Eerste gedachte bij het woord BDSM?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Eerste gedachte bij woord BDSM

Pijn
10
9%
Vertrouwen
47
41%
Zwepen
2
2%
Macht
17
15%
Ondergaan
6
5%
Iets anders....
32
28%
 
Totaal aantal stemmen: 114

tijger1963
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 18 december 2002, 2:01
Locatie: Roden, Nederland

Berichtdoor tijger1963 » vr 05 oktober 2007, 11:55

Mijn eerste gedachte: waar staan die letters voor BDSM??? :lol:
Zie volgende quote ;)
"Neen, niet louter SM, maar BEE DEE ES EM en dat staat voor bondage, discipline, dominance, submission, sado, masochism"
4 x 11 :wink:

Ikkebenikke
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 17:12
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Ikkebenikke » vr 05 oktober 2007, 13:15

Zonder enige twijfel staat vertrouwen voor mij bovenaan. Zonder vertrouwen zou ik mijzelf niet kunnen overgeven.

ikbenik
geluk zit in jezelf!

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » vr 05 oktober 2007, 18:24

vertrouwen...

maar niet mijn ding
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » vr 05 oktober 2007, 18:25

Ik denk aan zoveel dingen bij bdsm. Zweepjes, bondage, tepelklemmen etc. Maar ik denk ook dat vertrouwen heel belangrijk is. Als sub moet je erop blind op kunnen gaan dat als je het stop woord zegt dat er onmiddelijk gestopt wordt.

Heb het nog nooit gedaan maar fantaseer er wel eens over hoe het zou zijn.

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » vr 05 oktober 2007, 19:29

het verbaast mij dat de meeste mensen het eerst aan het sado gedeelte van bdsm denken
terwijl submission en dominance veel vaker voorkomt :D
Women need a reason to have sex. Men just need a place

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » vr 05 oktober 2007, 20:55

Wat mij opvalt is dat bijna iedereen het vanaf het subzijn bekijkt.
"ik moet er niet aan denken" enzo.
BDSM is nog altijd een samenspel tussen 2 partijen, de sub en de Dom. :)

ps, ik heb op vertrouwen gestemd. Puur omdat voor mij bdsm zonder vertrouwen geen bestaansrecht heeft.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 06 oktober 2007, 13:30

Voor mij iets anders; namelijk een duister hoekje.

En dan bedoel ik met 'duister' vooral 'vaag', ongrijpbaar.

Voor sommigen lijkt het hen zo duidelijk dat het een onmisbaar gedeelte van hun persoon is. Als een soort karaktertrek.

Maar ik geloof dat het voor sommigen anderen een verkenningsgedeelte is die ontstaat door bepaalde situaties, een bepaalde interactie die kan ontstaan met een partner, een zoektocht naar grenzen, etc. Daar valt heel wat te analyseren, psychologisch ;)

Ik behoor tot die laatste. Ik vond het heerlijk om het te ervaren, het voelde zo ontspannend (totaal loslaten), en ja, het vertrouwen die je moet hebben (voor mij ook) is gigantisch en kan een overweldigend gevoel bezorgen :)

Maar nu zit ik in een andere situatie (andere omstandigheden, andere partner, andere dingen aan mijn hoofd), en mis ik het niet. En als ik eraan terugdenk heb ik toch een gevoel van; hoe kwam ik daar? Zou ik weer daar komen? was dat wel echt een zuiver stukje van me of had het net zo goed iets anders kunnen zijn?

Als je er middenin zit lijkt het zo logisch en puur, maar ik schrik er ook van hoe snel je kan gaan, en hoe je nog verder kan gaan.
Vanaf een afstandje zie ik dat althans duidelijker, en het roept dus vragen op van hoeverre het dus echt een deel van mij is of was, of meer wordt...

sabrina
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 24 september 2007, 10:48
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor sabrina » za 06 oktober 2007, 23:08

Ik geef nu antwoord voordat ik alles lees en weet wat het betkent maar eerlijk ik heb geen flauw idee wat die afkorting voor moet stellen
ik ben wel nieuwsgierig wat voor info ik hier kan vinden om mn sex leven te vergroten met mn man.

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » zo 07 oktober 2007, 2:40

Women need a reason to have sex. Men just need a place

mayte
Berichten: 79
Lid geworden op: do 11 november 2004, 12:54
Locatie: manager

bdsm

Berichtdoor mayte » do 11 oktober 2007, 11:20

totale overgave;

een Dom die zijn Sub kan 'lezen' / een Sub die zich helemaal 'overgeeft' aan zijn/haar Dom.

niets engs aan, vertrouwen
do it like she likes it, so ur baby don't wanne sleep around!

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » do 11 oktober 2007, 14:38

Ik denk het eerst aan genieten. En daarnaast vertrouwen, respect, bewondering en eigen verantwoordelijkheid.

Voor mij staat de dominance/submission ook voorop. Moest ik gisteren ineens aan denken n.a.v mijn postings in een ander topic waar ik mijn ervaringen deel. Alles wat ik daar beschrijf is gebaseerd op msn en sms contact. Vond ik grappig om me te realiseren dat je uit die posting ook iets heel anders kunt halen.

princess

pentagram1
Berichten: 879
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 10:16
Locatie: Zuid-West Brabant

Berichtdoor pentagram1 » zo 14 oktober 2007, 20:48

Ben het helemaal met je eens princess, met als aanvulling niet alleen eigen verantwoordelijkheid, maar voor de Dom ook verantwoordelijkheid voor de ander.
Probeer me niet te begrijpen, ik ben onnavolgbaar. ;)

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » zo 14 oktober 2007, 21:12

Ik heb ANDERS gestemd, dus ik zal maar zeggen wat er als eerste in mij opkomt: 'wat zijn mensen toch rare wezens'.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het zo'n raar verschijnsel. Niks voor mij, het enige waar ik me ooit aan zal wagen zijn fuzzy handcuffs. Omdat het cute is.

Ik ben dan ook hoogst verbaasd dat zovelen als eerste aan overgave en vertrouwen denken. Hoewel ik niet zal ontkennen dat dat best wel belangrijk is. :D

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 14 oktober 2007, 21:21

Bedoel je zovelen dan in de term dat zoveel mensen er mee bezig zijn?
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » zo 14 oktober 2007, 21:23

Nee hoor, ik zou niet weten hoeveel mensen ermee bezig zijn, of er wel mee bezig zouden willen zijn. Wel nieuwsgierig naar hoeveel dat er zijn btw :D Maar ik bedoel de mensen die reageren in deze topic.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten