zelfbevrediging door partner

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » vr 01 juni 2007, 19:23

Originally posted by watermerk:
Maar ik vind het wel zeldzaam dat een vrouw niet of nauwelijks masturbeert. Dat hoort toch bij het ontdekken van je eigen lichaam.
Waarom doen mannen dat dan wel en hebben zij er geen moeite mee. Ik denk dat er géén man op de wereld is te vinden die niet masturbeert.

Euhm watermerk, vergeet niet dat mannen hun geslachtsdeel dagelijks in hun handen hebben, vrouwen niet. sommigen weten nieteens hoe het eruit zien en daar komt bij dat voor sommige de clitoris moeilijk te vinden is omdat ze geen idee hebben waar ze moeten zoeken...
(ik wel hoor :lol: ) maar dat zijn allemaal dingen die meespelen.....
groetjes badeendje
Wat is het leven mooi

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 03 juni 2007, 11:07

ik denk dat het ook een hormonale kwestie is :wink:

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » zo 03 juni 2007, 12:37

nou .. zij doet het soms naast mij .. ik naast haar
geen schaamte eromtrent

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 03 juni 2007, 14:30

of je je schaamt hangt ook voor een groot deel af van de houding van de ander.
als de ander het maar niks vindt dat je het doet..schaam je je natuurlijk veel sneller. :wink:
een positieve houding naar elkaar, en het normaal vinden..en heerlijk dat je zo intiem kunt zijn met elkaar..dat bevordert de band..en gaat de schaamte voorbij 8)

lady Saffrane
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 0:02
Locatie: een creatieve dame in de grote stad;-)

Berichtdoor lady Saffrane » zo 03 juni 2007, 20:09

Originally posted by watermerk:
Maar ik vind het wel zeldzaam dat een vrouw niet of nauwelijks masturbeert. Dat hoort toch bij het ontdekken van je eigen lichaam.
Waarom doen mannen dat dan wel en hebben zij er geen moeite mee. Ik denk dat er géén man op de wereld is te vinden die niet masturbeert.

Euhm watermerk, vergeet niet dat mannen hun geslachtsdeel dagelijks in hun handen hebben, vrouwen niet. sommigen weten nieteens hoe het eruit zien en daar komt bij dat voor sommige de clitoris moeilijk te vinden is omdat ze geen idee hebben waar ze moeten zoeken...
(ik wel hoor :lol: ) maar dat zijn allemaal dingen die meespelen.....
groetjes badeendje
Juist Badeendje, je neemt me de woorden uit mijn mond.
Dat niet alleen, de sexualiteit van de vrouw is eigenlijk nog maar zeer recentelijk 'ontdekt', in de zin van geaccepteerd en toegestaan dat een vrouw zich mag laten gaan en van sex mag genieten, zonder de stempel vies of taboe oid.
Ik heb ook het idee dat de veertigers opgevoed door de voor/na-oorlogse generatie nog steeds erg te kampen hebben met de taboes die op de vrouwelijke sexualiteit liggen/ lagen, zoals handen boven de dekens, dames en lichten uit, en dergelijke... :roll:

Ik denk dat de opvoeding daarin voor een heleboel vrouwen hierin nog steeds meespeelt.
Ik ben best wel vrij opgevoed en naaktheid was nooit een probleem, ik heb ook nooit taboes opgelegd gekregen oid maar het heeft me desondanks jaren gekost voordat ik durfde te masturberen in het bijzijn van een ander. En met mezelf doe ik wel af en toe, maar dat is vaak een vreselijk lange klus dus vaak kom ik niet verder dan ergens halverwege, who cares...???
Er zit nog steeds een zekere schroom op en eigenlijk nu pas bij mijn laatste vriendje heb ik er geen moeite meer mee, maar je hebt geen idee hoeveel voorgangers hij wel niet heeft gehad... :oops:

Het lijkt me wel belangrijk dat je met je vrouw gaat communiceren want ik krijg en beetje het gevoel dat dat in jullie relatie nogal ontbreekt. Een heleboel taboes kan je doorbreken door er over te praten, het waarom wel en het waarom niet van dingen achterhalen, kan een boel openheid geven. :wink:

veel succes en vooral veel genot samen, lady Saffrane
The greatest thing you'll ever learn
is just to love
and be loved in return!

Louvre
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 16 maart 2007, 20:06
Locatie: België

Berichtdoor Louvre » di 05 juni 2007, 21:21

Ik ben zelf 33 en ik ervaar ook bij mijn vriendinnen veel vrijheid rond masturberen... dus heeft het te maken met wanneer je bent opgegroeid of is het persoonsgebonden?

Lady Saffrane, hoe oud ben jij?

lady Saffrane
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 0:02
Locatie: een creatieve dame in de grote stad;-)

Berichtdoor lady Saffrane » vr 08 juni 2007, 18:43

Ik ben zelf 33 en ik ervaar ook bij mijn vriendinnen veel vrijheid rond masturberen... dus heeft het te maken met wanneer je bent opgegroeid of is het persoonsgebonden?

Lady Saffrane, hoe oud ben jij?
Ik ben van dezelfde leeftijd ongeveer dan jij, en ik ben echt wel vrij opgevoed door mijn ouders, maar wellicht ligt aan de zeeeeeeer christelijke school waar ik ooit heb opgezeten, zou kunnen natuurlijk. Nooit echt bij stilgestaan!! :wink:

ik bedoel de veertigers en vijftigers die er wellicht veel meer problemen mee hebben dan de jongere generatie.
The greatest thing you'll ever learn
is just to love
and be loved in return!

lady Saffrane
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 11 mei 2007, 0:02
Locatie: een creatieve dame in de grote stad;-)

Berichtdoor lady Saffrane » vr 08 juni 2007, 18:45

of je je schaamt hangt ook voor een groot deel af van de houding van de ander.
als de ander het maar niks vindt dat je het doet..schaam je je natuurlijk veel sneller. :wink:
een positieve houding naar elkaar, en het normaal vinden..en heerlijk dat je zo intiem kunt zijn met elkaar..dat bevordert de band..en gaat de schaamte voorbij 8)
Ha die Madeliefje inderdaad, helemaal mee eens :wink:
daarom zei ik al dat het mij voorkomt alsof er weinig communicatie en waardering tussen hun is...
The greatest thing you'll ever learn
is just to love
and be loved in return!

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » vr 08 juni 2007, 18:50

waar is watermerk?
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

The Earth Intruder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 02 juni 2007, 13:07
Locatie: geband

Berichtdoor The Earth Intruder » zo 10 juni 2007, 11:09

Nogal een vreemde kop eigenlijk :shock: als je partner het doet, wat is er dan nog "zelf" aan? :roll:
I am The Earth Intruder, i am The Sharp Shooter

Quitta
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 08 juni 2007, 15:51
Locatie: Tolbert

Berichtdoor Quitta » zo 10 juni 2007, 11:35

Zullen er idd geen mannen zijn die niet mastuberen??? Denk eerder dat het minder opvalt... veel mannen vinden het lekker als je dan naar hen kijkt maar degenen die het niet doen worden naar mijn idee ook niet gevraagd ???????? :?

Quitta
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 08 juni 2007, 15:51
Locatie: Tolbert

Berichtdoor Quitta » zo 10 juni 2007, 11:36

Nogal een vreemde kop eigenlijk :shock: als je partner het doet, wat is er dan nog "zelf" aan? :roll:
..

het zal dus zijn zelfbevrediging VOOR partner??


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten