Waarom kaal?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

LONNIE
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:30

Waarom kaal?

Berichtdoor LONNIE » do 12 juni 2003, 13:10

Hallo,

Ik heb al verschillende topics gelezen over scheren en aanverwanten. Ikzelf scheer m'n vagina niet kaal, alleen een smalle streep. Ik hou niet zo van een weelderige haardos dat lijkt me niet netjes. Maar aan de andere kant vraag ik me af waarom zoveel vrouwen het zo graag helemaal kaal willen. Eerst en vooral begint het kort erna terug te prikken. Ik zou het toch wel wat bloot vinden als je zo met anderen vrouwen onder de douche staat na het sporten. Ik heb er zo toch al een paar gezien onder de douche. Niet dat ik het lelijk vind maar zo toon je wel onmiddellijk wat je in huis hebt.
Misschien nog een tweede vraagje voor de vrouwen die het dan toch graag helemaal kaal willen: op welke leeftijd ben je er mee begonnen of ben je eerst begonnen met een smalle strook te laten staan. Het is messchien ook een beetje afhankelijk van tot hoe hoog je schaamhaar komt. Ik heb er al gezien bij wie het zeer hoog komt (moet vervelend zijn als je een klein slipje wil dragen) en anderen dan weer zeer laag (bij mij is het zo tussen de twee).

Groetjes Lonnie.

chrisja
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 juni 2003, 12:41

Berichtdoor chrisja » do 12 juni 2003, 13:16

Nou Lonnie, ik heb ook meestal een netjes streepje of bosje. Maar mijn vriend vindt kaal mooi, dus soms doe ik dat voor hem en soms doet hij het zelf bij mij. Maar je hebt gelijk, het levert soms best wat jeuk op.

Roelie
Berichten: 28
Lid geworden op: di 22 oktober 2002, 1:01

Berichtdoor Roelie » do 12 juni 2003, 16:22

Ik vind het gewoon veel prettiger met vrijen. Voel meer vooral als mijn vriend mij likt. Daarnast vind ik het een lelijk gezicht dat er schaamhaar langs mijn slip komt.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » do 12 juni 2003, 16:57

Vraagje terug: waarom toch een streepje laten staan? Is alleen maar lastiger scheren. vind ik. Ik scheer al jaren alles eraf en het is zo veel prettiger! Ik kan het me niet eens meer voorstellen , zo'n bos haar.

Over loerende vrouwen onder de douche maak je je toch niet druk? Ik heb door de jaren heen (in doucheruimtes en op naturistenterreinen en -stranden) werkelijk ALLE variaties gezien. Streepjes, hartjes, jungles, niks... Ik zou niet weten waarom het een vreemder dan het ander is. Maar voor mij komt helemaal kaal toch voorop. Lekker hygiënisch, makkelijk scheren, heerlijk voor Frank. Wat wil een mens nog meer?

Marian

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » do 12 juni 2003, 17:11

Ben er mee begonnen op mijn 17a 18 jaar. Waarom toen? Ik had een hele hoop schaamhaar en het stak me gewoon zo tegen dat ik me altijd zo moest scheren dat niks meer zichtbaar was. Ik heb dan gewoon eens alles afgedaan. Makkelijker en handiger. En sindsdien dus alles er af.
Bovendien zag ik ook voordelen op het seksuele vlak. Maar ja; ik wou niet drastisch doen :D

Die stoppeltjes vind ik soms wel lastig, maar ik scheer me heel vaak en meestal is het lastig wanneer ik noodgedwongen me een tijdje niet heb kunnen scheren :D

En bloot ... tja het IS dan bloot ... maar bloot is zo natuurlijk .. of je nu je schaamhaar scheert of niet ... het blijft een eigenheid hebben ... de ene vindt dit mooi, de andere weer iets anders.... zolang je het zelf maarmooi vind he :D

vlijtig liesje
Berichten: 83
Lid geworden op: di 11 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor vlijtig liesje » do 12 juni 2003, 21:58

Ik scheer me helemaal kaal. Vind het schoon aanvoelen, geen haar uit de broek, en een streepje vind ik net als mannen met een ringbaard. Alles of niets. Bovendien vind ik het ook prettig bij het plassen en zo Geen spetjes en spatjes die blijven hangen. En bij het vrijen (lees gebeft worden) is het voordeel wel erg duidelijk. En, mijn vriend vindt het mooier! Hij vindt het leuk om mij te scheren. Ik 'knip' hem trouwens ook wel eens ... doet me weinig, hem des te meer.
En onder de douche? Als iedereen het afscheert, valt het niemand op. Ik zie ook wel dat andere vrouwen even kijken. Nou en? Er heeft in het begin (10 jaar terug of zo) 1 keer iemand iets gezegd. Die dacht dat ik geopereerd was aan mijn blinde darm. Dat was langer geleden. Ik heb toen ja gezegd. Tegenwoordig hebben zoveel vrouwen een haarloze poes, het valt niet eens echt meer op.
Jeuk? Ach een lichte stoppel vind ik ook wel lekker schuren.

lies

Roccoco
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 12:41
Locatie: omgeving Breda en heeeeel actief ;-)

Berichtdoor Roccoco » do 12 juni 2003, 23:34

Dat haar zit er toch niet voor niets? Heeft toch wel een bepaalde functie anders zat het er toch niet?

vlijtig liesje
Berichten: 83
Lid geworden op: di 11 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor vlijtig liesje » vr 13 juni 2003, 2:14

Dan moeten vrouwen hun okselhaar ook maar laten zitten, en wenkbrauwen laten groeien. En mannen, laat groeien die neus-, oor- en baardharen: in de natuur komen scheermes en schaar niet voor. Nagels knippen? Niet aan denken! Blinde darm stuk? Niet weghalen hoor! Zweten? Heeft ook een functie, dus lekker druipen, niet wassen, en zeker geen deo.

Roccoco, of je nu man bent of vrouw; als je nog een partner zoekt met zulke vreemde ideeen, succes!

Flake
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 juni 2003, 2:33
Locatie: leuven, meestal

Berichtdoor Flake » vr 13 juni 2003, 2:36

Waarom zo persoonlijk worden als iemand gewoon zijn mening geeft? En die vergelijking met blinde darm, klopt helemaal niet...

RenALT-130
Berichten: 177
Lid geworden op: do 19 september 2002, 1:01
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Berichtdoor RenALT-130 » vr 13 juni 2003, 9:01

Dan moeten vrouwen hun okselhaar ook maar laten zitten, en wenkbrauwen laten groeien. En mannen, laat groeien die neus-, oor- en baardharen: in de natuur komen scheermes en schaar niet voor. Nagels knippen? Niet aan denken! Blinde darm stuk? Niet weghalen hoor! Zweten? Heeft ook een functie, dus lekker druipen, niet wassen, en zeker geen deo.
U is mij voor :). Maar tis allemaal weer erg persoonlijk, hè. Zo houd ik helemáál niet van deo, om maar iets te noemen. Ik ruik liever de geur van de vrouw dan die van een fabriekje. Zal daar trouwens eens een topic over openen...

Groet,
René.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » vr 13 juni 2003, 9:09

Ach, het zal zijn nut wel hebben gehad. Er is veel in de natuur nuttig, maar heeft in de loop der tijd zijn nut verloren.
Ik heb ooit eens gehoord dat het haar bescherming biedt, maar ook geur beter uit laat komen, hetgeen voor de seksualiteit nut had. Nu hebben we in onze cultuur een broertje dood aan luchtjes. Wij ruiken ook niet echt veel meer en we gebruiken meer ons zicht en onze oren. Dus nuttig is het niet echt meer.

Ook ik ben gecharmeerd van een kale poes, zoals ik al eerder gepost heb, is orale stimulatie mijn favoriete bezigheid bij het vrijen. Maar ook optisch heeft het wat: al die bossen haar!!
Maar ook ik werk het wel wat bij. Staat leuker en zoals al eerder gezegd: ik voel dan meer. Geheel kaal gaat helaas niet, omdat het anders een kale plek geeft op een lijf dat wat behaard is... Dat staat natuurlijk ook weer niet.
Laedere facile, mederi difficile

Handsome
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 23 april 2003, 1:01
Locatie: Almere

Berichtdoor Handsome » vr 13 juni 2003, 9:45

Ik als man vindt het erg prettig als de vrouw geschoren is. Dat is dan ook aanvankelijk de rede geweest dat mijn vriendin zich ging scheren. Nu wil ze het zelf niet meer anders. Dat vindt ik niet erg maar ik hoef het haar niet te vragen ze doet het zelf. Als ze het een tijdje door omstandigheden niet kan doen dan voelt ze zich ook niet lekker. Ze zegt dat het haar op de eerste plaats om de hygiene te doen is. Dat haar houdt zweet, urine en ander vocht vast wat ze erg onsmakelijk vindt. En omdat het te omslachtig wordt met scheren doet ze dan ook helemaal kaal. Het kost haar te veel tijd om netjes langs het streepje te scheren.

Wat betreft de functie van schaamhaar (naast allerlei andere haren en lichaamsverwanten) denk ik dat het iets is wat de evolutie er nog niet uit heeft kunnen werken. Ik kan gewoon echt niet bedenkden wat de functie van schaamhaar is. Het is naar mijn (persoonlijke) inziens uiterst onhygienisch, broeierig en het beschermd me verder niet (ja ook ik scheer me regelmatig).

Roccoco
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 12:41
Locatie: omgeving Breda en heeeeel actief ;-)

Berichtdoor Roccoco » vr 13 juni 2003, 13:35

" of je nu man bent of vrouw; als je nog een partner zoekt met zulke vreemde ideeen, succes! "

ja, hallo, ik kom niet van mars hoor! Vroeg alleen wat de functie van het haar was en is en wie dit weet. Verder: ik scheer, zij scheert, de buurvrouwen scheren,.........en het waren overigens geen ideeen, want ik vind een geschoren poesje mooier dan met een bos haar of kaal, maar da's heel persoonlijk, net zo als kaas :wink:

ben een man met haar trouw-eens........

warmhoor
Berichten: 59
Lid geworden op: do 01 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor warmhoor » vr 13 juni 2003, 14:13

laatst hoorde ik van mijn vader*, dat onze voormalige huisarts scheren helemaal ok vond. "al dat haar, onhygienische boel". de huisarts was toen ( 15-20 jaar geleden ) al een oude knar.

en over het voordeel van beffen+geschoren hoef ik het duidelijk niet te hebben. vrouwen die het voordeel van geschoren niet inzien, zijn kennelijk nog nooit goed gebeft?

* in een discussie over scheren: ik jongetje scheer nml ook mijn oksels.

Flake
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 juni 2003, 2:33
Locatie: leuven, meestal

Berichtdoor Flake » vr 13 juni 2003, 15:09

Ik scheer me niet en begin me hoe langer hoe meer een freak te voelen :? .
Niet dat ik een oerwoud laat staan he. Bikinilijn wordt geregeld geharst (auwie) en de rest kortgewiekt, maar helemaal kaal... Heb iets tegen scheren, stoppels vind ik degoutant. En helemaal kaal... niet echt mijn smaak maar ja
I'm wired to the moon, stapled to the sky
Happy as I am, and I don't know why


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten