Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » wo 16 november 2011, 1:04

Heeeeeel lang niet geweest hier :) leuk dat ik na jaren zonder na te denken mijn inlognaam intik. Shespot verleer je dus niet ;)

Anyway, mijn vraag...

Heb een man heel kort leren kennen; hij zou de dag erna al weg gaan naar de andere kant van de wereld. Beide waren we wat verward, verbaast over de plotselinge aantrekkingskracht, na de eerste blik al. Beide (als ik hem moet geloven althans ;) ) hebben we dat gevoel nooit op die manier gehad. (het was 'electriciteit' tussen ons op het eerste gezicht, dat ik voorheen alleen van de films kende)

We hebben wat normaal een paar dates zijn, samen moeten vatten in 6 uur. Leren kennen, uitgaan, lachen, thuis praten over de diepere zaken des levens, vervolgens in bed beland. We waren ons beide bewust van 'time pressure': waar komt die electriciteit vandaan? Is dat bijzonder, moeten we daar wat mee? of is het toeval? -MAAR HET VLIEGTUIG VERTREKT STRAKS!!!

Nu is hij weer terug thuis. Als er geen aantrekking was zou ik hem nooit meer zien (ik bedoel: hij heeft verder weinig met NL. Het is niet dat hij hier regelmatig heengaat). maar we hebben alle dagen wel heel oppervlakkig contact gehad. Maar er is steeds verwarring: hij geeft korte berichten, inhoudsloos. Zelfs nadat ik hem een sexy berichtje had gestuurd reageerde hij met een : "lol ok".

Waardoor ik dacht dat dat wel het laatste was, en ik het beter los kon laten. Nadat ik hem schreef dat ik hem wel met rust zou laten (ik voelde dat hij me vriendelijk wilde afstoten zegmaar), en ik het leuk vond hem te hebben leren kennen, reageert hij ineens met het bericht dat hij hoopt dat we contact kunnen houden, en of ik een foto kan sturen..


Anyway. ik ben confuus. Hij lijkt vooral seksueel aangetrokken te zijn (??). Stuur ik iets flirterigs of sexy, dan doet hij koud/afstandelijk.
Doet hij kortaf; denk ik dat hij geen contact meer wil (dus die ontmoeting ging echt alleen om die ene nacht seks).
Zeg ik dat ik hem wel met rust laat :) ... zegt hij dat hij contact wil houden... en een sexy foto.
Stuur ik een sexy foto. Zegt hij dat het wel heel mooi is maar hij mijn gezicht weer wil zien (kon je niet zo goed zien in die foto; wat overigens gewoon een mooi geklede foto was btw ;)).
Een foto van mijn gezicht vind hij sexy en dan is hij gelijk geil (als het echt puur alleen om seks gaat wint mijn lijf het meestal net een tikje van mijn gezicht. Bij liefde wint mijn gezicht. Vandaar dat ik dit ook niet snap :roll: ).

Ik snap het niet meer... denk ik dat hij me wil afstoten-wil hij toch aantrekken- geef ik inhoud-wil hij seks-geef ik seks-wil hij afstoten-geef ik seks- wil hij aantrekking- wil ik inhoud- wil hij toch ineens afstoten- wil ik afstoten- wil hij aantrekken (hij snapt volgens mij ook geen bal van mij trouwens, vraag me af of jullie het nog snappen ;) ). T gaat nergens meer over.... Wat wil hij nou???


Vandaar mijn vraag nu (hehe): als je een vrouw 'damn' sexy en interessant vindt op het eerste gezicht al.... Heeft dat bij sommige mannen gelijk met liefde te maken? Kan dat liefde worden? IS seks liefde voor sommigen? Of blijft het gewoon oppervlakkig: "jij bent seks!" (niets anders).


Ik heb het idee dat ik het zelf te zwart wit zie (liefde of seks). In beide gevallen kan ik er best raad mee, maar ik moet (om mezelf niet teveel te pijnigen) weten waar ik op kan rekenen. Ik weet niet wat hij wil (en nee, ik kan hem dat -nog- niet vragen)

Voor de duideljkheid: dit speelt echt net een week. Misschien ben ik te ongeduldig ;). Ook spelen er familiebanden die hij wat ongemakkelijk vond (vind?) -mijn kleine zusje heeft iets met zijn neefje, en zei hij het leefdtijdsverschil (10 jaar) te groot te vinden... (hij is 40 ik 30; toch anders dan 15 en 25? ;) ). Maakt het allemaal wat vreemder voor hem misschien (ik zie het probleem niet zo)

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Spot the difference » wo 16 november 2011, 1:27

Vandaar mijn vraag nu (hehe): als je een vrouw 'damn' sexy en interessant vindt op het eerste gezicht al.... Heeft dat bij sommige mannen gelijk met liefde te maken? Kan dat liefde worden? IS seks liefde voor sommigen? Of blijft het gewoon oppervlakkig: "jij bent seks!" (niets anders).

Jess! Je bent het praten nog niet verleerd. :)

Als ik een vrouw damn sexy vindt kunnen mijn hormonen me wel eens bedriegen. Ik zou ze wel eens interessanter kunnen gaan vinden daardoor.

Heeft dat met liefde te maken? Da's nogal vroeg hé Jess. Ik denk dat je nog maar over eventuele verliefdheid kan spreken, niet? Ik denk dat je zeker een verliefd gevoel kan hebben op iemand waarvan je bloed overal gaat stromen.

Dat kan liefde worden, dat kan ook niet.

Is seks liefde? Nee. Maar het is wel intiem en kan een band scheppen die liefde doet bloeien.
Misschien ben ik te ongeduldig ;)
Ik denk het. Time will tell lieverd. Ongeduld is natuurlijk van jouw kant een duidelijk teken aan de wand. Hopelijk wordt het wat.

Welkom terug. =):

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor katarine » wo 16 november 2011, 10:09

Hey Jessebel, welkom terug! En dacht net hetzelfde als Spot toen ik je posting las : ze is het praten nog niet verleerd :wink:
Maar de woordenvloed, zo warrig en springend van her en der op emotie, toont wel hoezeer het je bezig houdt en wat het met je doet.
Wat het met hem doet ... geen idee. Ik denk dat niemand je een zinnig antwoord kan geven, enkel hijzelf.
'Time will tell' is een hele mooie en een hele rake.
Versmacht hem niet, in je zoektocht naar wat is, gaat ook door mijn hoofd.
Misschien moeten net de dingen die zo'n heftige emoties teweeg brengen net niet met de rede ontleedt worden. Go with the flow Jess.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor deco » wo 16 november 2011, 10:24

Geniet van wat er nu gebeurd Jesse en laat de tijd de rest doen.
Is toch al een mooi teken dat hij je sexy vindt zonder daarom je hele lichaam te moeten zien...

Mja las net dat Katarine ondertussen ook geantwoord had :kiss: en daar kan ik niks meer bij aanvullen.

Doe het rustig aan en geniet van wat er nu is :wink:

gr
die gekke belg
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Iago » wo 16 november 2011, 10:40


Vandaar mijn vraag nu (hehe): als je een vrouw 'damn' sexy en interessant vindt op het eerste gezicht al.... Heeft dat bij sommige mannen gelijk met liefde te maken? Kan dat liefde worden? IS seks liefde voor sommigen? Of blijft het gewoon oppervlakkig: "jij bent seks!" (niets anders).
Hoi Jessebel!
Ik merk dat mijn vriend Spot te oud begint te worden, dus zal ik het maar roepen:

This tread is worthless without pics!
:mrgreen:

Maar goed.
Ik heb je nog nooit gezien, maar je schijnt nogal een plaatje te zijn. Dat is leuk, voor jou en je omgeving, maar dat is ook irritant omdat je daardoor al dan niet bewust gedrag vertoont wat voor jou werkt.

Toch heb je hier altijd laten zien als veel meer dan just a pretty face. En het zal toch niet de eerste keer zijn dat iemand daardoor overdonderd wordt? Hoop ik voor je?
Je komt iemand tegen die in je ziel kijkt in plaats van naar je borsten. Ik heb dat ook af en toe, en hoewel ik verder bepaald niet blind ben merk ik dan achteraf dat ik alleen maar stukken en brokken voor de geest kan halen. Een lach, en moedervlek, een beweging, dat zijn de dingen die bij blijven.

Jij vervolgt op de manier die jij gewend bent, en blijkbaar strookt dat niet met wat hij in je gezien heeft. Mannen zijn niet onbegrijpelijk, soms moet je gewoon uit je comfort zone stappen en meegaan. En als je dat gewoon meldt in een mail of wat dan ook, zou er zomaar een reactie kunnen komen.

Liefde vind ik een groot woord, maar het zou zomaar kunnen natuurlijk. Dat is best eng, en dan is er bij wegblijven de veiligste optie.

Iago

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » wo 16 november 2011, 10:52

Hihi vanmorgen dacht ik nog: laat ik die post maar weghalen, wat een wazigheid! Wat wil ik nou eigenlijk horen van jullie?

En toen las ik Spot: ja daar heb ik wat aan, dat bedoelde ik dus een beetje, dat wil ik weten! :) -toch mijn post maar laten staan dus...

Kat en Deco: jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. "Go with the flow", dat wil ik graag ja. De 'flow' is alleen wel een beetje wildwaterbaan op dit moment. Ik vind het ook nog eens moeilijk alles te laten 'vloeien' omdat ik bang ben dat ik mijn hart laat meegaan (wat nu, zoals je wel kunt opmerken, al gebeurt ;) ).


Misschien ben ik over een paar dagen al wat rustiger :roll: :lol:

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » wo 16 november 2011, 11:00

Je komt iemand tegen die in je ziel kijkt in plaats van naar je borsten. Ik heb dat ook af en toe,
[/quote]
:mrgreen:

Hey Iago, bedankt. En dat is dus ook waar (je doorziet me): ik weet intussen 'wat werkt'. En nu gaat het ineens anders. Precies op een moment dat mijn hart ook meedoet (ik vind niet zo snel iemand ècht leuk, namelijk :( ).

He, wat leuk, voel me gelijk een beetje thuis. Misschien blijf ik wel even :)

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor erofun69 » wo 16 november 2011, 11:59

Vandaar mijn vraag nu (hehe): als je een vrouw 'damn' sexy en interessant vindt op het eerste gezicht al.... Heeft dat bij sommige mannen gelijk met liefde te maken? Kan dat liefde worden? IS seks liefde voor sommigen? Of blijft het gewoon oppervlakkig: "jij bent seks!" (niets anders).
Ik ontmoette ruim 10 jaar geleden een mooie vrouw toen we beiden in het buitenland waren voor ons werk. Bij de eerst aanblik dacht ik : “jij bent sex!”.
Maar ik maakte me geen enkele illusie, want zij was niet alleen onwaarschijnlijk mooi, maar ook nog eens 28 – en daarmee 10 jaar jonger dan ik – en stond bovendien op het punt te gaan trouwen. En ik was al 18 jaar getrouwd.
Na het werk werd het erg gezellig, diepgaand gesprek bij een kampvuur, we belandden uiteindelijk in bed en ik zo ongeveer in de hemel.
Weer terug in NL (we woonden ruim 200km bij elkaar vandaan) belden en smsten we een paar dagen achtereen. Maar ik zag in, dat dit niets kon worden.
Zes dagen na onze eerste ontmoeting, nadat mijn kantoor door iedereen verlaten was, belde ik haar op, legde haar uit dat het niets kon worden en beëindigde de prille relatie.
Vervolgens liep ik naar mijn auto, tikte haar nummer in op de autotelefoon en zei : “ik hou zielsveel van je en wil en kan niet meer zonder je”.
Niet lang daarna kwam Efin – yes, zij was het – bij me wonen en ging nooit meer weg… :D


Het kan zomaar zijn, dat hij tot over z'n oren stapel op je is en er zich geen raad mee weet. Sommige mannen zeggen en doen nu eenmaal het één, terwijl ze iets totaal anders bedoelen.
Jaaah, mannen zijn soms net als vrouwen : confusing. :wink:
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Venus » wo 16 november 2011, 13:08

ik weet intussen 'wat werkt'. En nu gaat het ineens anders. Precies op een moment dat mijn hart ook meedoet (ik vind niet zo snel iemand ècht leuk, namelijk :( ).
Is dat ook niet de reden waarom je hèm wel ècht leuk vindt? Omdat hij anders is dan de anderen, omdat het anders gaat dan hoe het normaal gaat. En omdat datgene wat normaal 'werkt' nu opeens niet werkt.

Geniet er gewoon van Jessebel, en mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je het ook nog altijd aan hemzelf vragen :-)

Have fun en geniet!!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Laars » wo 16 november 2011, 14:53

Oefs, leuk! ik hoop dat je ons op de hoogte houdt! Ut sprankelt! :D
Ik herken wel een beetje de stap tussen 'jagen/vangen' versus jezelf zijn en afwachten, dus niet handelen maar 'zijn'.
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jippie » wo 16 november 2011, 15:23

Hey Jess, welcome on board again

Je bent weer lekker in beweging lees ik.
Ik zal als 'primitief denkende man' maar gewoon een antwoord geven op de vragen die je stelt:
Een foto van mijn gezicht vind hij sexy en dan is hij gelijk geil (als het echt puur alleen om seks gaat wint mijn lijf het meestal net een tikje van mijn gezicht. Bij liefde wint mijn gezicht. Vandaar dat ik dit ook niet snap :roll: ).
Het gezicht van een vrouw is een veel persoonlijker beeld, alleen je lijf is te afstandelijk. Hij kikt op je, en dat lijf van je zit nog wel in zijn geheugen.

Vandaar mijn vraag nu (hehe):
als je een vrouw 'damn' sexy en interessant vindt op het eerste gezicht al.... Heeft dat bij sommige mannen gelijk met liefde te maken?
Kan, liefde op het eerste gezicht gaat zelden met en vrouw die onaantrekkelijk is maar kan zeker met een aantrekkelijke vrouw

Kan dat liefde worden?
Als de rest ook klikt wel

IS seks liefde voor sommigen?
Liefde zit dieper dan seks maar dit kun je ook niet los van elkaar zien.. of er moeten een paar flappen op je nachtkastje zijn neer gelegd

Of blijft het gewoon oppervlakkig: "jij bent seks!" (niets anders).
Dat geloof ik niet als ik je verhaal lees.


Voor de duideljkheid: dit speelt echt net een week. Misschien ben ik te ongeduldig ;).
Yep

en zei hij het leefdtijdsverschil (10 jaar) te groot te vinden... (hij is 40 ik 30; toch anders dan 15 en 25? ;) ).
een verschil van 10 jaar is te overbruggen maar als jij je met je 30 gedraagt als 20 en hij met zijn 40 als iemand van 50 dan is er wel een kloof
Ik ken je wel van foto' s, en plat gezegd ben je gewoon een lekker wijf met een goed stel hersens. Aantrekkelijk voor veel mannen.
Maar Jessebel is ook een krachtige vrouw met een sterke persoonlijkheid die over het algemeen weet wat ze wil. Je hebt veel te bieden, kan veel geven, maar je verwacht daar ook iets voor terug. Mannen die met je meeliften daar kun je niets mee, er moet wel feedback komen. Zou het kunnen dat hij gek op je is maar zich behouden opstelt omdat hij misschien denkt dat je een maatje te groot voor hem bent? Je sterke punt is tevens je zwakke punt in deze.
Als hij je aftast en als jij hem opjaagt dan wordt hij alleen onzekerder. Verder weet ik ook niet wat er nog uit het verleden meespeelt bij hem.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » wo 16 november 2011, 19:14

@Venus: heel logische redenatie, ik had er nog niet bij stilgestaan... In dit geval: nee dat denk ik niet. Als DEZE meneer mij zijn liefde daadwerkelijk had verklaard, was ik gelijk meegegaan in dat vliegtuig en had ik niet meer losgelaten :lol: (bij andere meneren zet ik het op een lopen... vandaar dat ik dat deze ontmoeting voor mij wel heel bijzonder was).

@Jip: (HOI! :) ) sjeumig wat een veren in mijn reet :oops:
Maarreh... Thanks for your feedback :D . Gek is het wel: ik stel vragen die ik normaal prima kan beantwoorden. maar door deze ervaringen ben i helemaal confuus en vertrouw ik niet meer op mijn eigen 'wijsheid'. Komt erbij dat ik natuurlijk vooral Nederlandse mannen, en het nederlandse versiercultuur gewend ben. Wellicht ligt daar ook een verschil.

Een goede reden tot afstand houden weet ik wel. Namelijk.. DE AFSTAND. Het is nogal een brug. Hij heeft het over leeftijd gehad (en familie) maar ik zie daar echt het probleem niet (hij lijkt 32, en gedraagt zich in zijn smsjes als.. 18 haha). Ook is het wel handig dat ik zijn neefje goed ken: Dat hij ongetrouwd, single is, is niet gelogen (anders had ik erop gewed dat hij getrouwd was etc, en daarom afstandelijk is).

Over wat je zegt qua mijn inhoud en sterk zijn; ik denk juist dat dat, ook bij hem, vooral goede kaarten zijn. Maar kaarten die hij nog niet goed heeft kunnen bekijken in de 6 uur van onze tijd samen. Tis wel klote, want ik heb gewoonweg zo'n sterk gevoel dat het geweldig had gewerkt als hij gewoon hier in NL had gewoond... of gewoon de kans hadden gehad om meer 'dates' te hebben *snik*-flinkk frustrerend..


Anyway, guys.. jullie hebben natuurlijk ook allemaal helemaal gelijk dat ik het vooral moet laten gebeuren (positief of negatief). Go with the flow, relax, geniet; uiteraard merk ik het vanzelf wel. Maar (ja: zoveelste keer) ik ben zo confuus, dat ik even niet op mijn ratio kan bouwen en jullie als klankbord nodig had/heb. Wellicht hadden jullie bij mijn verhaal al gelijk zoiets van: meisje, laat gaan, dubbel duidelijk er van zijn kant niets is!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Jessebel » wo 16 november 2011, 19:18

(goh. avatars tegenwoordig op She? En wat zitten hier nog een hoop ouwe vertrouwde!!)

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Mar » wo 16 november 2011, 20:04

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Confuus: mannen zijn OOK onbegrijpelijk! ;)

Berichtdoor Venus » wo 16 november 2011, 20:11

Ow, Jessebel, ik kwam net deze uitspraak tegen, en vond hem eigenlijk wel toepasselijk :-)

Heb diep en gepassioneerd lief. Je kunt er gekwetst door worden, maar het is de enige manier om het leven te leiden.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten