Gelukkig getrouwd

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Bert_012345
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 februari 2013, 11:55

Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Bert_012345 » wo 13 februari 2013, 12:16

Hoi Ben man van 46 en 17 jaar getrouwd met een mooie lieve en jongere vrouw ik weet niet of mijn vraag hier hoort maar dan hoor ik het wel. We houden heel veel van elkaar en willen ook niet van elkaar af maar ons sexleven is niet zoals het hoort, het volgende kort gezegd mijn vrouw kan mij volgens haar niet de volle 100% geven.
De passie is beetje weg bij haar we hebben er best veel aangedaan, filmpje,speeltjes (worden ook wel gebruikt) noem maar op we doen het ook wel maar ze heeft gewoon winig passie zegt ze. Nu hadden we het er pas samen over en hebben ons probleem samen besproken, het ligt aan haar zegt ze (niet de 100% kunnen geven) en daar baal ik enorm van ik heb zoiets dat ik te kort schiet. Ze verteld dat ik een pleacer ben en dat het bij haar ligt. We zijn open en eerlijk naar elkaar en ze vertelde me zelf dat ik het wel een x met een andere vrouw mag doen en dat ze daarvoor niet bij mee weggaat. Ik krijg eigenlijl een vrijbriefje van haar de meeste mannen zouden dit wel leuk vinden maar ben er niet blij mee snap je, ik wil gewoon dat we het samen doen en dat ze er meer van geniet.Heb haar verteld dat als zij het met andere man wil doen om te kijken of het lekker is weet ik niet hoe ik reageer en ben bang dat ik dat niet wil en ervan baal, wil mijn huwelijk niet op het spel zetten.Dit is mijn probleem in het kort.
Kan iemand mij hierbij helpen of met idee komen?

Gr Bert

rompie
Berichten: 14
Lid geworden op: di 14 januari 2003, 2:01
Locatie: prov. Utrecht

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor rompie » wo 13 februari 2013, 18:31

Hi bert,

Ik ben een man van 49 en 26 jaar getrouwd. Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik mag ook. Ze geeft me ondubbelzinnig ook een vrijbrief, maar ze wil het niet weten. Ik heb het daar ook wel wat moeilijk mee. Ik wil het ook samen met haar leuk hebben, maar de verschillen in beleving en frequentie zijn ook hier groot. Het is een hele lange weg, maar heel misschien is polyamorie wat voor jullie. Ik ben er op dit moment eigenlijk klaar voor, maar dat mijn vrouw het niet wil weten is wel een ding in de poly wereld: Openheid en eerlijkheid, dus ik twijfel ook heel erg. Ik heb respect voor de wensen van mijn lief en ook voor de regels van poly, maar wat nu? We blijven hier praten en wie weet..., maar als er anderen zijn met oplossingen?... Graag!

groet

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Venus » wo 13 februari 2013, 19:12

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 0:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Oceann » wo 13 februari 2013, 19:28

Ik heb de topic maar even verplaatst naar mannenzaken, omdat heren verzocht wordt in "praten over erotiek" geen topics te starten ( reageren en meepraten mag natuurlijk altijd).

Verder hartelijk welkom natuurlijk :)

Oceann

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Thomas_K » wo 13 februari 2013, 21:33

Hmmmm.

Zelf ben ik inmiddels net iets ouder, 51.

Heb dit ook meegemaakt/doorgemaakt.

Iedere situatie is anders, dus ga vooral je eigen weg. Niettemin kan ik wel wat proberen mee te geven.

Jullie zitten - zo te zien - in de fase van de seksuele burn-out. Dus de tip is allereerst om de oratie van Van de Wiel te lezen in het Tijdschrift voor Seksuologie (even naar beneden scrollen bijvoorbeeld zoeken op 'wiel'). Uit de intro: "Alle technologische en informatieve vooruitgang ten spijt, lijkt bij een groeiend aantal mensen sprake te zijn van een discrepantie tussen hun seksuele mogelijkheden en een zinvol en bevredigend gebruik daarvan. Net als dat op het gebied van werk het geval is, lijkt de seksualiteit niet te ontkomen aan een zekere mate van `burn-out'. Wat aanvankelijk spannend en boeiend was, wordt door vrouwen na enige tijd als bindend en belastend ervaren."

En over wat daarna komt, kan ik ook wel wat vertellen, maar laat ik het samenvatten: "You ain't seen nothing yet!"

Wat zou je willen, dat er gebeurde?

Bert_012345
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 februari 2013, 11:55

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Bert_012345 » wo 13 februari 2013, 21:55

Tja polyamory weet niet of dat iets voor ons is, voor mij lijkt me niet ben van nature jaloers aangelegt moet ik is goed over nadenken. Kan haar maar slecht delen ik heb haar ook voorgesteld om dan maar is naar een parenclub te gaan dan weten we gelijk of we er mee om kunnen gaan maar dat zag ze dan weer niet zitten. Dus lastig gevalletje

Bert_012345
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 februari 2013, 11:55

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Bert_012345 » wo 13 februari 2013, 21:56

Wat ik zou willen is dat ze weer 100% kan genieten van liefde met mij.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Venus » wo 13 februari 2013, 23:26

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 0:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Suzette » do 14 februari 2013, 0:06

Tja polyamory weet niet of dat iets voor ons is, voor mij lijkt me niet ben van nature jaloers aangelegt moet ik is goed over nadenken. Kan haar maar slecht delen ik heb haar ook voorgesteld om dan maar is naar een parenclub te gaan dan weten we gelijk of we er mee om kunnen gaan maar dat zag ze dan weer niet zitten. Dus lastig gevalletje

je gaat hier geen oplossingen vinden.

dat zit hem in praten praten praten en nog eens praten.
eerlijk zijn, eerlijk durven zijn, een stapje terug kunnen doen etc
Gesprekken voeren volgens de regels van dat spel. Luisteren zonder in te vullen, geen verwijten, alleen ik-boodschappen

Besef dat seks voor vrouwen soms heel anders voelt. aandacht buiten de seks is wat gevoelsmatig ontbeert.
Niet alles gericht op het doel van seks.

Ga je voor de relatie en accepteer je zaken, ga je voor de relatie en krijgen jullie het voor elkaar om weer samen te komen (en daar is soms veel voor nodig buiten de seks), ga je voor intimiteit en seks,
wat kan er en wat kan niet?

Met anderen in je liefdesleven betrekken moet IMHO je relatie meer dan 100% goed zijn, anders geeft het alleen maar ellende.

Vraag je vrouw oprecht wat ze mist en zou willen en ga niet in de 'ja-maar' modus maar luister en doe er iets mee.

raoul
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 02 mei 2008, 10:13
Locatie: Amsterdam

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor raoul » do 14 februari 2013, 15:11

Veel problemen komen voort vanuit het idee dat het een en ander afwijkend is van de norm hoe het hoort te zijn.
Het valt in je topic op, dat je ook schrijft dat het seksleven niet is zoals het hoort te zijn. Tja waar staat geschreven hoe een seksleven er uit dient te zien. Dat is ergens een elkaar versterkende verwachting, die we ongemerkt in ons hoofd hebben geprent. Een soort meetlatje, waarlangs we het leven afmeten....
Jullie zijn gelukkig met elkaar, schrijf je. Alleen kan je vrouw zich niet helemaal geven... Wat bedoelt ze hier nu mee....in hoeverre heeft zoiets dan met jullie samen te maken of met haar eigen persoonlijke ontwikkeling.
Een van de opgaven in een relatie is het leren omgaan met verschillen....verschillen tussen personen, tussen mannen en vrouwen, tussen karakters, gewoontes, culturele achtergronden etc...
Het zou fijn zijn als de druk eraf zou zijn voor haar hoe ze zich zou moeten kunnen geen....laat ze gewoon eens vertellen waar ze in zichzelf tegen aanloopt, zonder dat dat dan perse moet veranderen..open kunnen zijn over daar waar de grenzen liggen is al vaak ruimtegevend...en relatiebevorderend...
De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor 230volt » do 14 februari 2013, 15:56

Beste Bert,

Jouw situatie heeft veel overeenkomsten (maar ook belangrijke verschillen) met die van mij en mijn vrouw.
Door veel te lezen in dit forum, want wat is er over dit soort zaken al veel gevraagd en geschreven, heb ik voor mijzelf zo langzamerhand het plaatje compleet wat betreft de vragen: Wat is er aan de hand, wat is de oorzaak en vooral wat er aan te doen (als er wat aan te doen is). Maar daarmee ben ik ondertussen al wel een jaartje zoet, dus geduld, geduld.

Zie mijn verhaal in het topic 'Buitengewoon' onder 'praten over erotiek'.

Ook interessant voor jou is het topic 'Een moeilijk verhaal' in 'Mannenzaken en erotiek'.

In dat topic verwijst Thomas_K naar het onderwerp 'handleiding voor de vrouw die de passie terug wil' in 'Hoe doe ik?', waar ik ook nieuwsgierig naar ben, maar ik kan dit topic niet vinden.

@Thomas_K: als dit topic bestaat, waar vinden we dat? Bedankt.

Bedenk dat er voor jouw dilemma geen kant en klaar antwoord is, maar al lezende, dit veel tijd gevend, kan je voor jezelf wel veel antwoorden vinden. En het mooiste is natuurlijk wanneer je tijdens je zoektocht hierover kan spreken met je vrouw.

Ik wens je veel succes en houd ons op de hoogte.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Bert_012345
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 februari 2013, 11:55

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Bert_012345 » do 14 februari 2013, 16:58

Hallo allemaal heb nog eens een gesprek gehad met mijn vrouw en is weer het een en ander duidelijker geworden.
Haar gevraagd wat er nou precies speelt in haar hoofd, ze heeft een probleem met haar passie voor mij of in andere woorden haar, gevoelens, lust, of zich helemaal te geven is een beetje weg. Daardoor heeft ze het gevoel dat ze mij wat te kort doet en ze zegt dat ik meer verdien. Maar ze zegt ook dat als we het dan doen en ik met haar bezig ben ze er wel van geniet en ook wel klaarkomt maar dat er wat mist voor haar gevoel. Ze gaat niet helemaal los dit is volgens haar wel eens gebeurd maar met wat drankjes op, maar ze wil graag genieten zonder drank op. Opzich vind ik dit wel een goede uitleg van haar maar ik zeg dan maar weer "schat als jij je daarmee ontspant goed toch" maar ja ben ook maar een man. Er speelt natuurlijk wel meer maar hier moet ik het tot nu wel mee doen. Verder ook gevraagt of ze niet stiekem toch een beetje verliefd is op een ander of de fantasie hebben om het eens met een andere man te doen, maar dat is het niet volgens haar dus daar geloof ik haar dan maar op wat moet ik anders he. Ik heb haar gezegd dat ik haar graag terug wil zoals het in het begin was en dat ik overal open voor sta, alles zodat ze zich weer lekker voelt in bet en vanzelfsprekend ik dan ook. Maar dat het balletje nu beetje bij haar ligt. Ik wil namelijk niet dat ze het klemmende gevoel krijgt dat iets special moet als ik op mijn moment sex wil dus zij moet aangeven als ze sex of wat anders met me wil. Ik wil daar namelijk wel gedult mee hebben want je kunt beter goede sex hebben zodat je er alle twee heerlijk van geniet.

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Djinniyeh » do 14 februari 2013, 17:46

Wat ik heb gemerkt in de 11 jaar met mijn ex is dat de passie eruit gaat als sex je gaat vervelen.

Mannen denken vaak dat sex draait om klaarkomen ... nou, voor een vrouw dus hoegenaamd niet! Na een lange tijd samen weet je wel welke knopjes in te drukken voor dat orgasme; ben je bedreven heeft je vrouw dat al binnen de 5 minuten. Wil dat zeggen dat ze ervan heeft genoten? Nee! Goeie sex draait om tijd nemen, om proeven, likken, veel zoenen, veel strelen, gevoel, samen nieuwe dingen doen! Er gaan zoveel dingen in ons hoofd om ... ik weet nog dat als hij mijn grootste yes-knop aandraaide ik al dacht 'en hop daar gaan we, nu dit, dan dat en binnen 10 minuten zal 't weer gedaan zijn'.

Hey, ik kwam elke keer klaar hoor, vaak zelfs twee keer, maar er echt plezier in hebben ... nou nee ... . Nu merk ik zelfs dat ik soms geen orgasme hoef maar wel echt kan genieten van tegen elkaar aan liggen, zijn warmte voelen, zijn hand die mijn dij streelt, zijn vingertoppen die strelen, heeeeeeel veeeeeeel zoenen en likken en zuigen en zelfs praten.

Ik weet niet of je een standaardrepertoire hebt, maar omzeil eens al haar buttons en doe het eens anders, langzaam, laat ze verlangen ... . En laat haar voelen dat het met liefde is, dat zij de godin is waar je alles voor wil doen (beetje overdreven gesteld) ofwel de godin die zo begerenswaardig is dat ze je gek maakt en je haar gewoon MOET hebben. Passie kan je ook overbrengen, het is namelijk ZEER aanstekelijk ;).
Life is a gift, live it to the fullest ...

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor Thomas_K » do 28 februari 2013, 20:45

@Thomas_K: als dit topic bestaat, waar vinden we dat? Bedankt.
Dat topic staat in de kroonjuwelen (waar anders!).

Maar ik zag dat de Nederlandse vertaling van de handleiding door een zo te zien zeer enthousiaste gebruiker (wederom) online is gezet op blijfbeminnen.wordpress.com.

Bert. Je moet dit vooral even lezen! Voor hele volksstammen heeft dit wonderen gedaan.
Verder ook gevraagt of ze niet stiekem toch een beetje verliefd is op een ander of de fantasie hebben om het eens met een andere man te doen, maar dat is het niet volgens haar dus daar geloof ik haar dan maar op wat moet ik anders he. Ik heb haar gezegd dat ik haar graag terug wil zoals het in het begin was en dat ik overal open voor sta, alles zodat ze zich weer lekker voelt in bet en vanzelfsprekend ik dan ook. Maar dat het balletje nu beetje bij haar ligt. Ik wil namelijk niet dat ze het klemmende gevoel krijgt dat iets special moet als ik op mijn moment sex wil dus zij moet aangeven als ze sex of wat anders met me wil. Ik wil daar namelijk wel gedult mee hebben want je kunt beter goede sex hebben zodat je er alle twee heerlijk van geniet.
Hier ook nog twee opmerkingen.

Even terug naar de seksuele burn-out. Vraag iemand die daar middenin zit naar fantasieën en
verlangens en je krijgt weinig terug. Zo te zien zit jouw vrouw op het spoor dat ze zou moeten genieten, maar juist dat moeten verlamt.

En dan de tweede opmerking. Afwachten.... ??? Klinkt niet echt sexy. Ik weet dat je geen druk wil leggen en die strategie is goed. Maar er zullen toch weer nieuwe grenzen moeten worden ontdekt, en dat betekent verandering en passie en een man die steeds z'n ding heeft gedaan en nu afwacht is niet echt het recept om je vrouw seksueel te laten ontwaken.

Ik zou toch iets meer inzetten op spanning en plezier.

De handleiding kan een opening bieden!

redwine
Berichten: 128
Lid geworden op: di 11 januari 2005, 12:20
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Gelukkig getrouwd

Berichtdoor redwine » vr 01 maart 2013, 1:20

Wat ik heb gemerkt in de 11 jaar met mijn ex is dat de passie eruit gaat als sex je gaat vervelen.

Mannen denken vaak dat sex draait om klaarkomen ... nou, voor een vrouw dus hoegenaamd niet! Na een lange tijd samen weet je wel welke knopjes in te drukken voor dat orgasme; ben je bedreven heeft je vrouw dat al binnen de 5 minuten. Wil dat zeggen dat ze ervan heeft genoten? Nee! Goeie sex draait om tijd nemen, om proeven, likken, veel zoenen, veel strelen, gevoel, samen nieuwe dingen doen! Er gaan zoveel dingen in ons hoofd om ... ik weet nog dat als hij mijn grootste yes-knop aandraaide ik al dacht 'en hop daar gaan we, nu dit, dan dat en binnen 10 minuten zal 't weer gedaan zijn'.

Hey, ik kwam elke keer klaar hoor, vaak zelfs twee keer, maar er echt plezier in hebben ... nou nee ... . Nu merk ik zelfs dat ik soms geen orgasme hoef maar wel echt kan genieten van tegen elkaar aan liggen, zijn warmte voelen, zijn hand die mijn dij streelt, zijn vingertoppen die strelen, heeeeeeel veeeeeeel zoenen en likken en zuigen en zelfs praten.

Ik weet niet of je een standaardrepertoire hebt, maar omzeil eens al haar buttons en doe het eens anders, langzaam, laat ze verlangen ... . En laat haar voelen dat het met liefde is, dat zij de godin is waar je alles voor wil doen (beetje overdreven gesteld) ofwel de godin die zo begerenswaardig is dat ze je gek maakt en je haar gewoon MOET hebben. Passie kan je ook overbrengen, het is namelijk ZEER aanstekelijk ;).
mooie getuigenis met een goeie tip. Het is als een goed gesprek die je blik verruimt.
Een oprechte dank je Djinniyeh!
Ik weet niet waar je schrijn staat, maar ik leg er een virtuele lotusbloem neer.
X
redwine


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten