Lactacyd, allergie?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Re: De geschiedenis herhaalt zich...

Berichtdoor Kinky » do 25 februari 2010, 21:25

En ook van het dagelijks dragen van inlegkruisjes trouwens.
Als je ze wel nodig hebt, zijn er ook katoenen inlegkruisjes en maandverband. Vroeger was alles van katoen, later zijn ze overal chemische rotzooi in gaan gooien. Dus nu is 100% katoen weer helemaal nieuw. En duur. Maar in elk geval niet chemisch.
:love: Liefde verandert winter in zomer

Chris66
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 februari 2010, 16:51

Berichtdoor Chris66 » do 25 februari 2010, 22:13

In plaats van zo'n nieuwerwets katoenen inlegkruisje draag ik altijd gewoon een katoenen slipje, dat vind ik toch minder ingewikkeld. En slechts bij spannende afspraakjes een sexy nylon-achtig niemandalletje.

Maar 'nodig', Kinky... Wat is 'nodig'? Ook inlegkruisjes bestonden vroeger nog niet en toen ging het leven toch ook gewoon z'n gangetje, zonder dat vrouwen voorturend in huis of op straat uitgleden over hun eigen witte vloed.

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Re: De geschiedenis herhaalt zich...

Berichtdoor Guusje » vr 26 februari 2010, 13:16

Elke dag even een lauw washandje erover, met extra aandacht voor eventuele damessmegmaatjes onder het klithoodje, en vooral ( Echt Heel Belangrijk!) 's nachts zonder slipje slapen, zodat je damessexvagina vrij kan ademen, dat is qua hygiëne echt het beste dat je voor je intiemste plekje kunt doen. En niet te ruig afraggen tijdens de sex. Of juist lekker wel, maar dan daarna even een weekje (of twee) tot rust laten komen... Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft die hoge piet die het had over het leer-gebeuren. Maar wat je hierboven schrijft snap ik dan weer niet.
Iedereen is anders. De een heeft wél baat bij een vaginaal reinigingsmiddel, de ander niet. Zo heb ik zelf dus wél baat bij de wasgel (voor de buitenkant!) van Lactacyd. Daarvóór had ik juist wel eens last van een wat minder frisse vagina. Terwijl ik toch echt niet anders leef dan voor die tijd. Ik douche gewoon elke ochtend, toen ook al, en waste mezelf met water. Ik had best wel eens last van irritatie en geurtjes. Toen ontdekte ik de gewone wasgel en sindsdien (al een jaar of 5 denk ik), gaat het beter. Fris gevoel en geen muffe geurtjes meer.
Waar ik wél van overtuigd ben is dat je tijdens een schimmelinfectie beter maar niks kunt gebruiken. Althans, als het niet vanzelf overgaat, ga dan naar je huisarts voor een kuurtje. Niet, zoals ik deed(van de zomer toen ik er een rasechte candida-infectie had), aanmodderen met intiem-douches en vaginale gels. Die helpen dan inderdaad niet en maken het vaak erger!

Hoe men dus de vagina behandelt en verzorgt is volgens mij helemaal aan diegene zelf. Heb jij baat bij een lauw washandje, vooral doen. Maar dat hoef je niet aan alle vrouwen op te leggen alsof dát het allerbeste is en alle andere dingen dus maar een verstoring van je zuurgraad veroorzaken. Ik vind het (meestal gebruik ik het zo om de paar dagen) wel prettig zo.

Overigens vind ik het slapen mét (katoenen) slip/broekje erg aangenaam.
Heb ook niet het idee dat dit de geurtjes 'van vroeger' veroorzaakte.

Chris66
Berichten: 13
Lid geworden op: do 18 februari 2010, 16:51

Berichtdoor Chris66 » vr 26 februari 2010, 13:36

Je moet natuurlijk vooral doen wat je zelf het prettigst vindt. Maar dat je vagina vijf jaar geleden minder fris rook dan nu, zou ook wel eens HELEMAAL NIETS met het gebruik van Lactacyd te maken kunnen hebben. Mede onder invloed van hormonen is het vrouwenlichaam altijd in verandering. Soms ruik je een paar jaar wat sterker dan anders en ineens kan dat voorgoed verleden tijd zijn. Soms heb je een paar jaar een slechtere huid, die ineens 'vanzelf' opknapt...

For your information: onderstaand lijstje aanbevelingen staat op de site van de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG) in Utrecht. (www.nvog.nl)

Algemene verzorging van de vulva:
De huid van de vulva is gevoelig. Zeker bij klachten kan het belangrijk zijn de volgende maatregelen te nemen:
- Was de vulva niet met zeep.
- Draag bij voorkeur katoenen ondergoed.
- Draag geen strakke broeken.
- Gebruik geen of zo min mogelijk inlegkruisjes.
- Houd de vulva droog.
- Slaap zonder onderbroek of in losse nachtkleding.


Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ik denk dat hier met 'klachten' ook geuroverlast wordt bedoeld. En onder de aanbeveling 'was de vulva niet met zeep' vallen volgens mij ook intiemproducten die heel erg hun best doen om mij ervan te overtuigen dat ze echt heus waar geen zeep zijn en dat je ze daarom dus vooral moet kopen...

Op de site van Lactacyd staat bij de Veel Gestelde Vragen het volgende:

Is wassen met water niet genoeg?
Er zijn nog heel veel vrouwen die hun vagina uitsluitend met water wassen. Niks mis mee, maar water heeft een reinigende werking en doet verder niets extra's voor de natuurlijke balans en weerstand van je vagina. Vergelijk het maar met je huid of je handen. Die reinig, verzorg en bescherm je toch ook niet alleen met water? Help daarom de balans van je vagina te beschermen door dagelijks Lactacyd te gebruiken. Hiermee reinig, verfris en help je je vagina te beschermen.

Voor mijn gevoel klopt deze redenering van geen kanten. Het voelt als een typisch gevalletje van mensen LEREN hun vagina beter te reinigen dan met water alleen (dat verder 'niks extra's doet'), en deze 'tevens te verzorgen en te beschermen', want 'Je reinigt, verzorgt en beschermt je handen toch ook niet alleen met water?' Nee, want met mijn handen pak ik alles aan wat los en vast zit en bagger ik ook nog wel eens een verstopte gootsteen uit. Met mijn vagina doe ik dat soort gore klusjes eigenlijk zelden.

Lactacyd is een product van GlaxoSmithKline BV (GSK), een Brits bedrijf dat tot één van de vijf grootste farmaceutische industriële ondernemingen ter wereld wordt gerekend, met in 2006 een omzet van ruim 31 miljard euro en een nettowinst van ongeveer 10,5 miljard euro. Zelf zou ik er niet over piekeren om zo'n multinational wel eventjes te laten bepalen hoe ik mijn vagina adequaat dien te reinigen 'van de allereerste menstruatie tot in de menopauze'. Kijk tot slot eens uit hoe veel verschillende producten de Lactacyd-lijn bestaat: dat varieert van wegwerpdoekjes en mousse, vloeistof, wasemulsie tot wastablet. Big business!

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » vr 26 februari 2010, 16:12

Wat betreft het eerste heb je zeker gelijk. Ik heb gewoon een duidelijk verschil gemerkt toen ik begon met het gebruik van lactacyd. Maar in theorie hoeft het niets met elkaar te maken te hebben.
Maar goed, bij mij doet het ook niks verkeerds. Heb je het gevoel dat het niet werkt voor je, of zoals je zoals de topic starter, er een allergische reactie van krijgt, dan zou ik het ook niet meer gebruiken.

Verder vind ik alle andere reinigings-middeltjes voor je vagina ook érg overdreven. Nogal overkill en maar de vraag of het echt wel goed is voor je vagina, of noodzakelijk! Ik ben ook niet zo voor de intiem-douches en die zijn ook niet voor dagelijks gebruik. Toch hoor of lees je wel eens dat er vrouwen zijn die dit elke dag gebruiken :shock:

Zeep...kan me niet eens voorstellen dat er vrouwen zijn die het gebruiken. Dacht dat het wel algemene kennis was...strakke broeken, erg lastig te vermijden(althans, naar het straatbeeld kijkende), slipjes hebben tegenwoordig altijd een katoenen kruisje, inlegkruisjes is volgens mij vragen om proberen omdat ze zo lekker kunnen gaan broeien in je slipje, de vulva droog houden valt altijd te proberen, maar is in de praktijk niet zo gemakkelijk (vaginaal vocht, urine, menstruatie/maandverband, zweet).
Maar het zijn goede adviezen. Behalve dat ik lekker met een katoenen onderbroekje aan slaap 8)


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten