Naar bed met een oudere vrouw

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Avondrood
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 11:10
Locatie: Brabant

Naar bed met een oudere vrouw

Berichtdoor Avondrood » vr 25 februari 2011, 0:48

Vrouw van zesendertig met acht jaar jongere man. Kan dit? Ook als duurzame relatie zonder angsten of jaloezie op lange termijn? Ik kan me wel inbeelden dat je sterk in je schoenen moet staan.

Ik merk wel dat ze geniet, veel meer dan iemand van dezelfde leeftijd. Eén extra element, ze zegt dat ze nog maagd is. Ze is dus wel een beetje frigide.

Ik kan me niemand voorstellen van die leeftijd die weinig of nog nooit een orgasme heeft beleefd.

Het gevoel zit wel goed, maar heb geen idee wat ik ermee aan moet op lange termijn?

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » vr 25 februari 2011, 1:23

Ik ga ervan uit dat jouw posting niet over jou gaat. In je profiel staat dat je 24 bent, dus de leeftijden in je posting 'matchen' niet :wink: .

En ik begrijp uit je posting dat niet leeftijd belangrijk is, maar ervaring.
Angsten en jaloezie?
Dat zegt denk ik meer over jezelf (of de persoon die ze uitspreekt) dan over die ander.

En inderdaad, in welke relatie dan ook is het een pré als je 'sterk' in je schoenen staat.

BTW, liefde wil overigens ook nog wel eens helpen en dan is leeftijd niet belangrijk (zegt ze uit ervaring :) )

Avondrood, succes (op de lange termijn)....
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Kitty
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 26 maart 2006, 8:32
Locatie: Stadje in zuidholland

Berichtdoor Kitty » vr 25 februari 2011, 17:12

Hé Fuutje, weet je dat mij iets opviel?
Geregistreerd op: 19-5-2006
Als de leeftijd nooit is aangepast.... :lol:
Heb jij vandaag ook zo'n zin?
Jazeker, onzin

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » za 26 februari 2011, 20:32

Dit topic heet naar bed met een oudere vrouw, en de vrouw waarover de ts het heeft is 36... slik... ik ben 'al' 39', dus ook al een oudere vrouw :?, word ik toch even met mijn neus op de feiten gedrukt, zo op de zaterdagavond! :wink:
if you have it, flaunt it!
(E. Jinek)

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » za 26 februari 2011, 21:27

ouder is dan ouder dan Ts hoop ik, niet oud:)

Ts hier niet meer gezien, dus of het zo serieus was? Mwah

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Berichtdoor pure » za 26 februari 2011, 23:07

Als je 22 bent, is een vrouw van 25 ook een oudere vrouw 8)

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: Naar bed met een oudere vrouw

Berichtdoor Amada » ma 28 februari 2011, 20:14

Vrouw van zesendertig met acht jaar jongere man. Kan dit? Ook als duurzame relatie zonder angsten of jaloezie op lange termijn? Ik kan me wel inbeelden dat je sterk in je schoenen moet staan.

Ik merk wel dat ze geniet, veel meer dan iemand van dezelfde leeftijd. Eén extra element, ze zegt dat ze nog maagd is. Ze is dus wel een beetje frigide.

Ik kan me niemand voorstellen van die leeftijd die weinig of nog nooit een orgasme heeft beleefd.

Het gevoel zit wel goed, maar heb geen idee wat ik ermee aan moet op lange termijn?
Ik snap er niet zoveel van.
Nog maagd = dus frigide???
nog maagd = nog nooit een orgasme beleefd???

Waarom angsten en jaloezie?
Wat maakt leeftijd uit als het gevoel goed zit?

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 28 februari 2011, 22:11

Blijft toch altijd grappig: draadjes zonder dat TS zich er nog mee bemoeit

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 01 maart 2011, 17:28

Dit topic heet naar bed met een oudere vrouw, en de vrouw waarover de ts het heeft is 36... slik... ik ben 'al' 39', dus ook al een oudere vrouw :?, word ik toch even met mijn neus op de feiten gedrukt, zo op de zaterdagavond! :wink:
Voor mij ben je nog een groen blaadje hoor!

Maar het is nou eenmaal een zeer vervelend gevoel in onze maatschappij: een vrouw wordt eerder op haar leeftijd afgerekend dan een man.

Groet
Mark
Laedere facile, mederi difficile

Saartje
Berichten: 24
Lid geworden op: za 21 januari 2006, 23:21

Berichtdoor Saartje » di 01 maart 2011, 19:50

@Mark: nooit last van gehad.
ik heb het gevoel dat het alleen maar beter wordt met leeftijd. beetje zoals goede wijn. ;-)

zei ik "beter"? ik bedoel "leuker". :-P

Elfri

Berichtdoor Elfri » di 01 maart 2011, 21:43

Maar het is nou eenmaal een zeer vervelend gevoel in onze maatschappij: een vrouw wordt eerder op haar leeftijd afgerekend dan een man.

Groet
Mark
Zoals jouw onderschrift al zegt: kwetsen is gemakkelijk, een wonde genezen is moeilijk.

Het lijkt zo met de leeftijd van dames ook wel te zijn. We zijn maar moeilijk te genezen van het idee dat leeftijd 'van belang' is. Heeft niet elke leeftijd zo haar charmes en voordelen? :D

Wat is een oudere vrouw? In de ogen van een 20 jarige jongen ben ik met mijn (bijna) 31 jaar een oudere vrouw. In mijn eigen beleving begin ik bij een dame van 60 aan te voelen dat ze echt 'ouder' dan ikzelf is.

Om de TS in zijn vraag te beantwoorden: JA, een 36 jarige vrouw met een 8 jaar jongeren man kan! Sterker nog... voor de ervaring van het jochie zeg ik: dóén!

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » vr 04 maart 2011, 15:04

Ik geef enkel aan dat 'men' wel naar de leeftijd van een vrouw kijkt, maar minder naar die van een man. Een man met een beduidend jongere vrouw is 'de bink', terwijl er al vraagtekens geplaatst worden als het andersom is.

Mij is het om het even. Als de klik er is..

Alhoewel..... haha
Laedere facile, mederi difficile

Avondrood
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 11:10
Locatie: Brabant

Berichtdoor Avondrood » za 05 maart 2011, 23:42

Hier is het jochie terug. Leeftijd is inderdaad nooit aangepast. Op andere fora gaat dat automatisch?

Dat dit lukt op korte termijn en voor de ervaring, weet ik intussen wel. Maar wat op langere termijn? Ik heb er een aantal relatietherapeuten hun werk op nageslagen en die melden dat een relatie van een oudere vrouw met een jongere man nooit kan standhouden?

Met ouder bedoel ik gewoon ouder. Ik voel ze als 36 jarige absoluut niet als ouder aan, behalve dat al haar vrienden getrouwd zijn en 6jarige peuters hebben rondlopen thuis en je hier en daar al wat ziet hangen of een rimpeltje (heb ik niks op tegen).

Ik vind het leeftijdsverschil nu ook niet zo groot op dit moment. Misschien is het eerder een verschil als zij 60 zou worden en ik 52, waarbij zij op pensioen kan.

Het gevoel op zich zit goed. Geen idee of dit van mijn kant een oedipus-complex is of van haar kant haar tweede jeugd die ze opnieuw wil beleven.

Hoe diep ik ook nadenk, ik ken allen Demi Moore en die jongere knaap die een langdurige relatie hebben.

Vrienden aan wie ik meld dat ze 36 is, nog nooit getrouwd en geen kinderen, verklaren me toch voor gek.

En frigide? Ja, zo komt ze over. Maar ze is het niet, heb ik al gemerkt. Dat is fout vooroordeel van mij.

Ik kan me op dit moment twee dingen inbeelden waar ik schrik voor heb :
- dat ze jaloers wordt op mijn jongere vriendinnen waar ik soms mee ga stappen.
- dat ik later ooit ga denken dat ik een 'levensfase' heb overgeslagen.

Kennen jullie of zijn jullie een relatie met ook een leeftijdsverschil van acht jaar of meer waarbij de vrouw degene is die ouder is?

Ofwel pieker ik gewoon teveel?

Nota : over een relatie van een oudere man, met een groen blaadje heb ik het hier niet. Die bestaan ook, maar daar ben ik hier niet echt mee verder geholpen.

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » zo 06 maart 2011, 1:18

Ik geef enkel aan dat 'men' wel naar de leeftijd van een vrouw kijkt, maar minder naar die van een man. Een man met een beduidend jongere vrouw is 'de bink', terwijl er al vraagtekens geplaatst worden als het andersom is.
ik heb me daar ook altijd wat over verbaasd.

zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat vrouwen het minder een probleem vinden dat het mannenlijf ouderdomstekenen vertoont, zoals rimpels, wellicht een buikje, grijs haar enz.
Hoe vaak hoor ik niet om mij heen zeggen dat ZIJN grijze haar hem wel sexy maken, en zijn rimpels hem karakter geven. De wijsheid die een oudere man vaak wordt toegedicht wordt door vrouwen ook zeer gewaardeerd.

Bij vrouwen wordt door mannen niet diezelfde waarden toegekend over dezelfde kenmerken. grijs haar bij een vrouw is minder sexy kennelijk, als grijs haar bij een man.
de wijsheid minder erotiserend, en de rimpels niet karaktervol, maar gewoon simpelweg niet fraai.

en ts...
ik vind 8 jaar leeftijdsverschil niet dermate groot dat je je daar druk over zou moeten maken.
In mijn ogen is dat verschil van steeds minder belang naarmate je ouder wordt.
nu je nog geen 30 bent vind je iedereen oud. Maar dat verdwijnt.
:wink:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Rojan
Berichten: 20
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 21:53

Berichtdoor Rojan » zo 06 maart 2011, 1:33

Hier een leeftijdsverschil van 10 jaar, ik, vrouw, 49, hij 39.
Eerlijk gezegd merken we er in de dagelijkse praktijk weinig van.
Het past, om onze eigen bewoordingen te gebruiken, als Piet en Griet ;-)

Of, zoals hij het ooit eens verwoorde, "Jij bent jonger van geest en ik waarschijnlijk wat ouder, dus vinden we elkaar ergens in het midden"
Zo voelt het ook.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten