wanneer je jezelf niet als relatiemateriaal ziet enz.

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

wanneer je jezelf niet als relatiemateriaal ziet enz.

Berichtdoor Clover » za 04 juli 2009, 0:22

Wat als je niet op zoek bent naar een relatie maar het wel leuk vindt om (mannelijke) contacten te maken…..(om het niet te verleren van contact hebben zeg maar).
Zonder dat er de druk op komt te liggen/te staan dat het naar een relatie zou gaan neigen. Ik klap helemaal dicht nl. omdat ik me niet meer zo snel openstel en daar ook maar de behoefte aan heb. Een enkele keer frysiek contact, oke, mentaal dieper contact….brrrr.

Ik wil nl. geen relatie, vooralsnog niet, zie/beschouw mezelf voorlopig niet als relatiemateriaal (niet negatief bedoeld).
En waarom zeg ik dat….

Kind(eren)? Die heb ik al, komt er absoluut niet nog een bij, en dat is definitief, geen discussie over mogelijk.

Evt verleden? Ja, want sommige dingen wil ik niet delen met een toekomstige partner, is te donker voor mijzelf om daar over te praten, dus no-go area. Evt meerdere keren pushen/proberen daarover is exit, ergo, niet kunnen accepteren dus dat dat voor iemand een no-go area is.

Ochtendrituelen: no way, ik heb al moeite met die van mijzelf soms, waarom zou ik die van een ander er ook nog bij willen…..

Overlegsessies: eh, vermoeiend, ook al zit je beiden op dezelfde lijn (er is nog steeds overleg). Ik maak liever in mijn eentje een verkeerde beslissing dan dat er gebakkelei over onstaat.

Samenzijn? Heb mijn eigen leven en invulling, ik zou er moeite mee hebben om met nog een andere agenda rekening te moeten houden/willen

Klussen? Tsja, door de loop der jaren leer je wel om heel veel zelf te doen, te maken, repareren. Oke, voordeel is wel, als je beiden in die positie zit, doe je allebei je eigen (huishoudelijke) ding.

Praten? Heb ik niet per se een partner voor nodig.

Sex? Kan alleen, maar dit is dan een punt waarvan ik zeg…ja, dat is dan toch wel lekkerder met een man. En dat is toch wel erg minimaal als dat het enige zou zijn.

Evt nieuwe partner? Lastig, want die moet door mijn beschermende muur heen naar zoonlief toe. Ik wil jr niet zomaar kennis laten maken met de eerste de beste man die mams leuk/aardig/lekker vindt. Tenslotte kent hij zijn vader al niet, waarom hem dan laten kennismaken met de eerste de beste man die mams wel ziet zitten….echt niet dus. En ja, ik realiseer me, dat heeft met kansen geven/gunnen te maken.

Samenwonen? Ik moet er niet aan denken, echt niet. Een evt. relatie zou zwaar, zwaar latten worden.

Ex-schoonfamilie? Dat vind ik dan wel weer een lastige. Ik heb nl nog steeds een heel erg goed contact met mijn gehele schoonfamilie en dat zou ik zeker niet zomaar opgeven. Heeft zeker te maken omdat ik destijds in een andere ‘scheidingsfase’heb gezeten.

Let wel, het komt over als anti-man. Zo is het niet bedoeld. Ik geef alleen weer waarom ik in mijn geval, niet per se een man/relatie nodig heb om een fulfilling life te hebben/creeeren. Zoveel dingen die ik in de afgelopen ruim 8 jaren zelf heb opgepakt, gedaan en doe.
Als ik dat bij elkaar optel, kom ik (helaas) niet verder dan sex….en dat gun ik geen enkele man.
Ik heb in de afgelopen contacten met mannen erg sterk gemerkt dat ze toch wel een soort van arm over de schouder van de vrouw willen neerleggen, het idee van, ik bescherm je wel. Dat geldt niet voor iedere man, dat is logisch.
En nee, dat idee geef ik idd absoluut niet af.

Wat ik hiermee wil? Och, van beide kanten eens inzicht krijgen in het hoe en wat als je al langere tijd zonder relatie bent/in de startfase zit van een 2e relatie (wel of niet met kinderen) etc.
En ja, ik zal zeker mannen en vrouwen voor het hoofd stoten....

Met dank zeker!.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » za 04 juli 2009, 0:37

Ik weet eigenlijk niet of je nou een vraag stelt waarop je het antwoord wil horen...
( niet negatief bedoeld) volgens mij schrijf je zoveel net dat je het antwoord eigenlijk wel weet...

Mijn antwoord ( ik geef m lekker toch) zou zijn .. het enige wat jou nog rest is gewoon bloed en bloed eerlijk zijn en blijven...dat vanuit mijn perspectief dan he...

Jezelf zijn, voelen en uitspreken.. helder zijn in je grenzen.. take it or leave it..

Liefs sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Re: wanneer je jezelf niet als relatiemateriaal ziet enz.

Berichtdoor Amada » za 04 juli 2009, 1:00

Als ik dat bij elkaar optel, kom ik (helaas) niet verder dan sex….en dat gun ik geen enkele man.
?? :)

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » za 04 juli 2009, 1:04

Eens met Savanne, gewoon eerlijk zijn over je verwachtingen. En dat gaat makkelijker op een datingsite dan irl vind ik.

En verder: pas maar op dat je niet verliefd wordt. Een soortgelijk relaas als dat van jou had ik een half jaar geleden ook kunnen schrijven. Geen man nodig etc. Maar inmiddels en nog steeds zwaar verliefd. En dat is dan toch meer dan alleen sex. Maar nog steeds onafhankelijk en ik betwijfel of ik ooit weer zou willen samenwonen.

NOg een aanvulling op je lijstje: leuke dingen doen samen met een man.
Wandelen langs het strand, naar de film/museum gaan. Lekker thuis op de bank dvd's kijken. Nou ja, maar net waar je van houdt dus.

Have fun, zou ik zeggen.

Amada

DJupiter
Berichten: 759
Lid geworden op: wo 03 juni 2009, 11:41
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen..

Berichtdoor DJupiter » za 04 juli 2009, 1:09

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Clover:

Als ik dat bij elkaar optel, kom ik (helaas) niet verder dan sex….en dat gun ik geen enkele man.

--------------------------------------------------------------------------------

Er zullen vast genoeg mannen zijn die dat echt geen straf vinden ....
“Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live” (Heinrich Karl Bukowski )

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » za 04 juli 2009, 1:15

Je wilt, zoals ik het lees, vooral je vrijheden behouden zonder bemoeienis van een ander. Misschien een vriendschap met een man zoals vriendinnen dat onderling met elkaar kunnen hebben. Wel close, maar geen inmenging in elkaars leven en keuzes. Het extraatje is dan de seks.

Ik denk dat het niet alleen handig is om dat direct te zeggen, maar ook wel zo eerlijk naar eventuele mannen die wellicht toch geneigd zijn voor het hele pakket te gaan. Niets frustrerender voor een mens dan valse hoop. Duidelijkheid voor alles als je het echt denkt zo strikt gescheiden te kunnen en willen houden.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » za 04 juli 2009, 2:27

Sav, you’re right. Dat weet ik zelf eigenlijk ook niet. Het is meer een uitsprekend gevoel van mij uit. Ik weet wel dat ik regelmatig naar andere mannen gruwelijk zelfstandig en onafhankelijk overkom en dat dat toch niet altijd gewenst is voor de man, want die wil kunnen helpen/oplossen. En ik los het zelf allemaal wel op….is kennelijk net iets te veel….Lekke band? Die verwissel ik toch zeker zelf wel, stroomstoring binnenshuis, tuurlijk weet ik waar ik moet zoeken, ketel die water bijgevuld moet worden….tssss, hoe moeilijk kan het zijn…..Snap je….

@Amada,ik ken je topic, heb er zelf ook op gereageerd. Hoe is het aan jouw kant?

@Jupiter: mee eens, als je het hebt over puur sex

@von Kakelstein: of het nu om bemoeienis gaat, dat is net iets te veel gezegd. Hou het iig op innemen van ruimte. Dat wil ik niet.

Ik hou mijn BBB-zones (bed-badkamer-bank) toch het liefst voor mezelf.

@algemeen: Zeg grapjassen….het is ook net hoe en wat er ge-quote wordt….hahaha… ik had al gepost toen ik dacht, ai, dat is zo’n ontzettende inkopper… die van dat gun ik geen enkele man. Dat ligt uiteraard genuanceerd: ik zou het een man niet gunnen als ie binnen een vaste relatie alleen als sexobject aanwezig zou zijn.
Hopelijk bij deze rechtgezet (oeioei, ook weer zo dubbelzinnig).
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Urban
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 12 januari 2009, 13:17
Locatie: Gent
Contacteer:

Berichtdoor Urban » za 04 juli 2009, 8:00

Hmz, zelfs ik als mannelijk wezen heb ik bijna dezelfde ingesteldheid als u Clover, maar dan richting de vrouw.

Zelfs voor de seks hoeft het niet meer voor mij en zoals ze hier zeiden: zwaar verliefd worden... ik word het zelfs niet omdat ik er rekening met hou wat er in het verleden gebeurde (een ezel stoot zich maar één keer tegen dezelfde steen, waarbij je je leven laat leiden door je eigen ervaringen en speelt op save)

Zelfs zomaar seksen met een vrouw doe ik al niet. Zie niet in waarom ik dat zou moeten doen, voor die 30 minuten fun... neen, dank u.

Als je de zaken vertelt zoals ze zijn aan een vrouw dan snappen ze me ook niet en zeggen ze steeds, het loont de moeite... jaja zeg ik dan, voor jullie zeker?
Ben ondertussen reeds 4 jaren gescheiden en terug m'n leven moeten heropbouwen met een beginkapitaal van slechts 385 euro en geen denken aan dat ik dat nu nog eens ga kwijtspelen voor een vrouw. Ik ben ook van die mening: ieder zijn eigen kot. Mijn plek is enkel voor mezelf en daar komt niemand binnen.

Maw: Samenwonen is een dikke no. Huwen, zeer zeker een dikke no, kinderen... heb ik niet eens nodig.

Dus wat schiet er dan nog over, hooguit een goede vriendschap met een vrouw. En meer heb ik echt niet meer nodig. Zelfs de seks heb ik niet meer nodig want dat heb ik al niet meer sinds feb 2002.

lieverd
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 03 juli 2009, 23:00

Berichtdoor lieverd » za 04 juli 2009, 9:18

na een eerdere relatie had ik mannen afgezworen.
vond ze nog maar goed voor 1 ding.
en dan ging het mij alleen nog maar om mijn eigen gevoel,het ging om mijn zin in sex op dat moment.
wham bam thank you man,en doeg tot nooit weer ziens en nu niet gaan zeuren dat je meer wilt.
totdat ik mijn man zag staan,en mijn gevoel begon te veranderen.
en ik ben dankbaar dat het zo gegaan is.
ik vind het dan ook heel erg te lezen dat voor sommige mensen de deur echt dicht gemetselt is.
ieder zijn keus en ieder zijn kijk op dingen.
maar laat alsjeblieft de deur op een kiertje staan,voor die ene persoon die je hart wel waard is.




:kiss: voor urban

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » za 04 juli 2009, 9:59

Clover, ik vind je topic iets tegenstrijdigs hebben.
Waarom zou je erover converseren dat je jezelf geen relatie-materiaal vindt? Alleen al door je woordkeus roep je wat twijfel op. Helemaal stoer of gelukkig single klinkt het niet, ook al ben jij daar nu in jouw omstandigheden prima mee af en gelukkig mee. Had je toch wel zo'n materiaal willen zijn? Hoop je op geestverwanten? Lotgenoten? Begrip? Waarom begin je er over? Ik lees er een zweem 'relatie-materiaal in'!

Verhelderend vind ik jouw thema wel. Het lijkt me ook goed te weten dat, als je op liefdespad gaat, of verzeild raakt, sommige mensen eigenlijk helemaal niks en nooit iets werkelijk willen in de intieme relatiesfeer, hoe mooi, veelbelovend en interessant ze ook zijn. Dat hun aantrekkelijkheid misschien wel die raamloze muur van geslotenheid is, misschien wel een behaaglijke vorm van genoeg aan zichzelf hebben. Dat ze een rust hebben met het idee dat hun (sexuele) ontwikkel-capaciteit uitgekristalliseerd is. Dat anderen er wel zijn, en zelfs wel voor hun en tot prettig of onprettig gebruik, maar dat die voor het overige van hen afglijden als water van een eendje. Gewapend met deze wetenschap kan dat vervelende botsingen besparen. Dus tnx voor het openen van deze draad. :D

Von Kakelstein

Berichtdoor Von Kakelstein » za 04 juli 2009, 14:35

Jeetje Urban...

Ik schrik van je verhaal in dit topic.
De burcht om je heen is niet in te nemen zo te lezen.
Wel veilig ja, dat zeer zeker en dat heb je nu ook nodig en is dus heel erg gewenst om het vertrouwen in mensen/vrouwen niet op de proef te hoeven stellen, maar ik hoop net als Lieverd dat er op termijn toch echt weer ruimte in je hart komt voor die andere kanten van liefde en leven.

Ik wens je een behouden vaart om het maar even heel erg gedateerd te zeggen.
Verlaat wel af en toe het schip in een voor jou veilige haven... ok?

@ Clover
Het is me duidelijker nu, na je reactie.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar niemand is in staat alle regels altijd te respecteren wanneer bepaalde gevoelens soms toch de overhand krijgen...

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » zo 05 juli 2009, 16:35

Dank voor jullie reacties zover.

Juist door eens dingen op te schrijven op een forum krijg je genuanceerde antwoorden.

@Mirthe, ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp over dat converseren. Het lijkt me logisch dat je met vrienden of familie wel eens dingen bespreekt en daar is dit er 1 van. Ook al komt het zo over, ik pretendeer helemaal niet stoer te zijn, geschreven woorden zonder intonatie of gezichtsuitdrukking komen nu eenmaal ‘harder’ over. Voor mij geldt iig wel dat hoe langer ik alleen ben, hoe nog meer ik dingen zelf heb leren doen ipv iemand te vragen mij er mee te helpen.

Wil niet zeggen dat een relatie helemaal niet (meer) gebeurd, vooralsnog zie ik het voordeel niet, voor mij een verschil.
En of ik relatiemateriaal had willen zijn? Dat was ik al eens, vrij lang zelfs.
Toen zoonlief net geboren was hield ik me daar niet eens mee bezig, had wel andere dingen aan mijn hoofd.
En door de jaren heen heeft er een gedachteverschuiving plaatsgevonden. Wat voor mij ook weer losstaat van gelukkig zijn.
Geluk ligt voor mij in kleine dingen, niet in het wel of niet hebben van een relatie.

@Urban, een (v)echtscheiding zoals die van jullie laat ook zeker zijn sporen na.

@Lieverd, wat vind jij er zo erg aan, ik neem aan dat je met name doelt op het verhaal van Urban?
Als je zo gekwetst wordt door iemand die je lief hebt gehad, denk je wel 2x na voordat je je hart weer durft open te stellen lijkt me.

@Von Kakelstein: regels zijn er soms ook om gebroken te worden, dat ben ik zeker met je eens :D
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

lieverd
Berichten: 566
Lid geworden op: vr 03 juli 2009, 23:00

Berichtdoor lieverd » ma 06 juli 2009, 13:15

@Lieverd, wat vind jij er zo erg aan, ik neem aan dat je met name doelt op het verhaal van Urban?
Als je zo gekwetst wordt door iemand die je lief hebt gehad, denk je wel 2x na voordat je je hart weer durft open te stellen lijkt me.
yup,die dingen heb ik ook allemaal bedacht toen ik mannen afzwoer.
en dat had ook een gegronde reden.
maar ben mn man tegen gekomen,hem een kans gegeven waarmee ik mezelf ook een kans heb gegeven.

en ik vind het niet alleen van Urban erg,maar voor iedereen die het hart afsluit voor iemand die wel het beste met je voor heeft en je niet willens en wetens wil kwetsen en geestelijk en lichamelijk pijn wil doen.

Sterre
Berichten: 296
Lid geworden op: vr 05 juni 2009, 22:54

Berichtdoor Sterre » ma 06 juli 2009, 13:57

Urban... Jouw verhaal leverde bij mij deze gedachte als eerste op: als een vrouw zo in het leven zou staan en zulke harde woorden uit zou spreken, dan zou er gezegd worden: jeetje, die heeft dringend een beurt nodig!

Ik vind het bijzonder jammer en pijnlijk om te zien hoe je door 1 ervaring jezelf zo opsluit. Je geeft het zelf aan: een ezel stoot zich in het gemeen geen tweemaal aan dezelfde steen, waarmee je jezelf onder de ezels schaart...

Doe mij maar anders: ik ga niet de kans op iets moois uit de weg omdat het me wel eens zou kunnen kwetsen... Al die pijnlijke dingen brengen me ook iets... en soms deel ik het mooie zelfs zonder pijn... En het zijn allemaal dingen die ik niet had willen missen...

Sterre,
ooit zo gesloten als een oester, nu zo blij als een gup, maar niet zonder kleerscheuren...

Urban
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 12 januari 2009, 13:17
Locatie: Gent
Contacteer:

Berichtdoor Urban » ma 06 juli 2009, 14:08

Urban... Jouw verhaal leverde bij mij deze gedachte als eerste op: als een vrouw zo in het leven zou staan en zulke harde woorden uit zou spreken, dan zou er gezegd worden: jeetje, die heeft dringend een beurt nodig!

Ik vind het bijzonder jammer en pijnlijk om te zien hoe je door 1 ervaring jezelf zo opsluit. Je geeft het zelf aan: een ezel stoot zich in het gemeen geen tweemaal aan dezelfde steen, waarmee je jezelf onder de ezels schaart...

Doe mij maar anders: ik ga niet de kans op iets moois uit de weg omdat het me wel eens zou kunnen kwetsen... Al die pijnlijke dingen brengen me ook iets... en soms deel ik het mooie zelfs zonder pijn... En het zijn allemaal dingen die ik niet had willen missen...

Sterre,
ooit zo gesloten als een oester, nu zo blij als een gup, maar niet zonder kleerscheuren...
Een typische uitdrukking van een vrouw: die heeft dringend een beurt nodig...
Om eerlijk te zijn heb ik niet eens de 'behoefte' nog om een beurt te krijgen/ geven en daar heb ik m'n eigen mening over. Als een mens een andere visie op na houdt is het een wereldvreemde.

Ten tweede, staat er slechts maar een deel van m'n levenservaringen vermeld. Niet alles is zomaar voor publicatie vatbaar en heb ik nog altijd recht op geheimhouding. Of anders gezegd: niet alles hoeft geweten te worden.

Als ik dan een ezel ben zoals u vermeld die zich verbergt tussen de andere ezels, dat is uw mening maar niet de mijne. Ik speel op save en dat is zo ook mijn recht.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten