hotel de botel zijn....

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 28 mei 2008, 15:05

Ehmm... is het niet zo dat je man meeleest inmiddels Spottertje?
Is het dan niet een beetje apart om op deze plek over hem een discussie te voeren in plaats van met hem (niet hier maar thuis)...

Hoeveel er ook mis is kennelijk in zijn gedrag, het lijkt me erg vervelend voor hem om al deze berichten over zich heen te zien komen. Best intimiderend...
Niet dat er geen intimidatie mag zijn als dat nodig is, maar ik zou verkiezen het nu op de werkvloer voort te zetten en dan later nog eens hier op zaken terug te komen..

Je weet diep van binnen waar de schoen wringt en jullie moeten dingen op een rij gaan zetten, zoveel is duidelijk, en jij bent de enige die echt invloed kunt uitoefenen op hem, zelfs al staan we hier met 100 man/vrouw te roepen dat je zus of zo zou moeten doen...


Enig respect voor de afwezige derde op de achtergrond lijkt me een aardig begin van een herstel van jullie relatiecrisis.

Spottertje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 12 maart 2008, 15:36

Berichtdoor Spottertje » wo 28 mei 2008, 17:21

@sol: zie pm....

@kronkel: nee hij heeft één keer mee gelezen, maar hij kent mijn naam en wachtwoord voor de site niet eens... Als hij zich ervoor zou interesseren zou hij die wel onthouden hebben, maar hij ziet dit als "één van die sites waar vrouwen een hoop narigheid op zetten omtrent hun relatie maar het eignelijk niet menen". Waarom hij zich die post die hij gelezen heeft wel aantrekt? Puur omdat "J" erin vermeld staat. Niet om de problemen tussen mijn man en mij. Hij is jaloers, maar denkt (of weet?) dat ik het lef niet heb om rigoreuze schoonmaak te houden in mijn relatieproblemen! Ikzelf echter vreet me de laatste tijd op, omdat hij niet meer degene is, waarmee ik de relatie heb opgebouwd. Dus hij moet veranderen, net zoals ik voor en door hem veranderd ben. En ik moet het lef hebben hem dit voor ééns en altijd duidelijk te maken!

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 28 mei 2008, 17:30

Ok duidelijk Spottertje..

In wezen moet jij dus veranderen.... :wink:

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » wo 28 mei 2008, 22:52

Hallo Spottertje,

Met die man met hoofdpijn heb je mij helemaal op het verkeerde been gezet. Nooit geweten dat die bestonden.

Ik blijf overigens nog wel twijfeld houden over de vraag of het allemaal aan je man ligt. Jullie hebben drie jonge kinderen. Dat zijn zware tijden en het is vaak erg jammer als je (wederzijds?) de frustratie op de ander projecteert. Even een quote:
Dus hij moet veranderen, net zoals ik voor en door hem veranderd ben. En ik moet het lef hebben hem dit voor ééns en altijd duidelijk te maken!
Mijn voorzichtige inschatting is dat jullie beiden moeten doorpakken en zo nodig veranderen. Ook ben ik het met je eens dat je het lef moet hebben om hem dit duidelijk te maken, maar wel door ...... zelf te veranderen. Niks komt vanzelf. Je doet er goed aan om te beginnen met meer begrip voor hem te hebben en om meer samengedrag te vertonen. Dat lijkt me ook nodig voor jullie relatie, want hij wordt hier neergezet als gekke Gerritje, en dat is hij vast niet. En samengedrag verleidt tot samengedrag (weet je?). Hakken op elkaar levert echt niks op. Let wel. Dit is geen verwijt aan jou. Dit is het advies aan iedereen die zit te wachten op het veranderen van de ander. Wacht niet, stel geen ultimatum. Doe dat niet, want het werkt niet. Verander zelf. Wees die partner, die je voorheen was. je partner verandert mee. Als je het niet gelooft, moet je het eens proberen.

Tot slot die "J". Het op dit moment binnenhalen van een derde in de relatie is zonder meer de bom onder de relatie die je niet wil. In een veilige goede relatie is daarentegen vanalles mogelijk.

Dit alles gezegd hebbende wil ik nog even benadrukken, dat de reacties van je man zeker niet altijd aardig, meelevend, tactvol of handig zijn, maar het zou fijn zijn als je in staat was om hem dit zelf te laten realiseren, door zelf voorbeeldgedrag te vertonen.

Groet van Thomas

Spottertje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 12 maart 2008, 15:36

Berichtdoor Spottertje » wo 28 mei 2008, 23:28

@thomas:
Hij is ook geen gekke gerritje, hij heeft alleen van die moeilijk te peilen eigenschappen. Het ene moment denk je dat je hem doorhebt, het andere moment denk je weer van niet. Normaal zou je dat omschrijven als "spannend" maar ik kan het in deze situatie moeilijk spannend vinden...
Ik weet ook niet meer wat hij vindt. In ieder geval heeft hij vandaag na 3 dagen stilte weer iets gezegd en is daar een gesprek uit voortgekomen, over wat we beiden willen veranderen. Waar we ook weer naar op zoek waren, dat soort dingen... Ik denk dat elkaar opnieuw leren kennen een goede start is bij ons.... Maar aangezien dat gesprek nog (met tussenpozen) aan de gang is, zeg ik daar niet veel over nu... Reviews worden ook pas gemaakt als een film volledig getoond is... Maar een goed begin is het halve werk, denk ik maar.

Spottertje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 12 maart 2008, 15:36

Berichtdoor Spottertje » do 29 mei 2008, 11:54

Had ik trouwens al gezegd dat ik "J" heb gevraagd me tijd te gunnen om dit allemaal te verwerken en te kijken waar mijn hart werkelijk ligt?

Sol
Berichten: 146
Lid geworden op: za 03 september 2005, 2:21

Berichtdoor Sol » do 29 mei 2008, 13:02

De eerste - voorzichtige - passen zijn gezet. Succes, spottertje!

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » do 29 mei 2008, 13:39

Had ik trouwens al gezegd dat ik "J" heb gevraagd me tijd te gunnen om dit allemaal te verwerken en te kijken waar mijn hart werkelijk ligt?

Nee dat had je nog niet gezegd ;)
Maar bedankt voor de aanvullende info!

Ik lees met ingehouden adem je topic mee als je t niet erg vind...
zonder overigens verder te willen of kunnen reageren, want er word inhoudelijk zoveel goeds en moois gezegd door de she-posters
en ik wens je succes voor de komende tijd om je liefdesleven/relatie op orde te krijgen.

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » vr 30 mei 2008, 20:43

Ook ik lees mee.

Been there..have seen it all..feld it all...


En je bent nu goed op weg...volhouden en erin blijven geloven.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten