Vraagje over het waarom veel gebruikers verborgen staan ?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Esjuh
Berichten: 22
Lid geworden op: do 26 april 2007, 17:59
Locatie: Spanje
Contacteer:

Vraagje over het waarom veel gebruikers verborgen staan ?

Berichtdoor Esjuh » zo 12 april 2009, 11:04

Ik heb een vraag over het volgende:

Ik zie vaak dat gebruikers verborgen staan hier, wat is de bedoeling hier van?

Ik vind het nogal irritant eerlijk gezegd dat je niet kunt zien wie er hier aanwezig is.
Kan iemand mij uitleggen wat hier Zinvol aan is?
Laatst gewijzigd door Esjuh op zo 12 april 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven en Laten Leven !!
Niets Moet, Maar Mag !!

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 12 april 2009, 11:16

Voor mij is het precies zo als msn, door zichtbaar te staan gaan mensen me aanspreken enzo en verwachten dan ook reactie ( althans die dingen overkwamen me me in het verleden)

dus dat is mijn reden
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Ikkebenikke
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 17:12
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Ikkebenikke » zo 12 april 2009, 11:22

Ik vind het niet prettig dat iedereen ziet wanneer ik hier aanwezig ben en dus online ben. Door middel van pm is iemand die je wilt bereiken bereikbaar.
geluk zit in jezelf!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 12 april 2009, 11:38

Ik vraag me af waarom jij je er druk om maakt. Wat heeft het voor meerwaarde om te weten wie er wanneer online is? Is nog altijd eigen keus en ik ben blij dat die optie bestaat. Op msn sta ik ook offline, op hyves ook. Lekker anoniem dus. :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » zo 12 april 2009, 12:14

Esjuh,bedankt om me er attent op te maken.
Ik ben het eens met de 3 reakties,maar had er nog niet op gelet........
Dus nu even naar profiel(kijken hoe ik dat kan veranderen)
bedankt!
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 12 april 2009, 12:20

@Hotje:

Onzichtbaar in 'Online gebruikers' lijst op Ja zetten. :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Esjuh
Berichten: 22
Lid geworden op: do 26 april 2007, 17:59
Locatie: Spanje
Contacteer:

Berichtdoor Esjuh » zo 12 april 2009, 12:35

Ik vraag me af waarom jij je er druk om maakt. Wat heeft het voor meerwaarde om te weten wie er wanneer online is? Is nog altijd eigen keus en ik ben blij dat die optie bestaat. Op msn sta ik ook offline, op hyves ook. Lekker anoniem dus. :)
Ik maak mij er niet druk om shazia, ( ik maak me zelden druk om iets, maar dat je dat denkt neem ik je niet kwalijk, je kent me immers niet) het is simpelweg een vraag
Ik vind het persoonlijk niet prettig overkomen, het is net alsof men dan iets te verbergen heeft en dat niemand diegene mag zien, maar dat is mijn mening een ieder moet er van denken wat hij/zij wilt
Op msn vind ik dat totaal iets anders, een forum is er toch om meningen en visies met elkaar te delen? dus waarom dan zo geheimzinnig, men is toch al "anoniem" achter een nickname
Bovendien denken mensen dan vaak dat er niemand op het forum is.
Laatst gewijzigd door Esjuh op zo 12 april 2009, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven en Laten Leven !!
Niets Moet, Maar Mag !!

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 12 april 2009, 12:35

Ik sluit mij aan bij de anderen. Ook voor mij geld anonimiteit.

Het is echt niet zo dat ik iets stiekem wil doen, maar meer om de vrijheid om uitgebreid te kunnen lezen zonder dat andere mij aanspreek, of misschien raar gaan denken over mijn bezoektijd(en). Het is nergens voor nodig, en meestal erg sporadisch dat ik er zowieso ben.
Vaak heb ik ook de energie niet voor een praatje, maar ben ik hier om even lekker te lezen en mijn hoofd leeg te maken.

Op een andere site ben ik altijd online zichtbaar, tenzij ik een ander (tijdelijk) blokkeer. Erg lullig vind ik dat. Maar het is mij regelmatig overkomen dat ik even een bezoek bracht aan die site en ik gelijk door meerdere contacten werd aangesproken. Ik voelde me gewoon schizofreen, en moest ik sommige negeren om later te moeten uitleggen dat ik met een ander aan't praten was. Niet leuk!

Als iemand mij wilt spreken, of andersom, is een pm de oplossing.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » zo 12 april 2009, 12:37

thanks Shazia
zoals je ziet,vond ik het
:lol: :lol:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Esjuh
Berichten: 22
Lid geworden op: do 26 april 2007, 17:59
Locatie: Spanje
Contacteer:

Berichtdoor Esjuh » zo 12 april 2009, 12:40

Je hoeft toch niet te antwoorden als men je een pb stuurt?
Bovendien kan rustig lezen toch ook als je online staat?
En om te lezen hoef je niet eens in te loggen dat kan ook oningelogd.
Dus qua anonimiteit gaat het niet op, daar iedereen die op internet surft de reacties hier kan lezen.
Leven en Laten Leven !!
Niets Moet, Maar Mag !!

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » zo 12 april 2009, 12:41

ja hoor schat
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Re: Vraagje over het waarom veel gebruikers verborgen staan

Berichtdoor Shazzz » zo 12 april 2009, 12:45

thanks Shazia
zoals je ziet,vond ik het
:lol: :lol:

Ik zie er niks van!
:lol:



Ik heb een vraag over het volgende:

Ik zie vaak dat gebruikers verborgen staan hier, wat is de bedoeling hier van?

Ik vind het nogal irritant eerlijk gezegd dat je niet kunt zien wie er hier aanwezig is.
Kan iemand mij uitleggen wat hier Zinvol aan is?

Je schrijft toch duidelijk dat je het irritant vindt. Dus is mijn vertaling dat je je er aan ergert. Probeer mij dan eens uit te leggen wat de meerwaarde is dat jij ziet dat ik bijvoorbeeld op het forum rondhang?

Als ik iets te verbergen zou hebben, zou ik niks te zoeken hebben op een openbaar forum. Dus die insteek snap ik niet helemaal.
En dat mensen kunnen denken dat er niemand is, so what? Ze zien dat er verborgen leden zijn, dus er is wel iemand. En al zou er niemand zijn, ook niet erg. Een forum is niet van de snelle aktie/reaktie. Dus ik verwacht echt niet binnen een minuut ofzo antwoord als ik ergens om vraag. Voor die service verhuis ik wel naar de chat. (waar ik overigens, hoe verrassend, niet offline sta. :lol: )
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Esjuh
Berichten: 22
Lid geworden op: do 26 april 2007, 17:59
Locatie: Spanje
Contacteer:

Berichtdoor Esjuh » zo 12 april 2009, 12:50

okay shazia dan heb ik mogelijk het verkeerde woord gebruikt. maar me ergeren doe ik dus niet , ik vind het in ieder geval niet handig maar dat is mijn mening.
Ik wil niemand er mee aanvallen hoor
Ik vroeg me gewoon af wat de redenen er voor zijn
Leven en Laten Leven !!
Niets Moet, Maar Mag !!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 12 april 2009, 14:02

Niet handig, maar waarvoor dan niet?

Ik sta ook altijd overal offline... maar dat ik het hier sta vind ik eigenlijk nòg onboeiender dan op msn enzo. Ik snap de meerwaarde niet van het aanwezig staan hier, maar ook niet van het verborgen. Ik snap niet dat het er uberhaupt staat :lol:

Weetje; ik kom hier dagelijks en zo anoniem ben ik eigenlijk niet eens (veel real life vrienden weten dat ik hier zit en herkennen mijn nick).

Het is dus gewoon een gevoelskwestie...

hoewel ik me nu herinner dat ik vroeger niet verborgen stond (had ik niet naar gekeken) en wel eens pm's kreeg van "goh jij was ook zo laat online zeg!"enzo. daar kreeg ik een beetje kriebels van ja. Big Brother kijkt mij al teveel mee ;)

Maar kan je uitleggen wat dan de meerwaarde is, of wat er 'handig' is aan het niet-verborgen staan?

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 12 april 2009, 17:30

...hoewel ik me nu herinner dat ik vroeger niet verborgen stond (had ik niet naar gekeken) en wel eens pm's kreeg van "goh jij was ook zo laat online zeg!"enzo. daar kreeg ik een beetje kriebels van ja. Big Brother kijkt mij al teveel mee ;)..
precies :wink:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten