een minder leuke ontdekking omzetten in iets goeds?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Desiree1978
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 27 december 2006, 16:09
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Desiree1978 » ma 19 juli 2010, 14:08

Blijkbaar heeft hij een goede keuze gemaakt om het niet tegen je te zeggen. Je schrok je niet voor niets kapot. Blijkbaar zijn dit dingen die buiten jouw normen en waarden liggen. En waarschijnlijk is dat voor hem niet zo. Ik kan me dan ook voorstellen dat het praten erover nog erg moeilijk is. En waarschijnlijk ook wel moeilijk zal blijven. En ik denk dat zijn "niet delen" ruimschoots wordt weggestreept tegen het jouw "nieuwsgierigheid". Dus dat vind ik eerlijk gezegd niet een heel sterk argument.

Het lijkt mij daarnaast ook belangrijk om te weten in hoeverre hij nu "echt" nog wat wil met deze twee dingen. Dit is volgens mij niet iets wat uit het verleden is en wel even overwaaid.

Nog even deels ontopic over "harddrugs". Hier zijn natuurlijk ook categoriën in. Er gaan meer levens kapot aan alcohol misbruik dan aan een pilletje eens in de paar maanden.

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » zo 25 juli 2010, 9:55

Ik heb niet het idee dat de dingen die meneer Moosje doet 'buiten haar normen en waarden liggen'. Ze schrikt ervan omdat ze er geen idee van had en niet zo goed weet wat het betekent voor haar relatie. Ze geeft ook aan dat ze hem niet veroordeelt. Ik begrijp heel goed dat ze ervan schrikt (even daargelaten hoe ze aan de info komt...), dat lijkt me een logische reactie en daar moet ook ruimte voor zijn. Om daarna vooruit te kijken en te onderzoeken hoe het nu verder moet.

Moosje, stel hij wil deze chatsessies met zijn vriend voortzetten (met de handelingen die er voor hem bij horen), hoe sta jij daar tegenover? Je zegt dat de beslissing aan hem is, maar wat zijn de gevolgende daarvan? Ik ben het met je eens dat je natuurlijk vrij bent in je denken en fantasieën. Als het om handelingen gaat begeeft men zich op glad ijs...
Live, Love and let BE


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten