Hoe ga je om met biseksuele gevoelens tijdens een relatie?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Liv
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 augustus 2012, 21:45

Hoe ga je om met biseksuele gevoelens tijdens een relatie?

Berichtdoor Liv » do 23 augustus 2012, 22:16

Hoi meiden....
Ik ben nieuw op het forum.
Ik ben 29 jaar en bi. Sinds een aantal jaar erken ik mijn gevoelens. Erg lastig,want ik heb een mannelijke partner.
Mijn gevoelens worden sterker om er iets mee te doen. Maar ik wil hem óók niet kwijt.
Je zou denken dat een trio de oplossing zou zijn, maar dat zou IK écht niet willen....

Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die in dezelfde situatie zitten, die dit herkennen....Of heeft er iemand tips!!
Liefs Liv....

Glenn Uisge Beatha
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 15:51
Locatie: Brabantiae Nostrae

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Glenn Uisge Beatha » do 23 augustus 2012, 22:26

Liv,

Allereerst welkom op het forum. Sterkte met je plekje vinden en positief dat jij je gevoelens hebt durven toegeven. Doet niet iedereen, geloof me!

Op het gevaar af dat ik als man niet mag reageren, doe ik het lekker toch :wink:

Hoewel ik dus een man ben heb ik juist heel veel te danken aan een biseksuele jonge vrouw. Ik ben "gelijkgeslachtelijk georiënteerd" zoals je het kunt noemen. Zij heeft me o.a. op het gebied van gevoelens onder woorden brengen echt op de praatstoel gezet.

Wij zijn heel open naar elkaar geweest. Zij ziet haar biseksualiteit zo: "Ik vrij met mannen maar ik heb vrouwen nodig om seksueel in evenwicht te komen met mezelf". Ze is niet van de trioseks maar heeft wel een vaste vriendin naast haar vaste vriend.

Ik hoop dat ik je toch een heel klein beetje hiermee heb kunnen helpen.
Heeft geen LandRover nodig om te compenseren, wel een Austin Mini ;)

Gebruikersavatar
Karuka
Berichten: 24
Lid geworden op: do 02 augustus 2012, 15:15
Locatie: India, Brabant (nl), USA

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Karuka » do 23 augustus 2012, 22:44

Hoi Liv,

Lastig, als je je gevoelens omwille van je relatie constant moet onderdrukken is dat op den duur niet best voor de verhoudingen. Zou eerst eens heel voorzichtig polsen hoe hij er uberhaupt tegenover staat. Niet zomaar over beginnen (achterdocht over je gevoelens voor hem) maar "bij toeval" een plaatje tijdens het internetten of een scene van een film en dan van "hi-hi, zou ik ook wel eens willen proberen", eerst maar eens kijken hoe hij reageert.
Een vriendin van mij is ook bi en doet wel eens een trio maar dat kan wel een hoop onverwachte en soms ongewenste gevoelens met zich meebrengen. Ze heeft een heel open relatie dus het gaat wel goed maar geen van de partners moet een jalours tiep zijn.

Heel veel succes ermee !

Groetjes Karuka
Voorlopig effies op (zaken-)reis...... India - Japan - Canada - USA

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor tes » vr 24 augustus 2012, 12:31

heb je het er al met je vriend/man over gehad?En zo ja hoe heeft hij hierop gereageerd?

Een vriendin van mij is ook bi, en is ondertussen met een leuke man getrouwd en die heeft heel bewust dat gedeelte van haarzelf deels weg gestopt omdat ze niet wilt dat ze voor een vrouw zal vallen aangezien ze nu getrouwd is. Wel zoent ze soms met andere vrouwen maar houdt het heel bewust daar bij. Haar man heeft er verder geen problemen mee en staat overal voor open.
live your life to the fullest!

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor famke » vr 24 augustus 2012, 14:12

Welkom Liv,

Ik herken je 'probleem', gelukkig hoef ik deze gevoelens niet meer als een probleem te ervaren.

Ik ben open geweest naar mijn partner toe en samen hebben we er toen veel over gesprokenen even laten bezinken, het is niet niks.
We zijn tot het besluit gekomen dat ik een vriendin mag 'naast' mijn partner.
In het begin is dat natuurlijk wel even uitzoeken want mijn partner en gezin komen op de eerste plaats. Die relatie heeft ons zoveel gebracht, ik was gelukkiger en voelde me zo compleet. Eigenlijk had ik alles wat ik graag zou willen.
We hebben overigens nooit een trio gehad, ik wilde mijn partner en vriendin niet samenbrengen zeg maar. Ze kennen elkaar en konden met elkaar opschieten, daar bleef het bij.

Helaas is het over nu, dit heeft nog eens duidelijk gemaakt dat ik nu iets 'mis'. Dat is lastig uitleggen naar mijn partner toe want soms is er nog wel wat schuldgevoel.

Hopelijk kom jij eruit met je vriend, probeer open te zijn hoe lastig dit ook is.
Succes
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor famke » vr 24 augustus 2012, 14:14


"Ik vrij met mannen maar ik heb vrouwen nodig om seksueel in evenwicht te komen met mezelf".

Wat mooi gezegd...
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

Liv
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 augustus 2012, 21:45

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Liv » vr 24 augustus 2012, 14:26

Hoi allemaal....
Bedankt voor jullie reacties....Ik heb mijn gevoelens bekend gemaakt,al voordat we een relatie hadden . Dus hij weet wát voor gevoelens ik heb.
Vind het alleen zelf héél moeilijk,want ik zou me best wel willen oriënteren...
Maar het lijkt wel alsof in mijn wereld iedereen hetro is hahah
Ik heb ooit wel tegen mijn man gezegd dát ik de "vrouwen mis"
Hij zei...nou dan zoek je er toch één....
Eigenlijk geeft hij me groen licht.....het probleem ligt bij mij...ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken.......
Liefs Liv....

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor famke » vr 24 augustus 2012, 14:35

Hey Liv,

Fijn dat ook jouw partner er voor open staat.

Het is best moeilijk 'zoeken' maar er zijn datingsites, chatboxen of je gaat naar een gaybar :)
Ik vind het lastig want het staat niet op iemands voorhoofd geschreven he. En een soort van taboe rust er toch wel op dit onderwerp merk ik.

Ik blijf wat rondneuzen op internet en ik geloof dat er vanzelf wel een vrouw op mijn pad komt.
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

Liv
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 augustus 2012, 21:45

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Liv » vr 24 augustus 2012, 14:44

@ Famke ,ik herkende véél in jou reactie....
Mijn man en kind komen ook op nummer 1!!! Daarom is het ooit moeilijk.....
Maar ik ben nog jong en ik merk steeds vaker dát de behoefte groeit...
Wilde je een pb-tje sturen maar dát ging helaas niet.
:-)

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor famke » vr 24 augustus 2012, 14:51

Liv,

Volgens mij mag jij pas na 10 berichtjes op het forum een pb sturen.

Die herkenning tja, het is ook wel een beetje gek natuurlijk. Een man en kinderen en dan verlangen naar een vrouw. Voor mezelf heb ik dit wel geaccepteerd maar ik zal het nooit helemaal de buitenwereld in brengen. Sommige mensen weten het en dat lijkt me genoeg.

In onze relatie was het ook uitzoeken hoe een vriendin hierin zou passen, toen ik merkte dat ze voor mijn gevoel de overhand kreeg hebben dit terug gebracht. we hadden we dagelijks even contact maar zagen elkaar ongeveer 1 keer in de maand.
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

Liv
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 augustus 2012, 21:45

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Liv » vr 24 augustus 2012, 15:08

@Famke.....ow Hahahahah dus ik moet eerst wát posten :-)
Fijn dát er ruimte was in jou relatie. Snap dát je het mist....
Mijn man vind het ook okay.....
Ik heb het ook wel geaccepteerd, en sommige mensen weten van mijn bi sexuele gevoelens ....het is alleen een llastige situatie. Zeker omdat ik al lang met deze gevoelens loop....en ik niet écht mensen in mijn omgeving op die manier ken...
Jammer dát jou relatie voorbij is.....hoe is dát zó gekomen?!
Liefs,

famke
Berichten: 83
Lid geworden op: do 17 september 2009, 13:50
Locatie: Fryslân

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor famke » vr 24 augustus 2012, 15:24

Hey,

Ik heb een vriendin met dezelfde gevoelens dus dat scheelt, we herkennen dingen en je kunt er gewoon open over zijn. Het begrip is er gewoon.

Dat de andere relatie uit is, is zeker jammer. Het hoe en waarom zet ik liever niet hier neer.

In de virtuele kroeg kun je reageren op woordspelletjes dan zit je zo maar aan je 10 berichten :)
Hopend op mooie dingen hopen mooie dingen zich op.

Glenn Uisge Beatha
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 15:51
Locatie: Brabantiae Nostrae

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Glenn Uisge Beatha » vr 24 augustus 2012, 20:05

Mijn man en kind komen ook op nummer 1!!! Daarom is het ooit moeilijk.....
Maar ik ben nog jong en ik merk steeds vaker dát de behoefte groeit...
Toen eenmaal het bij het bedrijf bekend werd kon ik ook mensen helpen met dit soort lastige situaties, al was het maar aanhoren hoe ze iets beleven.

Een meisje van buitenlandse afkomst heeft ook bi gevoelens, alleen haar familie mag dat niet weten .... haar zeer katholieke vader keurt dat af, in zijn ogen is de Vagina voor de Penis gemaakt zogezegd :(

Zij heeft die gevoelens en vind het lastig schipperen met haar familie. Haar behoeften groeien ook en zij is ook jong en zij is er ook in geslaagd haar manier te vinden gelukkig en in tune te zijn met zichzelf en haar seksuele gevoelens.

Wellicht niet helemaal je situatie maar het geeft wel aan hoe lastig sommige mensen hun werkelijke "ik" kunnen en mogen zijn, hetzij door hun omgeving of (in mijn geval) van zichzelf. Ik wens je heel veel sterkte op je ontdekkingstocht en hoe jij je gevoelens vorm geeft.

You're a limited edition Liv :D
Heeft geen LandRover nodig om te compenseren, wel een Austin Mini ;)

Liv
Berichten: 5
Lid geworden op: do 23 augustus 2012, 21:45

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Liv » vr 24 augustus 2012, 22:15

@Famke....
Snap dát je t niet wil vertellen...;-)
Wél fijn dát je met je vriendin goed kan praten...Stukje erkenning is nooit verkeerd!!!
Als ik aan de 10 zit mail ik wel een keer :-)

@Glenn ....thx ;-)

Glenn Uisge Beatha
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 15:51
Locatie: Brabantiae Nostrae

Re: Vraagje aan de vrouwen.....

Berichtdoor Glenn Uisge Beatha » za 01 september 2012, 13:14


"Ik vrij met mannen maar ik heb vrouwen nodig om seksueel in evenwicht te komen met mezelf".

Wat mooi gezegd...
Zie jij je (mogelijke) bi gevoelens zo ook Famke?
Heeft geen LandRover nodig om te compenseren, wel een Austin Mini ;)


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 16 gasten