Is dit het nou...?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 22 november 2009, 19:27

Bijna alle relaties dommelen in en dan blijkt er op een gegeven moment veel achterstallig onderhoud te zijn.
Of dit dan nog valt op te lappen hangt slechts van 1 werkwoord af; HOUDEN VAN
Als je niet meer van iemand is het verspilde energie.

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » zo 22 november 2009, 20:36

ok, hier volg ik. houden van is héél belangrijk. maar wat als je niet weet waar de liefde ophoudt en de gewoonte het overneemt. hoe bepaal je houden van?

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 22 november 2009, 21:05

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 22 november 2009, 21:07

Dat kan ik niet voor iemand bepalen...
Je gevoel moet je dat kunnen vertellen.
En sja... sta je in een schemergebied dan moet je beslissen welke kant je opgaat..
Waarom was er ooit wel houden van en kun je dit nog terughalen?

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 22 november 2009, 21:08

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Berichtdoor amaretto » zo 22 november 2009, 21:54

hm, venus.. hier volg ik niet. ik ben nog steeds blij om naar hem te gaan, thuis te komen... dat is juist het moeilijke: hij is een heel toffe mens...
cru gezegd: moesten wij uiteengaan, al onze vrienden zouden van hun stoel vallen van het verschieten. hij is charmant, lief, leuk, gevat, attent,.....

(wil wel even benadrukken dat dit mijn versie is, hé. er zijn twee kanten aan een verhaal)

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » zo 22 november 2009, 22:24

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » ma 23 november 2009, 17:21

Ik denk gewoon dat het jou tijd is,venus om bij die man weg te gaan. En ik denk dat je dat zelf ook wel weet maar je moet de knoop nog doorhakken.En als ik jou was zou ik niet te lang meer wachten ,want waar zou je op moeten wachten? Op een wonder? Die gebeuren niet zo vaak ... helaas.. en weet je ... als je het hebt gedaan ( bij m weg) dan denk je vast: dit had veel eerder gemoeten,zo gaat het vaak he, maar ja het is niet zomaar iets natuurlijk,ik denk alleen dat jij er geen zin meer aan hebt om zo door te gaan ,en je leeft maar 1x he... en ergens is er iemand die je wel kan geven wat je graag wilt en waar je gelukkig mee word :) vast wel!!!
: )

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » ma 23 november 2009, 21:29

Wat een herkenbare verhalen allemaal... zou het toch niet iets met de leeftijd te maken hebben?

Ook ik heb een aantal jaren geleden sterk met het gevoel gelopen "Is dit het nou" :( en serieus overwogen of ik niet gewoon mijn koffers moest pakken.

Maar ik wilde het niet zo maar opgeven, en wij hebben de hulp gezocht van een relatie therapeut. Gelukkig wilde mijn partner wel mee, ook al begreep hij niet altijd waar mijn onvrede vandaan kwam.

Na een aantal gesprekken toch meer inzicht gekregen in onze relatie en onze verhoudingen naar elkaar toe. Bij ons heeft het goed uitgepakt.
Ik ben bepaalde dingen anders gaan aanpakken, heb meer zelfvertrouwen gekregen en er is ook meer ruimte gekomen voor mijzelf.
Omdat ik nu gelukkiger ben met mijzelf ben ik ook weer veel gelukkiger in mijn relatie en kan ik mij nu niet meer voorstellen dat ik echt wel eens heb getwijfeld of ik hier wel mee door wilde gaan.
Het gaat nu beter dan ooit te voren en ik ben regelmatig nog heel verliefd op hem!

Wat ik er mee wil zeggen.. dat als er nog liefde is... en er is communicatie mogelijk kan je ook samen aan een 2de leven beginnen.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » di 24 november 2009, 22:36

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Susanna
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 11 maart 2009, 16:44

Berichtdoor Susanna » wo 25 november 2009, 12:48

DzHead ik sluit me bij je aan, Venus je geeft ook mij heel sterk het idee dat je er alles aan hebt gedaan. In mijn beleving is er geen falen, er is het er alles aan willen doen, en je komt op een punt dat je alles hebt geprobeerd wat in je vermogen ligt. Dan heb je niet gefaald maar hartstikke je best gedaan, hoe pijnlijk het ook kan zijn om dat te beseffen.
Ik weet uit mijn eigen situatie dat ik op een punt kwam dat ik me vreselijk ging storen aan dingen die al jaren aanwezig waren. Gaandeweg ontdekte ik dat hij niet degene was die zich storender ging gedragen, maar ik was opgehouden mijn hoofd in het zand te steken, ik was gaan groeien als mens. Eigen groei geeft een ander beeld op de situatie waarin je zit. En als de ene groeit als mens waar de ander stil blijft staan krijg je evengoed scheefgroei in je relatie. Is dat fout? Nee ik denk het niet, niet iedereen wil of kan groeien, en niet iedereen krijgt het voor elkaar stil te staan.

kytoma
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 14 januari 2008, 17:37

Berichtdoor kytoma » wo 25 november 2009, 13:19

Ik noem dat geen crises maar meer het balans op maken van je leven.
Eens in de zoveel tijd doe je dat .Dan ga je eens verder kijken wat wil ik eigenlijk en wie ben ik ten opzichten van andere mensen.En het belangrijkst
wat ga ik er aan doen.En hoe passen mijn vrouw en kinderen in het plaatje.
Wat wil ik nu eigenlijk.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 25 november 2009, 13:54

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » wo 25 november 2009, 16:07

-
Laatst gewijzigd door Venus op zo 10 maart 2013, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » wo 25 november 2009, 16:40

Venus, wij kunnen alleen maar vertellen hoe het voor ons is gegaan, geen mens die exact kan voorspellen wat het met jou zou doen.

Ik vind dat je best wel mag vechten voor een relatie, als er iets is om voor te vechten. Kan je niet terugvallen op een basis houden-van, is gewoonte de enige houvast, voel je je beklemd, kan er niet gepraat worden, tja...

Ik heb in zo'n situatie de deur achter me dichtgeslagen. Het waren de moeilijkste uren van mijn leven, en meteen daarop volgden de mooiste maanden van mijn leven.

Het duurde jaren voor ik de knoop kon doorhakken, inclusief vele gesprekken, zelfs met een -best welk goede- therapeut, maar uiteindelijk mijn moed kunnen verzamelen. Beste beslissing ooit. En dat had eigenlijk niets te maken met midlife; gewoon een rotte situatie die niet langer houdbaar was.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten