Rivaliteit en vrouwen.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Rivaliteit en vrouwen.

Berichtdoor thisWaltz » ma 18 januari 2010, 15:01

Als enige man maakte ik deel uit van een groepje vrouwen, die een taak moesten voorbereiden. Ik doe dit voor de tweede keer. Als het een gemengde groep is, had ik de indruk dat die meer conflictgericht en grensafbakend was, dan in de enige man/4 vrouwengroep.
Bij de mannen : ik los die en die vraag op en doe dat en dat.
Bij de vrouwen : viel me de hoe kan ik een ander helpen mentaliteit op, geen rivaliteit, geen gevechtshouding,maar eerder een oplossing door zacht samenwerken alles tot een goed einde te brengen.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » ma 18 januari 2010, 21:06

Oh TW, wat maak je hier (naar mijn mening) toch een inschattingsfout!

Oppervlakkig gezien kan je wel gelijk hebben met datgene wat je constateert, echter de werkelijkheid is anders.

Ikzelf werk liever met mannen dan met vrouwen, juist vanwege dat rechtdoorzee oplossingsgerichte, met minder verborgen agenda's.

Vrouwen zijn naar mijn mening veel geniepiger (fuut steekt hierbij hand in eigen boezem), veel manipulatiever, veel meer loopgraven/hinderlaagvechters en doen net alsof ze 'zacht' samenwerken.
Brrrrrrr, ik herken mezelf gedeeltelijk in bovenstaande, maar ben er niet altijd blij mee.
Zakelijk samenwerken kun je het beste doen in een mix van mannen en vrouwen (verhoudingen niet zo ontzettend relevant)

En overigens geldt dit niet alleen in het zakelijke, maar ook in privésituaties.

Ik ben benieuwd welke vrouwelijke medeshespotsters nu over mijn heen gaan vallen. :D

Fuut
(op en top vrouw, maar niet altijd tevreden met de manier waarop zij handelt)
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » ma 18 januari 2010, 21:10

Sorry, maar ik ga niet over je heen vallen, ben het er grotendeels mee eens. Heb altijd met vrouwen samengewerkt, en nu, sinds een paar jaar met alleen maar mannen. Wat een opluchting zeg.... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Passionate Desire
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 13:41
Locatie: On earth enjoying life!

@ Fuutje en Venus

Berichtdoor Passionate Desire » ma 18 januari 2010, 21:22

Ladies!

Ik ben het ook volledig en hartgrondig met jullie eens. Vrouwen zijn vaak niet gemakkelijkste om mee samen te werken :oops:
Mannen zijn veel minder gecompliceerd en zeggen (vaak) gewoon waar het op staat. Vrouwen zouden dat ook moeten doen. Maar ja, wanneer je dat als vrouw doet ben je meteen een bitch :(
Liefs
Passionate Desire
May you live as long as you wish and make love as long as you live

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 18 januari 2010, 22:23

hier gaan we weer,
DE man en DE vrouw

is het nu echt zo zwart-wit?

ik werk nu alleen,
vroeger vooral vrouwelijke collegae gehad,
geen probleem..........

ik denk dat je eerder moet praten over de persoonlijkheid van die collega dan over het geslacht,nee?

zucht..............
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
Passionate Desire
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 13:41
Locatie: On earth enjoying life!

Berichtdoor Passionate Desire » ma 18 januari 2010, 22:36

hier gaan we weer,
DE man en DE vrouw

is het nu echt zo zwart-wit?

ik werk nu alleen,
vroeger vooral vrouwelijke collegae gehad,
geen probleem..........

ik denk dat je eerder moet praten over de persoonlijkheid van die collega dan over het geslacht,nee?

zucht..............
Hotje, nee natuurlijk is het niet altijd zo zwart/wit. Zeker de persoonlijkheid is ook zwaar bepalend. Maar toch.....
Zelf heb ik in mijn ervaringen ook niet écht moeilijkheden met vrouwen gehad, echter zie in mijn werkomgeving wel veel "vrouwen-conflicten".

Tja en De Vrouw is nu eenmaal anders dan De Man :wink:
Gelukkig maar! :)
May you live as long as you wish and make love as long as you live

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Geen typering

Berichtdoor thisWaltz » di 19 januari 2010, 15:59

Neen, "de" man en "de" vrouw bestaat niet.
Maar ik heb ook in uitsluitend mannengroepen gewerkt. Daar ging het hard tegen hard, rechtuit en rechtaan, erg competitief.
Bij die vrouwengroep, waar ik de enige man was, neigden de dames eerder naar samenwerken dan elkaar tegenwerken of hun domein afbakenen.
Zelf liet ik ze maar begaan. Makkelijk voor mij :).
Of misschien is hebben vrouwen een meer onderhuidse wijze om elkaar een loer te draaien/te beconcurreren?
En neen, ik wil niet veralgemenen.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » di 19 januari 2010, 23:20

Ik werk in een omgeving waar er een v/v groep is een m/v groep is (maak ik deel uit)

Vrouwen hebben goede eigenschappen maar in een puur vv omgeving is het niet fijn werken: jaloezie, vals, achterdocht, roddelen

Ik merk dat in de m/v omgeving de goede eigenschappen veel meer naar boven komen

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » wo 20 januari 2010, 18:06

Ik werk nu in een niet leuke mannenomgeving. Geen team, solo gedrag, niet communiceren/delen etc. etc.
Hiervoor zat ik in een vrouwenteam met te veel geklets en meningen over een ander. Daarvoor werkte ik in een organisatie grotendeels bestaande uit vrouwen [80/20]. Ik heb een supertijd gehad. Er was respect, geen geroddel, geen verborgen agenda's etc. Ging er met tranen in mijn ogen weg.

Al met al werk ik het liefst met leuke mensen en herken ik al die generaliserende zaken helemaal niet maar ik ben dan ook iemand die projectmatig werkt en elk jaar een andere job heeft in verschillende bedrijfsculturen.

lieverd
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 03 juli 2009, 23:00

Berichtdoor lieverd » wo 20 januari 2010, 18:21

vrouwen onder elkaar zijn loeders...klaar,zo simpel is het!
en het word nog erger als er een man(nen) bij komt,want dan gaan de loeders dingen naar de de gunsten van die man(nen).
mijn eigen ervaring is werken met mannen,als enigste vrouw,bij twee verschillende bedrijven.
al die kerels waren geweldig,ze zeiden elkaar flink de waarheid met een vloek erbij,en een paar minuten later sloegen ze elkaar weer op elkaars schouder uit joligheid.
heb ook ervaring met het werken in een vrouwenteam/afdeling en moet zeggen dat de onderlinge relaties stipt waren vastgelegt.
praat je met die en die,dan negeer je die en die.

ik denk dus ook dat TW een inschattingsfout maakt.
een een grote ook.

:)
Oeps,i did it again!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 28 gasten