het idee dat er momenteel veel mensen in een eerste "niets moet alles mag" gradatie zitten. Zolang het maar geil en spannend is. Hoe de 'profs' tegen deze ontwikkeling aankijken weet ik niet, het is mijn wereld niet. Van mij mag iedereen zijn of haar plezier hebben. Ik weet wel dat ik over dingen die mijn passie zijn niet uitgepraat raak. Ook al moet ik ze voor de 100-e keer opnieuw uitleggen.
Daarom schreef ik; Gezien de reacties denk ik dat dit onderwerp onderhevig is aan een "vijftig tinten moeheid".
Voor de één een is het een levenswijze voor de ander een expirementele fase in het leven. De vraag van de TS was; Wie heeft er hier (binnen een relatie) een verborgen of heimelijke bdsm- of kinky gevoelens en verlangens die niet geuit kunnen worden.
Voor degene die het louter uit nieuwsgierigheid of expirimentele overweging heeft zal het gevoel op den duur wegebben, voor de anderen zal het een verlangen zijn wat altijd een gemis zal blijven als ze er geen gehoor in vinden. En dat gemis kan je geluk in de weg staan.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: BDSM gevoelens

Berichtdoor Levendig Foutje » wo 04 september 2013, 23:28

Helemaal met je eens Jip.
(En inderdaad, het "niets moet alles mag" vind ik zelf heel ergerlijk binnen in het BDSM-wereldje als ze dit gaan prediken naar iedereen toe... "I am not a label and you shouldn't be one either")


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten