Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Juan
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 07 juli 2006, 22:55
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Juan » wo 26 juli 2006, 8:09

best een leuk antwoord Achraf.
Mij gaat het over de term minnaar/minnares (in de topictitel).
Ik vroeg me af of alles hierbij rond sex draait.
Wat die band met mijn copine betreft, weet ik dat er veel stellen zijn, ook gehuwde, die zo'n gehechte band niet bereiken. Hoewel we doorgaans (soms wel) ook niet sms'en, chatten, emailen,... zoals je weet geen fysieke liefdeshandelingen.
Zelf vind ik onze band goud waard. Zij trouwens ook.
Ik denk dat seksuele toenadering de band schade zou aanrichten.
Voor mijn huwelijk vrees ik niet. Dat is sterk genoeg. Mijn vrouw begrijpt de situatie.
...Wellicht zijn minnaars gewoon mensen die naar bed gaan te samen en ....werd mijn bericht bij het verkeerde topic gepost.
Graag voeg ik er aan toe, dat het niet is omdat er geen verwachting naar sex bestaat, ik de mogelijkheid hiertoe zou afwenden. Ik zie wel.
Ik zei het reeds, er is een sterke (wederzijdse)aantrekkingskracht.
En ik denk dat zij zowel als ikzelf graag zuiver blijven in de hele situatie.
Vooral voor het behoud van de fijne band.
Juan...One of the Princes of the Universe

havand
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 20:21
Locatie: Dordrecht -

Berichtdoor havand » wo 26 juli 2006, 9:42

Ik zei het reeds, er is een sterke (wederzijdse)aantrekkingskracht.
En ik denk dat zij zowel als ikzelf graag zuiver blijven in de hele situatie.
Vooral voor het behoud van de fijne band.
Zou je een goede seksloze relatie niet gewoon vriendschap kunnen noemen?
Kom ik van Mars?

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » wo 26 juli 2006, 12:09

Herkent iemand zich in deze situatie ?
Ja.
Erotiek en sexualiteit vallen nu eenmaal niet persee samen met de sex-als-lijfelijke handeling. Een goede sexloze relatie is niet hetzelfde als een sexloze relatie waarin erotische aantrekkingskracht een rol speelt, en waarin je je beroept op, laat inspireren door sexuele ervaringen die je elders hebt opgedaan.

Op de achtergrond speelt de vraag wat je onder een minnaar (m/v) verstaat. Voor mij is een minnaar een man die me tot diep in mijn wezen weet te raken via de route van sexuele aantrekking en erotiserende prikkeling. Vrijen: graag, maar de nuance van Juan ken ik. Net zoals Juan en zijn partners.

Vraag aan Juan:
wat bedoel je met 'zuivere band'?
Het klinkt een btje alsof fysiek contact niet deugt.


mirthe

ps Juan, wat betekent je onderschrift ? (met de huidige hittegolf ben ik zeker te lui om naar te betekenis te googlen...)

Juan
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 07 juli 2006, 22:55
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Juan » wo 26 juli 2006, 13:03

Dag Mirthe en allen van het forum,

Graag eerst even de vertaling.
'Laten we leven en beminnen'.

Dank voor jouw reactie. Wat je onder minnaar verstaat vind ik heel mooi gezegd.

Je vraag wat 'zuiver' betekent is heel terecht. Ik was wel onduidelijk in mijn bericht. Ik bedoel hiermee : dat zij (vriendin) een huwelijk niet op de klippen wenst te brengen. Zij weet immers niet dat mijn vrouw heel tolerant/begrijpend is. Fysiek contact beschouw ik absoluut niet als ondeugend. Zelf zou ik wensen dat mijn vriendin zich wat meer fysiek kan uiten.
Ik denk dat ze bang is om onze band onder spanning te brengen, of om volledig met haar gevoelens naar mij te komen. Zelf heb ik daar minder moeite mee.

We zijn vrienden die wederzijds erotische spanning naar elkaar overdragen en verliefd zijn op elkaar. Dat is mij duidelijk.
Wat meer fysieke aandacht is voor mij best aanvaardbaar.
Maar ik wens mijn copine niet onder druk te plaatsen.
We hebben een mooie band die mijn huwelijksleven niet in de weg staat.

Om het met jouw woorden te zeggen : mijn vriendin heeft me tot in het diepste van mijn wezen geraakt. En aan haar gedrag te zien is dit wederzijds.

Fijn te lezen dat jij je daar kunt in vinden.

Ik heb het jaren geleden gezegd aan mijn vriendin : de liefde als inhoud kan in verschillende vormen verpakt worden bv. vriendschap.
Voor mij telt de inhoud (het geven om..., ook de sexuele aantrekking)

groeten,
Juan
Juan...One of the Princes of the Universe

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 26 juli 2006, 14:12

Ik denk te begrijpen wat je bedoelt Juan. Ik heb het gevoel een minnaar te hebben, zonder sexueel contact te hebben met hem.
Maar hij is mijn minnaar.
Ik min hem met elke vezel in mijn lijf.

Juan
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 07 juli 2006, 22:55
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Juan » wo 26 juli 2006, 23:17

dat is precies wat ik bedoel katarine.
Dank voor jouw reactie.
Het beste in de liefde.
groeten,
Juan
Juan...One of the Princes of the Universe

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » za 29 juli 2006, 23:07

volgens mij nemen vrouwen een minnaar omdat hun man een beetje "lui" wordt in de liefde, beter gezegd in de seks

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 31 juli 2006, 14:17

Misschien, Brunetteke, maar ik denk lang niet altijd.

Soms hebben mensen zoveel persoonlijkheid, zoveel karakter en inhoud dat dit te veel is voor 1 partner. Die ene partner kan beseffen dat hzij dit niet aan kan, niet kan behappen, en met opleggen van zijn eigen beperkingen de minnaar-zoekster ernstig tekort doet.

Onlangs zag ik de film 'Mar adentro' , waar zo'n situatie aan de orde is: Twee doodzieke mensen vinden elkaar, en de gehuwde partner van een van hen beiden laat het gaan. Hij is nu eenmaal niet doodziek en heeft geen doodswens, zoals zijn vrouw en haar bijzondere vriend. Deze film vlijmscherp en subtiel zien hoe sexualiteit en erotiek een relatie bepalen zonder dat er sex aan te pas komt.


mirthe

Juan
Berichten: 133
Lid geworden op: vr 07 juli 2006, 22:55
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Juan » ma 31 juli 2006, 16:33

dank voor de filmtip
groeten, juan
Juan...One of the Princes of the Universe

Hannah42
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:16

Berichtdoor Hannah42 » wo 25 oktober 2006, 14:05

Ik ben met medeweten van mijn man op zoek naar een minnaar. Niet iemand die meer verwacht dan alleen sexvriendje zijn en ik ben bang om tegen iemand aan te lopen die ook andere gevoelens krijgt. Hoe pak ik dit aan en waar zoek ik zo'n man? Zijn er sites waar gebonden mensen elkaar vinden? Dan bedoel ik 'nette' sites, met een normaal publiek?

liefs,

Hannah

Yachtman62
Berichten: 150
Lid geworden op: di 24 oktober 2006, 13:35
Locatie: Middle of the EU

Berichtdoor Yachtman62 » wo 25 oktober 2006, 20:44

Ik ben met medeweten van mijn man op zoek naar een minnaar. Niet iemand die meer verwacht dan alleen sexvriendje zijn en ik ben bang om tegen iemand aan te lopen die ook andere gevoelens krijgt. Hoe pak ik dit aan en waar zoek ik zo'n man? Zijn er sites waar gebonden mensen elkaar vinden? Dan bedoel ik 'nette' sites, met een normaal publiek?
Probeer eens www.DCpartner.nl, heb contact genomen om te zien hoe het gaat. Ziet er OK uit, met gesprek en alles erop en eraan.

Durfde niet verder gaan :oops:

Houd aanvraag nog in beraad, weet niet of ik die stap durf zetten.

Laat mij iets weten hoe het verder afloopt, zit in hetzelfde schuitje. :wink:
Nice guys finish last.

Hannah42
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:16

Berichtdoor Hannah42 » wo 25 oktober 2006, 20:56

Hoi Yachtman62,

Ik ontdekte net nog een site www.dalliance.nl die helemaal gericht is op gebonden mensen die iemand zoeken voor een aanvullend relatie. Die stap is net iets kleiner dan naar een bureau en bovendien heb ik het dan zelf helemaal in de hand.

Jij ook succes ;)

engel van
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 21:19
Locatie: Drenthe

Berichtdoor engel van » wo 25 oktober 2006, 23:16

Ik ben getrouwd en heb een heerlijke minnaar die ook getrouwd is. We genieten al een paar jaar intens van elkaar een paar keer per week. Het begon vooral seksueel, spanning, passie, erotiek, geil genot. Maar al snel werd al dit heerlijks toegedekt met een deken van liefde. Vanaf dat moment werd het voor beiden moeilijker ons thuis te geven. Seks delen wil, maar liefde delen is lastig. Nog steeds wint het genot van de last. Maar ik merk dat het steeds lastiger wordt.

Wat begon als onschuldig extra, is uitgegroeid tot liefde voor????? Steeds meer van mijn lover en minder van mijn man. WIe herkent dit ook? Wat doe je dan?

cutee D
Berichten: 77
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 20:45
Locatie: omg A*dam en werkeeeeend =D

Berichtdoor cutee D » wo 25 oktober 2006, 23:54

Wat een reacties, maar dat was ook wel te verwachten met een onderwerp als dit.

Ragna, ai snep joe tootaalie :wink: Natuurlijk is het niet goed om te liegen en te bedriegen, maar ik verschuil me altijd zalig achter het gezegde "Wat niet weet, wat niet deert" :shock:
Een open relatie is ook bij mij niet bespreekbaar en eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik niet weet hoe ik het zelf zou vinden als ik wist dat mijn partner er een (of meerdere) andere vrouw(en) op na houdt. Ik denk zolang je er blijft zijn voor elkaar het niet moet uitmaken, wat je misschien wel eens doet op het moment dat je niet samen bent.
Ook al probeer je de spanning in een (sex)relatie te houden, de sleur kruipt er toch in. Na 15 jaar vind ik mijn partner gewoon niet meer zo aantrekkelijk en opwindend als in het begin. Dat wil niet zeggen dat ik met hem geen sex meer wil/heb... maar dat is meer de "huis tuin en keuken sex"...
Keiharde sex heb ik nu dus met iemand anders.. Gewoon een "relatie" waarin het puur om de sex draait. Waarin ik spanning en geiligheid vind, maar wel met iemand waarmee ik verder ook een klik moet hebben.
Niet iemand waarmee je een paar uurtjes helemaal los gaat om vervolgens weer zwijgend je kleren aan te trekken en weer op huis aan gaat.

Ik vind dat stiekeme heel spannend, het risico dat iemand (een bekende) je ziet, geeft het net wat extra's.
Om daarna weer als een keurig vrouwtje door het leven te gaan.
het is niet zo dat ik een heel hoogstaande moraal heb of zo, maar ik KAN letterlijk niet bedriegen - en god weet dat ik heeeeeel lang heb gewenst dat ik dat WEL kon; met mijn vorige partner deelde ik alles - we waren soulmates (en nog) maar er was geen seks en geen passie... en een open relatie was ook toen niet bespreekbaar. vaak genoeg heb ik overwogen om vreemd te gaan, maar het lukte me gewoon niet... ik wist dat ik zou gaan hakkelen, stotteren, slecht slapen en uiteindelijk mezelf verraden. en dat, terwijl ik na mijn relatie een aantal keer zelf 'the other woman' ben geweest, maar toen was ik zelf vrije meid.

ik houd van mijn nieuwe liefde en ben ook best gelukkig.. maar ik mis (nu al) de spanning, erotiek en geilheid van de eerste maanden... en ik wil niet verder 'afzakken'.

wat doe jij, tinkerbell, om het voor jezelf aanvaardbaar te maken, dat vreemdgaan? wat zeg je tegen jezelf? waar let je op?

tips...pleeeeeez!!!!

whooohoooohooooh effe!!
ligt het aan mij of kloppen dingen hier niet helemaal??!
ik bedoel niet dat ik volkomen onschuldig ben in dit opzicht, kloot ook met iemand met een vrouwtje,, maar zou elf nooit vreemd kunnen gaan, nu ik met hem rotzooi kan ik nieteens naar anderen kijken op die manier.. WAAROM zou je dat in Godsnaam willen?! wees blij dat je zoiets iemand gewoon neit aan kunt doen.. *respect voor alle vreemdgangers*,, maar weet wel wat je de ander aandoet, en waarom? in jouw geval omdat je sexleven in een sleur raakt??? meis asjeblieft DOE DR DAN GWN WAT AAN,, maar ga niet leren vreemd te gaan.. natuurlijk is sleur uit een relatie halen moeilijk, kut en soms zelfs gewoon niet te doen, maar leer je liever liegen onder het mom van : je relatie onderhouden... ik bedoel als je zoveel van hem houd dat je ondanks dit ten koste van eerlijkheid bij hem wil blijven is dat speciaal, en je zal je altijd wel kut blijven voelen als het liegen je niet zopmaar in 1x gemakkelijk afgaat.. dat is niet voor neits.. ik denk dat je het speciale gevoel dat je nu voor hem koestert kwijtraakt door de frustraties die alle leugens met zich meebrengen..

natuurlijk is da niet altijd zo,, want waar zijn anders minaars/minarressen, en waar ben ik anders nog voor nodig? maar als het al zoveel moeite kost,, denk ik niet dat het het juiste is om te doen. en wat ik ervan weet is dat je een minnaar tegenkomt, en die zeker niet moet gaan zoeken.

wat ik fijn vind aan zo'n (kun je het eigelijk relatie noemen?) is dat ik hem volledig vertrouw (hij mij hoop ik ook),, ik voel me fijn bij hem, en wil echt alles met hem delen maar niets met hem heb, ik hem niet benauw en hij mij zeker niet. Geen gezeur als : hou je wel echt van me? vind je me nog mooi? ben ik nog de enige vrouw in je leven? nee. maar we hebben wel lol. het is fijn, diepgaand en luchtig tegelijk. ik vind het zelfs fijn dat hij iemand heeft waar hij (voor zover ik weet) echt van houd.

@ minnaars/minaressen : wat is het wat jullie in een relatie met jullie getrouwde/bezette sexmaatje zoeken??

en aan alle vreemdgangers: zoeken jullie iets wat jullie thuis soms niet krijgen (komt heel lullig mn strot uit maar bedoel het niet offensief, in tegendeel ben juist erg nieuwschierig) of is het bij jullie een speciaal iets wat je met iemand kunt delen zonder echt een *vast iets* met dat persoon te hebben??

@ iedereen: als ik iets heb gezegd wat onaardig lijkt, neits is minder waar,, en please,, correct me if I'm wrong cuz I'm just forming my vision @ life.. =)

xx*D*xx
Let's pretend we're just two people and
you're not better than me..

Yachtman62
Berichten: 150
Lid geworden op: di 24 oktober 2006, 13:35
Locatie: Middle of the EU

Berichtdoor Yachtman62 » do 26 oktober 2006, 8:14

Hannah42
Ik ontdekte net nog een site www.dalliance.nl die helemaal gericht is op gebonden mensen die iemand zoeken voor een aanvullend relatie. Die stap is net iets kleiner dan naar een bureau en bovendien heb ik het dan zelf helemaal in de hand.
Lijkt mooi verzorgd maar leef in België dus wordt dit moeilijk. Verder is discrimatie weer troef daar vrouwen gratis (enkel25EUR) op de bus mogen. :lol: Het is jullie gegund

Ik wens je veel succes toe en had graag vernomen hoe alles in zijn werk gaat.

:wink:
Nice guys finish last.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast