ongepland zwanger?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 07 augustus 2003, 10:14

spot ik denk dat het aspect wel of geen kinderen niet voor iedereen even belangrijk is, voor je huidige vriendin is het blijkbaar minder belangrijk dan voor je ex.. dat kan toch?

en het is natuurlijk niet gezegd dat als je partner 1 ding niet wil wat jij wel wil het meteen stuk loopt, maar het is wel een factor, het is per persoon om te bepalen hoe dat opweegt tegen de positieve factoren van een relatie met die partner...

ik denk dat iedereen onbewust dan wel bewust toch ook wel een beetje een parnter zoekt die past in zijn of haar toekomstplannen en dromen, je wil toch graag samen een leven leiden zoals je dat graag zou zien, dat kan nou eenmaal niet met iemand die hele andere dingen wil dan jij in de toekomst.

als zij haar kinderwens naast zich neerlegt omdat jij geen kinderen wil, is dat ook goed, maar dan denk ik dat het voor haar niet echt een hele vurige kinderwens is...

en ik bedoelde ook niet alleen het "wil je kinderen" maar ook "wat doe je als je ongepland zwanger raakt?" ik weet van mezelf dat ik het nooit en te nimmer weg zou halen en het is wel fijn om te weten waar je aan toe bent als zoiets zou gebeuren, of je dan op je parnter kan rekenen.

persoonlijk vind ik het heel erg als mensen die het zich goed kunnen veroorloven een kind toch weg laten halen als de vrouw ongepland zwanger raakt omdat ze er geen zin in hebben, aan de andere kant, wat heeft een kindje eraan om geboren te worden bij ouders die het kindje eigenlijk niet willen...

ergens hier op het forum, ik weet niet meer waar, las ik iets over een man met kinderen die een relatie had met een vrouw die niet van kinderen houdt en dat hij dan zijn partner niet met zijn kinderen belast, dat vindt ik dan weer een ander uiterste, dan zet je infeite kinderen die er al zijn opzij voor je relatie en dat vind ik toch wel heel erg... als mijn partner zou zeggen van jou wil ik wel maar dat kind van je hoef ik er niet bij is het over en uit... mijn kind komt nu op de eerste plaats, zoals het zou moeten...

maar voor ongeboren kindjes die waarschijnlijk niet eens komen.. sjah

ik denk dat het ook teveel opgelegd wordt dat je persee kinderen leuk moet vinden, niet iedereen wil ouders worden, en dat is je goed recht... maar ook jij spot hebt het er wel met je vriendin over gehad en jullie kennen elkaars standpunt, dat is eigenlijk wat ik bedoelde wat ik belangrijk vind, dat je elkaars standpunt kent wat zulke dingen betreft.

groetjes

*chix die misschien ooit nog wel een kindje erbij wil, misschien ook niet*
nothing will kill me except a silver bullet

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » do 07 augustus 2003, 10:50

Inderdaad elkaars standpunt kennen is een goede zaak. Maar mijn eerste reply, daar blijf ik wel bij: tob niet te veel over iets wat een kleine kans heeft dat het zich voordoet. Als mijn vriendin -en dat gold ook voor mijn ex- ongepland zwanger zou worden, zou ik het zeker willen houden, ik héb daar dus wel een mening over, maar ik vind he toch maar weinig terzake doend.
Ja, ik heb het echt niet met je zorgen te maken over iets wat zich nog niet heeft voorgedaan. Maakt het allemaal een stuk makkelijker hoor.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 07 augustus 2003, 11:01

ben het meteen met je eens dat je ergens zorgen over maken wat anders is dan elkaars standpunten verkennen en weten

-x-
nothing will kill me except a silver bullet

caitlin
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 27 september 2002, 1:01
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor caitlin » za 09 augustus 2003, 1:05

Een ongelukje is soms inderdaad gauw gebeurd.... bij ons dus toch... En wat indertijd een drama leek is nu het geluk van mijn leven. Onverwacht zwanger en nog studente, nog thuiswonend, vriend 100 km verderop... Nog een redelijk prille relatie ook...tja...Het leek indertijd een hele hoge berg die ik moest beklimmen, ik ben nachten lang aan het tobben geweest, maar één ding stond vast: mijn gevoel zei me dat het absoluut verkeerd was om voor abortus te kiezen. Ook al kwam dat het beste uit, op alle vlakken. Mijn vriend wou sowieso vader worden voor z'n 30ste (hij sprak al over 'kindjes kopen' een week na ik hem had leren kennen, en normaal gezien zou ik dan héél hard weggelopen zijn!) Hij was er ook al 27, ikzelf wou eigenlijk nog wat feesten en genieten van het studentenleven en mijn lief.... tja en nu ging ik mama worden... de gevoelens die ik daarbij had waren tegelijk afkeer en vertedering. Heel verwarrende periode, ontzettend veel problemen, maar: what doesn't kill you makes you stronger. En vooral op dit moment, nu ik pas te horen gekregen heb dat een vriendin van mij geen kinderen zal kunnen krijgen. Dan voel ik me rot omdat ik en mijn omgeving er ooit zo'n drama rond gemaakt hebben.
Mijn dochter is mijn god, en zij is de enige die mij kan laten huilen van geluk. Ook al was ze vandaag een lastpak van jewelste :)
Sorry sorry dat ik zo 'off topic' ben gegaan, maar dit topic bracht bij mij weer vanalles naar boven.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 09 augustus 2003, 1:16

Een abortus kun je nooit meer terugdraaien. Het kan heel goed zijn dat zoiets je hele leven meespeelt. Zoals je nu denkt, denk je later niet meer.
Een kind wat er eenmaal is wil je nooit meer missen. Dus.... probeer eens de toekomst voor te stellen over tien of vijften jaar.
Ja, is verrekte moeilijk maar het geeft een beetje een idee welke opties er misschien haalbaar zijn.

Geranium
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 18:56
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Geranium » za 09 augustus 2003, 15:25

iedereen roept wel zo makkelijk: houden, maar zo makkelijk is dat niet, oftewel een heleboel kinderen hebben geen menswaardig bestaan, dus wat dat betreft...
Helemaal mee eens Selene! Het zou goed zijn als alle mensen goed nadenken voordat ze aan kinderen beginnen. De discussie die tussen Dotje en haar vriend gaande is, is dus misschien niet leuk, maar het is inderdaad goed om te weten hoe beide partners er tegenaan kijken vóórdat je voor een onvoldongen feit staat.

Heel soms denk ik zelfs wel eens dat bepaalde mensen niet eens kinderen zouden mógen krijgen..... of dan toch in ieder geval onder zéér goede begeleiding. Dat klinkt misschien wat hard, maar ik meen het serieus.
Een kind hebben is niet alleen maar leuk, een kind is zó ontzettend afhankelijk van zijn/haar ouders, dat is een hele verantwoordelijkheid. Mensen moeten daar goed bij stil staan en als ze op een bepaald punt in hun leven die verantwoordelijkheid niet kunnen, denken te kunnen of willen dragen, kan een abortus juist een hele goede beslissing zijn. Als dat weer een kind redt van de ondergang is dat in mijn optiek juist een hele dappere beslissing.
En "ondergang" moet je in deze even heel erg ruim interpreteren: van bijvoorbeeld geboren worden aan de zelfkant van de maatschappij tot en met bijvoorbeeld ongewenst op de wereld gezet worden en daar je hele leven lang de gevolgen van dragen.

Groetjes, Gera

lulu

Berichtdoor lulu » ma 11 augustus 2003, 10:33

Het kan best zijn dat je vriend totaal anders reageert als het werkelijk zo is dat je zwanger bent.
Mijn man wou destijds ook geen kinderen en zijn eerste reactie was niet bepaald een blije te noemen.
Maar jeetje had je hem moeten zien toen ik zwanger was. Hij liep constant voor mijn dikke buik,zo bang om zijn "kind" te beschermen.
Je eigen kindje,dat is niet te vergelijken met andere kindjes.

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » ma 11 augustus 2003, 14:15

ongepland is toch nog niet ongewenst?

enfin, dat heb ik tegen mijn vriend gezegd toen we begonnen te vrijen, ik doe mijn best om mooi braaf elke dag de pil te nemen lukt nu al meer dan een jaar perfect, maar mocht er iets mis gaan (ziek geweest ofzo...) dan zal hij toch papa worden. dus controleert hij regelmatig mijn pilstrip om te zien of ik hem niet voor voldongen feiten zou zetten, maar dat doe ik ni, het klopt altijd. hij wil wel kinderen (hij moet bijna van zijn ma die de jaren aftelt tot we afgestudeerd zijn zodat ze kleinkinderen heeft) tzou alleen niet zo goed uitkomen nu, en dat weet ik ook natuurlijk, maar toch.

satine,
ongepland maar toch heelhuids ter wereld gekomen
Laatst gewijzigd door satine op ma 11 augustus 2003, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
:) Live to love, love to love, love to live! :)

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » ma 11 augustus 2003, 14:17

groot gelijk, ongepland is niet ongewensd :)

mijn dochter lag ook niet helemaal in de planning, maar we hebben wel degelijk echt bewust gekozen om dat kindje te laten komen die toen in mijn buik zat, we hadden een jaartje of 2 later in gedachten, maar dat is niet onoverkomelijk :) en ze was en is meer dan welkom.
nothing will kill me except a silver bullet

Geranium
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 18:56
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Geranium » ma 11 augustus 2003, 20:03

ongepland is toch nog niet ongewenst?
Heb je gelijk in; ongepland hoeft inderdaad niet ongewenst te zijn. Maar er zijn voorbeelden te over van kinderen die wel ongepland én ongewenst in deze wereld zijn gekomen en die dat steeds te horen krijgen of anderzins voelen. En dan zit je daar als kind wel de rest van je leven mee opgescheept, met het gevoel ongewenst te zijn en niks goed te kunnen doen. Jezelf je hele leven lang willen bewijzen ten opzichte van je ouders om ze te laten zien dat je wél wat waard bent en dat je wél dingen kunt, àlles om je ouders toch maar eens trots op je te laten zijn....... om ze dat 1 keertje te horen zeggen...... En dat soort ouders had misschien beter voor een abortus kunnen kiezen.

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » di 12 augustus 2003, 10:01

tja misschien ben ik gewoon té baby-minded, ik heb nu al een paar jaar een relatie dat scheelt, en als ik dan een kindje zou krijgen zou dat heel welkom zijn, als is het dan 2 jaar vroeger dan echt handig zou zijn.

groetjes
Satine,
met babyboom in de familie
:) Live to love, love to love, love to live! :)

wil
Berichten: 1049
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 1:01
Locatie: Geef mij maar Amsterdam, dat is mooier dan...

Berichtdoor wil » vr 15 augustus 2003, 9:40

@caitlin: fantastisch meid! Wees trots op jezelf, op je vriendje en op je kleine meid :)

wil


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten