Kloppen de cliche's?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Talisman
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 0:08

Kloppen de cliche's?

Berichtdoor Talisman » vr 17 juli 2009, 15:33

Hoewel ik het ook steeds meer leer waarderen verbaast me vaak toch hoeveel vrouwen romantiek 'doet'. De wandeling bij zonsondergang (liefst op het strand), het diner met wijn bij kaarslicht en als het kan open haard, dansen in de schemering, waxinelichtjes in de badkamer, noem maar op. Zijn dat niet de platgetreden cliche's of is het gewoon waar, cliche of niet?

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Berichtdoor Venus » vr 17 juli 2009, 16:00

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

lieverd
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 03 juli 2009, 23:00

Berichtdoor lieverd » vr 17 juli 2009, 16:15

ik denk dat ik 1 van de weinige vrouwen ben die heeeeel weinig heeft met die romantisch ideeen.
tuurlijk vind ik een wandeling aan zee met mn man ook leuk,maar ik hoef geen kaarslicht bij mijn diner,of rozeblaadjes op mn kussen.
aardbeien opgevoerd worden door m n man.
en andere ''tuttel''dingen.

zo af en toe valt een romantisch iets me heus wel eens aan hoor,maar vaker dan eens per kwartaal is het vast niet.
durf dus rustig te zeggen dat al die cliche's niet op mij van toepassing zijn.
:)

bo_
Berichten: 645
Lid geworden op: di 24 april 2007, 16:14
Locatie: linkerkant van de afsluitdijk

Berichtdoor bo_ » vr 17 juli 2009, 16:47

Voor mij klopt het zeker wel. Heerlijk een wandeling aan het strand, hand in hand. Een lekker wijntje bij een vuurtje, dat soort dingen. Maar vooral de kleine gebaren, een hand door mijn haar, een snel gestolen kusje doen het hem, dus ook op dat soort momenten.

Voor mij ook geen grote/dure kado's. Liever iets met liefde uitgezocht, iets met gevoel. Dat mag gerust een keertje duurder zijn, maar als dat altijd zou zijn, zou ik mij erg verlegen gaan voelen.
Leven is het meervoud van lef.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » vr 17 juli 2009, 17:19

Ik ben net een wijf, zeg ik vaak. Hopeloos romantisch. Geen uitgewoonde gemeenplaatsen zoals ondergaande zonnen of waxinelichtjes (hoewel... op z'n tijd), maar wel de echte romantiek van het kleine gebaar, zoals Bo noemt. Aandacht, een tersluiks compliment, een gefluisterd lief woord, seksuele allusies die wij alleen verstaan.

Handige reclameboys proberen ons aan te praten dat romantiek schuilt in witgouden oorhangers en Bollinger champagne. Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Maar dat veel mensen gevoelig zijn voor romantiek, daarmee kun je maar beter rekening houden, Talisman!
Amor vincit omnia

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 17 juli 2009, 17:53

Het zit hem denk ik in de aandacht, de moeite die je doet voor de ander. Hoeft niets groots te zijn, maar atentie doet iedereen goed!

Lief en ik eten altijd aan een gedekte tafel, met de mooie wijnglazen en de kaarsjes aan.

Af en toe een kaartje met een lieve tekst, het briefje op tafel als de 1 veel eerder weg is dan de ander, de bos bloemen (en neeeee,niet standaard elke vrijdag maar zo af en toe maar dan we gemeend).

Na mijn vorige relatie ben ik allergisch geworden voor 'als vanzelfsprekend er te zijn", dus teneerste zal ik de ander ook niet als zodanig zien en behandelen en ten tweede waardeer ik het als de ander dat naar mij toe ook niet doet.

Dus ja: het werkt voor mij, maar ik zie het niet als romantisch voor het romantische, maar als aandacht en moeite die je voor de ander doet en van de ander ontvangt.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 17 juli 2009, 18:50

O, hellep ... neen!!! Ik volg Lieverd ... geen 'tutte'-dingen ' voor mij.
Heb dan steeds het gevoel van het dan op dat moment moeten intens-zwijmel-gelukkig zijn en heb dat niet. Ik ervaar het als kunstmatig.
Geen rode rozen voor mij, liever een wit madeliefje :)

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 17 juli 2009, 19:02

Ja maar Katerine, dan is het opgelegde romantiek. Alles wat moet is niet goed, of wat je zo moet voelen.

Elke vrijdag bloemen meenemen is geforceerd, niet gemeend.
Maar in een etalage iets zien waarvan je weet dat iemand (lief, vriendin, kind etc) dat heel leuk vindt en dan dan spontaan meenemen.... zo ervaar ik ook de romantiek die er is.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » vr 17 juli 2009, 19:06

Ik zie mezelf absoluut niet als romantisch type. Strand vind ik zalig, maar vooral als het stormt, wandelen heb ik eigenlijk een hekel aan, bloemen koop ik zelf wel en een dinertje doen we als we er zin in hebben.
Maar toch kan ik op zijn tijd intens genieten van kleine gebaren. Prosecco met aardbeien, een deur voor me open houden, een zachte streling door mijn haar.
Als het maar puur en eerlijk is.

Dus voor mij gaat het niet echt op. :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Enola
Berichten: 675
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 1:05

Berichtdoor Enola » vr 17 juli 2009, 21:20

hm, ik was wel romantisch..........ooit heb ik eens de trap volgezet met brandende waxinelichtjes, op elke trede één, tot aan de zolder bij het bed. Ik naakt en "ready" op bed, wachten, wachten, wachten.......... had hij me gebeld op mijn mobiel, die beneden lag, dat hij later thuis zou komen :evil: :evil:
a dirty mind is a toy forever

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » vr 17 juli 2009, 22:05

ik ben onverbeterlijk romantisch

I love the magic of dinner by candleligth
the two of us ..sitting next to eachother...holding hands
looking in eachothers eyes..having a good conversation...
or just looking..sighing..kissing..eating.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » vr 17 juli 2009, 22:15

Ik denk niet in termen van clichés, weet alleen wat ik lekker vind en probeer die dingen in mijn leven te passen. Vaak ontstaat vanzelf iets dat als cliché word gezien.

Een tijdje geleden had ik een date met mijn vriend. Wij spreken regelmatig af in zijn hotelkamer waar hij 1x in de week overnacht voor zijn werk. Een hééél mooie hotelkamer ;-)
iig...vanaf de eerste kus kregen we maar steeds geen genoeg van elkaar, allerlei standjes hadden we al gedaan en hadden we een giga eetlust ontwikkelt. We waren er heel snel over uit dat onze dinerafspraak niet door zou gaan en besloten we roomservice te bellen. De tafeltje in de kamer hadden we op het balkon gezet.
Wij hebben genoten van een overheerlijke 4 gangen verrassingsmenu van de chefkok met bijpassende wijnen op een kleine tafeltje op een smalle balkon. Super romantisch en intiem was het zonder dat het zo gepland was. Het bepaalde ook gelijk de sfeer voor de rest van de nacht.

Het was dus niet bedacht cliché maar ging het vanzelf. Dat vind ik ook helemaal niets hoor....'nu gaan we even naar de zonsondergang kijken'. Veel leuker is als het spontaan zo gebeurt.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 17 juli 2009, 22:21

Ik ben het nog steeds.
Maar kom mij niet aan met die platgetreden paden van de ja, inderdaad, cliché's. Want dan zeg ik Tsss. of; Nou Jàaah! bv tegen waxinelichtjes..
Waar het uiteindelijk om gaat is dat er een sfeer gemaakt wordt. Zo eentje die je het gevoel geeft dat het om jou draait. Dat je er toe doet.
Dus liever niet met de tl buis aan tijdens het verorberen van een BigMac.
Nee zeg, stel je voor.
Iets orgineels is fijn, maar dat wordt natuurlijk al moeilijker als je bv de waxinelichtjes al hebt gehad.
Iets authentieks is nog beter. Een liedje. Of een gedicht. Speciaal voor mij!
Moet het ook nog eens klinken. Of foutloos geschreven zijn. En dan natuurlijk op geschept papier met een mooie vulpen, niks te sms-en!
Oh gatver! zou je denken; Ze is te laat geboren!
Nou..ech nie.
Het is er nog, het bestaat, het leeft!
En heel af en toe, mag ik dat zomaar meemaken!

Jaques Perk is er niks bij :wink:
Panta rhei.

Sterre
Berichten: 296
Lid geworden op: vr 05 juni 2009, 22:54

Berichtdoor Sterre » vr 17 juli 2009, 22:40

Waar het uiteindelijk om gaat is dat er een sfeer gemaakt wordt. Zo eentje die je het gevoel geeft dat het om jou draait. Dat je er toe doet. Dus liever niet met de tl buis aan tijdens het verorberen van een BigMac.
En zelfs dat kan zo gebracht worden dat die tl-buis daar speciaal voor jou opgehangen is...
Als het gaat om sfeer, dan maakt het niet uit waar het is en wat je doet... Dan is die ene blik, dat ene woord of die halve aanraking al meer dan voldoende... Of het herinneren dat 1 van je zondes McDonalds is en je gewoon meeslepen omdat hij weet dat je dat liever eet dan een sjieke opgeklopte maaltijd...
Attentheid, oplettendheid... daar draait het om...

Ooit kreeg ik voor onze trouwdag een prachtig doosje van de juwelier, nah, moet je bij mij eigenlijk niet doen (net als bloemen kopen met Valentijn)... Maak ik het doosje open, zit er een centimeter in... Hij had de mijn goede een paar maanden eerder per ongeluk weggegooid... Ik gebruik hem nu voor het werk nagenoeg elke dag... :love:

Sterre,
Allergisch voor 'gekochte' romantiek, maar een hopeloos romanticus met tijden...

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 17 juli 2009, 22:49

Waar het uiteindelijk om gaat is dat er een sfeer gemaakt wordt. Zo eentje die je het gevoel geeft dat het om jou draait. Dat je er toe doet. Dus liever niet met de tl buis aan tijdens het verorberen van een BigMac.
En zelfs dat kan zo gebracht worden dat die tl-buis daar speciaal voor jou opgehangen is...
Als het gaat om sfeer, dan maakt het niet uit waar het is en wat je doet... Dan is die ene blik, dat ene woord of die halve aanraking al meer dan voldoende... Of het herinneren dat 1 van je zondes McDonalds is en je gewoon meeslepen omdat hij weet dat je dat liever eet dan een sjieke opgeklopte maaltijd...
Attentheid, oplettendheid... daar draait het om...
Nee, dat bedoel ik; als het echt om mij zou gaan komt er never nooit niet een tl buis of een BigMac aan te pas. Dat kan namelijk nooit speciaal voor mij zijn :wink:
Panta rhei.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 38 gasten